LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Wat heeft Yarden gedaan met al dat geld wat aan premies is betaald tot nu toe?

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste lotgenoten,

AVVL de idealisten. Yarden de keiharde zakenlui. Hoe kan het klimaat zo ontzettend negatief omslaan in de wereld van deze uitvaartvereniging.
Schrijnend voor een ieder, die verzekerd is bij Yarden. Vooral ouderen met alleen AOW staan machteloos. Zij moeten nu van hun kleine inkomen voor iets gaan betalen wat al betaald is. Zij hebben vaak geen internet, kunnen geen advocaat betalen, zijn onvoldoende op hoogte enz. enz.
Radar en het FNV moeten zich dat toch aantrekken en in de bres voor deze mensen springen!!! Zij kunnen elke dag in dit aanzwellende forumonderwerp lezen hoe meedogeloos het steenrijke Yarden bij leven zijn klanten financieel uitwringt. Of raakt Radar onder de indruk van het super de luxe kantoor van Yarden in Almere. (misschien is de extra premie daar voor nodig?)
Een zaak staat wel vast nooit bijverzekeren bij Yatten, sorry ik bedoel Yarden!!!!

Groetjes jaarco

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag jaarco,

Een uitstekend pleidooi!!!

Vriendelijke groet, Maxiem.

m.lauppe
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:36

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door m.lauppe »

Een grandioos Pleidooi en de naam grandioos, helmaal waar!!
Nu maar hopen dat het iets op brengt en die slaapkoppen en geld wolven eens wakker worden!

Margot Lauppe

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hoi jaarco

ook ik vind het een prachtig pleidooi
ayla

marlike
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2007 23:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marlike »

Ik heb een dikke protestbrief gestuurd naar de Ombudsman Verzekeringen!!!

Ik heb aangegeven dat ik zeker weet dat zij het Klantenbelang wel hoog in het vaandel hebben in tegenstelling met Yarden.
Ik hoop dat velen mijn voorbeeld zullen volgen en dat de brievenbus a.s. maandag bij de Ombudsman uitpuilt :twisted:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

jaarco;

Wat jij schrijft ,is nu precies waar ik, en vele anderen zich dood aan ergeren.

Een van oorsprong onderlinge uitvaartverzekering op de comerciele tour

Zelf zit ik ook zoals ik reeds geschreven heb, met het zelfde probleem.
Onze uitgebreide natura uitvaartverzekering is ook omgezet in een sommen verzekering.
Wij zijn de 70 reeds gepaseerd dus bijverzekeren kunnen wij wel vergeten.
Ik heb ook diverse keren een klacht ingediend bij Yarden, maar geen antwoord.
Vorige week een aangetekende brief verzonden.
Een fax gezonden naar de tussenpersoon in Drenthe.
En ook reeds contact gehad met advocatenkantoor Mr. H.A.van Beilen uit leeuwarden, dat adres werd aanbevolen op deze site.Inmiddels heeft dit kantoor meer dan 25 klachten.
De eerste kosten zijn € 95,20.
Goed ik betaal het bedrag wel heb gelukkig een goedpensioen, maar mensen met alleen AOW kunnen zich dergelijke extra uitgaven niet permiteren.
Dus wie worden er echt de dupe van, de minderbedeelden.
Dat zou voor een uitvaart toch onmogelijk moeten zijn.
p.s.
Ookzal ik nog een protest brief zenden naar de ombudsman verzekeringen. Zal er mijn inschrijf nummer assuntie B bij insluiten

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

KOM MET ZE ALLEEN NAAR YARDEN 18 MEI IN ALMERE.

TRANSISTORSTRAAT 10 IN ALMERE OM TWEE UUR WE PIKKEN HET NIET MEER. ALS DE TROS NIKS DOET DAN DOEN WIJ HET WEL!!!!!!

MET ZE ALLEEN STAAN WIJ STERK SAMEN.

VOLGENS MEVROUW VAN YARDEN STAAT DE KOFFIE ALTIJD KLAAR EN THEE EN ZAL IEDEREEN GOED TE WOORD GESTAAN WORDEN, WE ZULLEN ZIEN.

DUS MENSEN SCHRIJF IN UW AGENDA 18 MEI 2007 IN ALMERE.

DOE MEE, LAAT U KAAS NIET VAN UW BROOD ETEN. LAAT WETEN ALS U KOMT VIA DE FORUM.

AKTIE, AKTIE, AKTIE

whaarman
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:39

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door whaarman »

Mijn vader is nu 82. Naar aanleiding van de recente aandacht van Radar voor Yarden reden voor mij om nu (12 mei) eens naar de papieren van zijn verzekering te kijken.
Hij heeft samen met mijn (nu overleden) moeder vanaf 1976 premie betaald voor een natura verzekering bij AVVL. Omdat er boven het standaard natura pakket nogal wat extra wensen waren hebben ze kort voor het overlijden van mijn moeder (in november 2004) elk een koopsom gestort voor een aanvullende verzekering met een dekking van €1000,- (kosten
€ 1069,- p.p !).
In het polisoverzicht van mijn vader voor het jaar 2006 staan beide polissen (AVVL Natura en koopsom 2004) nog apart onder elkaar vermeld.
Op 7 maart 2007 ontving mijn vader een bericht van poliswijziging met in de uitleg de mededeling dat het nieuwe polisblad alle voorgaande polisbladen vervangt van Yarden en haar rechtsvoorgangers. Het op de polis aangegeven totale verzekerde bedrag was € 1009,10.
Zoals wij dat nu interpreteren wil dat zeggen dat de dekking (afgezien van de extra koopsom), op basis van de jarenlange premiebetaling aan AVVL en Yarden nu slechts € 9,10 is (??), of dat de gehele (voormalige) natura polis door Yarden compleet is “vergeten”, of dat die dekking op een nog komend separaat polisblad zal worden vermeld.
Vooralsnog ben ik bereid om te geloven dat ik e.e.a niet helemaal goed begrijp, met name de betekenis van de zinsnede: - - dat het nieuwe polisblad alle voorgaande polisbladen vervangt van Yarden en haar rechtsvoorgangers - - . Het is op z’n minst door Yarden erg onhandig gecommuniceerd. Ik heb al een brief naar Yarden klaarliggen en maandag ga ik proberen van Yarden telefonisch uitleg hierover te krijgen.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Ik ben óók een 65 plusser en heb grote problemen met Yarden inzake deze onfrisse praktijken van hen.Ik heb na 2 telefoongesprekken en 1 huisbezoek van dhr.Ganzinga en 2 brieven aan Yarden het vertrouwen in deze "verzekeraar ???? " compleet verloren.
Op mijn verzoek om mij schriftelijk te garanderen dat het pakket van diensten zoals in de natura / koopsompolis vermeld óók na 5 jaar zou worden geleverd cq uitgevoerd kreeg ik een brief van Yarden dat zij dit niet wensen te garanderen. Dus aan iedereen...houd er rekening mee dat als wij NU niets ondernemen dan zijn de gevolgen over 5 jaar vele malen erger want dan word de ledenkorting ook nog eens teruggebracht tot 10%. ( huidig € 2300 in Nu gelijk aan marktwaarde € 3700 !!! )
Ik heb dan ook mijn klacht ingestuurd naar de Ombudsman Verzekeringen (adres: Postbus 95360, 2509 AN Den Haag) en een kopie daarvan aan Radar met het verzoek om deze gang van zaken aan de kaak te stellen.
Tevens heb ik mij aangemeld bij de advocaat van Beilen-Rauwerda in Leeuwarden (adres: Balthasar Bakkerwei 104, 8914 BE Leeuwarden)
Ik raad iedereen aan om dit ook te doen, teneerste staan wij (via een advocaat) sterker als het namens velen gaat en daarbij zijn de kosten minder als die door veel mensen gedeeld kunnen worden.

Dus als jullie het met dit eens zijn : roep dan middels dit forum iedereen op om hetzelfde te doen.

Hopelijk leest de redactie van Radar dit forum ook en besluiten zij om in de eerstvolgende uitzending van Tros Radar na de zomerstop het vuur aan de schenen van Yarden te leggen.

Jos_de_Vos
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2007 03:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jos_de_Vos »

Nou wat een ophef hierzo over Yarden.
Ik heb al mijn papieren nog eens nagekeken en uit niks blijkt dat ik er op achteruit zou gaan. Ik ben nog steeds natura verzekerd, weliswaar voor een crematie, en alles standaard, maar er hoeft niet bijbetaald te worden. Ik denk dat het allemaal storm in een glas water is. De meesten lezen niet goed alles door of interpreteren juist zaken verkeerd. Wat anderen ook mogen zeggen, ik vindt Yarden nog steeds de beste crematieverzekering in Nederland. Ik betaal al jaren hetzelfde bedrag (na een kleine verhoging 6 jaar geleden) en dat is nog steeds heel goedkoop, 4,65 Euro per maand. En daarvoor wordt ik netjes opgeruimd als ik de pijp aan Maarten geef. Wie doet het dan goedkoper?

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Met stijgende verbazing de diverse reacties op dit forum gelezen. Een behoorlijk aantal mensen, teveel eigenlijk, blijkt het nog niet helemaal begrepen te hebben. Yarden heeft gewoon de natura verzekering omgezet ineen kapitaalsverzekering!!! Wat ze ook beweren!! Je kunt nu namelijk bij lange na niet meer krijgen waar je voorheen voor verzekerd was.Ze zeggen dat het nog steeds natura is, maar dat zijn leugens. Je kunt nl. slechts die goederen en/of diensten afnemen voor zover ze gedekt worden door het veel te lage vaste bedrag. Je kunt dus nooit meer datgene krijgen waarvoor je verzekerd dacht te zijn. En over 5 jaar "mag" je je voor allerlei diensten gaan bijverzekeren, dat hebben ze tenminste al aangekondigd, als je goed leest.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Johannij30
Wat jouw polis voorw.zijn gaat mij niet aan, maar bedenk maar eens wat je over 5 jaar hebt, want Yarden dekt de eerstkomende 5 jaar de uitvaart standaard(zgn klantenkorting), maar daarna.Als jij waarde hecht aan wat bedriegers je vertellen, ga dan maar klakkeloos met hun mee, dat is precies wat yarden wil.Enorme winst maken, om bonussen aan de directie te verschaffen over onze koppen(lijken)Ik bezit een polis met voorwaarden uit 2005, die ingingen in 2006 en daarin staat niets over hun mogelijkheid tot eenzijdige wijzigingen en gaat niet verder dan artiekel 9.en aan die polis houd ik yarden dus.Mijn verzekering is premie vrij en betaal slechts een lidmaatschap en die wordt nu ook gewijzigd in de titel premie.
Een premie betaal je voor een zoiets als een verzekering en een lidmaatschap in dit geval voor een club, waarom denk je dat yarden dit nu zo noemt, dan stem je in met hun nieuwe regels, dus pas op.
Voor die mensen uit de gehandicapten zorg instelling, is die persoon de verkoper van Yarden,of is hij echt wel neutraal, anders krijg je natuurlijk valse informatie.

Klaas_
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 apr 2007 18:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Klaas_ »

Ook ik verbaas mij over de mensen die hier zeggen dat er niets aan de hand is, dat je met de tijd mee moet gaan en dat de verzekeringsvoorwaarden nog steeds hetzelfde zijn als voorheen. Tegen deze mensen wil ik zeggen: lees alles toch nog maar een of twee keer goed door of laat je informeren! Als je je laat informeren vertrouw dan niet voor 100% wat Yarden zelf zegt: zij zeggen dat er niets verandert, maar zoals hierboven ook al is aangegeven garanderen zij niet langer meer (in elk geval over 5 jaar) dat het dienstenpakket waar je eerder in zijn geheel voor was verzekerd volledig is gedekt.

Mocht je als verzekerde wel helemaal tevreden zijn met de polisverandering (wat ik zelf niet kan begrijpen, omdat je daarmee jezelf diep in de vingers snijdt), dan zij het zo. Maar laat de mensen die er niet tevreden mee zijn dit forum gebruiken om hun klachten kenbaar te maken.

jantine k
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2007 11:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jantine k »

Wij hebben vandaag de brief, dat wij niet accoord gaan met de nieuwe polisen geschreven naar Yarden. deze gaat morgen aangetekend op de bus.
Als je niet reageerd heb je altijd mis geschoten.
Ik kan mij er over verbazen hoe jongeren hier zo makelijk op kunnen reageren.
Van niet zeuren alles wordt duurder,zij hebben makkelijk praten!
Maar als je boven de vijftig bent kun je niet zo makkelijk alles nog veranderen financieel en qua acceptatie niet.
Wij hebben een natura verzekering,die al jaren geleden afbetaald is,de AVVL was een verzekering zonder winst oogmerk,en zij ontvangen al jaren rente over het geld, vanwaar deze veranderingen?
Heeft het ook te maken met de overnames en misschien nu wel het winst oogmerk?
Bij het telefonisch contact deze week werd verteld dat er een enquete was gehouden onder de leden en de meerderheid was het er mee eens om het pakket te veranderen.
Wij zijn met vier gezinnen niemand heeft die enquete gezien of gehad, en bij het forum heb ik nog niemand er over gehoord dat zij er aan mee gedaan hebben.
Als je een enquete onder je leden houdt, hoort iedereen er een te krijgen en er zijn dan altijd nog mensen die niet reageren.
Maar dan heb je wel een beter beeld van wat er onder je leden speeld.
Kom mensen, de AVVL was een vereniging van leden, men deed het met elkaar dus waarom nu niet met elkaar,en laten we van ons horen!!
Met elkaar onze stemmen laten horen, dan komt het bij het Yarden bestuur mischien over dat de leden dit beleid niet pikken.
Waar is het vereningings gevoel?

jantine k
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2007 11:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jantine k »

Wij hebben vandaag de brief, dat wij niet accoord gaan met de nieuwe polisen geschreven naar Yarden. deze gaat morgen aangetekend op de bus.
Als je niet reageerd heb je altijd mis geschoten.
Ik kan mij er over verbazen hoe jongeren hier zo makelijk op kunnen reageren.
Van niet zeuren alles wordt duurder,zij hebben makkelijk praten!
Maar als je boven de vijftig bent kun je niet zo makkelijk alles nog veranderen financieel en qua acceptatie niet.
Wij hebben een natura verzekering,die al jaren geleden afbetaald is,de AVVL was een verzekering zonder winst oogmerk,en zij ontvangen al jaren rente over het geld, vanwaar deze veranderingen?
Heeft het ook te maken met de overnames en misschien nu wel het winst oogmerk?
Bij het telefonisch contact deze week werd verteld dat er een enquete was gehouden onder de leden en de meerderheid was het er mee eens om het pakket te veranderen.
Wij zijn met vier gezinnen niemand heeft die enquete gezien of gehad, en bij het forum heb ik nog niemand er over gehoord dat zij er aan mee gedaan hebben.
Als je een enquete onder je leden houdt, hoort iedereen er een te krijgen en er zijn dan altijd nog mensen die niet reageren.
Maar dan heb je wel een beter beeld van wat er onder je leden speeld.
Kom mensen, de AVVL was een vereniging van leden, men deed het met elkaar dus waarom nu niet met elkaar,en laten we van ons horen!!
Met elkaar onze stemmen laten horen, dan komt het bij het Yarden bestuur mischien over dat de leden dit beleid niet pikken.
Waar is het vereningings gevoel?

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

kom ook naar yarden 18 mei 2007 om twee uur.
in almere, laat u geld niet afpakken.

doe mee, we worden netjes te woord gestaan volgens de medewerker van yarden we zullen zien.

Doe mee laat weten of u komt via de forum schaam u niet?

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Onze polissen zijn ook omgezet van "NATURA" bij de "Friese Uitvaart-Verzorging" naar "NUVA" (NATURA - PAKKETVERZEKERING NUVA Basis Plus) naar YARDEN (Polisoverzicht 2006 "Naturapakketverzekering").
Nu krijgen mijn vrouw en ik opeens per 01-01 2007 elk 1305,78!!!!!
Ik heb ze op 5 mei een brief gestuurd (niet aangetekend) en heb nog niets gehoord. ik wacht nog een week en dan zal ik het voorleggen aan "Proteq" mijn rechtshulp verzekering.
groet

Luimpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2007 10:01

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luimpie »

Als zoon van de voormalige directeur van de FUV en voormalig voorzitter van het bestuur van de NUVA heb ik dit uitgebreid besproken met mijn vader (als er iemand verstand van deze materie heeft, dan is hij het wel). Hij geeft het volgende advies. (Let op, dit geldt alleen voor mensen die een verzekering hadden bij de FUV en misschien ook de NUVA).
Stuur een aangetekende brief naar Yarden waarin je vermeldt dat je onverkort vasthoudt aan de rechten die op de polis van je voormalige verzekeraar (in mijn geval de FUV) zijn vermeld. Yarden kan wel eenzijdig de voorwaarden aanpassen van mensen die een verzekering via Yarden hebben aangesloten, maar NIET de voorwaarden van de polis die je eerst had. Dit is ook de grond voor de rechtzaak die mogelijk aangespannen is.
Nog even enige achtergrond informatie: in Nederland waren er drie uitvaartverzekeringen die een natura verzekering aanboden, AVVL (overgegaan in Yarden), de FUV (idem) en DELA. Er is nu dus nog maar één over.
Mijn vader meldde ook nog een ander "gevaar". Het kan voorkomen dat uitvaartverzekeringen een begrafenis/crematie uitbesteden aan derden. Deze brengen dan opeens extra kosten in rekening en trekken het uitgekeerde geld daar vanaf, zodat er dus bijbetaald moet worden. Dit mag niet! In het verleden heeft dit wel eens gespeeld bij de AVVL (vast niet de enige) en na een telefoontje van mijn vader moest de AVVL inderdaad schuld bekennen. Goed uitkijken dus, is het devies!

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Luimpie, weet U ook waar ik de aangetekende brief aan Yarden heen moet sturen, hun kantooradres of postbus? mvg.

Gesloten