Het product arriveerde 2 weken later, helaas kapot.
Ik probeerde eerste het samen met de verkoper op te lossen. Ik
had tijdens het bestelproces om een verzekerde verzending gevraagd,
echter de verkoper had het product onverzekerd opgestuurd. De verkoper wilde echter niet meewerken aan een eerlijke oplossing en
dwong mij op deze manier een claim op te starten via Paypal.
Ondertussen heb ik het product laten repareren, aangezien ik toch
gebruik wou maken van het product, de reparatie kostte 121,- euro.
Paypal beslisde de claim in mijn "voordeel", zij vonden dat ik gelijk had
in deze kwestie. Zij vonden dat ik het product terug moest sturen, en ik zou de 430$ vergoed krijgen. Dit zou echter betekenen dat ik 110,- aan invoerrechten, 80 euro,- aan verzendkosten en 121,- euro aan reparatiekosten kwijt zou zijn, totaal 311,- euro!!
Tijdens mijn claim had ik gevraagd om een eenvoudige oplossing, namelijk het vergoed krijgen van alleen de reparatiekosten á 121,-
Paypal had immers mij gelijk gegeven in deze zaak en naar mijn mening was de verkoper de verantwoordelijke voor alle problemen.
Nu vond paypal dat ik het apparaat niet had mogen laten repareren.
Paypal vind het terugsturen van het product de beste oplossing. Ik vind dat in beide gevallen (terugsturen of niks doen) de verkoper het beste uit de strijd komt; of hij onvangt gratis een gerepareerde retour en kan deze weer doorverkopen, of hij heeft 430$ ontvangen voor een kapotte cd-speler (aangezien ik een zeer sterk vermoeden heb dat deze verkoper mij een kat in de zak heeft verkocht).
Paypal heeft ondertussen laten weten dat ik geen bezwaar kan indienen tegen de uitspraak van de claim, en moet het daar dus maar mee doen
Ondertussen lacht de verkoper in zijn vuistje.....
Wie heeft tips??? Ik heb dit ondertussen wel aangemeld bij DAS, maar
ik denk dat zij weinig kunnen doen hieraan...
Bedankt voor het lezen en de reacties alvast!
gr. Almeerder