LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Routers (uitzending maandag 7 mei)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door 16again »

De gehele test sloeg nergens op vond ik, alle routers(/modems) werden achter een bestaande router/modem gehangen. De kans dat een van de routers(/modems) in deze situatie zou werken schat ik laag in.
Waarom dan?
Zolang je op de WAN poort maar een dhcp adres in een andere IP-reeks krijgt dan reeds op de LAN poort aanwezig, werkt dat gewoon.

De testopstelling doet dan alleen 2x NAT maar daar merk je weinig van

AndriesLouw
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 22:25

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door AndriesLouw »

@16again:
Het gaat mij voornamelijk om de router's met modem functie welke ze probeerden aan te sluiten op de bestaande modem, daarnaast werkt een router achter een router nooit geheel zonder problemen, vooral port-forwarding levert problemen op.

coffey
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2007 00:11

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door coffey »

Missen we nog even A-merk Draytek. Ben het ook eens met een eerdere opmerking dat de routers juist erg complex dienen te zijn en hoe meer mogelijkheden van de technologie gebruikt kunnen worden hoe beter. 't is toch fantastisch dat mensen nog steeds het bos in worden gestuurd voor software om kinderen te beschermen op het internet enzo. Kan niet wachten tot onze zoon bij papa komt met de boodschap, 't internet doet 't niet.' Weet hij veel dat papa via de router bepaalt wanneer de verbinding open staat. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar vind de router gewoon het meest fantastische onderdeel van de huidige netwerktechnologie.

servies
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:24

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door servies »

Het probleem is niet zozeer dat de verkochte apparatuur slecht is, het probleem is dat het verkocht word aan 'de gewone consument' met het idee dat het iets is dat ze zelf wel kunnen installeren.
Ik denk dat je het vaak toch anders kunt zien:
Het probleem is dat het verkocht word aan 'de gewone consument' die het allemaal wel weten...
En tja... om de Computertotaalpersoon nou een expert te noemen als hij de basisdingen nog niet eens doorheeft... wat een prutser...

Verder was de test ZEER tot EXTREEM slecht. 4 routers vergelijken met 2 routermodems terwijl er van die 2 merken ook gewone routers bestaan.
Ik heb van USRobotics een router geinstalleerd in de winkel waar m'n vriendin werkt en dat ging uitermate simpel. Binnen 10 minuten werkend en de printer er ook nog op aangesloten! En van die 10 minuten is ook nog eens 5 minuten nodig geweest om de kabels naar de modem etc. fatsoenlijk weg te werken.

Anne Bras
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:26

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door Anne Bras »

EDIT: Never Mind.
Laatst gewijzigd door Anne Bras op 09 feb 2012 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Kaas01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:57

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door Kaas01 »

Ik heb best wel gelachen tijdens de uitzending.
routers, roeters wat maakt het uit als we het maar begrijpen.
Als iemand om een router vraagt dan krijgt ie een router.
Als iemand om een modem/router vraagt dan krijgt ie een modem/router. vertel er gelijk bij wat het verschil is. probleem opgelost.
De test is erg slecht uitgevoerd. Erg jammer.
Van de twee merken bestaan er ook alleen routers (zonder modem).
Ik verkoop regelmatig Sweex, Belkin en US Robotics maar zonder problemen. Een goede voorlichting naar de consument toe voorkomt vele problemen. maar dat lukt niet alle verkopers, alleen als je een expert ben en die eens een router heeft ge-installeerd.
Jammer dat de "expert" van een PC blad niet in staat was om engels te lezen. Als je je toch een BEETJE expert wilt noemen, kun je toch wel een beetje engels lezen.
Maar goed...... erg jammer van de test.

Groet Kaas

Anne Bras
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:26

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door Anne Bras »

EDIT: Never Mind.
Laatst gewijzigd door Anne Bras op 09 feb 2012 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

n.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 11:22

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door n.B »

Dit een verhaal die na aanleiding van de uitzending op 7 mei kwijt wil.

Ik heb een normale pc en had sinds kort een noteboek aangeschaft.
Het leek me wel handig om draadloos internet te nemen.
De kinderen hadden toch meestal de pc in gebruik.
Zelf ben ik digi-beet,maar ik kreeg te horen dat ik draadloos router kopen.
Dus ik naar scheer & foppen in heerhugowaard gegaan om dat ding te kopen.
Die hadden alleen sitecom (bij navraag een goede router).
Ze vroegen aan mij wat ik voor een internet ik had (kabel/ads/inbel).
Adsl dus bij Planet.
Hoe was hij aangesloten op de pc?(USB dus)
Ik had dus niets aan een router,maar ik moest een modem/router nemen want een router(draadloos) is niet op een usb adsl-modem aan te sluiten.
Ik dus die Sitecom modem-router aangeschafd.
Eenmaal thuigekomen ging ik aan de slag alles in het nederlands maar kwam er niet uit.
Er stond ook een telefoon nummer op naar de helpdesk van sitecom,maar heb geen goede ervaringen met tel.helpdesken (planet).
Misschien zijn ze wel goed,maar bij mij werkt het niet (digi-beet).
Het probleem aan Scheer & Foppen Heerhugowaard uitgelegd.
Die stuurde tegen een kleine vergoeding iemand langs om mij te helpen.
Hij (die monteur) stelde de de modem-router in op planet en dat werkte.
Voor de draadloze beveiliging stelde hij ook in en alles werkte naar hehoren.(hij deed meer dan aleen de draadloos)
Die vergoeding was minder dan de tel.kosten die ik zou maken,en natuurlijk geen hoofdpijnen om het zelf te doen.
Het is al een paar maanden geleden maar werkt nog steeds prima.

Maar (door aanleiding van de uitzending van 7 mei) wilde ik de mensen van Scheer & Foppen uit Heerhugowaard een warme douche aan bieden,omdat ze meer dan dit alleen computer adviesen gaven waar ik wat aan had terijl ik de pc daar niet had gekocht.

M.v.g.
N.B

RemidC
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:05

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door RemidC »

Beste radar,

Graag wil ik een opmerking plaatsen bij uw test van de diverse routers.

zoals u in uw uitzending heeft laten zien vind ik dat deze test zeer kort door de bocht zijn genomen.
In de test wordt gesproken over handleidingen die niet in het nederlands zijn en er wordt verders geen moeite genomen om de engels talige handleiding te lezen. wanneer men dit wel had gebrobeerd zal men gezien hebben dat je er wel uit had kunnen komen zonder daar veel kennis van zaken te moeten hebben.

m.b.t de beveiliging van het wireless signaal kan ik mij voorstellen dat dit voor veel mensen een punt is om over te vallen en het daarom maar niet doen(zoals de opmerking van de expert in uw filmpje men vind het wel gesneden).
Echter wanneer men het wachtwoord had ingevoerd zoals die duidelijk staat vermeld in de handleiding zou de router (linksys) een stappen plan hebben doorgelopen en de gebruiker geholpen hebben de verbinding te beveiligen.

kortom is er dus naar mijn menig verkeerd gestest

RemidC

karelzomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2007 15:44

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door karelzomer »

Waarom zat een gerenomeerd merk als SITECOM niet bij de test.
Die leveren alles met nederlandse handleiding.
En in nederland wordt iedereen geacht engels te kennen. Dat leer je toch op school. Zonder engels kom je niet zo ver op internet.

jo59ri53
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2006 00:33

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door jo59ri53 »

:D het is wel lachen geblazen.ik had al gereageerd maar er zijn gelukkig meer personen die het met mij eens zijn,ik heb nu ook een
linksys router of roeter?? :) :) maar na 2x de goeie handleiding lezen was het ook goed voor mekaar,het was natuurlijk even wachten op de verbinding zoeken; maar dekabel van demodem is via router met kabel op comp aangesloten in de bestaande netwerkkaart,nee totaaaal geen spijt van mn keuze :P :lol: radar kom aub voortaan met goede techneuten,
en niet aleen maar het cdrommetje lezen en op de bank afwachten.....vr gr jori.s

FriendlyFriend81
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 19:09

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door FriendlyFriend81 »

De test met de routers was niet optimaal. en zeker als de een router/modem op een modem word aangesloten. Dat is niet zeer gecompliceerd, nee dat is jezelf gewoon moeilijk maken. Wel weer een reden om je spullen te halen bij een computerzaak, waar je wel advies krijg.
Ik snapte trouwens ook niet dat ze wel sweex in de test laten zien, welliswaar met een combo, maar het bekende merk sitecom, draytek buiten wegen liet. Ik werd ook een beetje kwaad, dat men eerst zat te zeuren over een engelse handleiding. is toch (zoals bij sitecom, linksys, draytek en netgear) cd erin doen, en daarna alsmaar "volgende" of "next" indrukken. Ik weet dat Sitecom em netgear wat moeilijker is, gezien die op windows werk, en de andere twee in windows zetten, dus communceren met windows instellingen. na dat je alles heb geinstalleerd,zie je bij linksys als bij sitecom een verbinding en een uitroepteken. ze vragen dan om een pasword. zelfde pasword die je gebruikt om bij je provider je mail te krijgen. dan vragen ze om netwerkcode en klaar.
Wat ik ook vreemd vond, ging dit om adsl of kabel. Ik zelf heb kabel, dan is het een ander verhaal.
Oja, een netwerk kraken van particulier is een beetje onzin, bedrijfmatig kan ik ergens mee inkomen. en nog, heb je de verbinding gekraakt, heb je meer nodig om op de pc te komen. Weer een test om angst aan te jagen, jammer! en doe je tests eens echt goed, zeker op electronica!

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door 16again »

.....daarnaast werkt een router achter een router nooit geheel zonder problemen, vooral port-forwarding levert problemen op.
Het portmapping verhaal is overbodig voor simpel internetten (www msn email ...) en niet ter sprake gesteld in de uitzending.
Met twee NAT router kastjes achter elkaar moet je gewoon op beide kastjes de port doormappen.


Belangrijkste nadeel aan een ingebouwd modem:
De meeste internet providers leveren alleen support voor het modem dat bij aansluiting geleverd werd. Ondoenlijk voor helpdesk medewerkers om voor alle typen modemkastjes op afstand te supporten.
Bij een ADSL storing heb je dus een probleem....en moet je eigenlijk je oude modem weer aansluiten.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Routers (uitzending maandag 7 mei)

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies 16again trouwens koop anders een goede router van het merk
Senao, kost iets meer maar dan heb je ook wat.
www.senao.nl

Gesloten