LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
koiboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007 20:17

3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door koiboy »

Ik heb een Acer 5633WMLi aankoopdatum 14-12-2006
Vanaf het begin al wat problemen daarom heb ik hem aangeboden ter reparatie, zie beneden de brief welke ik naar het hoofdkantoor van Paradigit heb gestuurd waar ik hem gekocht heb.
Mocht iemand een oplossing voor me hebben hoor ik het graag.

Ik heb 21-03-07 mijn laptop voor de eerste keer aan geboden bij Acer ter reparatie
Model : AS5633WLMI MCENL6 UMAC 1*1G/120/6L/5R/CB

06-04-07 Heb ik mijn laptop retour ontvangen van Acer.
Het moederbord zou vervangen zijn.
En dat was te zien ook.
Toen ik de laptop voor de eertste keer opstarte ging hij allerlei hardware installeren ????
Wordt dit niet door Acer gecontroleerd ter controle of ook alles correct werkt.
Gelijk na het opstarten kwam al een foutmelding .
En ook de tijd en datum versprongen?
Verder zat de behuizing op twee plaatsen niet goed in elkaar geklikt (speling) Toen ik op deze plaatsen drukte klikte hij pas in elkaar. (Had ik dit nog maar niet gedaan dan had u het zelf kunnen zien ) Dit is toch een slechte zaak van Acer slechte nacontrolle.
Verder zaten er twee bultjes aan de rand van het toetsenbord, een ter hoogte van de power button en een bij muis/bord.
Voor de foutmelding eruit te halen heb ik geprobeerd de computer opnieuw te installeren met de Xp-recovery vanaf de harddisk in de hoop dat dit dan verholpen zou zijn, maar tijdens de herinstallatie kwam deze foutmelding ook al opzetten ???
Ik heb hieroverheen de Vista upgrade van Acer gezet in de hoop dat de foutmelding dan weg zou blijven, maar ook tijdens deze installatie kwam foutmelding direct weer in beeld, ook de datum en tijd klopte ook al weer niet.
Ik heb alles in de doos gestopt en de laptop naar Paradigit in Maastricht gebracht.
Hier werd toegegeven dat dit inderdaad een slechte zaak was van Acer. Maar dat het via hun service deze keer goed opgelost zou gaan worden. En als de laptop bij hun weer binnen komt, alles zouden controleren voordat hij aan mij werd afgeleverd.

Gisteren werd ik eindelijk gebeld na 4 weken dat de laptop terug was van reparatie.
Ik vroeg wat ze eraan gedaan hadden, en er werd me medegedeeld dat er een nieuwe cover opzat, en dat de computer door hun was opgestart en gecontroleerd was en er weer XP opzat zoals ik hem ook gekocht had.
Eindelijk dacht ik.
Maar vandaag toen ik hem ging ophalen, bleek de laptop niet meer compleet te zijn ???? De complete doos met alle toebehoren was zoek, ik zou de laptop maar meenemen, en als ze de doos met alle toebehoren vonden werd ik op de hoogte gesteld, mooi is dat zei ik. Zoiets kan toch niet waar zijn.
Verder na controlle zat er helemaal geen nieuwe cover op zoals beloofd was door de telefoon, de twee bultjes zaten er nog steeds in maar waren wel minder. En aan de onderkant zaten schroefjes waarvan de kopjes kapot gedraaid waren.
En Vista zat erop dus geen XP zoals ze zeiden per telefoon, dus nu wist ik nog niet of de foutmelding verholpen was, of dat deze er software matig uitgehaald was.
Ik was zo boos dat ik alles weer heb daar gelaten.
Ze zouden hem weer retour gaan sturen naar Acer.
Eerlijk gezegd ben ik het nu een beetje moe, ik heb de laptop nu al 6 weken moeten missen en hij is nog steeds niet in orde.
Ik heb 950 euro betaald en er nog geen plezier van gehad.
Daarom wil ik U vragen of er niet de mogelijkheid is dat ik een nieuwe krijg, want in deze heb ik eerlijk gezegd ook geen vertrouwen meer, zeker als hij zo vaak uit elkaar gehaald word.

Mocht het probleem niet op kort termijn opgelost worden voel ik me genoodzaakt de rechtbijstand in te schakelen, ik hoop dat dit zover niet hoeft te komen.
Ik ga er vanuit dat u er alles aan zult doen voor de zaak zo snel en zeker deze keer wel goed op te lossen.

M.vr.gr
.....

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toen ik de laptop voor de eertste keer opstarte ging hij allerlei hardware installeren ????
Wordt dit niet door Acer gecontroleerd ter controle of ook alles correct werkt.
Nee.
Als je voor het eerst de notebook opstart dan krijg je een keuze waarin welke taal je het syteem wilt hebben en dan wordt alles geïnstalleerd.

Voordat ik een notebook lever doe ik die handelingen in de werkplaats. Maar het is normaal.

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar vandaag toen ik hem ging ophalen, bleek de laptop niet meer compleet te zijn ???? De complete doos met alle toebehoren was zoek, ik zou de laptop maar meenemen, en als ze de doos met alle toebehoren vonden werd ik op de hoogte gesteld, mooi is dat zei ik. Zoiets kan toch niet waar zijn.
Fout van de winkelier en niet van Acer!
Als je als winkelier een product voor reparatie opstuurd, dien je alle extra zaken en accessoires achter te houden. Als je die toch opstuurd ben je het kwijt.

De winkelier had alleen de notebook moeten opsturen en de rest achterhouden op de zaak.
Mocht het probleem niet op kort termijn opgelost worden voel ik me genoodzaakt de rechtbijstand in te schakelen, ik hoop dat dit zover niet hoeft te komen.
Ik ben bang dat je dat zou moeten doen.
Als ik het verhaal lees dan lijkt het wel alsof de notebook helemaal niet opgestuurd is.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door 16again »

Toen ik de laptop voor de eertste keer opstarte ging hij allerlei hardware installeren ????
Wordt dit niet door Acer gecontroleerd ter controle of ook alles correct werkt
Dat kan veroorzaakt worden door andere revisie moederbord ofzo.
Wellicht heeft ACER een test programma, en is niet met jouw geinstalleerde windows getest. (is ook niet mogelijk indien je een wachtwoord moet intikken)
En ook de tijd en datum versprongen?
Is bios setting, die acer had moeten doen!
Verder zaten er twee bultjes aan de rand van het toetsenbord, een ter hoogte van de power button en een bij muis/bord.
Ik heb ook wel eens te lange schroeven aan onderzijde ingedraaid :oops:
Ik heb alles in de doos gestopt en de laptop naar Paradigit in Maastricht gebracht.
Daar had men kunnen aangeven dat toebehoren "thuis konden blijven."

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat kan veroorzaakt worden door andere revisie moederbord ofzo.
Wellicht heeft ACER een test programma, en is niet met jouw geinstalleerde windows getest. (is ook niet mogelijk indien je een wachtwoord moet intikken)
Dit is bij alle nieuwe notebooks, ongeacht welk merk.

koiboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007 20:17

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door koiboy »

Dit gebeurde na het vervangen van het moederbord dat hij alle hardware ging zoeken, en toen hij daarmee klaar was gelijk een foutmelding die ik er zelfs na een herinstallatie ook niet meer uit kreeg.

Ik neem aan dat ze bij Acer ook controleren wat ze vervangen ?

koiboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007 20:17

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door koiboy »

Mochten ze op de een of andere manier de doos met alle toebehoren niet meer vinden, hoe sta ik er dan voor ?
Ik heb de complete doos met alle toebehoren op hun advies (Paradigit) daar moeten laten omdat ze dan zelf bij terug komst van de reparatie mijn laptop zelf eerst wilde controleren alvorens deze aan mij uit te leveren.

Het liefste had ik een geheel nieuwe want ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen meer is deze. Maar dat doet Acer niet volgens Paradigit.
Ik vind het ook niet normaal dat ik hem nu al meer als 6 weken kwijt ben, heb ik hun gezegd, en zeker ook nog eens dat de doos met alles zoek is, en het ergste de reparatie niet naar behoren is voor de 2e keer.

Schijnbaar hebben ze daar lak aan bij Paradigit en Acer

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vind het ook niet normaal dat ik hem nu al meer als 6 weken kwijt ben
Heel vervelend, maar bij notebooks moet je hieraan maar wennen.

Doordat de verkoop van notebooks explosief gestegen is, kunnen de toeleveranciers van de fabrikanten de vraag niet meer aan.
Hierdoor gaan alle beschikbare onderdelen naar de fabricage en blijft er niets over voor de reparaties. Vandaar dat de reparatietermijnen lang duren.

Vervelend, maar dit is echt de oorzaak.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door 16again »

Doordat de verkoop van notebooks explosief gestegen is, kunnen de toeleveranciers van de fabrikanten de vraag niet meer aan.
Daar heb je als koper niets mee te maken.
Reparatie tijdens garantie dient gewoon in een "redelijk en billijke" termijn te gebeuren.

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daar heb je als koper niets mee te maken.
Reparatie tijdens garantie dient gewoon in een "redelijk en billijke" termijn te gebeuren.
Tuurlijk heb je er wel mee te maken!

Als die onderdelen niet leverbaar zijn, kun je een notebook niet repareren!
Reparatie tijdens garantie dient gewoon in een "redelijk en billijke" termijn te gebeuren.
Kun je wel mooi eisen, maar dat gebeurd niet.

Als die notebook perse gerepareerd moet worden, zijn er twee keuzes:
- Of je wacht op de onderdelen.
- Of je wacht niet op de onderdelen, maar dan krijg je de notebook ongerepareerd terug!

Een andere mogelijkheid is er niet.

Het heeft geen zin om de winkelier juridisch te gaan vervolgen en aan te pakken, omdat je daarmee de onderdelen niet sneller kunt krijgen.

Er wordt dan vaak gezegd dat de winkelier een wanprestatie levert.
Iets wat compleet onzin is.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door Jan9 »

Als Acer slechte afspraken heeft met zijn leveranciers en niet binnen een redelijke termijn kan repareren dan moet Acer een nieuwe laptop leveren.
Stel je voor dat je koelkast niet gerepareerd kan worden moet je dan ook maanden wachten?
Je kan je bovendien niet je werk/studie 2-3 maanden laten liggen omdat Acer te kleine voorraden aanhoudt.

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door MXMCE »

Paradigit is toch een redelijk grote zaak, ik zou ze een week geven
jouw spul compleet & werkend te krijgen, (afgeven in briefvorm, aan bedrijfsleider)
Zoniet de koop ontbinden.

Als ze daar niet mee instemmen > rechtsbijstand.

Maar vaak hoeft het zover niet te komen, blijf rustig en kalm,
en laat duidelijk weten hoe jij er over denkt, en wat jij wilt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door Moppentappers »

hebben wij de enquete gevolgd bij kassa?
er is GEEN maximale termijn aan de reparatie van producten
helaas uiteraard, acer vond (en vind ik nogsteeds) een prima merk,
jammer dat ze niet die onderdelen klaar kunnen krijgen

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

helaas uiteraard, acer vond (en vind ik nogsteeds) een prima merk,
jammer dat ze niet die onderdelen klaar kunnen krijgen
Dat probleem ligt niet aan Acer, maar aan de toeleveranciers van Acer!
ik zou ze een week geven
jouw spul compleet & werkend te krijgen, (afgeven in briefvorm, aan bedrijfsleider)
Zoniet de koop ontbinden.

Als ze daar niet mee instemmen > rechtsbijstand.

Daar zijn jullie consumenten goed in:
eisen, eisen, eisen, maar wel doof zijn voor de echte problemen!

Schakel maar vast de rechtsbijstand in!

In de notebookbranche zijn op dit moment grote problemen.
Doordat de verkoop van de notebooks explosief gestegen zijn, gaan alle onderdelen naar de fabricage toe en is er voor de reparatie een zeer sterk tekort aan onderdelen.
Dit ligt niet aan de fabrikanten zelf, maar aan de toeleveranciers van die fabrikanten.

Als winkelier zijnde probeer je de problemen altijd zo goed mogelijk op te lossen, maar op dit moment gaat dat moeilijk, omdat de onderdelen niet of zeer slecht leverbaar zijn!

En de consument heeft daar totaal GEEN begrip voor, sterker nog: Ze zetten bij de winkelier het mes op de keel.
Daarbij is bij hun maar 1 gedachte:
ikke, ikke, ikke, en mijn wil is wet!

Tuurlijk moet er gekeken worden naar oplossingen, maar zoals de consument zich nu gedraagt lost geen problemen op, maar krijg je meer problemen.

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door MXMCE »

Daar zijn jullie consumenten goed in:
eisen, eisen, eisen, maar wel doof zijn voor de echte problemen!
Schakel maar vast de rechtsbijstand in!
Het echte probleem hier is dat Paradigit zijn doos en toebehoren kwijt gemaakt heeft en Acer er een staigair er op los laten prutsen heeft.
Zichtbare schade, ongerepareerd retour, missende dingen...

Gek hoor, dat consumenten een werkende, complete, schadeloze laptop willen.

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het echte probleem hier is dat Paradigit zijn doos en toebehoren kwijt gemaakt heeft en Acer er een staigair er op los laten prutsen heeft.
Zichtbare schade, ongerepareerd retour, missende dingen...

Dit zijn wel zaken waar terecht over geklaagd wordt.


Waar ik het over had was de reparatietermijn en dat veel mensen zeggen dat ze niets te maken hebben met de problemen van de fabrikanten e.d.

Als de fabrikant de onderdelen niet kan leveren, is niet het probleem van de consument, zegt de consument.
Dus als de winkelier niet binnen de door de consument gestelde reparatietermijn de notebook kan of wil repareren, wordt hij juridisch vervolgd vanwege wanprestaties of het niet nakomen van zijn verplichtingen.
Dat de onderdelen niet leverbaar zijn is geen overmacht (zeggen de consumenten), en ze hebben niets met de problemen van de fabrikant of dergelijke te maken.

En daar doel ik op.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door 16again »

hebben wij de enquete gevolgd bij kassa?
Ik wel!
er is GEEN maximale termijn aan de reparatie van producten

Nam niet weg dat de reparatie dient te geschieden in een redelijke termijn, die ook door andere reparateurs wordt aangehouden.


@ikbenik:
Als jouw auto 3 maanden in de garage moet blijven voor een onderdeeltje, huur jij dan gewoon voor die termijn op eigen kosten een auto, of verwacht je dat de garagehouder je tegemoet komt met vervangend vervoer.....?

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ikbenik:
Als jouw auto 3 maanden in de garage moet blijven voor een onderdeeltje, huur jij dan gewoon voor die termijn op eigen kosten een auto, of verwacht je dat de garagehouder je tegemoet komt met vervangend vervoer.....?
Als een klant langer moet wachten op een reparatie, dan zorg ik voor een leencomputer.

Dus de klant kan dan gewoon verder werken.


Echter gaat de discussie over een hele andere zaak:

Namelijk dat de winkelier verplicht wordt om een reparatie binnen een korte termijn uit te voeren.
Kan hij dat echter niet, omdat er op onderdelen gewacht moet worden, dan komt hij volgens een aantal mensen zijn verplichtingen niet na.
En dat de onderdelen niet leverbaar zijn is volgens sommige mensen geen overmacht en levert de winkelier dan duidelijk een wanprestatie.
Dus moet de winkelier dan juridisch streng worden aangepakt om toch zijn verplichtingen na te komen.
Dat de onderdelen niet leverbaar zijn is geen excuus. En dat de winkelier op de onderdelen moet wachten heeft volgens sommige mensen de consument niets mee te maken.
Dus als de winkelier de reparatie niet binnen de door de consument vastgelegde reparatietermijn gerepareerd heeft, levert dus de winkelier volgens sommige mensen een sterke wanprestatie.
Al krijgt de klant dan een leencomputer, dat doet er volgens sommige mensen niet toe want de winkelier blijft een wanprestatie leveren en komt zijn verantwoordelijkheden niet na, volgens sommige mensen.

Je reinste onzin tuurlijk.

Als een klant een wat langere tijd op de reparatie moet wachten, dan zorg ik er altijd voor dat er een tijdelijke tussenoplossing komt, waardoor de klant toch verder kan werken. Soms gaat dat wel gepaard met wat overlast, maar die overlast wordt dan altijd tot het minimum beperkt.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door 16again »

Als een klant een wat langere tijd op de reparatie moet wachten, dan zorg ik er altijd voor dat er een tijdelijke tussenoplossing komt
Daar zou ik als klant mee kunnen leven, en als winkelier doe je dan het mogelijke om de door overmacht ontstane situatie te verzachten.

Wel dient dan zo vroeg mogelijk leenexemplaar verstrekt te worden.
Als ik op het forum lees gebeurt dat niet altijd, en wordt de klant soms aan het lijntje gehouden (meermaals reparatietermijn beloven en niet nakomen). Daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

ikbenik

Re: 3e keer retour naar Acer ter reparatie

Ongelezen bericht door ikbenik »

(meermaals reparatietermijn beloven en niet nakomen)
Uit ervaring kan ik je zeggen dat reparatietermijnen afspreken heel dom is.
Je kunt van te voren nooit zeggen wat je allemaal tegenkomt en het kan flink tegenzitten.

Een vermoedelijke reparatietermijn kun je wel zeggen, een keiharde reparatietermijn niet.

En inderdaad doen veel winkeliers dat helaas namelijk wel.

Gesloten