LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

vervallen
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 sep 2008 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

hendrik12
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2007 17:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hendrik12 »

.bla bla
Laatst gewijzigd door hendrik12 op 15 mei 2007 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Hendrik12:

vrijdag is het de 18e mei, niet de 19e.... :wink:

Gaat het verder wel goed daar??
Laatst gewijzigd door andreassen op 15 mei 2007 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.

petra059
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2007 17:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door petra059 »

Op de internetsite van Yarden is te lezen dat in de huidige polisvoorwaarden staat dat Yarden eenzijdig de polis mag wijzigen. Echter ben ik volgens de oude polis verzekerd en heb alles uitgespit maar daar kan ik het echt niet in vinden.
Het kan toch niet zo zijn dat eerst de wijzigingen al in gaan voor de polis daarwerkelijk wordt gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hendrik12 hoezo bla bla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Yarden begint in beweging te komen.

Mijn eerste mail is verzonden 8/3 vervolgens diverse aanmaningen, en per datum 8/5 een aangetekend schrijven.

Vandaag een mailtje ontvangen van Yarden waarin zij bevestigen dat zij een mail van mij ontvangen hebben.

Het antwoord kan wegens de vele correspondentie nog wel even op zich laten wachten.

codri
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door codri »

Omdat de schade bij mij beperkt blijft tot 1 jaar premie, heb ik de polis en incasso machtiging aangetekend met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2007 opgezegd. De ingehouden premies van april had ik reeds terug laten boeken en Yarden verzocht januari t/m maart 07 terug te storten.
Afgelopen maandag was de premie van april en mei weer van mijn rekening afgeschreven. Uiteraard heb ik deze meteen weer terug laten boeken.
Yarden is wel erg brutaal en ik vraag me af wanneer de deurwaarder ingeschakeld gaat worden.

hendrik12
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2007 17:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hendrik12 »

Ja wat willen jullie nu toch?
Laatst gewijzigd door hendrik12 op 05 jun 2007 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

separatist :wink:

Maxiem.

Klaas_
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 apr 2007 18:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Klaas_ »

@hendrik12

Ik krijg het idee dat jij niet begrijpt waarom men hier klaagt. Verdiep je eerst eens echt in de stof (kijk bijvoorbeeld met name naar de huidige afwezigheid van de indexering van de verzekerde waarde, welke voorheen door het verzekerde dienstenpakket wel aanwezig was) en kom dan met een gefundeerde reactie in plaats van maar te roepen dat mensen hier zeuren. Er is namelijk wel degelijk een achteruitgang in hetgeen wat is verzekerd. Yarden wil alles helder en duidelijk hebben (wat op zich prima is): helaas gaat dat echter nu wel ten koste van veel verzekerden.

Je kan wel bij alle klachten zeggen dat mensen niet moeten zeuren, maar dan doe je veel mensen tekort. Klachten kunnen ook terecht worden geuit. En in dit geval is dat zo. Trouwens klagen over klachten is ook klagen ;).

codri
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door codri »

Ik ben geen Drentenaar maar een nuchtere Hollandse en krijg geen korting.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

De AVVL verzekerden gaan er flink op achteruit.
Op de polis staat niet meer het pakket en de premie is al 2 keer omhoog gegaan terwijl AVVL een vaste premie aanbood.
Daardoor moeten verzekerden honderden euro`s bijbetalen.
Zouden ze de portefeuille opschonen en over een tijdje verkopen?

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Even naar alle " forum collega's " maar vooral naar jojonij en hendrik12

De ledenkorting waar jullie over praten mag dan NU 62% zijn in een schrijven van Yarden aan mij d.d. 3 mei 2007 staat o.a. dat zij dus na 5 jaar een nieuw voorstel zullen doen. In dit nieuwe voorstel dus zal een ledenkrting van 10% zijn inbegrepen.

Ja, je leest het goed dus dan nog maar 10%, maar dat is pas over 5 jaar.Dus over 5 jaar worden wij nogmaals en nu een paar keer erger gepakt of is dit soms ook " bla bla "

Laat het duidelijk zijn ik heb een natura polis afgesloten en daar wil ik Yarden aan houden.Afspraak is afspraak of niet soms ?????

vriendelijke groet, Frans

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Zo is het maar net, Yarden doet elke 5 jaar een nieuw voorstel.
Geen enkele garantie is er meer over de polis, dekking en de premie.
Aangezien ze de oude polis van AVVL als oud papier beschouwen heb ik er weinig vertrouwen meer in.
Met AVVL was je zeker van een eenvoudige uitvaart, nu is het allemaal heel vrijblijvend voor de firma Yarden.

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Beste Hendrik13

Wij denken gelukkig nederlands en hollands.

Het klopt nu veranderd er niets echter over 5 jaar loopt u tegen de problemen op ik zal het u nog een keer uitleggen.
Yarden heeft de polisvoorwaarden gewijzigd en dit houdt in dat uw polis nu nog maar 3700.00 Euro waard is.Voor deze vijf jaar past Yarden de meerkosten bij voor tot de oude polis waarde dus dat komt nu neer op een bijpassing van 1300.00 euro.Als over 5 jaar blijkt dat een uitvaart meer kost kunt u zich bijverzekeren .Dat was niet het geval voor de oude AVVL polissen.Deze al in mijn geval in 1987 afbetaalde natura verzekering zou voor mijn hele leven gelden wel heb ik na 1987 eerst 10 gulden per jaar betaald en later 10 euro om eventuele inflatie tegen te gaan ook was er een fonds waarin een bedrag van vele nullen achter de komma stond die eventuele inflatiegevolgen zouden opvangen en ook is er gelden gestoken in bestaande en nieuwe crematoria die nu naar blijkt een aparte afdeling zijn met een aparte direkteur en alle andere overhead kosten.Yarden rept in de nieuwe polis wel dat men een winst uitkering aan de polissen zal toevoegen maar we kennen nu allemaal de woekerwinstpolissenaff. waar de mensen ook geen vat had op te gemaakte kosten zo ook vrees ik dat dit bij Yarden kan gebeuren met al die direkteuren en alles wat daaronder werkt.

Yarden heeft nu pas op 1 mei de poliskosten afgeschreven voor een eigen wensverzekering die mijn echtgenoot en ik afgesloten hebben in 2006 en nu hebben ze ineens bij mij inplaats van 197.00 Euro 209 euro afgeschreven per automatische incasso bij navraag meldde Yarden mij dat de korting voor het in een keer afschrijven van de jaarkosten VERVALLEN is.
Een ding is zeker Yarden plukt de leden helemaal kaal.
De dame kon aan de telefoon kon dit verhaal niet meer aan en gooide de haak erop.Ook heb ik gemerkt dat als de lijnen bij Yarden bezet zijn je automatisch doorverbonden wordt met een extern buro en die mensen weten helemaal nergens van dit merktte ik omdat de man vergat de lijn uit te zetten en ik alles kon horen wat hij met anderen besprak!
Dus meneer de hollanders zitten Niet te slapen maar de noordelingen zijn in dit geval TE nuchter en die nuchterheid gaat hen over 5 jaar duiten kosten.

Verder wil ik nog melden dat een demonstratie vrijdag in Almere geen nut zal hebben daar Yarden dan gesloten is.
Verder vraag ik mij af of een demonstratie zonder toestemming van de gemeente aldaar en ook van de politie wel mag ,anders kan deze demonstratie ter plekke misschien verboden worden en komt iedereen voor niets helemaal naar Almere. :!: :x :x

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Dit is voor het laatst dat ik in zal gaan op mensen zoals o.a hendrik13 en JohanNij30.
Er is op deze site genoeg uitleg geplaatst voor deze soort mensen.
Blijkbaar willen of kunnen zij deze zaak niet begrijpen ook zou het mogelijk kunnen zijn dat deze berichten door Yarden loontrekkers geplaatst worden.Ik ga hier dus niet verder meer op in en raad een ieder aan hetzelfde te doen.
Niets meer uitleggen alleen maar verwijzen naar eerdere berichten voorbeeldtekst: geachte heer XXX ik raadt u aan de hele site Yardenverzekering te lezen.......verder nergens meer op in gaan want dit soort mensen kikt er blijkbaar op anderen tegen zich in het harnas te jagen.
Laatst gewijzigd door mevrivink op 16 mei 2007 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

mevrivink,
Ik zal aan uw wens voldoen. Dit is de laatste reactie op deze materie.
Aan een ieder die mijn berichten leest op dit forum en op het forum
Yarden-AVVL natura uitvaartverzekering moet zijn conclusies maar trekken. Wat Yarden wil is dat alle soorten verschillende polissen van vele maatschappijen en verenigingen ( dat zijn er meer dan 100 ) willen omzetten naar die sommenverzekering van die Drentse meneer.
Ik ben een AVVL-er en wil mijn natura voor eeuwig en altijd houden !

Einde disscussie !!!

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Diegenen die al de polispremievrij hadden voor een verzekering in natura, hadden dus al voldoende premie betaald om begraven dan wel gecremeerd te worden. Yarden heeft van die mensen al wel het geld gehad, echter nog niets hoeven betalen. Yarden heeft dit geld kunnen investeren in gebouwen, auto,s, begraafplaatsen, crematoria en noem maar op. Daarmee dus geld kunnen verdienen door voor anderen ook de begrafenis te verzorgen. Dat er inflatie is geweest, maakt dus niets uit, daardoor hebben ze alleen maar meer geld gekregen van de begrafenissen die ze geregeld hebben. Ze hebben zelfs ons geld nog langer kunnen houden dan oorspronkelijk begroot, doordat de mensen tegenwoordig langer leven, dus extra inkomen doordat onze premies langer renderen. Het enige wat ik wil, is de begrafenis die ik 15 jaar geleden al betaald had (door 25 jaar premie te betalen) straks krijg en niet een potje met geld wat straks ontoereikend blijkt om dezelfde voorzieningen te krijgen als waar ik de verzekering voor afgesloten heb en al die jaren voor betaald heb. Het risico dat mensen jong overlijden is met de loop der jaren kleiner geworden, dus langer en meer rendement voor yarden van onze reeds betaalde premies. Inflatie kan gemakkelijk gehaald worden uit de premies die bij yarden staan, inflatie is al jaren laag, in ieder geval lager dan de rente, maar zij krijgen zelfs nog meer dan rente, want ze zijn gewoon een bedrijf dat met ons geld werk en geld verdient. Daarbij hebben ze weinig last van concurrentie en afnemende vraag. Want we gaan toch uiteindelijk eens dood en hoe later, des te beter voor yarden.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hendrik12, wij (mijn echtgenote en ik) waren bij de F.U.V. in natura behoorlijk goed verzekerd en nu krijgen wij per persoon 1305,78
bij overlijden????
Kan je daarmee de crematie e.d betalen?
en dan vind jij dat er niets is veranderd???
mvg.

jangulinck
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 09:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jangulinck »

Mijn ouders hebben een polis die een volledig dienstenpakket dekt. In 2005 uitte zich dat bij het overlijden van mijn moeder.
Prima dus.
Dit dienstenpakket kost volgens de calculator van Yarden nu ca 50000.

De "nieuwe" polis is nu opeens maar 3700 euro waard. Dus indien mijn vader nu zou overlijden dient er opeens 1300 euro bijbetaald te worden.

Dit is toch diefstal?

Wie weet waar ik dit op "niveau" kan melden?
Moet de regering hier niet eens aandacht aan besteden?
(KIFD heb ik al ingelicht)

Gesloten