LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewonnen LCD TV na 2 weken al defect.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
gwbuiter

Gewonnen LCD TV na 2 weken al defect.

Ongelezen bericht door gwbuiter »

Kortgeleden heb ik met een wedstrijd een Philips LCD TV gewonnen. model: 26PF3320/00 (26 inch). Ik heb het apparaat 2 weken geleden ontvangen, maar is nu al defect.
Bij het aanzetten van het toestel krijg ik ten eerste een wit beeld met alleen maar horzizon -en verticale strepen door elkaar heen. kort daarop wordt het beeld langzaam als een soort grote uitlopende vlek helemaal zwart met aleen nog maar uiterst bovenaan een storingslijn in beeld, en onderaan een continue opkomende rode waas. dit blijft echter ruim een uur zo, waarna uiteindelijk het normale tv beeld weer terug komt.
Bij het opnieuw uit- en weer inschakelen begint het probleem weer opieuw, en duurt het gemiddeld een uur voor hij weer goed functioneert.

Om een kort verhaal lang te maken, hoe zit het met de garantie? Ik heb het toestel gewonnen, dus heb geen garantiedocumenten of aankoopbewijzen. ik kan alleen aantonen dat ik hem gewonnen heb.
Het zou kunnen zijn dat Philips dit misschien wel onder garantie zou kunnen repareren cq. vervangen uitgaande van de productiedatum, maar nu blijkt dit een intussen al verouderd model te zijn.(tenminste volgens enkele verkopers van verschillende audio-video speciaalzaken) en wat als de productiedatum langer dan een jaar is geleden?

Wie heeft wel eens met dit soort situaties te maken gehad, en kan mij er iets meer over vertellen?

inxsnl

Re: Gewonnen LCD TV na 2 weken al defect.

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ten eerste gefeliciteerd met uw prijs.
Ik zou gewoon contact op nemen met philips en de situatie uitleggen.
Eventueel met een bewijs ,dat u de tv inderdaad gewonnen heeft.
Dan zal het vast wel goed komen .
Philips ligt al onder vuur vanwege de niet naar behoren werkende lcd tv`s.

Tim

gwbuiter

Ongelezen bericht door gwbuiter »

bedankt alvast voor de reactie, ik ga zeker morgen direct contact zoeken met Philips om te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Op het typeplaatje van Philips staan altijd allerlei codes.
Deze codes verwijzen ook naar productieweek en jaar.
Daar alleen al is aan te zien of u nog garantie heeft.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Gefeliciteerd met uw prijs! :D alleen jammer dat ie het zo snel begeeft, maar aansluitend op de vorige reacties, ook al heeft u er geen papieren van, als het produkt gebruikt is waar het voor bedoeld is (en dat nemen aan :wink: ) dan moet het een redelijke gebruiksduur hebben. Voor een tv is dat toch zeker 7 - 8 jaar, Philips heeft dus een produkt geleverd wat niet aan de eisen voldoet die u er redelijkwijs aan mag stellen en moet dit dus kosteloos herstellen. En de codes op het toestel moeten hier zeker bij helpen, 'k het probleem idd. aan Philips voorleggen en dan moet dat zeker lukken! Succes!

A. Kuijper

Ongelezen bericht door A. Kuijper »

Ook ik heb een Philips TV gewonnen in mei 2006. Deze is nu ook stuk. Bij het aanzetten verschijnt een zwart beeld met rare witte strepen er doorheen.
Is hier nog wat aan tedoen? Ik heb natuurlijk ook geen garantiedocumenten oid. Of moet ik een gegeven paard niet in z'n bek kijken?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nou, eh, bij een dergelijke prijs horen weldegelijk garantiepapieren te worden geleverd. De leverancier beschouwt het artikel als gekocht en betaald artikel, en verder mag het geen verschil maken. Ik krereg bij een gewonnen videorecorder een paar jaar geleden de complete set mee, us kabels, en garantie=bewijs zaten gewoon in de doos.

Je hebt dus weldegelijk rechten hoor.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Heb je het scherm schoongemaakt toevallig?

En ook toevallig met glassex?

Dan kun je mooi dag zeggen tegen de garantie.

Ik heb dat ook een tijdje geleden bij een klant gezien. Hij had het scherm schoongemaakt met glassex, met alle gevolgen van dien.

Als je er niets aan gedaan hebt, dan geldt gewoon de garantie.

Gesloten