LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten Yarden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

LEES VERDER, ALLE DIENSTEN MOET JE BIJ YARDEN AFNEMEN DUS OOK BIJ HUN EIGEN CREMATORIUM. DUS JE KUNT DE DIENSTEN WEL DUURDER MAKEN DAN STIJGT OOK JE PREMIE WEER.
SLIM, DUS VOOR YARDEN MAAKT HET GEWOON NIKS UIT OF JE KLANT BENT OF NIET HET DRAAIT ALLEMAAL OM GELD.
eN ZO KAN IK ERNOG WEL TIEN OP NOEMEN, BEVOORBEELD DE ROUWAUTO'S. jE ZEGT GEWOON DE KOSTEN ZIJN GESTEGEN EN DE PERSONEEL KOSTEN OOK.

KOM 18 MEI NAAR YARDEN ALMERE OM TWEE UUR OP DE TRANSISTRORSTRAAT 10, TOT VRIJDAG ALLEMAAL.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Yarden heeft voor ons een vergaderzaal ingezet, waar op ik zij wel met keek en koffie en thee.

Wij zullen alle problemen goed oplossen ook van u en van de andere mensen.

Ze zullen nu al gek worden van de media met vragen!!!!

Dus vrijdag om twee uur in Almere op de transistorstraat 10.

KOM OOK !!!!!!!

Het gaat ook om u, laat u stem horen allemaal.
Dit is onze enige kans grijp die kans.

Marije75
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007 14:53

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Marije75 »

Gisteren ontving ik 10 enveloppen van Yarden. Drie waren er gericht aan de heer W en 6 aan mevrouw W. In alle enveloppen zat een stortingsformulier voor een bedrag tussen 1,80 en 4,00. Snapte er niets van.
Ter verduidelijking. In 1954 getrouwd en sindsdien lid van een (voorheen) andere maatschappij. We waren verzekerd voor een uitbetaling van een vast bedrag, voor een vast bedrag per maand. Dit is nooit gewijzigd en tot nu toe werd altijd maandelijks automatisch dit geld geind. Inmiddels waren er drie dochters geboren en die zijn tot op heden nog steeds meeverzekerd, al zijn ze dan al lang getrouwd.
Mijn man is al jaren geleden overleden en zijn naam was P. De namen van de dochters dus ook. Alleen ik ben mevrouw W.
Ik vraag me af of ik dit alles moet accepteren. Vier verzekerden en 10 enveloppen, waarvan 9 op verkeerde naam (?)
Misschien kan adviseurtje me meer vertellen ?

Adviseurtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:57

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Adviseurtje »

Marije75 wat is u probleem precies?

Als ik het goed begrijp alleen de enveloppen op verkeerde namen?

Ik ben er bang voor dat op het momet uw hier een klacht van maakt bij Yarden zij u gewoon afschepen met dat het een fout is geweest en ze het weer in orde zullen maken.
Yarden is nogal goed in het afschepen van mensen ook al zijn het klanten van hun, een brief sturen zal niet veel zin hebben of u moet er te lang op wachten of krijgt gewoon geen antwoord.

Thats te way it is.

Ik ben een onafhankelijke adviseur en kan 4 uitvaartverzekeringen aanbieden waaronder Yarden en zo blij ben ik er niet mee dat ik hun ook aan kan bieden naar mij idee worden de mensen gewoon bedrogen.
In de voorwaarden achter op het Contract staat dat Yarden de voorwaarden mag verranderen maar dan moeten de verzekerden wel op de hoogte worden gebracht de verzekerden hebben na ontvangt van de brief met verranderingen 30 dagen om te reageren.
Yarden heeft de boel verranderd op de polisbladen van dit jaar (wordt jaarlijks verstuurd) Iedereen die de polisbladen heeft ontvangen dacht dat het wel goed zat.
Nu pas komen de klachten dus die 30 dagen zijn allang voorbij en reageren kan dus niet meer.
Yarden kan het over deze boeg gaan gooien en wat dan de uitspraak zal zijn van de rechtzaak als die er komt weet ik niet want Yarden zal zich verdedigen met het feit dat de klanten maar beter op moeten letten omdat ze niet voor niks elk jaar een polisblad sturen.


Ten 2e Als alles en iedereen bij yarden weg zou gaan hebben julli Yarden hier totaal niet meer ik las hier al wat over maar op het forum maar er is nog een andere manier hoe zij een deel van hun geld terug krijgen.
Een groot deel van de polissen die zijn binnen gehald is niet allemaal door Yarden zelf gedaan er wordt een hoop uitbesteed aan bedrijfen.
Op het moment dat een adviesbedrijf een polis sluit voor Yarden staat er een provisie tegen over.
Een polis heeft een verdientermijn van 5 jaar!!!
Dus op het moment dat een polis binnen 5 jaar op word gezegd mag het adviesbedrijf de provisie terug betalen.
Dus het komt er op neer dat alle pollisen die zijn gesloten tussen nu en 5 jaar terug niet waardevast zijn.
Zij zullen dus over die pollisen een hoop provisie terug krijgen.

Aangezien Yarden de laatste paar jaar flink is gegroeid gaat het om een heel groot aantal pollisen.

Ooh jah nomoreyarden om even terug te komen op joun bericht.
Je melde dat morgen (vrijdag na hemelvaart) een vrije dag is nou dat is niet bij elke kantoor het geval.
Ik zit in die branche en moet gewoon werken (njah moeten is dwang)
maar er hebben een hoop hoop mensen vrij genomen inplaats van vrij gekregen mischien dat je dit bedoeld.


Marije75 als ik u niet voldoende heb geinformeerd of verkeerd heb begrepen zeg het maar dan zal ik opnieuw antwoorden

nomoreyarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door nomoreyarden »

Hallo Adviseurtje,

Naast schrijfen kan je ook niet zo goed lesen?
Dat is precies wat ik aangeef: Hemelvaartsdag vrij in de branche, dus op vrijdag weining mensen op kantoor bij Yarden door opnemen vrije dag voor een lang weekend.
Als je EN onafhankelijk adviseur bent EN niet zo blij bent dat je Yarden kan verkopen zie ik je probleem niet zo. Verkoop gewoon geen Yarden, of als je echt de overtuiging hebt dat de mensen door Yarden bedrogen worden beeindig je toch gewoon je agentschap? Lijkt me niet zo moeilijk en principieel de juiste stap. Ben je echt wel zo onafhankelijk, of zie je een commerciele mogelijkheid?

By the way en LET OP: Yarden dateert de begeleidende brieven bij de nieuwe polis ruim voor de verzenddatum (zit al bijna 30 dagen tussen). Leuke truc, die aangeeft hoe men daar werkt. Bewaar dus even de enveloppe (staat een barcode op van TPG waarmee te zien is wanneer de brief werkelijk ter post is bezorgd) en maak van dit feit meteen even melding een evt. (aangetekende) brief die je aan Yarden zend.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Morgen gaat het heel druk worden bij yarden, het zijn oplichters als jullie al weten. Ze proberen jullie geld uit jullie zak te klopen.
Een vraagje aan adviseurtje kom je morgen ook aktie voeren of kom ik aan je boterham?
Yarden moet gestopt worden er komen morgen heel wat media mij krijgen ze niet klein en van mij vrienden ook niet die zo polis hebben.
dus mensen kom morgen naar yarden om twee uur op de transistorstraat 10 in almere. Ze weten dat we komen!!!!

Een vergaderzaal hebben ze al geregeld. aktie aktie

TOT MORGEN ALLEMAAL AKTIE OM TWEE UUR IN ALMERE.

NEEM U POLIS MEE!!!!!!!

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

KOM OOK VRIJDAG AKTIE VOEREN!!!!

HET GAAT OM U GELD!!!

MIJN COLLEGA'S ZIJN OOK OPGELICHT DOOR YARDEN ZO ALS ANDERE NEDERLANDERS ZE PAKKEN JUIST DE ARME AAN!!!!!

IK HEB HEB HET VOORDEEL DAT IK YARDEN BINNEN KORT ZELF VOOR DE RECHTER SLEEP EN WEL BINNEN 14 DAGEN!!!!

EN DE DATUM ZAL IK JULLIE NOG GEVEN ALLEMAAL. WANT ALS WIJ OP ADVOCAAT BRIELE MOETEN WACHTEN WORDT HET NIKS AKTIE IS REAKTIE. NOU WILLEN WIJ NIET DIE MENEER AFKRAKEN OF ZO MAAR WEL DAT HIJ GELD VRAAGT VOOR ALLES. JE MOET HET ZO ZIEN HET IS EEN MOOIE RECLAME VOOR ADVOCAAT BRIELE EN JE VRAAGT NOG 90 EURO EN ALS JE TWEEHONDERD KLANTEN HEBT TEL UIT JE WINST VOOR DEZE MENEER!!!! EEN MOOIE RECLAME VOOR ZIJN KANTOOR!!!

IK KOM JUIST VOOR DE ARME MENSEN OP, EN IK VIND RECHTVAARDIGHEID OP DE EERSTE PLAATS, JUISTE ARME EN DE OUDERE MENSEN ZIJN DE DUPE!!! WAT VINDEN JULLIE ZELF. ADVOCAAT BRIELE ZAL HET GEWOON GRATIS MOETEN DOEN. HET IS JUIST EEN ,MOOIE RECLAME VOOR DEZE MENEER!!!!!!

AKTIE DAG MORGEN IN ALMERE OM TWEE UUR OP DE TRANSISTORSTRAAT 10, KOM OOK!!! YARDEN WEET DAT WIJ KOMEN OP 18 MEI 2007

kimbah
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:18

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door kimbah »

hallo mensen,
er is maar 1 oplossing overstappen naar de natura verzekering van dela.. deze is door de consumentenbond uitgeroepen tot de beste naturaverzekering mbt het verstrekkingspakket bij een uitvaart.
ik bedoel de naturaverzekering die u rechtstreeks via dela kunt sluiten of een in loondienst zijnde adviseurs. ik bedoel dus niet de dela-kapitaal verzekering die via tussenpersonen gaan!

doen!!

nomoreyarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door nomoreyarden »

Beste Kimbah,

Overstappen betekent: zelf het verlies nemen, Yarden de winst gunnen en...... de Consumentenbond heeft ook al eens enthousiaste geluiden laten horen over Yarden.
Maar misschien is het wel verstandig: gewoon je verlies nemen en opnieuw beginnen. Dat kunenn jongeren doen, maar voor de ouderen (en ik begrijp uit dit forum dat dat er velen zijn) ligt dat moeilijker/is dat onmogelijk.

En dan is er nog het aspect van rechtvaardigheidsgevoel en precedentwerking. Als we Yarden hier mee weg laten komen zijn de rapen gaar. Andere verzekeraars zullen het goede voorbeeld van Yarden gaan volgen: stuur eerst een nieuwe polis waarin je zet dat je je polisvoorwaarden zonder beperking kan wijzigen (die suffe verzekerden lezen dat toch niet) en kom een paar jaar later met een aanpassing in de voorwaarden om je winst te kunnen pakken. De goeden niet te na gesproken, maar ik denk dat zoiets wel heel erg verleidelijk is voor directies van verzekeringsmaatschappijen!

Dus: ieder op zijn manier (en bij voorkeur gezamenlijk want dat geeft de meeste kans) ten strijde tegen de methoden van Croes c.s.!

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

LAAT U ZIEN EN HOREN, KOM OP VOOR JE ZELF IEMAND ANDERS DOET HET NIET VOOR U.

WIJ STAAN ER JUIST VOOR DE MENSEN DIE HET ECHT NODIG HEBBEN DIE GEEN ADVOCAAT KUNNEN BETALEN. DIT IS JULLIE KANS !!!!

YARDEN OP DE TRANSISTORSTRAAT 10 IN ALMERE OM TWEE UUR.

LAAT ZIEN DAT U BOOS BENT, HEEL BOOS.

ALS JE NIKS DOEN IS YARDEN DE WINNAAR EN DAT WILLEN WIJ NIET EN KOM OOK AKTIE GROEP YARDEN.

TROS HELP DIE MENSEN LAAT ZE NIET IN DE KOU STAAN !!!!
KOM OP VOOR DE ARMEN!!!!

Adviseurtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:57

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Adviseurtje »

beste nomoreyarden,

Als eerste mijn exuus dat ik je verkeerd begrepen heb leeste te snel dom van mij.
maar dat maar even ten zijde
.
Jij wil niet weten hoeveel mensen er zijn die weten hoe Yarden nu bezig maar toch willen blijven bij Yarden omdat hun er zo een goede ervaring mee hebben ok dan verzeker ik ze toch bij. SIM-PEL.
En om de agentschap te beeindigen zie ik niet zit juist voor mensen zoals hier boven ik bezit over een grote klantenkring en er zitten genoeg van die mensen tussen Yarden simpelweg willen aanhouden als verzekeraar.

@ Johnny

Ik kom geen actie voeren omdat ik afspraken heb.
En aangezien ik mij wel aan mij afspraken houdt heb ik hier dus geen tijd voor.

nomoreyarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door nomoreyarden »

@ adviseurtje

Het lijkt mij een principiele keuze: als je Yarden niet goed vind, adviseer je het niet. Als de klant dan toch wil laat je het niet via jou lopen, omdat je als onafhankelijk adviseur niet meewerkt aan het verkopen van een polis waar je niet achter staat (zie je eerdere bericht).
Schijnbaar maakt het uitzicht op de afsluitprovisie je mening toch minder standvastig. Maar dat wisten we al: onder de druk van geld wordt alles vloeibaar.

Waar waren trouwens al die adviseurs toen Yarden haar polisvoorwaarden op bestaande polissen zo manouvreerde dat de huidige manier van handelen mogelijk werd? Ik heb toen nergens gehoord of gelezen dat de onafhankelijke bemiddelaars op de barricaden gingen om hun klanten te waarschuwen. Heb ik dat gemist? Toen hadden we een adviseur nodig die vakbekwaam de nieuwe voorwaarden analyseerde en zijn klanten raad gaf met betrekking tot die aanpassing. Nu zeer betrokken reageren lijkt meer op meehuilen met de wolven in het bos.

Adviseurtje: ik geloof graag dat je nu vanuit jouw perspectief gezien oprecht probeert je steentje bij te dragen, maar daar hebben wij als verzekerden op dit moment niet zoveel baat bij.
Een echte bijdrage zou zijn als de onafhankelijke adviseurs zich achter de verzekerden zouden scharen en Yarden duidelijk zouden maken dat zo omgaan met verzekerden niet kan. Dit door de door jullie afgesloten verzekeringen daar onder te brengen waar naar jullie onafhankelijke mening en kennis de voorwaarden wel goed en naar de toekomst toe betrouwbaar zijn. Dat geluid heb ik nog niet breed gehoord, ondanks dat er in de diverse forums enkele bemiddelaars mee discussieren.
Niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar wel richting onafhankelijke bemiddelaars in het algemeen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

Zo is het maar net :D
Fijn dat je op het forum bent Nomoreyarden.
Als je ziet ook hoe ze het met die brieven doen dan kan je toch niet anders concluderen dat ze het niet goed met de verzekerden voor hebben.
Officieel ben je te laat omdat je binnen 30 dagen moet reageren.
Ik weet niet of ik bij Yarden wil blijven maar welke keus je ook maakt de nieuwe polis kost ons veel geld.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

DE BUS WAARIN WIJ ZATEN HADT PECH, ERG JAMMER MENSEN DE VOLGENDE KEER BETER?

HOE VEEL MENSEN WAREN ER?
WAS ERVEEL MEDIA?

Marije75
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007 14:53

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Marije75 »

Best adviseurtje,
Wel wat laat met mijn reactie. Ik zal inderdaad wel een nieuwe polis hebben gekregen, maar het is me ontgaan dat daar nieuwe voorwaarden in staan. Zoals ik zei: al meer dan vijftig jaar betaal ik maandelijks zonder problemen en nu zou ik ineens moeten bijbetalen? Bovendien ik wil niet eens een door hun verzorgde uitvaart, ik wil dit gewoon laten regelen door mijn kinderen, die dan de vergoeding van Yarden horen te krijgen.
Eerder las ik ergens dat je na zoveel jaar ook premievrij zou kunnen zijn, is dat waar?
Je begreep het niet helemaal zei je: Ik ben mevr. W en trouwde vroeger met de heer P. Mijn kinderen heten dus dames P (meisjesnaam) Er bestaat geen heer W en toch krijg ik brieven die aan deze heer zijn gericht.

mwTevree
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:56

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door mwTevree »

hey johnnny,

waar was je afgelopen vrijdag. wij maar wachten op de tranistorstraat.
nu lees ik dat je bus pech had. je kon toch een andere bus nemen???
wat is dat nou voor houding van je!!! tssss....

mevr. tevree

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

ik was zo boos op de buschauffeur, volgende keer dan neem ik de auto van mijn vader even mee

nomoreyarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door nomoreyarden »

Komt er een volgende keer? Is er nu nog wat gebeurd in Almere of hebben ze zich bij Yarden een kriek gelachen omdat er na alle boze woorden niemand op kwam dagen?

mwTevree
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:56

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door mwTevree »

Beste forum-vrienden,

We waren met z´n vieren en camera mee.
Verder was er niemand op de Transistorstraat.

Op het kantoor waren wel mensen aan het werk. We hebben uitleg gekregen over de omgezette polissen, zoals wij de verhalen al kennen.
Met name ging het over de AVVL polissen. Het was ons duidelijk dat de avvl polissen die we jaren geleden hadden afgesloten niet meer konden voldaan worden, en zeker niet met de huidige stijgende uitvaartkosten.
En degenen die niet akkoord gaan met de omzetting, kunnen alsnog opzeggen.
(zelf hebben we gezocht naar andere uitvaartpolissen bij verschillende bedrijven. maar als wij elders verzekeren wordt de premie hoger voor datzelfde bedrag)
We hebben hele fijne gesprekken gehad met enkele Yarden-mensen en we werden goed ontvangen.

Onze conclusie: De situatie van de polissen is eenmaal zo, en dat zal niet veranderen. Wij hebben nu vrede met de keurige en beleefde uitleg en we kunnen weer rustig de nachten doorbrengen.

Verder hebben we geen camera mogen gebruiken (wat we wel begrepen) En we vonden het erg jammer dat er zo weinig van jullie waren.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

Een kopje koffie en U bent tevreden?
:roll:

Gesloten