LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] compensatie/vergoeding bij vertraging/verplaatsing vlucht.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
koalabadcow
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2007 03:10

compensatie/vergoeding bij vertraging/verplaatsing vlucht.

Ongelezen bericht door koalabadcow »

Hallo allemaal!

Ik zit in een onduidelijke situatie;

Op 21 april zou ik met mijn moeder na 2 weken te zijn verbleven in Suriname terugkeren naar Nederland. Op aankomst bij het vliegveld echter was er geen vliegtuig te bekennen. Er waren bijna geen mensen ter plaatste op het vliegveld behalve de vele passagiers die van niks wisten en de 2 medewerkers van KLM. Een van deze medewerkers kwam ons mededelen dat de vlucht vanwege onduidelijk redenen niet op de afgesproken datum en tijd kon vliegen. Op dat moment kwam er een andere medewerker aanrijden met een bord waarop stond dat de vlucht pas de dag erna zou vertrekken, en waren we al in het 2e uur van de 3 uur durende mogelijkheid om in te checken, echter waren ook de incheckbalies gesloten. Op verzoek van de passagiers om uitleg over vergoeding/compensatie kwam deze meneer van KLM met de uitleg dat hij niet wist of we recht hadden op compensatie/vergoeding. Hij zou bellen naar Nederland voor verdere info, omdat hij zelf niet in functie verkeerde om ons compensatie/vergoeding uit te keren. Op terugkomst van meneer werd ons medegedeeld dat wij aan de hand van een of ander KLM beleid geen recht hadden op compensatie/vergoeding. Nou weet ik persoonlijk niet héél veel van dit soort zaken af, maar na enig speuren op internet kwam ik toch een hoop verhalen over compentatie tegen die betrekking hadden op mijn situatie, maar nergens kon ik precies vinden of wij nou werkelijk recht hebben op compensatie/vergoeding.

Wie kan mij hierbij helpen??

Ik ben al op www.euclaim.nl geweest, maar volgens hun is de vlucht gewoon op de goede dag en tijd vertrokken en aangekomen, wat dus wel degelijk niet het geval is.

Alvast zeer bedankt!

ff83
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2007 15:25

Re: compensatie/vergoeding bij vertraging/verplaatsing vlucht.

Ongelezen bericht door ff83 »

Ik zou in ieder geval uitleg van KLM Nederland eisen, stuur een brief via je reisbureau of rechtstreeks naar KLM en leg het voorval uit. Je kunt het altijd proberen.

Gesloten