Hallo, tussen al het negatieve ook eens wat positiefs.
Ik ben inmiddels 2 jaar klant bij Tiscali en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de aangeboden diensten. Hiervoor heb ik onder anderen internet gebruikt via casema kabel(wannadoo), xs4all en hccnet.
Tegenwoordig dus Tiscali. In de 2 jaar tijd heb ik tot nu toe misschien 3x gehad dat er een grote storing was waardoor ik niet kon internetten. Ook haal ik (afhankelijk van de server) over het algemeen met downloaden de maximum snelheid van mijn abonnement.
Omdat ik al 2 jaar klant ben had ik een veel duurder abonnement, ik kon kosteloos overstappen naar een 'nieuw' abonnement met dezelfde snelheid voor ongeveer de helft van de prijs die ik eerst betaalde!
Je zit steeds minimaal een jaar vast aan een abonnement, maar kunt na je eerste jaar altijd overstappen naar een goedkopere. Binnen je jaar kun je uiteraard overstappen naar een duurderen, maar dan begint je jaar weer opnieuw te tellen.
Ik gebruik ook al die tijd al Tiscali telefonie, onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers. In het begin waren er wat problemen, waardoor de telefoon lijn er regelmatig uitlag. Tegenwoordig is het al een stuk beter. Er zijn nog wel (te) vaak storingen, maar als ik de berichten over KPN bellen+internet hoor dan heb ik niets te klagen.
Al met al een aanrader dus!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali aanrader!
Re: Tiscali aanrader!
Ik heb sinds kort ook tiscali en moet zeggen dat ik er ook tevreden mee ben. Ook over de verkoop/inlichtingen via de telefoon en de verdere afhandeling (toesturen van info en inloggegevens bij aanmelding).
Telefonie heb ik nog op proef. Overigens voor 4,95 eur en niet gratis (in mijn geval). De eerste ervaringen zijn positief: goede verbinding en goed geluid. Nadeel is met voip wel dat als je stroom uitvalt, je ook geen telefoonverbinding hebt.
Minpunten (ten opzichte van mijn oude ISP) zijn:
- helpdesk a 0.30 eur/min. (tov gratis)
- je zit er voor een jaar aan vast (tov maandelijks opzegbaar)
- beperkt aantal email aliassen (tov onbeperkt)
Nouja, geklaag om niets, want met mijn oude ISP had ik de helpdesk maar 1x in 4 jaar nodig gehad, nooit aan de 20 emailaliassen toegekomen en verder heb ik opgezegd omdat ik ging verhuizen (en toevallig de ISP is overgenomen door een duurdere). Haha, enig idee welke ISP dat was? Juist, Demon, voortreffelijke service wat is opgekocht door XS4all met alle gevolgen van dien: xsl4all only... blij dat ik niet op hun aanbod ben ingegaan!
Telefonie heb ik nog op proef. Overigens voor 4,95 eur en niet gratis (in mijn geval). De eerste ervaringen zijn positief: goede verbinding en goed geluid. Nadeel is met voip wel dat als je stroom uitvalt, je ook geen telefoonverbinding hebt.
Minpunten (ten opzichte van mijn oude ISP) zijn:
- helpdesk a 0.30 eur/min. (tov gratis)
- je zit er voor een jaar aan vast (tov maandelijks opzegbaar)
- beperkt aantal email aliassen (tov onbeperkt)
Nouja, geklaag om niets, want met mijn oude ISP had ik de helpdesk maar 1x in 4 jaar nodig gehad, nooit aan de 20 emailaliassen toegekomen en verder heb ik opgezegd omdat ik ging verhuizen (en toevallig de ISP is overgenomen door een duurdere). Haha, enig idee welke ISP dat was? Juist, Demon, voortreffelijke service wat is opgekocht door XS4all met alle gevolgen van dien: xsl4all only... blij dat ik niet op hun aanbod ben ingegaan!
KPN mag Tiscali overnemen.
Nu maar duimen dat het goed blijft gaan!!!
Nu maar duimen dat het goed blijft gaan!!!
Nou Tiscali ging in het verleden ook niet zo goed.
Vanaf de overname van Wish/Nok Nok kon ik al gelijk niet extern inloggen.
Wel lachwekkend dat mijn Wish mail waar ik niet meer op kan inloggen nog wel berichten doorstuurt naar mijn zonnet adres.
Maar nu gaat het wel iets beter.
Na een jaar opzeggen per maand kan je tegenwoordig bij elke provider.
Hopelijk kan je dadelijk nog wel telefoneren als KPN de boel gaat overnemen .
Vanaf de overname van Wish/Nok Nok kon ik al gelijk niet extern inloggen.
Wel lachwekkend dat mijn Wish mail waar ik niet meer op kan inloggen nog wel berichten doorstuurt naar mijn zonnet adres.
Maar nu gaat het wel iets beter.
Na een jaar opzeggen per maand kan je tegenwoordig bij elke provider.
Hopelijk kan je dadelijk nog wel telefoneren als KPN de boel gaat overnemen .
Hoe kan deze nou worden opgekocht door Xs4all als deze zelf al ooit door KPN is overgenomen.Juist, Demon, voortreffelijke service wat is opgekocht door XS4all met alle gevolgen van dien: xsl4all only... blij dat ik niet op hun aanbod ben ingegaan!
goede vraag... die dochterbedrijven blijven hun naam hebben, da's te sterk om het KPN label op te plakken. Zou een reden kunnen zijn.
Ergens had ik gelezen dat Tiscali Nederland onder de paraplu van Planet wordt gestopt... ? Tsja, met een marktaandeel van 49% zullen er vast weer 2 partijen komen op ISP gebied: KPN en de kabelaars. En als KPN dan ook nog even die overneemt... Ik hoop dat de NMa het allemaal op de voet volgt.
Ergens had ik gelezen dat Tiscali Nederland onder de paraplu van Planet wordt gestopt... ? Tsja, met een marktaandeel van 49% zullen er vast weer 2 partijen komen op ISP gebied: KPN en de kabelaars. En als KPN dan ook nog even die overneemt... Ik hoop dat de NMa het allemaal op de voet volgt.
Wij zitten nu al een tijdje bij Tiscali, en waren zeer tevreden. Echter nu wij gingen verhuizen is de verhuizing niet goed verlopen wat al mijn positieve ervaringen in de prullenbak gooit.
Dus als je verder niet hoeft te verhuizen is Tiscali wat mij betreft een prima provider.
Wat betreft de verhuizing:
De fout ligt bij Tiscali, maar we zijn nu een paar weken verder en fout op fout op fout heb ik nu ik in Almere woon nog steeds mijn telefoonnummer uit Groningen. Ik ben blij dat ik weer aangesloten ben na een paar weken, maar het verkrijgen van een nieuw telefoonnummer lokt weer nieuwe missers uit. De ene week bel je met de vraag: ik wil graag een nieuw nummer bestellen, zoals noodzakelijk is, maar mijn oude staat er nog op. Ok, zeggen we voor u op. Een week later is er niks gebeurt: bel ik weer: Oh, uw nummer is nog niet opgezegd. En zo gaat het week na week. Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Dus als je verder niet hoeft te verhuizen is Tiscali wat mij betreft een prima provider.
Wat betreft de verhuizing:
De fout ligt bij Tiscali, maar we zijn nu een paar weken verder en fout op fout op fout heb ik nu ik in Almere woon nog steeds mijn telefoonnummer uit Groningen. Ik ben blij dat ik weer aangesloten ben na een paar weken, maar het verkrijgen van een nieuw telefoonnummer lokt weer nieuwe missers uit. De ene week bel je met de vraag: ik wil graag een nieuw nummer bestellen, zoals noodzakelijk is, maar mijn oude staat er nog op. Ok, zeggen we voor u op. Een week later is er niks gebeurt: bel ik weer: Oh, uw nummer is nog niet opgezegd. En zo gaat het week na week. Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Wij zijn sinds een maand overgestapt van CAIW (Kabelfoon) naar Tiscali. Gewoon omdat Tiscali een betere aanbieding had. Over Kabelfoon waren wij zeer tevreden, in ruim 4 jaar hebben we misschien 3x uitval gehad. Helpdesk werkt dan prima, wel vrj lange wachttijd maar dat komt dan vast omdat de storing voor een heel gebied geldt waardoor er veel mensen bellen.
Waarom dan toch naar Tiscali? Hoge internetsnelheid, 'gratis' bellen en een goede prijs. Gratis bellen klopt niet helemaal want we moeten wel de KPN-lijn huren voor 9,95 per maand. Maar alles inclusief betalen we 39,90 voor internet & bellen (het T12 Telefonie Totaal abonnement). Voorheen betaalden we bijna 30 euro voor internet + ruim 24 euro voor KPN-abonnement (weekend/avond gratis bellen). En dan betaalden we ook nog voor de belminuten overdag. Gemiddelde telefoonrekening inclusief abonnementskosten ongeveer 55 euro per maand.
Bij Tiscali zullen we ook nog betalen voor bellen naar mobiel (maar dat doen we in principe met onze mobiele abonnement) en 0900-servicenummers. We verwachten ongeveer 5,00 tot 7,50 per maand aan belminuten te moeten bijbetalen. Dus totale kosten maximaal 37,50 t.o.v. 85,00 voorheen!
En dan nu onze ervaring over Tiscali: de aanvraag van het abonnement verliep zeer soepel. Binnen een paar dagen was alles geregeld en kregen we het (gratis) draadloze modem thuis. Installatie was zeer simpel (goede handleiding) en ik ben echt geen computer-wizzard Na activering van internet heb ik direct het telefoniepakket aangevraagd (telefonisch) en kreeg weer direct iemand aan de lijn. Binnen 2 minuten kreeg ik een bevestiging per email. Soepel, dus!
De verbinding is snel en tot nu toe storingsvrij. Voor installatie heb ik de Helpdesk gebeld met een vraag over mijn oude Linksys-router en het gebruik daarvan. Geen wachttijd, direct iemand aan de lijn en een helder en goed advies. Geweldig! Wel kost het 0,30 per minuut maar als je goed en zeer snel wordt geholpen is dat voor mij niet zo'n probleem.
Al met al: zeer tevreden!!
Waarom dan toch naar Tiscali? Hoge internetsnelheid, 'gratis' bellen en een goede prijs. Gratis bellen klopt niet helemaal want we moeten wel de KPN-lijn huren voor 9,95 per maand. Maar alles inclusief betalen we 39,90 voor internet & bellen (het T12 Telefonie Totaal abonnement). Voorheen betaalden we bijna 30 euro voor internet + ruim 24 euro voor KPN-abonnement (weekend/avond gratis bellen). En dan betaalden we ook nog voor de belminuten overdag. Gemiddelde telefoonrekening inclusief abonnementskosten ongeveer 55 euro per maand.
Bij Tiscali zullen we ook nog betalen voor bellen naar mobiel (maar dat doen we in principe met onze mobiele abonnement) en 0900-servicenummers. We verwachten ongeveer 5,00 tot 7,50 per maand aan belminuten te moeten bijbetalen. Dus totale kosten maximaal 37,50 t.o.v. 85,00 voorheen!
En dan nu onze ervaring over Tiscali: de aanvraag van het abonnement verliep zeer soepel. Binnen een paar dagen was alles geregeld en kregen we het (gratis) draadloze modem thuis. Installatie was zeer simpel (goede handleiding) en ik ben echt geen computer-wizzard Na activering van internet heb ik direct het telefoniepakket aangevraagd (telefonisch) en kreeg weer direct iemand aan de lijn. Binnen 2 minuten kreeg ik een bevestiging per email. Soepel, dus!
De verbinding is snel en tot nu toe storingsvrij. Voor installatie heb ik de Helpdesk gebeld met een vraag over mijn oude Linksys-router en het gebruik daarvan. Geen wachttijd, direct iemand aan de lijn en een helder en goed advies. Geweldig! Wel kost het 0,30 per minuut maar als je goed en zeer snel wordt geholpen is dat voor mij niet zo'n probleem.
Al met al: zeer tevreden!!
Bij ons is nu ook alles opgelost en ik ben zeer te spreken over de hulpvaardigheid van Tiscali. Eén persoon heeft zich gericht op onze verhuisproblematiek en wij werden regelmatig gebeld als er weer nieuws was omtrent de lijn en telefoonnummers. Het was een vrij gecompliceerde verhuizing bleek achteraf en alles zat zo'n beetje tegen.
Ik ben nu nog benieuwd hoe het gaat met de verdere afhandeling, maar qua snelheid (T6 verbinding) en het gebruik van telefonie zijn wij nog steeds zeer tevreden.
Heel af en toe lukt het niet een telefoongesprek tot stand te laten komen, maar dan proberen we het gewoon nog eens. Het blijft VOIP. Wij betalen dus 4,95 elke maand en kunnen dan onbeperkt bellen. Als een familielid belt, vragen we altijd of we terug zullen bellen omdat het ons toch niks kost! Onze rekening is elke maand zo'n 30 euro voor alles inclusief!! 14,95 voor het abonnement, 9,95 voor de KPN lijn via Tiscali en 4,95 voor het onbeperkt bellen.
Ik ben nu nog benieuwd hoe het gaat met de verdere afhandeling, maar qua snelheid (T6 verbinding) en het gebruik van telefonie zijn wij nog steeds zeer tevreden.
Heel af en toe lukt het niet een telefoongesprek tot stand te laten komen, maar dan proberen we het gewoon nog eens. Het blijft VOIP. Wij betalen dus 4,95 elke maand en kunnen dan onbeperkt bellen. Als een familielid belt, vragen we altijd of we terug zullen bellen omdat het ons toch niks kost! Onze rekening is elke maand zo'n 30 euro voor alles inclusief!! 14,95 voor het abonnement, 9,95 voor de KPN lijn via Tiscali en 4,95 voor het onbeperkt bellen.