LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] centraal afzuigsysteem

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
pliene-eendje

centraal afzuigsysteem

Ongelezen bericht door pliene-eendje »

Sinds kort woon ik in een huurwoning met een centraal afzuigsysteem. Geen idee waar het goed voor is, maar ik wordt er wel helemaal gestoord van! De hele dag en nacht hoor je het monotone gezoem, ik slaap er zelfs slecht van. En ik heb mij ook laten vertellen dat die dingen stikken van de huisstofmijt, wat ook niet echt lekker is met een allergische vriend.
Weet iemand of je die dingen ook uit kunt schakelen en wat daarvan de gevolgen zijn?

Snertjong

Re: centraal afzuigsysteem

Ongelezen bericht door Snertjong »

bedoel je een afzuigsystem,op je zolder ?.Of een gezamelijk systeem .

pliene-eendje

Weet ik niet zo goed eigenlijk. We hebben geen zolder, en wonen in een appartementencomplex. Ik vermoed, dat het wel een gezamelijk systeem is. We kunnen het gezoem op de tweede etage horen en beneden loopt er een buis van de keuken naar de badkamer.

BounceMeister

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Als je zelf niet ergens zo'n grote kast hebt hangen die het lawaai maakt, dan heb je geen "eigen" afzuigsysteem.
Meestal is het bij huurapartementen een gezamenlijk systeem. Is het alleen afvoer of ook aanvoer van lucht?
Als je roosters bij de ramen hebt zal het systeem alleen de lucht afzuigen, de toevoer komt dan door die roosters.
Misschien kan je de afzuigpunten eens loshalen en die schoonmaken, wellicht helpt dat iets.

Onze vorige woning had zo'n systeem. De roosters bij de ramen moesten open voor luchttoevoer, maar dan werd het zo koud dat de verwarming er niet tegenin kon stoken. Daarom de roosters dicht, maar dan is het weer niet gezond..

fj

Ongelezen bericht door fj »

ik heb gewoon het kapje eraf gehaald een handoek in gepropt en kapje er weer op.

Klaar

dan zuigt hij ergens anders maar wat harder :idea:

pliene-eendje

hé, dat is een goed idee! Ik zal het eens proberen. (Misschien hebben mijn buren dat al wel gedaan, vandaar dat het zo'n herrie maakt bij ons...).

feyline

Ongelezen bericht door feyline »

hoi

dat is nu echt het domste wat je kunt doen. de verhalen over dat een centraalafzuigsysteem slecht is komt voort uit dat soort praktijken. gewoon doordat mensen de boel afsluiten of uitdoen.

wij hebben een centraal afzuigsysteem met warmteterugwinning in huis. het apparaat staat op de zolder en alleen als we hem op stand drie zetten(als we douchen) dan hoor je het wat blazen uit de toevoergaten verder niet.
groetjes saskia

Gesloten