Deze stichting is -afgezien van de deelname van de Ver. Eigen Huis- een exacte kopie van de Stichting Leaseverlies, de club achter de UITERST MAGERE Duisenberg-schikking bij Dexia-aandelenlease.
Peewee,
Als ik me niet vergis is Verlies polis eerst opgericht en daarna is steun gezocht bij dergelijke verenigingen.
Als je het mij vraagt is dat een teken aan de wand. Waarom heeft Verlies polis dergelijke steun nodig van (derde)verenigingen/bonden?
Het antwoord is simpel. Zie de WCAm procedure in de Dexia affaire. gedurende de behandeling is SLV/EL zich gaan scharen achter het leden aantal van deze verenigingen/bonden en niet zozeer meer achter het eigen belkanstellende aantalen. Waarom ?? Antwoord is simpel, door de acties toentertijd van vereniging Payback en Platform aandelenlease hebben vele belangstellende van SLV/EL hun belangsteling opgezegd en daarmee ondermijnde deze opzeggingen de draagkracht van het Dexia WCAM verzoek.
SLV/EL konden toentertijd niets anders meer dan verwijzen naar de leden van de consumentenbond en Vereniging van effecten bezitters teneinde de draagkracht voor WCAM verzoek (Dexia) te behouden.
Hetzelfde scenario zie je nu weer afspelen.
Verliespolis dekt zich in (misbruikt leden aantallen) met de leden van Vereniging Eigenhuis en Consumentenbond. Overigens consumentenbond is niet veel groter als Vereniging Consument en geld zaken. Als C&G, Payback, stichting Zinloosbetalen, stichting Koerplandewegkwijt en de belangstellende van stichting PAL bijelkaar optelt is er een meerderheid die overtreffend is ten opzichten van eerder genoemde ondersteuning van Verliespolis, inzake beleggingspolissen.
Mijn inziens kan deze vijf éénheid gewicht in de woekerpolis affaire leggen en op een juiste wijze voor de belangen van gedupeerden beleggingsverzekeringen opkomen. Een herhaling van effecteleasedrama kan daarmee voorkomen worden, waar een wc papiertje voor het bloeden van effecteleasegedupeerden totstand is gekomen.
Verliespolis is als je het mij vraagt een lepe instelling. Een verkapte commerciele organisatie die de stichtingsvorm alsmede belangenbehartiging in de vorm van een goed inkomen voor bestuurders en oprichters aanwent.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback