1 Ik neem geen duurder abonnement ik betaal nu 29.95 voor 4mb down en 512kb up plus internetbellen (Tele2 compleet).
Bij Speedliq ga ik hetzelfde betalen maar dan voor 20mb down en 1mb up, internet telefoon en digitenne van KPN voor 29.95 euro (Speedlink comfort + Digitenne)
Ik weet Dat ik deze snelheid niet ga halen omdat ik nu eenmaal te ver van de centrale zit (stond ook al in mijn vorige post)
Al haal ik maar 50% van de vsnelheid, dan haal ik twee maal zo veel snelheid dan met Tele2 (up en down) plus ik kan bellen en digitaal tv kijken en dat alles voor diezelfde prijs
2 Ik weet dat de snelheden afhankelijk zijn van de centrale naar je woning. Echter deze afstanden hebben niets te maken met de ping maar met de up en down snelheden.
3 Bij een internet verbinding via de telefoon heeft de snelheid niets te maken met hoeveel mensen je contact maakt door die ene draad naar de centrale. (Dit is overigens wel het geval als je kabel hebt). Als de snelheid via de telefoondraad wegvalt heeft dit te maken met de drukte op het internet of een storing in het netwerk en niet met de snelheid van jouw verbinding (die is altijd redlijk constant) waar het mee te maken heeft is de kwaliteit van het netwerk en die is bij de ene beter dan bij de ander.
Dit kan je zien door in windows een tracerd te doen. Kan je precies zien waar en in welke centrale het mis gaat. tracerd versatel.nl opgeven in cmd.
4 Ik heb tot een half jaar geleden altijd een ping van rond de 20 gehad. Daarna een maand of drie een ping van ongeveer 50 en een maand of twee geleden steeg deze naar rond de 70 80 met uitschieters naar boven tot 175.
Gemiddeld zit mijn ping nu rond de 80 als ik aan het gamen ben.
Ik weet niet of jullie thuis zijn in het spellen van actie games via internet (COD2 en BF2). Maar dit houd in dat ik met de ping die ik nu heb mijn tegenstanders, en zij mij, door het beeld ziet stuiteren. Je weet wel net als vroeger, zo staat je tegenstander nog voor je neus en ineens is hij de hoek om. Ik word nu zelfs regelmatig gekickd omdat mijn ping te hoog is.
Het heeft niets te maken met het aantal mensen wat er op die centrale aangesloten zit, anders zouden mijn up en download snelheden ook weg vallen en dat is niet het geval. deze zijn redelijk constant en daar ben ik ook tevrden over.
Echter voor een gamer zoals ik zijn de up download snelheden niet belangrijk, belangrijk is de ping, die moet zo laag mogelijk zijn.
Met het progje NURIA
http://www.nl.nuria.net/nuriamulti/download.php kan je precies zien welke aanbieder voor wel doel geschikt is en voor welke prijs. En ik kan je zeggen daar staat Tele2 niet bij...............