LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht geld inhouden

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jsanders
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006 08:52

Onterecht geld inhouden

Ongelezen bericht door jsanders »

Vorig jaar mei 2006 ADSL + familie abonnement beïndigd, met goekeuring van Wanadoo. Werd zelfs onmiddelijk afgesloten. Ik ben 86 jaar en zelf niet meer in staat om zelf te internetten(dit doet nu iemand voor mij). Door langdurige opname in het ziekenhuis en verzorgingstehuis heb ik niet in de gaten gehad dat er iedere maand geld van mijn rekening werd afgeschreven. Eind vorig jaar ben ik definitief in een ander verzorgingstehuis geplaatst. Nu het iets beter gaat en ik zelf weer mijn betalingen regel, kwam ik erachter dat Orange iedere maad ongeveer € 6,- van mijn rekening haalde. Ik heb dit direct laten storneren. Een kennis heeft direct contact met de helpdesk van Orange opgenomen. werd doorverbonden naar de administratie. Hier wisten ze te melden dat ze een mail hadden gestuurd naar mij over de onterechte stornering. Ik had helemaal niets meer te maken met Orange, want na stopzetting van contract met Wanadoo is alles van hun teruggestuurd. Ze snapten er niets van en zouden alles in orde maken en het reeds ingehouden geld terugstorten. Mooi dat er een maand later € 12.- werd ingehouden. Maar weer gestorneerd en mijn kennis opnieuw laten bellen. Snapten er weer niets van maar hebben toen de aansluiting geblokkeerd. Maar geld terug, wel beloven, niet doen dus. Een maand later weer eens gebeld. Ja het kwam terug, maar kon die maand niet meer. Belofte dat het volgende maand wel komt. Niet dus. Wordt hier zo moe van. Raad iedereen aan geen diensten van Orange af te nemen.

Berthie

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Onterecht geld inhouden

Ongelezen bericht door D1RK »

Niet stoneren maar blokkeren, dan is het in een keer geregeld, blijkbaar willen ze opgezegde mail adressen gewoon mailen en dat kan dus nooit aankomen!

U stopte bij Orange en sturen mail naar beeindigde adres?

Blokkeer deze rekening bij bank en je hoorde nooit iets meer, ook incasso gewoon retour afz.
Zo leren ze betere administratie, hun probleem, niet de uwe!

ARIES
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2007 13:32

Re: Onterecht geld inhouden

Ongelezen bericht door ARIES »

Ook ik heb een slechte ervaring met orange.
Je staat als consument altijd met je rug tegen de muur.
Je wordt nog net niet voor leugenaar uitgemaakt, maar hun administratie is onfeilbaar! En juist dat durf ik te betwijfelen, ook omdat ze dat zelf indirect toegeven door te adviseren alles via het ouderwetse medium, de brief, te regelen omdat dat wel expliciet wordt geregistreerd.

Ik sta als wanbetaler te boek bij PREVENTEL (of zoiets), omdat ik volgens orange eenzijdig een contract heb opgezegd.
Er blijft niets anders over dan te betalen, en als dat dan hopelijk wel juist wordt verwerkt kan het nog drie weken duren voor je van de zwarte lijst bent! De aanbieders van snelle hippe media zijn dus zelf nog trager dan de oude posterijen.

Wel moet ik zeggen dat de agents van de callcentra over het algemeen welwillend zijn maar ook gehouden worden aan consumentonvriendelijke protocollen.

Gesloten