Dat je geen discussie wilt aangaan is prima, maar ik reageer wel gewoon nog.
Natuurlijk mag jij reageren. Maar ik begrijp wel dat fjw dat niet meer doet, aangezien jouw eerste bericht absoluut niet het begin leek van een goede inhoudelijke discussie. Gelukkig heeft dit tweede bericht van jou iets meer inhoud.
Wat jij constateert is dat het verstandig is om eerst even rond te kijken waar je iets koopt, en wanneer je ergens een duurdere zaak tegenkomt kom je daar nooit meer binnen. Sorry, maar dat vind ik dan heel erg dom. Zoals ik al zei, en dat was de strekking van mijn bericht die je niet hebt begrepen, is het ALTIJD slim om even rond te kijken voordat je ergens iets koopt. De winkel waar iets de ene keer duurder is kan het de andere keer goedkoper zijn. Helaas stap je daar dan nooit meer binnen omdat ze één keer duurder zijn geweest.
Natuurlijk is het slim om rond te kijken, maar fjw noemt hierbij ook als feit dat hij niet dicht bij een MM woont en ze blijkbaar geen prijzen via e-mail willen geven. Het is dan natuurlijk des te teleurstellender dat er achter die geheimzinnigheid een adviesprijs schuil gaat die je om de hoek ook kunt krijgen (of dus zelfs nog lager). Ik zou die moeite ook geen tweede keer nemen. Maar goed, verder kan alleen fjw zelf daar meer over zeggen. Volgens de directeur zouden wel prijzen gegeven mogen worden: "Volgens Haas mogen klanten wel altijd de Media Markt bellen om naar de prijs te vragen, maar toen wij dit tweemaal probeerden, werd ons verteld dat Media Markt geen prijsinformatie geeft over de telefoon." Maar ja, doordat alle MMs zelfstandige ondernemingen zijn, is het beleid ook overal weer anders.
Ik vind je logica gewoon raar. Media Markt doet wekelijks concurrentieonderzoek en gaat gewoon mee met de markt en vaak nog iets daaronder. Dat ze niet wekelijks 1000000en artikelen kunnen controleren lijkt me vrij logisch dus ja, je zal wel eens iets tegenkomen wat duurder is.
Dit klinkt haast als een reclamecampagne van de MediaMarkt. "Wel eens iets" is zwak uitgedrukt. Volgens een onderzoek van Radar is het maar liefst in 60%(!) van de gevallen zo dat MM duurder is dan de concurrenten. Zie hiervoor
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/26/2957 Hoewel dit misschien geen echt representatief onderzoek is, zal een hogere prijs bij MM dus toch waarschijnlijk wel redelijk vaak voorkomen.
Dat was dus ook helemaal niet mijn point. Ze laten per mail alleen weten dat de prijs tussen 300 en 400 euro ligt. Die geheimzinnigheid suggereerde (achteraf dus ten onrechte) dat ze een scherpe prijs hadden.
Dus als Mercedes een auto voor €9999,- verkoopt als standaard adviesprijs, dan is dat geen scherpe prijs omdat dat een adviesprijs is? Produkten kunnen ook een scherpe prijs hebben als ze niet voor een aktieprijs weg gaan!
Als in mijn fantasiewereld geldt dat 1+1=3, dan wil dat toch ook niet zeggen dat mijn echte calculator misschien defect is? Misschien is het handiger voor de discussie als we het over voorbeelden uit de echte wereld hebben ipv uit jouw fantasiewereld. Als je een echt voorbeeld hebt van een scherpe adviesprijs, laat het me dan weten.
Er zit ook nog iets tussen een adviesprijs en een aktieprijs, dat heet gangbare winkelprijs (of iets dergelijks). In het geval waar het in deze topic om gaat is de door MediaMarkt gehanteerde adviesprijs blijkbaar geen scherpe prijs. Maar misschien is dit een uitzondering zoals jij dus beweert en zijn veel adviesprijzen heel scherp. Daarom wil ik je vragen om 5 gangbare electronische producten te noemen waarvan jij denkt dat ze een scherpe adviesprijs hebben. Ik zal dan checken of ik ze bij een plaatselijke winkel goedkoper kan krijgen. Ik ben benieuwd.
Overigens lijkt het me slimmer om als je de nieuwswaarde van een topic 'nihil' vindt, er verder geen aandacht aan te geven. Iedere keer dat je namelijk reageert, staat het topic weer bovenaan in het overzichtslijstje van Radar en krijgt het juist meer aandacht. Ik wil dus best nog even doorgaan over dit onderwerp!