LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wegvallen van verbinding @home / netgear draadloos

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
browny

wegvallen van verbinding @home / netgear draadloos

Ongelezen bericht door browny »

hallo,

Wie heeft er ook te maken met onderstaand probleem?

Ik gebruik:

- @home
- Netgeard draadloze router (bijgekocht/geleverd door @home)
- normale pc's draaiende onder XP

probleem: Verbinding valt weg bij gebruik van MSN, maakt niet uit of er nu 1 of alle 3 staan te draaien. Na router reser (de netgrear, stekker er 5 sec. uit trekken) draait hij weer als een zonnetje, gedurende 15 min. dan de reset procedure herhalen etc...

Na heeeeel veeeel gebel naar de helpdesk is zo'n beetje de volledige installatie vervangen, bekabeling, spitter, kabelkastje.. ja zelfs een nieuwe router maar de problemen worden niet opgelost (zelfs na 3 maanden nog geen oplossing)

Ik liep helemaal vast bij @home en de helpdesk van Netgear en had besloten om een eenvoudige router aan te schaffen. Deze is geplaatst en vanaf dag 1 heb ik hem nog nooit hoeven te resetten.

Nu ben ik aan het proberen de Netgear router te retourneren maar daar gaat @home niet mee accoord. Men zegt letterlijk "valt niet binnen de procedure". Daar ga ik natuurlijk niet mee acc. maar dat zal nog wel een poosje lopen daar ik alleen mailcontact heb.

Moraal van het verhaal:

@home leverd een wanproduct en wil het niet oplossen. Ik heb zelf de oplossing bedacht en nu willen ze de aangeleverde router niet retour nemen.

Mocht iemand nog een oplossing hebben voor mijn Netgear dan hou ik mij aanbevolen want de stijd met @home is nog niet gestreden. Ik zit nu NIET draadloos en wil graag weer draadloos.

Ik heb in de wandelgangen vernomen dat een firmwareupgrade een oplossing zou kunnen zijn maar daar lees ik zeer wisselende berichten over.

met vriendelijke groet,

browny

netgear-freak

Re: wegvallen van verbinding @home / netgear draadloos

Ongelezen bericht door netgear-freak »

Hoi Browny,

Probeer eens in te loggen op de router met:

http://192.168.1.1
gebrukkersnaam: admin
wachtwoord: draadloos

Zet in het menu "WAN Setup" de MTU-size eens op een andere waarde. Probeer eens de waarden 1492, 1450, 1400, 1350 en 1300 en kijk eens of hiermee het probleem wordt verholpen.

Werkt dit niet dan kan je altijd nog via Netgear (020-5682987) de nieuwste firmware krijgen (versie 2.0.14-ESS, een speciale versie voor deze Essent/@home routers).

Cheers.

browny

hallo,

Bedankt voor de tip! Ik zal het zeker proberen.

Wel vreemd is dat ik de medewerkers (via @home support) diverse malen gesproken heb en hiervover niets gemeld hebben.

Ik zal het melden als het al of niet gelukt is.

Browny

browny

hallo,

Ik heb e.e.a. uitgevogeld en heb contact gezocht met netgear.

Wat een voortreffelijke helpdesk, geen gezeur, even registreren en alles wordt per direct geregeld. (geen wachttijd).

Voor het gesprek beeindigd was had ik de firmware upgrade al in mijn mailbox.

Na eenvoudige installatie was alles gefixt.

Mijn dochters zijn superblij dat msn er niet meer uitknalt.

Ik wil de aandrager van deze tip dan ook hartelijk bedanken.

Browny

ps. zelfs met 2 routers achter elkaar plaatsen (1 soort van een ander merk) waren ze heel erg behulpzaam!!

Gesloten