LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GNN wijst gemaakt bezwaar tegen HOGE Incassokosten af...

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady M
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:18

GNN wijst gemaakt bezwaar tegen HOGE Incassokosten af...

Ongelezen bericht door Lady M »

Onlangs heb ik GGN Snijder incasso een brief gestuurd met bezwaar tegen de incasso kosten, daadwerkelijke vordering schuldeiser was 103 euro en GGN berekend mij nog: rente 14,51 + Geliquideerde kosten 194,08 + betekening en bevel 68,66 + executiekosten 2,74 + Nasalaris 15 euro, al met al zijn hun kosten meer dan de hoofdsom. Ik heb reeds de hoofdsom aan GGN betaald met daarbij 35% extra voor incassokosten, totaal heb ik dus 155 euro betaald. Ze hebben mij hier onlangs op geantwoord dat ze de kosten niet zullen herzien...
Mijn vraag is, ben ik verpicht om nu nog die 243,65 voor gemaakte incassokosten te betalen, want ik vind het echt te veel, ze vragen ruim 285% extra boven op de hoofdsom...wat kan ik hier tegen doen...

MoggeJan
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2007 12:22

Re: GNN wijst gemaakt bezwaar tegen HOGE Incassokosten af...

Ongelezen bericht door MoggeJan »

Het antwoord op de vraag is: Ja.
Er is namelijk sprake van geliquideerde kosten, betekening en bevel en van executiekosten. Dit houdt in dat er een executoriale titel (vonnis) is gewezen. Het lijkt er dus op dat je door de rechter bent veroordeeld tot betaling.

Lady M
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:18

Re: GNN wijst gemaakt bezwaar tegen HOGE Incassokosten af...

Ongelezen bericht door Lady M »

@ MoggeJan:

Dank je voor je reactie, dan ziet het er helaas naar uit dat ik deze onnodige kosten zal moeten betalen :cry:

madrid86
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:59

Re: GNN wijst gemaakt bezwaar tegen HOGE Incassokosten af...

Ongelezen bericht door madrid86 »

Zijn ze echt voor dit bedrag naar de rechter gegaan? Hoe kwam het dat je het hierop hebt laten aankomen?

Lady M
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:18

Re: GNN wijst gemaakt bezwaar tegen HOGE Incassokosten af...

Ongelezen bericht door Lady M »

Ik heb een ontzettende moeilijke periode achter de rug, noodgedwongen uit huisgevlucht door huiselijkgeweld en daardoor ben ik veel papieren kwijtgeraakt, diverse keren verhuisd en daardoor ben ik het totale overzicht kwijtgeraakt, nu heb ik alles weer redelijk op de rit en ben alles aan het uitzoeken van hoe en wat en ik wou dat ik het eerder had gezien/tot me door was gedrongen dat de incassokosten belachelijk hoog zijn. Anders had ik het uiteraard niet zo ver laten komen...Het is alleen mezelf te verwijten helaas, het was mooi geweest als ik het had kunnen voorkomen, maar helaas.....

Gesloten