@Medusa, ik begrijp hieruit dat een tweede kans op niets uitgelopen is. Tja dan wordt het mogelijk een failliet verklaring. Ook dan zijn er mogelijkheden maar de curator is er niet voor jou maar voor de eisers. Als je eventueel wat tips wilt hebben wil ik wel helpen want ik kom namelijk uit een faillisement.
Geen wanhoop.
Groeten Ronald.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hulp bij schulden ???
-
centenmeter
Re: Hulp bij schulden ???
Ik weet wat het is om in de schulden te zitten.
ik weet ook dat je het ene gat met het andere gaat dichten en dat het erg zwaar is en moeilijk om hier uit te komen.
Waarschijnlijk zie je nu geen oplossing en denk je, ik kom hier nooit uit.
Heb je al aan een saneringsbureau gedacht?
ik ben ontzettend goed geholpen door een saneringsbureau uit Limburg.
Ze nemen al jou schulden op een hoop, en gaan voorstellen doen aan de schuldeisers.
Je moet wel aan een bepaalde som, maar veeeeeeeeeeeel minder als je schuld nu is, zien te komen.
dat bereken je samen met dat bureau.
Dan gaan hen contacten aan met de schuldeisers en kom je er soms zelf zonder BKR melding van af.
Ook geven ze je advies en helpen ze je met verdere begeleiding.
Soms komt men dan tot oplossing van een afbetaling van 30 euro per maand, wat je kan missen. Soms wordt alles kwijtgescholden, soms betaal je een bepaald percentage. dit is afhankelijk van de schuldeisers.
Google eens naar saneringsbureau. Zelfs schulden bij gemeente en banken zijn hier bij mij gesaneerd.
Kortom, die grijze wolk die jij nu hebt, heb ik niet meer.
Ik ben nog wel steeds bang voor post. Maar ik "leef' weer!
Verder kun je ook hulp zoeken, niet voor het afbetalen van je schulden, maar bij dingen waar je hulp bij nodig hebt, maar geen geld, zoals bv koelkast kapot of wat dan ook, bij : de club van 100.
Allemaal mensen die elkaar helpen, met als doel: helpen
das ook mooi he.
Ja, ze bestaan wel hoor, hulpvaardige mensen.
Succes
ik weet ook dat je het ene gat met het andere gaat dichten en dat het erg zwaar is en moeilijk om hier uit te komen.
Waarschijnlijk zie je nu geen oplossing en denk je, ik kom hier nooit uit.
Heb je al aan een saneringsbureau gedacht?
ik ben ontzettend goed geholpen door een saneringsbureau uit Limburg.
Ze nemen al jou schulden op een hoop, en gaan voorstellen doen aan de schuldeisers.
Je moet wel aan een bepaalde som, maar veeeeeeeeeeeel minder als je schuld nu is, zien te komen.
dat bereken je samen met dat bureau.
Dan gaan hen contacten aan met de schuldeisers en kom je er soms zelf zonder BKR melding van af.
Ook geven ze je advies en helpen ze je met verdere begeleiding.
Soms komt men dan tot oplossing van een afbetaling van 30 euro per maand, wat je kan missen. Soms wordt alles kwijtgescholden, soms betaal je een bepaald percentage. dit is afhankelijk van de schuldeisers.
Google eens naar saneringsbureau. Zelfs schulden bij gemeente en banken zijn hier bij mij gesaneerd.
Kortom, die grijze wolk die jij nu hebt, heb ik niet meer.
Ik ben nog wel steeds bang voor post. Maar ik "leef' weer!
Verder kun je ook hulp zoeken, niet voor het afbetalen van je schulden, maar bij dingen waar je hulp bij nodig hebt, maar geen geld, zoals bv koelkast kapot of wat dan ook, bij : de club van 100.
Allemaal mensen die elkaar helpen, met als doel: helpen
das ook mooi he.
Ja, ze bestaan wel hoor, hulpvaardige mensen.
Succes
@centenmeter, Vraagsteller heeft al een WSNP traject doorlopen en komt dus eigenlijk nergens meer voor in aanmerking. De door u gegeven saneringstips zijn dus niet bruikbaar helaas.
Ronald.
Ronald.
-
centenmeter
Dat had ik helaas nog niet gelezen, het verhaal gaat erg ver terug.
Dat is jammer.
Bij zo'n bureau advies vragen is toch nooit weg.
Ik ben daar geholpen door echte mensen.
in de schulden kom je door de buitenwereld en altijd een beetje door jezelf.
Helaas is dat voor de buitenwereld die alles zo fantastisch voor mekaar hebben niet te begrijpen.
Totdat.......
Ik gun dit dan ook niemand.
Vooral wijsneuzen achter een bureau die je zo kunnen kleineren is zo pijnlijk.
Echter het bureau waar ik ben geholpen begrepen mijn verhaal, ook waar mijn fouten zaten.
Maar daar ben ik nooit over aangesproken. Dat is nl een wereldje waarin je vast komt te zitten.
WSNP heb ik geen ervaring mee.
Ik weet wel dat ik alles heb gedaan om daar niet in verzeild te raken.
Er moet dan toch ook een weg zijn, om ook dat achter je te laten?
Op z'n minst advies vragen of men misschien die weg kent, zou al voldoende zijn.
nee heb je, toch?
Er zijn zoveel regels, die ik pas kwam te weten toen ik ver in de spreekwoordelijk genoemde stront kwam te zitten.
Vraag advies, en vraag ook advies bij de club van 100. Daar zitten allerlei mensen van advocaten tot weet ik wat.
Waarschijnlijk krijg je daar ook wat menselijkere reakties dan opmerkingen hoe je het niet moest doen.
Daar wordt je niet wijzer van.
Dat is jammer.
Bij zo'n bureau advies vragen is toch nooit weg.
Ik ben daar geholpen door echte mensen.
in de schulden kom je door de buitenwereld en altijd een beetje door jezelf.
Helaas is dat voor de buitenwereld die alles zo fantastisch voor mekaar hebben niet te begrijpen.
Totdat.......
Ik gun dit dan ook niemand.
Vooral wijsneuzen achter een bureau die je zo kunnen kleineren is zo pijnlijk.
Echter het bureau waar ik ben geholpen begrepen mijn verhaal, ook waar mijn fouten zaten.
Maar daar ben ik nooit over aangesproken. Dat is nl een wereldje waarin je vast komt te zitten.
WSNP heb ik geen ervaring mee.
Ik weet wel dat ik alles heb gedaan om daar niet in verzeild te raken.
Er moet dan toch ook een weg zijn, om ook dat achter je te laten?
Op z'n minst advies vragen of men misschien die weg kent, zou al voldoende zijn.
nee heb je, toch?
Er zijn zoveel regels, die ik pas kwam te weten toen ik ver in de spreekwoordelijk genoemde stront kwam te zitten.
Vraag advies, en vraag ook advies bij de club van 100. Daar zitten allerlei mensen van advocaten tot weet ik wat.
Waarschijnlijk krijg je daar ook wat menselijkere reakties dan opmerkingen hoe je het niet moest doen.
Daar wordt je niet wijzer van.
Het Wsnp traject is echt een laatste middel. Vraagsteller kan daar geen gebruik meer van maken triest. Om de druk van de ketel te halen voor een tijdje dan is hoe zwaar ook faillisement het beste, want de curator gaat dan de oorzaak bekijken. Ook zij zijn geen boemannen tenminste de meeste niet. Ik heb een jaar in faillisement gezeten doordat mijn eenmanszaak het niet meer kon trekken. De curator kon geen fouten vinden en heeft voor mij het Wsnp traject geregeld. Als Vraagsteller kan aantonen dat er buiten schuld zaken zijn fout gegaan kan de curator de rechter commisaris wellicht overtuigen de een nieuw traject het beste is.
Ronald.
Ronald.
-
centenmeter
Ja, ik denk dat een failissement helemaal niet zo dramatisch hoeft te zijn.
Die grauwe post weg zien te werken kan erg verlichtend werken, maar daar heb je wel hulp bij nodig.
Het kan erg fijn zijn als iemand je zou kunnen helpen met dat alles weg te werken, mee telefoontjes pleegt ed. Omdat het jezelf treft, kan zo'n telefoontje helemaal mis lopen. Je wordt emotioneel, woest enz. Je verpest het dan voor jezelf.
Natuurlijk, ik begrijp wel, failliet zijn is niet fijn, maar ik denk dan ook, wel degelijk een oplossing.
Ik hoop dat je er uit komt.
En probeer boven die krakkemikkege lui te staan, die het op afstand allemaal wel weten, maar waarschijnlijk bij het minst of geringste al zelf in de stress raken.
Je komt altijd verder met zoiets.
Sterkte
Die grauwe post weg zien te werken kan erg verlichtend werken, maar daar heb je wel hulp bij nodig.
Het kan erg fijn zijn als iemand je zou kunnen helpen met dat alles weg te werken, mee telefoontjes pleegt ed. Omdat het jezelf treft, kan zo'n telefoontje helemaal mis lopen. Je wordt emotioneel, woest enz. Je verpest het dan voor jezelf.
Natuurlijk, ik begrijp wel, failliet zijn is niet fijn, maar ik denk dan ook, wel degelijk een oplossing.
Ik hoop dat je er uit komt.
En probeer boven die krakkemikkege lui te staan, die het op afstand allemaal wel weten, maar waarschijnlijk bij het minst of geringste al zelf in de stress raken.
Je komt altijd verder met zoiets.
Sterkte
Als vraagsteller de optie faillisement wil gebruiken is een telefoontje naar de griffie van de rechtbank voldoende. Er wordt een zittingsdatum afgesproken en met een paar vragen wordt het uitgesproken. Ik was in 5 minuten de zaal weer uit. Maar makkelijk is het niet. Eigenlijk waren het maar een paar vragen. Bent u wie u zegt dat u bent. Bent u opgehouden met betalen. Tja dat was het je krijgt een formulier onder je neus en klaar. Aanmelden bij de griffier duurde nog langer. Let wel vorderingen zijn nog steeds opeisbaar en dienen bij de curator ingediend te worden, maar beslagen op loon e.d. worden op geheven. Bankrekeningen worden geblokkeerd tot dat de curator deze opheft. Al met al een veel zwaarder regime dan de Wsnp.
Toch is dit een klein kiertje om er weer uit de zorgen te raken.
Ronald.
Toch is dit een klein kiertje om er weer uit de zorgen te raken.
Ronald.