LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ingingin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:38

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ingingin »

zou er helemaal niet met kinderen heen gaan.

ingingin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:38

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ingingin »

en in de zomer al helemaal niet. Wij hadden het lekker warm in oktober.
moet er niet aan denken. je kan dan van 10 - 16 uur niets doen.

van der List
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:42

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door van der List »

Aan het water wel uit te houden hoewel in april 's morgens om 9 uur de zweetdruppeltjes al rijkelijk vloeien als je in de zon ligt. Hotelpersoneel gaat er meestal vanuit dat de man bier drinkt maar daar stop je gauw mee als je de rekening krijgt. En ieder bedrag wordt gezien als fooi. Dus 10 euro geven als het 6 euro kost betekent 10 euro kwijt. Twee keer (totaal 25 dagen) in Egypte geweest. In hotels geen last van het eten maar eet nooit in een eettentje hoe schoon het ook uitziet. Geldt ook voor seafood pizza op het strand. Water kopen in de supermarkt want op straat wordt je letterlijk geflest. Maar ook in de uper gezeur over een fooi of er is geen wisselgeld.
Zonnebrillen zelfs een kwart van de eerst genoemde prijs is te veel voor die rrotzooi. Maar de mensen zijn vriendelijk en aardig maar verwachten geld voor iedere dienst.
Misschien leuk om een keer mee te maken.

gooi
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2006 09:45

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door gooi »

Wij wonen nu bijna zeven jaar in Hurghada. Aanslagen gebeuren overal, maar ik voel me hier veiliger dan in NL. Hekken zijn er niet om Hurghada, wel controleposten (buiten Hurghada).
Mijn familie komt hier eigenlijk elk jaar, dit jaar gaan ze naar Sharm (alleen voor de verandering!)

Ik weet niet waar jullie kinderen van houden, maar snorkelen is leuk, misschien een keer (proef)duiken? Verder zijn de discotheken elke dag geopend.

Aan zee waait bijna altijd een lekker windje, dus te heet is het niet gauw. In de kamers is altijd airco aanwezig.
Verder begint Ramadan in oktober.

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

Mijn kinderen zijn 10 en 12 jaar!!! Dus die nemen genoegen met een zwembad!!! En die is er, een hele grote!!!!

Snorkelen gaan we zeker doen! Ik weet niet of een echte duik ook kan met zulke jonge kinderen!???

Gooi, weet jij dat???


ennne...heerlijk toch de hele dag niets doen!!!! Ieder zijn voorkeur!! Mijn vakantie is er om NIETS te doen!!!

gooi
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2006 09:45

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door gooi »

Volgens mij kunnen kinderen ook leren duiken, in ieder geval is een proefduik mogelijk.

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

Ik geloof dat ik nu wel weet dat ik er NIET heen ga!
Te risico vol!!

Hartelijke dank voor alle reactie's!!

Geapiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 21:16

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door Geapiet »

kan iemand mij ook vertellen of ik uit nederland al een goed medicijn mee kan nemen naar Egypte voor de diarree? of helpen deze medicijnen niet.
verder vind ik het ook wel een beetje een angstig idee van de aanslagen maar het is waar het gebeurd overal.

wij gaan 1 juli naar Hurghada en ben nu toch wel benieuwd naar die warmte waar ik wel iets tegenop zie, is dat nou echt zo vreselijk, in de schaduw en water is het toch wel gewoon te doen?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door sprookje »

Zelf ben ik in scharm geweest en maama bay lijkt wel een kermis zoveel is er te zien.Geen diaree gehad wel tanden poetsen met water uit flessen.En min vier of vijfsterren hotel kiezen!
Begrijp niet waarom het nu ineens te gevaarlijk zou zijn om naar Egypte te gaan,lees nergens dat er gevaar dreigt.
Wij gaan wel terug naar scharm el scheik en wel eind oktober.
Egypte is echt wel de moeite ,de onderwaterwereld is gewoon ongeloofelijk prachtig.
Ik zou zeggen zeker doen.

Medicijnen meenemen vanuit Nedreland heeft weinig zin,krijg je toch diaree stap je gewoon naar een farmacie en vraagt daar iets tegen diaree.
De hitte zou volgens een vriend van ons die in cairo heeft gewoont aan de kust te doen zijn omdat er altijd een heerlijke zeebries is,wel oppassen voor verbranden!!

magic -life hotels zijn heel goed en alles all in, maar met tieners zou ik eerder voor scharm el scheik kiezen .

ff83
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2007 15:25

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ff83 »

In Egypte loopt de temperatuur echt wel op tot boven de 40 graden zomers. Je hebt er wel veel kindvriendelijke hotels, maar zomers......erg warm hoor

Juul2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 14:37

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door Juul2000 »

Wij zijn 2 jaar geleden ook geweest met 2 kids toen 1.5 en 5 jaar oud.
Heel erg naar ons zin gehad de kinderen ook, niet verbrand o.i.d. gewoon goed smeren en voldoende drinken maar dat moet je in Spanje ook.
Dit jaar gaan we weer .

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door sprookje »

Doe geen moeite juul ze geloven ons toch niet zelfs mensen die er in de zomer nog niet geweest zijn denken het beter te weten :roll:

Vmax-Idioot
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2007 18:07

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door Vmax-Idioot »

ingingin


Geplaatst op 12 Apr 2006 15:45 door ingingin


--------------------------------------------------------------------------------

zou ik absoluut afraden.
Er is een grote kans om diarree te krijgen.en niet zomaar diaree. je bent 3 dagen ziek.
bovendien is hurghada niets anders dan mallorca of costa brava.
wat strand met mooie hotels. Er is ook geen hagelwit strand zoals beloofd.
veel ellendige all-inclusive mensen.
of daarvoor naar egypte te gaaan. onzin.
het enige extra is de mooie onderwaterwereld maar alleen als die plekjes echt opzoekt en dan moet je al aardig kunnen duiken/snorkelen.
ik ben er geweest en ik ga er voor dat noooit weer heen.
verder is egypte natuurlijk erg mooi (pyramides, luxor)
Wat een godsgruwelijke onzin zeg!!

Je kunt tien keer beter naar een goed hotel in Egypte gaan dan naar om het even welk hotel in Turkije.
De grote hotels in Hurghada (vooral in Makadi Bay) zijn in eigendom van enkele grote europeese touroperators (o.a. TUI) en staan onder europees management.

En wat is er trouwens mis met All Inclusive publiek? Is dat een mindere categorie mensen voor u??? Als ik kan kiezen voor AI voor € 200 meer, dan zou ik gek zijn als ik dat niet deed......

Diarree kun je werkelijk overal ter wereld krijgen en dat ligt echt niet altijd aan het water.
Mensen menen altijd ijsblokjes in hun (toch al ijskoud gekoelde) dranken te moeten hebben. Combineer dat met een (aangename) buitentemperatuur van 35 á 40 graden en je hebt je diarree al te pakken. Dat er in Egypte niks te doen zou zijn voor tieners is ook absoluut niet waar. De hotels hebben aparte teenclubs, waar de jeugd zich de hele dag kan vermaken met hun "soortgenoten" .
Ook duiken is een mogelijkheid, vanaf 10 jaar is het mogelijk een "bubblemaker" cursus te volgen, waarmee de kids dan tot 10 meter diepte en onder begeleiding van een guide mogen duiken. Dieper hoef je in de rode zee ook niet te gaan om mooie dingen te zien...

Het is een bestemming die redelijk snel te bereiken is (+/- 5 uur vliegen vanaf AMS) en de mensen ter plaatse zijn overvriendelijk en zeer behulpzaam. Reken er wel op dat voor werkelijk alles om een fooi wordt gevraagd, gewoonweg omdat deze mensen hier van afhankelijk zijn om te overleven...

Als je natuurlijk als standaard hollander voor € 350 p.p. incl. vlucht twee weken in een 5 sterren AI Resort verwacht, dan kom je bedrogen uit. Hou rekening met een prijs van rond de € 1200 p.p. 5*AI en je zult niet teleurgesteld worden.
De Iberotel groep is een goede keus, alsook de Grand hotels in Hurghada.

Veel plezier in Egypte!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik sluit mij helemaal bij vmax-idioot aan,Egypte is prachtig en daarom hebben wij besloten om eind oktober(Belgische schoolvakantie)met onze kinderen naar Egypte te gaan.
Onze kindren zijn jongvolwassenen en zij vinden snorkelen zalig.Voor ons wordt het de tweede maal Egypte en oktober is de ideale perioden.
En wees maar zeker genieten zullen wij. :wink:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door sprookje »

Trouwens wij hebben gekozen om naar sharm el sheik te gaan,daar is ook veel te zien en te beleven vooral in maama bay en de old market.Nog een paar weken en wij zijn weer weg met onze drie kinderen!
En inderdaad Egypte is niet de goedkooptse bestemming wij betalen rond de 900 euro pp voor een week 5* al in!Maar het is het waard!!


ronvisser
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2007 15:36

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ronvisser »

Ik ben het met V max helemaal eens.
Als iemand zegt dat het snorkelen alleen voor ervaren snorkelaars is en als iemand het over de vreselijke all inn gasten heeft, weet die echt niet waar die over spreekt.
Ik ben inmiddels 12 keer in Egypte op vakantie geweest, waarvan de laatste keer hartje zomer... Nee het is geen 50 graden, het is tussen de 35 en 40 graden en ja je moet je goed beschermen.
Maar waar vind je vriedelijkere mensen onder het personeel dan in egypte?
Ik kan me natuurlijk niet voorstellen dat iemand hier een sportieve vakantie wil houden, daar is het gewoon te warm voor, maar voor het duiken is het geweldig...
De avonden zijn heerlijk in de zomer...Maar toegegeven de allebeste tijd ligt zo in oktober en in april...
het zeewater is in oktober erg lekker trouwens..

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

inmiddels zijn we weer 1,5 jaar verder na het plaatsen van de vraag!

We zijn in dat jaar NIEt geweest!

wel in 2007 geweest! en wel in de eerste week van mei!
heerlijk weer gehad...
het snorkelen was GEWELDIG!!!

ook voor kids goed te doen!

nu staan we weer voor het dillema: gaan we wel of niet in juli??

in Turkije hadden we afgelopen zomer een temperatuur van 47 graden...

dan moet Egypte toch ook te doen zijn???

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik denk dat het in de zomer lekker heet is in Egypte net zoals in Tunesie en Turkije.
Oppassen en goed smeren is de boodschap.

ruudmeer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:49

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ruudmeer »

Hoi,
Ik ben nu reeds 2x geweest in hurghada op een resort, en ga in april voor de derde keer. :D
Ga puur voor de all-inclusief en het lekkere weer voor een uitstekende prijs (ff zoeken op internet) :D
Voor de cultuur zit je eigenlijk overal te ver vanaf om er relaxt naar toe te gaan. :?
Het is in de omgeving echt wel veilig, al is het buiten de resorts wel even op je tellen letten voor al te opdringerige egyptenaren. :cry:
(Maar ga maar eens naar amsterdam (of gelijke stad), moet je daar niet oppassen voor zakkenrollers e.d., dus dook daar is het niet altijd veilig.)
Maar ook de dagtripjes en boottochtjes zijn perfect georganiseerd en je kunt je er dan ook prima vermaken met zon zee en strand. 8)
Voor tieners die alleen willen discoen is het inderdaad niet echt interessant. :wink:

Kortom, hou je van een relax-vakantie met veeeeel zon, moet je beslist aan egypte denken!

Gesloten