LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows Vista en draadloze problemen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
student83

Windows Vista en draadloze problemen

Ongelezen bericht door student83 »

Sinds kort een nieuwe laptop met windows vista (ze leveren ze niet meer met xp).

Allemaal leuk en aardig zo'n nieuw besturingssysteem maar neem dan ook verantwoordelijkheid voor je bugs. Mijn probleem is als volgt:

Heb op mn laptop een geintegreerde draadloze netwerkkaart. De drivers hiervan en de firmware van router zijn up to date.
Inloggen op draadloos netwerk lukt bij een vriendin wel, maar bij mij thuis niet. Hij herkent het netwerk, geeft het SSID weer met vol signaal maar bij verbinden verschijnt een onbekende fout.

Alle instellingen gecheckt en het volgende ondernomen:
Drivers geupdate
Mac filtering uit
Encryptie/beveiliging uitgeschakeld
Ip6 uitgeschakeld en via ip4 statisch ipadres
Firewall en beveiliging uit
Hotfix microsoft gedownload

Kortom alles wel geprobeerd
Packard bell zegt dat het niet aan de draadloze netwerkkaart ligt, want hij doet het bij die vriendin wel, Sitecom zegt dat het aan vista ligt (want met andere xplaptop kom ik wel op t netwerk) en vista wil me niet helpen. Heb namelijk slechts een oem licentie dus probleem ligt bij leverancier (packard bell). probleem oplossen kost 63 euri.

Kortom je word van het kastje naar de muur gestuurd. Meer mensen met problemen draadloos netwerk en vista of andere dergelijke ervaringen. Laptop is overigens een week oud (en gekocht bij its). Terugnemen doen ze niet (alleen waardebon)

Met vriendelijk groet,

Student83

Ruben28

Re: Windows Vista en draadloze problemen

Ongelezen bericht door Ruben28 »

Met alle respect, Windows VIsta is een systeem wat na 20 jaar microsoft nog steeds niet backwards-compatible is. Mijn advies is dus, om even for the time being terug te schakelen naar WIndows XP, even een vriend aanschieten die nog een licentie heeft liggen misschien?

Hiermee wil ik niet stimuleren dat je software gebruikt die niet legaal is, maar windows vista en wireless networks die ge'brand' zijn op XP gaan niet samen...

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het moet wel mogelijk zijn gewoon met vista te werken hoor,
van welk merk is je router?
en van welk merk is je netwerk kaart?

student83

Ongelezen bericht door student83 »

het probleem is inmiddels opgelost. geen idee wat het uiteindelijk was, maar heb bij de mediamarkt een sweex router gekocht voor 29 euro. alles werkte binnen 2 min.

had overigens een sitecom router en een netwerkkaart van atheros.

hele rare oplossing miss om een nieuwe router te kopen, maar had geen zin om tot november 2008 te wachten tot er eindelijk een nieuw servicepack uitkomt of tot sitecom iets gaat fixen.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties (reageren mag overigens nog altijd)

Moppentappers

oei sweex
dan kan je op je vingers de seconden tellen dat er iets mis is
nouja, als het werkt dan werkt het
maar voortaan zou ik voor routers belkin nemen,
die gebruik ik ook momenteel en bevalt me zeer goed

Milad

Ongelezen bericht door Milad »

philips is ook wel goed werkt perfect^^

Moppentappers

t is maar net voor welk product,
ik hoef logitech geen PDA´s zien maken
of belkin webcams
en HP had ook gewoon bezig moeten gaan met die printers
acer hoeft ook niet ineens met controllers te komen
bijna elk product heeft een merk wat erbij past en het goed kan maken ondersteunen enz.

mens

Ongelezen bericht door mens »

Sinds kort een nieuwe laptop met windows vista (ze leveren ze niet meer met xp).
Niet helemaal waar, trouwens. Er zijn nog steeds laptops met Windows XP te koop, hoewel er wel minder keuze in is. Pas nog ééntje gekocht voor m'n werk, omdat een laptop met Windows Vista niet in ons netwerk past.

Gesloten