LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vordering electroplus
Vordering electroplus
Ik heb afgelopen december bij electroplus.nl een nintendo wii besteld. Deze heb ik al betaald door middel van vooruitbetaling. Deze levering (die eigenlijk 15 december zou plaatsvinden) is een aantal malen uitgesteld waarop ik de overeenkomst heb ontbonden. Ik kreeg eind december van hen een mail terug waarin stond dat ik binnen 14 dagen mijn geld kon verwachten. Na 14 dagen nogmaals gemaild, nu zou het binnen 5 dagen komen, na 5 dagen nog niks. Dit gaat al een tijdje zo door. Nu heb ik ze een mail gestuurd dat ik het nu zat ben en dat ze 5 dagen de tijd hebben om het geld op mijn rekening over te maken en dat er anders andere maatregelen genomen zouden worden.
Wat kan ik nu verder nog doen om ervoor te zorgen dat ik mijn bedrag (van 250 euro) zo snel mogelijk terug krijg?
Wat kan ik nu verder nog doen om ervoor te zorgen dat ik mijn bedrag (van 250 euro) zo snel mogelijk terug krijg?
Re: Vordering electroplus
stuur ze nogmaals en aangetekend brief dat je met onmiddelijk ingang van heden het bedrag terug eist met rente en anders voor het gerecht daagt als hun niet reageren op je brief ga dan naar een wetswinkel (kijk op het internet bij jou in de buurt ) die helpen je wel werder.
Bewijsstuken moet je mee nemen dat je die 250 euro betaald heeft aan hun, ook de gemaakte kosten kan je op hun verhalen
Bewijsstuken moet je mee nemen dat je die 250 euro betaald heeft aan hun, ook de gemaakte kosten kan je op hun verhalen
Ik heb hem inmiddels verplaatst naar het goede topic!
-
Folkerz heb je al actie ondernomen? Ik heb zelf op 19 december 2006 een Wii bij deze zaak besteld, ook via een vooruitbetaling. Na dat het bedrijf een aantal keren aangaf de levering niet te kunnen leveren door vertraging, heb ik mijn order geannuleerd. Men gaf aan binnen 2 weken het geld terug te sturen dat gebeurde niet. Daarna heb ik hun een aantal e-mails gestuurd hier werd in 50% van de gevallen een reactie op gegeven. De rest bleef onbeantwoord. De reactie was altijd excusses en mijn geld zal dezelfde week nog op mijn rekening staan. Ook dit gebeurde nooit.
Hierna ben ik ze om de dag gaan bellen hetzelfde verhaal we maken het over, we doen een spoedbetaling, enz. De laatste belofte is van woensdag 7 maart. Er zou een spoedbetaling volgen, het is nu 11 maart en er staat nog geen geld op mijn rekening.
Op internet lees ik erg veel soortgelijke verhalen. Sommige kregen hun geld na 2 maanden terug andere wachten nog steeds. Ik wacht nu ook al meer dan 2 maanden en heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Men is steeds zeer netjes en vriendelijk aan de telefoon, steeds excusses en beloften maar mijn geld heb ik nog niet teurg.
Hierna ben ik ze om de dag gaan bellen hetzelfde verhaal we maken het over, we doen een spoedbetaling, enz. De laatste belofte is van woensdag 7 maart. Er zou een spoedbetaling volgen, het is nu 11 maart en er staat nog geen geld op mijn rekening.
Op internet lees ik erg veel soortgelijke verhalen. Sommige kregen hun geld na 2 maanden terug andere wachten nog steeds. Ik wacht nu ook al meer dan 2 maanden en heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Men is steeds zeer netjes en vriendelijk aan de telefoon, steeds excusses en beloften maar mijn geld heb ik nog niet teurg.
ik heb mijn vordering overgedragen aan een advocatenkantoor. Zij lossen het nu op voor me.
Beste Folkerz,
Ben jij verder gekomen met je vordering tegen electroplus. Ik ben ook opgelicht na een bestelling in december, heb nooit goederen ontvangen. Wat een boevenbende. Kijk ook eens op www.ikbengenaaid.nl, daar staan ook legio treurige verhalen.
Ik wil aangifte gaan doen bij de politie, en iedere naam/verhaal dat ik kan toevoegen helpt de kans dat er iets aan deze oplichters wordt gedaan. Ik denk overigens dat de kans dat je van Bas van Hooft geld terug krijgt erg klein is. Ik ben benieuwd hoe het jou is vergaan.
Groet,
RoP
Ben jij verder gekomen met je vordering tegen electroplus. Ik ben ook opgelicht na een bestelling in december, heb nooit goederen ontvangen. Wat een boevenbende. Kijk ook eens op www.ikbengenaaid.nl, daar staan ook legio treurige verhalen.
Ik wil aangifte gaan doen bij de politie, en iedere naam/verhaal dat ik kan toevoegen helpt de kans dat er iets aan deze oplichters wordt gedaan. Ik denk overigens dat de kans dat je van Bas van Hooft geld terug krijgt erg klein is. Ik ben benieuwd hoe het jou is vergaan.
Groet,
RoP
waarom zou de kans aardig klein zijn?
op het moment heb ik nog niks terug inderdaad, maar er is door mijn advocaat al wel een dagvaarding opgesteld.
De kosten die eerst 255 euro bedroegen zijn inmiddels opgelopen tot 500 euro (advocaatkosten en wettelijke rente).
Vandaag stuur ik een brief de deur uit (electroplus is inmiddels overgegaan onder een andere naam) naar deze kantoorwinkel, ze kunnen of binnen 2 weken betalen, of een dagvaarding krijgen.
De kans dat ze dit winnen in nul omdat ze me al diverse keren hebben aangegeven dat ze eens schuld bij me hebben en dat ze dit binnen 2 weken betalen.
Als je nog meer informatie wilt hoor ik graag van je!
op het moment heb ik nog niks terug inderdaad, maar er is door mijn advocaat al wel een dagvaarding opgesteld.
De kosten die eerst 255 euro bedroegen zijn inmiddels opgelopen tot 500 euro (advocaatkosten en wettelijke rente).
Vandaag stuur ik een brief de deur uit (electroplus is inmiddels overgegaan onder een andere naam) naar deze kantoorwinkel, ze kunnen of binnen 2 weken betalen, of een dagvaarding krijgen.
De kans dat ze dit winnen in nul omdat ze me al diverse keren hebben aangegeven dat ze eens schuld bij me hebben en dat ze dit binnen 2 weken betalen.
Als je nog meer informatie wilt hoor ik graag van je!
Als ze teveel incasso krijgen gaan ze bedrijf stoppen en onder andere naam verder, dus noteer hun bankrekening en kontroleer deze, dan zie je vooraf, ik al in okt 2006 dat het een bekend nummer was!
Dus daarom niets betaald en de bestelling staat nog op het geld te wachten!
Dit rekening nummer is elders ook al eens gebruikt en dus bekend!
En nu volgens bericht hierboven weer hetzelfde, kijk eens even en noteer hier dat nummer, ik kan het niet meer vinden, maar zo verplicht je ze een andere bank te nemen, en we kunnen hun bank benaderen voor beslaglegging, ik kan zelf dit niet doen omdat ik niets betaald dus ook niets tegoed heb, succes met beslaglegging op de banksaldo!
Geen enkele bank wil deze persoon als klant, dus zo blokkeer je oplichters in de toekomst, en banken mogen een zwarte lijst maken, kunnen ze niet eens hun uitkering sociale dienst krijgen wegens ontbreken bankrekening!
Dus daarom niets betaald en de bestelling staat nog op het geld te wachten!
Dit rekening nummer is elders ook al eens gebruikt en dus bekend!
En nu volgens bericht hierboven weer hetzelfde, kijk eens even en noteer hier dat nummer, ik kan het niet meer vinden, maar zo verplicht je ze een andere bank te nemen, en we kunnen hun bank benaderen voor beslaglegging, ik kan zelf dit niet doen omdat ik niets betaald dus ook niets tegoed heb, succes met beslaglegging op de banksaldo!
Geen enkele bank wil deze persoon als klant, dus zo blokkeer je oplichters in de toekomst, en banken mogen een zwarte lijst maken, kunnen ze niet eens hun uitkering sociale dienst krijgen wegens ontbreken bankrekening!
Tsja,
Dus electroplus is ter ziele begrijp ik?
Kun je me vertellen wat de nieuwe naam is? Lukt het jou om contact te krijgen met Bas van Hooft?
Ik zie inderdaad dat electroplus geen reklame meer maakt op Marktplaats enz. Je zou me erg helpen met een adres oid om dat door te kunnen geven aan de politie. We moeten dit soort mensen toch proberen te stoppen, nietwaar?
Groet,
RoP
Dus electroplus is ter ziele begrijp ik?
Kun je me vertellen wat de nieuwe naam is? Lukt het jou om contact te krijgen met Bas van Hooft?
Ik zie inderdaad dat electroplus geen reklame meer maakt op Marktplaats enz. Je zou me erg helpen met een adres oid om dat door te kunnen geven aan de politie. We moeten dit soort mensen toch proberen te stoppen, nietwaar?
Groet,
RoP
Je kunt ze (voorzover je dat nog niet hebt gedaan) in gebreke stellen, waarbij je aangeeft dat de te maken kosten in verband met het terugvorderen van je betaling ook op electroplus gaat verhalen. Komen ze dan nog niet over de brug binnen de door jou gestelde termijn dan kun je naar een gerechtsdeurwaarder of naar een juridisch loket.
-
.
Laatst gewijzigd door vincentadmiraal op 05 sep 2010 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
@ vincentadmiraal,
ben jij helderziende? dec 2009?
ben jij helderziende? dec 2009?