LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krijg opeens afslankpillen opgestuurd met rekening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
anmawin

krijg opeens afslankpillen opgestuurd met rekening

Ongelezen bericht door anmawin »

:roll:Een mnd geleden heb ik op internet een gezondsheidsenquete ingevuld over voeding etc, een paar dagen later werd ik opgebeld dat ik een pakketje afslankspillen gratis kreeg omdat ik de enquete had ingevuld, ik moest alleen de verzendkosten betalen, ik ben daarmee akkoord gegaan. Dat pakketje kreeg ik met een acceptgiro van 4.95, dat heb ik nog niet betaald, opeens ontvang ik vandaag nog zo'n pakket met een bedrag van 39.90. Naar mijn weten heb ik nergens voor getekend en ben alleen telefonisch akkoord gegaan met het eerste pakket ,dat ze onder het mom van kado naar mij toestuurden. in de begeleidende brief staat dat ik het pakket niet terug kan sturen omdat ze door de aard van de producten geen retourzendingen kunnen accepteren , ook staat er dat ik nu verplicht ben dit te betalen. verder begrijp ik dat ik nu om de 2 weken zo'n pakket tegemoet kan zien.het gaat om het bedrijf naturpost te oisterwijk, de pillen heten phase 2, wie weet hoe ik hier vanaf moet komen :?:

Toolboy

Re: krijg opeens afslankpillen opgestuurd met rekening

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep

De kleine regeltjes .

u bent accoord gegaan ,en heeft nu een abbo genomen.
De enige manier om er simpel vanaf te komen is om te bellen en zeggen dat het om een misverstand gaat.

anmawin

Er waren geen regeltjes, ik ben alleen akkoord gegaan met een cadootje, sinds wanneer heb je een abonnement zonder een handtekening, of ben ik niet meer van deze tijd :!:

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Terugsturen met de mededeling dat je het contract betwist en weigert te betalen totdat zij bewijzen dat je akkoord bent gegaan met de overeenkomst.
Dan moeten ze aantonen dat ze in het telefoongesprek hebben uitgelegd dat je aan een contract vastzit en hier mee akkoord bent gegaan.

anmawin

:lol: Dank, hier heb ik wat aan, ik ga meteen die brief schrijven. waarschuwing voor andere mensen vul geen enquete's meer in van "je echte leeftijd' en opinieland,want hoogst waarschijnlijk krijgt deze firma via deze enquete's je gegevens.
Laatst gewijzigd door anmawin op 06 mei 2007 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

appeltjuhh

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Hallo,

kijk eens bij de zoekoptie onder "natuurpost" en "appelazijn".

Dit aangezien die pillen van dezelfde afzender komen.

Succes en groetjes

anmawin

Heel erg bedankt voor de link, ik zit nu bij het forum voeding, natuurpost, ga alles eens uitgebreid lezen

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Toolboy, dit is colportage.

TS is misleid, en heeft gewoon het recht de verbintenis te verbreken. Zij hebben gezegd dat het om een kado ging. Als het bedrijf echt netjes is, geven ze die spullen inderdaad ook echt kado, en nemen ze zelfs de verzendkosten voor hun rekening.

Dit deugt van geen kant.

of ben ik niet meer van deze tijd
jij bent wel van deze tijd, ik vrees dat Toolboy een beetje in de vorige eeuw is achtergebleven met zijn opvattingen. Dit noem ik dus ''karriaans redeneren''.

Toolboy

Oeps
Ik wist niet dat je na een maand nog aankopen die verkregen zijn door colportage ongedaan te maken zijn.
Ik dacht dat er daar een kortere termijn voor stond :roll:

puerto38

Ongelezen bericht door puerto38 »

Topicstarter, heb jij getekend voor ontvangst van 2e pakket????

Anders niet reageren op rekening en zeggen, welk pakketje gekregen????

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Oeps
Ik wist niet dat je na een maand nog aankopen die verkregen zijn door colportage ongedaan te maken zijn.
Ik dacht dat er daar een kortere termijn voor stond
In principe staat daar 8 dagen voor. Maar dan moet jou die termijn door de verkoper zijn medegedeeld.

Als dat niet is gebeurd, heeft de verkoper het nakijken, wat de verbintenis betreft. Gezien de categorie waarin die Naturpost-nderneming doorgaans opduikt, lijkt het me sterk dat ie TS netjes verteld heeft wat de voorwaarden zijn.

Voor mij geldt: een prijs is een prijs, en als je iets gewonnen hebt, neemt degene die de prijs beschikbaar stelt, ook de verzendkosten voor zijn rekening.

Anders: oplichterij.

Toolboy

Die 8 dagen zijn er toch om de aangegane verbintenis door te lezen.
En echt zal er wel een schrijven/verbintenis aan de accept giro vast.

Dit wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben hoor ,maar zo is het toch allemaal geregeld in den haag.

En nog wat karriaans gaat me net effe te ver neemt u dat terug :roll:

martluus

Ongelezen bericht door martluus »

Voor mij geld hetzelfde, werd opgebeld en een mijnheer vertelde dat hij aan mij een cadeautje mocht weggeven na aanleiding van een enquête die ik ingevuld had op het internet, het was een pakketje afslankspillen en ik zou alleen de verzendkosten van €4,95 moeten betalen. Ik ging hiermee akkoord. Nu ontvang ik ook vandaag een pakje met pillen, nu met een bedrag van €39.90 en ik heb ook nergens voor getekend, en ook is mij niet verteld dat het telefoon gesprek opgenomen zou worden, dus volgens mij heb ik ook geen enkele verplichting aangegaan.

Help, hoe kom ik hier vanaf :?:

Retourzendingen worden niet geaccepteerd en als je niet betaal word het beschuldigde bedrag met buitengerechtelijke incasso kosten verhoogd en is er ook rente verschuldigd.

anmawin

Laat je niet gek en bang maken door dat bedrijf, het zijn gewoon oplichters. Wat mij heeft geholpen is alle links lezen die hiermee te maken hebben,Ik ben gaan kijken bij voeding/appelazijn ook op dit forum en daar stonden enkele goede tips. Ik heb een aangetekende brief naar de directeur verzonden, dat zij aan mij binnen 14 dagen moeten bewijzen dat ik een contract met hen heb, d.m.v telefoontoezegging of handtek., als zij niet binnen 14 dagen reageren is de verbintenis die ik niet heb teniet gedaan, alle toegestuurde pillen houd ik ter beschikking van dat ... bedrijf, laat je niet bang maken hoor. Lees dit onderwerp maar goed door, daar staan de links ook naar voeding en appelazijn. En het programma Kassa heeft vorig jaar er ook al aandacht aan geschonken, dat heb ik via internet laatst bekeken. Het zijn gewoon ratten die mensen bang willen maken en beduvelen, hou je taai, trouwens die pillen helpen echt niet, gebakken lucht. O ja nog een tip die ik kreeg, niet betalen en alleen je naam onder een aangetekende brief zetten en niet je handtekening, anders gaan ze daar weer mee rommelen

Lizakl

Ongelezen bericht door Lizakl »

Zelfde problemen hier. Maar ze hebben het bij mij gedaan middels automatische afgeschrijving. Meteen gestorneerd natuurlijk. Bedrijf gebeld hoe zij in vredesnaam aan mijn gegevens zijn gekomen en er werd gezegd dat zij dit via Tell Sell kregen en dat ik Tell Sell het akkoord heb gegeven hiervoor............niet dus.

Heb inmiddels de niet gevraagde tweede zending teruggestuurd (dat doe ik maar eenmalig bij de volgende zending zal ik het pakketje houden en kunnen ze het zelf op komen halen, heb er al meer dan genoeg tijd in gestopt. Deurwaarders...........laat maar komen, wil die overeenkomst (telefonische overeenkomst) wel eens even horen.....kan je nu al wel vertellen dat deze niet bestaat. En daar kan het incassobureau (wat ook een bedrijf is van Naturpost......... hoe toevallig) het mee doen. Geen overeenkomst, niet verplicht te betalen.

Ben wel erg benieuwd of iemand al een deurwaarder aan de deur heeft gehad?

Groetjes,
Liz

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Naturpost en dergelijke.

Naast de 8 dagen bedenktijd is het ook nog zo dat een overeenkomst tussen u en de verstuurder van zijn pillen( zo die overeenkomst zou bestaan volgens de beweringen) dat die wel moet zijn ingeschreven in het handelsregister van de desbetreffende Kamer van Koophandel.

Is dat niet het geval (en dit is in vrijwel alle gevallen zo !!) dan heeft u zelfs tot drie maanden de tijd om te reageren naar het bedrijf toe.

Naturpost en soortgelijke bedrijven hebben inmiddels al zo'n slechte reputatie dat u daar zelfs geen aangetekende brief (hoge kosten) zou hoeven te versturen.
Een gewone brief met een datumstempel van postkantoor of sigarenboer (die zulks ook doet) op een klein briefje met "verstuurd naar...." en de naam van het postkantoor of sigarenboer is ook dan ruim voldoende.

Tsja, en dat noemt Balkenende nog steeds "de zorgzame samenleving!!"

Een daardoor trieste
Grootvader.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toch is het heel simpel.

Je bent met de eerst pakketje accoord gegaan, je hebt er alleen de verzendkosten voor betaald.

Het andere pakketje wordt jouw toegestuurd samen met een factuur en je hebt er niet om gevraagd.

Wat moet je dan doen?

Niks, het pakketje mag je houden en de factuur of acceptgirokaart verscheuren.

Dus als ze dadelijk 10 pakketjes sturen, mag je al die pakketjes houden en de facturen verscheuren.

Dit is zo bij de wet geregeld.

Dus:
Krijg je een pakketje gestuurd en je hebt er niet om gevraagd, dan mag je het pakketje houden en de rekening verscheuren.
Je hoeft het pakketje niet terug te sturen.

Simpel toch? :lol:

prince

Ongelezen bericht door prince »

ook ik ben een slacht over geworden van de natuurpost
heb voor maanden terug proefpakketje gekeregen van appelazijn slank tabeltten iik heb netjes 2,95 overgemaakt tot voor een maand terug
kreeg ik een zending van appleazijn die ik niet besteld heb
hbe toen contact met ze opgenomen een hele poos wachten kreeg ik ze aan de lijn heb de hele situatie uitgelegd en ik heb de zending terug gestuurd en acceptgiro er bij gedaan kopiees heb ik er van gemaakt en het was goed tot 2 maanden terug moest ik als nog die 29,90 betalen heb ik bij deze gedaan nou krijg ik een aanmaling 34.90
die moet ik betalen voor 3 juli
nu is mijn vraag hoe moet ik dat nu doen ben bang voor deurwaardes aan de deur heb jullie advies voor mij

vriendelijke groeten mv .finke

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ prince ......
Hoe haal je het in je hoofd om iets te betalen dat
je hebt teruggestuurd ???
(wat je ook al niet hoefde)
Dus hoezo deurwaarders ???

>cybertomaat<

Josephine E

Ongelezen bericht door Josephine E »

beste klanten van naturpost.Neem eens contact op met consuwijzer(088-0707070)Als het incassobureau van zich laat horen laat dan maar een bewijs overlegd worden dat u om de zendingen hebt gevraagd.Dat kan naturpost niet.maar zolang er nog steeds mensen bang worden van het woord incassobureau betalen ze.Kijk ook eens opde vara site bij het programma kassa daar hebben ze er een filmpje over
Weet iemand het e-mail adres van naturpost?
Josephine

Gesloten