Op 21-12-2006 heb ik mijn jaarafrekening ontvangen tot mijn grote schrik moet ik € 1124,23 bij betalen, het gas was na genoeg gelijk gebleven maar de elektriciteit zowel hoog als laag tarief was verdubbeld, dit was onmogelijk daar mijn verbruik de afgelopen jaren alleen maar minder is geworden, mijn kinderen zijn het huis uit, spaarlampen aan geschaft enz.
A fijn, de Nuon direct de Nuon gebeld, en het verhaal uitgelegen, verteld dat dit onmogelijk was.
Nu als antwoord ja mevrouw U zult het toch verbruikt hebben, heeft U een waterbed of verouderde apparaten, U moet kijken als U al Uw stroom afsluit de meter toch blijft draaien.
Zo gezegd zo gedaan, maar de meter stond netjes stil, terug gebeld omdat te vertellen dat alles netjes stil stond nu werd er gezegd dan zult U het toch wel verbruik hebben, of kweekt U soms plantjes, nee ik kweek niets zij ik onbenullig,later er over na denkende zou ze wiet planten bedoeld hebben????
Ook vertelde ik dat er begin 2006 iemand van de Nuon langs was geweest om mijn meter te vervangen, hij was enkele minuten bezig, toen hij zij dat ik geen nieuw meter kreeg daar mijn meter van na 1980 was dus niet vervangen hoefde te worden, ik vroeg aan haar kan er toen iets zijn misgegaan waardoor deze standen zijn veroorzaakt, nu dat kon niet maar ze keek het even na in het systeem wie er geweest zou zijn?
Nu in het systeem stond er niets over vermeld dus was er niemand langs geweest van de Nuon, nu er is echt wel iemand geweest ik was gelukkig niet alleen thuis, mijn man een dochter waren er ook, er was wel degelijk iemand geweest, alleen volgens de nuon niet.
A fijn, hoe moet ik dit nu verder, eigenlijk was het antwoord weer van U zult het wel verbruikt hebben.
Nu werd ik het zat, en vroeg haar wat nu mijn mogelijkheden waren, nu ik kon een meter ijking aan vragen, en dat koste rond de € 700,- en dat moest ik zelf betalen, tenzij de meter echt kapot was, maar dat komt nagenoeg nooit voor zij ze.
Ook kon ik het beste al mijn apparaten door laten meten, wand daar zou het dan aan moeten liggen en, dat moest door een erkend installateurbedrijf, ook kan je door deze een tussen meter laten plaatsen, om de stroomverbruik te meten, en als ik dat doe vroeg ik en het blijkt dat ik gelijk heb krijg ik dan deze kosten terug, ja als blijkt dat de fout aan de meter van de nuon ligt, kun U deze kosten bij de Nuon verhalen.
Wat nu weer niet zo blijkt te zijn???
Ook heb ik een stukje geplaatst op de site van kassa, wie nog meer zo iets had meegemaakt, daar kreeg ik een reactie op van de medewerker, dit bleek iemand van de Nuon te zijn, deze man, was tenminste wel vriendelijk, maar zij wel dat ik een meter ijking moest doen, ik vertelde hem dat ik geen vertrouwen meer had in de Nuon, en dat ik een tussen meter liet plaatsen, ik dacht dat ik die kosten toch kon verhalen bij de Nuon, als ik gelijk had.
Nu zo gezegd zo gedaan ik het telefoonboek een erkend in installateurbedrijf gezocht en gebeld, nu het was net voor de kerst, en ze konden niet eerder dan januari.
Eindelijk begin februari de meter is geplaats, maar komen ze hem aflezen de tussen meter had niet gelopen, er moest een nieuwe geplaats worden, maart weer een meter geplaats eindelijk vrijdag 20 april de meter word afgelezen, en ja hoor mijn Nuon meter loopt 2 maal zo snel als de tussen meter
Dus direct de Nuon weer gebeld eerst de medewerker maar deze had vrij, dus gewoon de Nuon gebeld om te vertellen dat ik gelijk had, dan kon alles geregeld worden, maar fout!!! ik moet alsnog een ijking laten doen door de Nuon, en het plaatsen van de tussen meter, door een erkend bedrijf telt dus niet, en kon ik ook niet verhalen bij de Nuon, nu het huilen stond me nader, dus werd ik boos heel boos hoe behandeld de Nuon zijn klanten, en welke medewerker zitten er achter de telefoon, weten ze de regels niet, zodat ze de klanten onbeschoft behandelen, en onjuist informeren, hoe kom ik ander aan het idee om een tussen meter te plaatsen, dit is door een medewerker van de Nuon voor gesteld, omdat een meter ijking ongeveer
€ 700,- zou kosten en een tussenmeter plaatsen koste ongeveer € 300,- die ik terug zo krijgen als ik gelijk had, nu gaan we weer van voor af aan beginnen.
Nu de medewerkster van de Nuon die ik aan de telefoon had kon er wel iets bij voor dat ik boos was , en zou mij de formulieren op sturen voor een meter ijking, ik moest daarbij wel het rapport op sturen van het installatiebureau, dan maar wachten op de post.
Donderdag 26-4 nog geen post van de Nuon maar een telefoontje, van een meneer dat er formulieren voor een meter ijking op gestuur zullen worden naar aanleiding van een melding van het installatiebureau, naar de Nuon toe dat mijn Nuon meter niet goed zou zijn.
Waarop mijn vraag weer was, waarom een meter ijking opnieuw, het bedrijf wat ik heb gebeld is een erkent bedrijf, dan is dat toch niet nodig, maar toch de Nuon vertrouwd niemand allen de Nuon zelf ( die ik echt helemaal niet vertrouwd) er moet een meter ijking plaats vinden een de kosten die ik gemaakt heb van het plaatsen van de tussenmeter kan ik niet verhalen.
Ik heb hem ook verteld dat mij verteld was dat ik de kosten zou kunnen verhalen als ik in mijn gelijk gesteld zou worden, wat nu het geval is, nu om een lang verhaal kort te maken hij geloofde me niet.
Ook moest ik de Nuon voorwaarden maar eens goed lezen, de Nuon klant is verantwoordelijk voor zijn eigen meters, hoe kan ik nu verantwoordelijk zijn voor de elektriciteit meters van de Nuon?
Op het laatst was ik het gewoon zat, je krijg echt geen gelijk, en zeer zeker geen medeleven, dus zij ik meneer stuur het maar op, en ik wil niet verder praten, en heb opgehangen.
Maar tot op heden 4-5-2007 nog geen brief van de nuon, om met deze kwestie verder te komen, dus weer gebeld, doorverbonden met iemand die mij zou kunnen helpen, weer het verhaal verteld, ja op 20 april is een meter ijking formulier naar U toe gezonden,staat er bij Nuon in het systeem, nu ik heb hem niet ontvangen, ze gaat hem weer toe sturen, ik ben ten einde raad, je komt geen stap verder, terwijl ik ook vertelde dat er contact is geweest tussen de Nuon en het erkende installatie bureau, maar toch moet er een ijking van de Nuon plaats vinden, en uit gepraat ben je de Nuon vertrouwt allen zich zelf, maar ik heb nul% vertrouwen in de Nuon, ook dat ik zelf voor de gemaakte kosten van het elektrotechniek bureau opdraai terwijl dat mij is toegezegd dat dit verhaald kon worden bij de Nuon als bleek dat de meter inderdaad niet goed is.
Ik wil mijn geld terug wat ik teveel betaald heb, en teveel aan het betalen ben, daar mijn maand tarief flink omhoog is, de nuon is wel snel met incasseren van hen geld, maar ik word ik de wacht gezet.
Nu ik ben het goed zat en ik hoop dat er iemand die dit leest een oplossing, wand hoe lang moet ik nog wachten op een ijkingformulier, en hoelang duur het daarna nog voordat alles geregeld is ?????
Een wanhopige stroomverbruiker
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge jaar afrekenig nuon welke niet klopt
hoge jaar afrekenig nuon welke niet klopt
Laatst gewijzigd door Guldemond op 06 mei 2007 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: hoge jaar afrekenig nuon welke niet klopt
Beste Guldemond,
Om te beginnen adviseer ik u om de persoonsgegevens (naam) van medewerkers van Nuon te verwijderen, want door die op internet te plaatsen loopt u het risico dat uw hele verhaal door de Radar-redactie wordt verwijderd. Dat mag u namelijk volgens de Forumregels niet doen.
Voorts gaat u er een groot probleem mee krijgen om de kosten van een installateur op Nuon te verhalen, behalve wanneer Nuon op schrift heeft toegezegd dat zij deze kosten gaan voldoen. Als Nuon dat niet heeft gedaan, is het inschakelen van een installateur normaliter geheel voor eigen rekening. Het inschakelen van een installateur voordat je al dan niet een meterijking aanvraagt is meer een manier om als klant te voorkomen dat je voor niets die ijking aanvraagt en dus kosten maakt. Het is ook begrijpelijk dat Nuon eerst zelf wil vaststellen of de meter al dan niet goed functioneert en op basis van hun eigen bevindingen pas gaat corrigeren.
Ik ga er trouwens ook van uit dat de naheffing niet het gevolg is van schattingen op de voorgaande jaarafrekeningen, want dat wil ook wel eens voorkomen. Als er in de voorgaande jaren te weinig is afgerekend, komt dat bijna altijd later op een jaarafrekening weer eens terug. Heeft u de meterstanden gecontroleerd?
Als u er zeker van bent dat de meter defect is, kunt u inderdaad het beste uw hoop op een meterijking vestigen. Alleen daarmee kunt u onomstotelijk vast laten stellen dat de oorzaak bij de meter van Nuon ligt en daarmee dwingt u Nuon ook tot een correctie. Doen dus! Overigens is het wel zo dat er voor een elektriciteitsmeter drie ijkmanieren zijn, die ook in prijs varieren. De duurste is inderdaad zo'n zes of zevenhonderd euro, maar er zijn ook goedkopere manieren. Ik hoop voor u dat daaruit inderdaad blijkt dat de meter defect is, want als dat niet zo is heeft u en extra kosten gemaakt en nog steeds geen verklaring!
Succes!
De Dwaas
Om te beginnen adviseer ik u om de persoonsgegevens (naam) van medewerkers van Nuon te verwijderen, want door die op internet te plaatsen loopt u het risico dat uw hele verhaal door de Radar-redactie wordt verwijderd. Dat mag u namelijk volgens de Forumregels niet doen.
Voorts gaat u er een groot probleem mee krijgen om de kosten van een installateur op Nuon te verhalen, behalve wanneer Nuon op schrift heeft toegezegd dat zij deze kosten gaan voldoen. Als Nuon dat niet heeft gedaan, is het inschakelen van een installateur normaliter geheel voor eigen rekening. Het inschakelen van een installateur voordat je al dan niet een meterijking aanvraagt is meer een manier om als klant te voorkomen dat je voor niets die ijking aanvraagt en dus kosten maakt. Het is ook begrijpelijk dat Nuon eerst zelf wil vaststellen of de meter al dan niet goed functioneert en op basis van hun eigen bevindingen pas gaat corrigeren.
Ik ga er trouwens ook van uit dat de naheffing niet het gevolg is van schattingen op de voorgaande jaarafrekeningen, want dat wil ook wel eens voorkomen. Als er in de voorgaande jaren te weinig is afgerekend, komt dat bijna altijd later op een jaarafrekening weer eens terug. Heeft u de meterstanden gecontroleerd?
Als u er zeker van bent dat de meter defect is, kunt u inderdaad het beste uw hoop op een meterijking vestigen. Alleen daarmee kunt u onomstotelijk vast laten stellen dat de oorzaak bij de meter van Nuon ligt en daarmee dwingt u Nuon ook tot een correctie. Doen dus! Overigens is het wel zo dat er voor een elektriciteitsmeter drie ijkmanieren zijn, die ook in prijs varieren. De duurste is inderdaad zo'n zes of zevenhonderd euro, maar er zijn ook goedkopere manieren. Ik hoop voor u dat daaruit inderdaad blijkt dat de meter defect is, want als dat niet zo is heeft u en extra kosten gemaakt en nog steeds geen verklaring!
Succes!
De Dwaas