LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
kraan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 21:47

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door kraan »

Ik heb de reacties gelezen en tot mijn verwondering ben ik niet alleen
Ik baal heel erg van al die ellende die ik op dit moment meemaak met de Naturpost.ik heb al 4 pakjes en 3 giro's'terug gestuurd en zij blijven maar sturen.Ik blijf het maar terug sturen en he ook brieven geschreven dat zij moeten stoppen maar niets helpt .Moedeloos word je ervan.Ik ben zo :x :x :x .
Kunnen we ze nu niet laten stoppen zo kan het nog wel maanden doorgaan Miep

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Sanmali,

Tijd niet gehoord hier, ben je van Naturpost af? (Domme vraag vrees ik :P ) Hier is hun strijd in volle kracht gestart, ik heb al 4 aanmaningen in de prullenbak gegooid...ze sturen vrolijk een volgende en ik reageer nergens op. Ben toch benieuwd hoe het jou en de andere hier vergaat nu we weer een maandje verder zijn.

kraan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 21:47

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door kraan »

Hallo hier nog een aardigheidje van Natur Post
Na mijn email met een dreiging kreeg ik een dag later een email terug dat zij mij niets meer zouden zenden.
Tot mijn verbazing kreeg ik van de week weer twee giros
Is het een daar een zootje of niet, volgens mij zitten daar alleen maar mensen die geen school hebben gehad, een stelletje leeghoofden en imbies Ze moeten daar kinderen van van een jaar of 8 neerzetten die weten zeker wel wat ze moeten doen en die kunnen tenminste lezen,wat een stelletje zielepoten die daar zitten zeg.
Groetjes Miep

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Een leeg kantoortje, met een handje vol mensen die zich de hele dag bezig houden met giro's printen (ik verkoop inkt, misschien een goeie klant voor mij? :lol: en eind van de dag balans opmaken welke sukkel heeft betaald.....sorry kan het me niet anders voor de geest halen

sieger
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2007 00:27

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sieger »

natuurpost?? 't is een drama heb al verschillende keren post van ze retour gestuurd, ook de daarbij behoorende rekeningen, en wat schetst mijn verbazing, toen ik vanmiddag mn brievenbus opende lag er een brief in van een 1 of ander deurwaarderskantoor uit terneuzen of ik maar even 78 euro wilde overmaken voor een partijtje van die rotpillen van ze die ik iedere keer netjes heb geretourneerd nou ik dacht het niet he. Ik begin het nu toch echt zat te worden van die malloten, is er niet een 1 of ander comite op te richten die tegen dit soort bedrijven gaat procederen.

sieger
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2007 00:27

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sieger »

natuurpost?? 't is een drama heb al verschillende keren post van ze retour gestuurd, ook de daarbij behoorende rekeningen, en wat schetst mijn verbazing, toen ik vanmiddag mn brievenbus opende lag er een brief in van een 1 of ander deurwaarderskantoor uit terneuzen of ik maar even 78 euro wilde overmaken voor een partijtje van die rotpillen van ze die ik iedere keer netjes heb geretourneerd nou ik dacht het niet he. Ik begin het nu toch echt zat te worden van die malloten, is er niet een 1 of ander comite op te richten die tegen dit soort bedrijven gaat procederen.

Nancykh
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 11:57

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Nancykh »

Hallo Allemaal,

Ik ben hier dus ook de dupe van geworden, ik heb mijn proefpakketje ontvangen en nu 2 weken later meteen de vervolgzending. Ik ga dit dus niet betalen, ik heb al gebeld en het stopgezet, maar ben wel verplicht die factuur te betalen!! Ik zei tegen die jongen van de klantenservice, ik heb hier toch niet om gevraagd en hij zegt ja dat klopt maar vanaf nu zet ik het stop en hoef je alleen die laatste te betalen. Maar goed, mijn vraag is weet iemand wat er gebeurd als het bij het deurwaarderskantoor terecht komt? Word je in het gelijk gesteld of moet je dan alsnog al die bijkomende kosten gaan betalen? In elk geval wel fijn om te weten dat er meer mensen mee bezig zijn, samen staan we sterker dan alleen natuurlijk!

Groetjes Nancykh

Eun
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:17

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Eun »

Hi Nancy,

Mijn situatie is hetzelfde als die van jou. Proefpakket ontvangen. Telefonisch opgezegd, maar toch binnen 2 weken na het proefpakket de tweede zending ontvangen.

Dit is in stijd met artikel 6 van de Algemene Voorwaarden van Naturpost. Daarin staat vermeld dat wanneer je 10 dagen vóór de volgende geplande zending het abonnement opzegt, je geen verdere verplichtingen hebt.

Het probleem is echter wel, dat (in mijn geval) bij de acceptatie van het proefabonnement er expliciet vermeld wordt dat na het proefpakket elke 8 weken een nieuwe zending wordt verstuurd. Als we deze zin ERG RUIM nemen, dan betekent dat dus ook dat ze de tweede zending zelfs twee dagen na je proefpakket kunnen verzenden. Er staat immers ELKE 8 weken. En niet NA 8 weken.

Echter, het niet in ontvangst willen nemen van retourpost zoals vermeld is in hun algemene voorwaarden is in strijd met het consumentenrecht. Daarnaast kan dit geschaard worden onder misleidende reclame. Ik denk dat elke rechter de consument hierin gelijk zal stellen.

Ik ben zelf stappen aan het ondernemen, want ik ben dus niet van plan voor de tweede zending te betalen. De wijze waarop zij de algemene voorwaarden in elkaar hebben gezet betekent namelijk ook dat wanneer een klant vandaag opzegt, ze morgen een 'laatste' pakket kunnen toezenden onder het motto 'het is niet tien dagen voor de laatste zending opgezegd'.

Wanneer er meer mensen zijn die stappen willen ondernemen, kunnen deze mij e-mailen met hun gegevens en een korte schets. Mocht het tot een rechtsgevecht leiden, dan kunnen namelijk gezamelijk stappen ondernemen.

Groet,

Eun

p.s. de klantenservice is buitengewoon onbeschoft. Ze verbreken inderdaad de verbinding en het enige wat ze zeggen is "ik zal het abonnement opzeggen".

daniko
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2007 22:54

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door daniko »

:evil: Ook ik voel me opgelicht door Naturpost te Oisterwijk.
Onder valse voorwendsels krijg je elke keer nieuwe zendingen.
Laten wij gezamenlijk aktie ondernemen tegen deze bandieten van het ergste soort.
Misschien kan Tros Radar eerst zelf een uitzending eraan wagen.
Zoniet, dan maar hardere maatregelen.

anmawin
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:21

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door anmawin »

Ook ik ben slachtoffer geworden, 5 weken geleden belde ze mij, dat ze een cado voor mij hadden omdat ik een voedingsenquete via ? opinieland of 'je echte leeftijd'had ingevuld, ik moest alleen 4.95 betalen voor verzendkosten, daar ben ik mee akkoord gegaan. Ik heb dat pakket ontvangen, maar nog niet de verzendkosten betaald. Gisteren kreeg ik weer een zending en een acceptgiro van 39.95 toegestuurd. Het lijkt mij dat ik sterk sta toch, ik heb niets ondertekend en ben alleen akkord gegaan met het cadootje, wat moet ik nu doen, alle pillen en giro's terugsturen en een brief schrijven dat zij maar moeten bewijzen dat ik akkoord ben gegaan met toezendingen, want dat ben ik niet, ik ben tel. alleen akkord gegaan met het toezenden van een cado en de verzendkosten van 4.95, that's all, wie weet meer

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

anmawin,

Niets doen, zeker geen brief schrijven met handtekening. Niet reageren, zoals je zelf al zegt, je hebt niks besteld, nergens om gevraagd. Dit zal nooit een rechtzaak om de kosten worden. Ze hebben simpelweg nergens je toezegging op papier. Voor wat betreft de eerste "proef"zending. Wie heeft bewijs dat je die ooit ontvangen hebt? Ze staan nergens setrk...jij wel. Niet reageren. Je krijgt straks een brief van een incassobureau...niets mee doen. Waait het uiteindelijk over geloof me. :!:

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Nog even dit..kijk op internet, niet alleen hier. Denk je dat ze voor alllll die gevallen een rechtzaak gaan aanspannen om geld te krijgen? Zonder bewijs ook nog.... :P

robert 074
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2006 22:08

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door robert 074 »

Vandaag ook een welkomstpakket ontvangen van Natupost,
met acceptgiro 2,95

Heb hier nooit om gevraagd, maar wat nu.
het bovenstaande gelezen te hebben gaan ze nog meer sturen.

geprobeerd een mail te sturen maar die wordt geretourneerd
groeten Robert

tallie
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 17:36

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door tallie »

Hallo,ook hier een gdupeerde.
Het betreft hier om mijn vader,een 70jarige man.
Hij heeft afgelopen week dus ook een pakketje ontvangen,terwijl hij dus NOOIT iets toegezegd heeft,kent het bedrijf niet eens.
Ook hier werd een acceptgiro bijgesloten van 4,95.

Ik ga het pakketje gewoon retour afzender sturen,en heb vandaag een mail op de post gedaan.
Wat een smerige praktijken zeg!!!

En nu ook nog eens dit.
Staat erbij de voorwaarden,Bestelt u als klant voor het eerst bij naturpost ,dan ontvangt u binnen 14 dagen een welkomstpakketje voor een speciale introductieprijs.

Nu moeten wij hier toch wel even smakelijk om lachen hoor,aangezien mijn ouders gisteren net terug zijn gekomen van een 4 weken durende vakantie in Oostenrijk.
Hoe heeft hij dit dan besteld,vanuit oostenrijk zeker :lol: ???

Vind het gewoon hoogst onbeschoft.
Kan hier dan werkelijk niets tegen gedaan worden,aangezien er zoveel mensen last van hebben.
Kijk maar eens bij KASSA of de CONSUMENTENBOND,allemaal de zelfde klachten.

Mijn vader gaat dit bedrag echt niet betalen!!!!
Hij heeft zich nooit ergens lid of wat dan ook van gemaakt.

En erheen bellen doe ik ook niet aangezien dit verdorie 0,50eurocent per minuut kost.
Ga toch niet betalen voor zulke vieze praktijken.
Sorry hoor heb hier geen woorden voor :evil:

Hoop dat ik er zo goed aan doe om het gewoon retour afzender te sturen en een mail heb ik gestuurd voor hem aangezien mijn vader geen computer heeft.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het heel graag,alvast bedankt hiervoor.

lieve groeten

Emdjeej
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:42

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Emdjeej »

Nou vele lotgenoten zie ik!
Ook ik heb na invullen van een enquete een proefzending ontvangen, die heb ik ook netjes betaald. Vervolgens er niet verder over nagedacht :oops: en toen kreeg ik dus nog een pakketje. Ik heb toen meteen opgebeld en gezegd dat ik het meer wilde ontvangen en dat ik dit pakketje ook niet wilde.
Maar die vrouw zei dat ik toch moest betalen want nu had ik het al in huis. Het zou wel direct worden stopgezet en zij verzekerde mij dat ik niks meer zou ontvangen?
Ik heb dat 2e pakket wel betaald overigens, mijn man zei dat hij liever betaalde dan incasso aan de deur. Nou goed, ik gebruik de tabletten ook dus dat maakt ook niet uit. Maar ik begrijp nu uit jullie verhalen dat ik ook nog een 3e zendng kan verwachten? Die wil ik absoluut niet, vind het te duur en merk geen enkel verschil.
Kan ik alsnog een wss 3e zending weigeren te betalen?

tallie
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 17:36

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door tallie »

Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)
Artikel 7 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1.
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2.
De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3.
Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.

4.
Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst die niet een financiële dienst is.

Dit stukje heb ik dus van het forum www.rechtenforum.nl en dan bij civiel recht.
Dit bovenstaande stuk heeft betrekking op mensen die ongevraagd wat van naturpost hebben ontvangen.
Op dit forum zitten allemaal juristen die jullie hierover veel meer kunnen vertellen,aub mensen doen hoor,stel daar je vraag want ze helpen je er bij.

N.C. BOSVELD
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2007 11:09

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door N.C. BOSVELD »

hallo gedupeerden van Naturpost in Oisterwijk,
Ook ik ben gedupeerde van Naturpost. Ik werd medio maart 2007 gebeld door een iemand van Naturpost, met het heugelijke feit, dat ik gekozen was tot winnares. Ik had nl. een lange enquette (heb dat ooit eens ingevuld van het een of ander) ingevuld en ik was de "gelukkige winnaar". Ze vertelde mij dat ik kon kiezen tussen de Fiskolja Omega-3 olie en Appel-Azijn t.w. 30,00 euro !! Ik antwoordde geen gebruik te willen maken van deze prijs. Ze vertelde dat het gratis was, althans 3,50 euro moest ik betalen. Ja, helemaal gratis krijg je niets in deze wereld, dus voor 3,50 wilde ik de prijs in ontvangst nemen. De 3,50 was voor de portokosten die ik moest betalen, omdat het pakketje niet door de brievenbus ging. Ik vroeg nog of er geen verplichtingen achteraf aan vast zaten. Ze verzekerde mij dat die ABSOLUUT NIET HET GEVAL WAS !!
Na 2 x vragen of het alleen bij de 3,50 bleef, verzekerde ze mij dat er verder geen verplichtingen aan vast zaten.
Na 2 weken, ontving ik weer een zelfde zending van de Omega 3 pillen en een factuur van 30 euro! Ik heb naar klantenservice gebeld, 50 ct per minuut, en 4 minuten eerst in de wacht gestaan. Ze vertelde dat je bij zendingen, verplicht bent na te bestellen. Ik vertelde dat ik nooit iets besteld had! Hij wees me na de voorwaarden. Bij een 1e bestelling ben je verplicht na bestelingen te doen en daar mee was het klaar ! Echter bij aflevering van het "cadeaupakketje Fiskolja omega 3, stond alleen op de voorzijde, Portokosten 3,50,-. Er stond nergens vermeld dat je verplicht was nadere bestellingen te doen. Dus ik heb nergens accoord voor gegeven. Niet voor een bestelling, noch voor nabestellingen. En ik vertelde dat als er geen wederstemmig accoord was, er niet sprake is van een koop! En dat je na een koop, ook de tijd hebt, spullen terug te sturen. De man vertelde dat op de achterzijde de voorwaarden stonden.
Omdat ik totaal deze voorwaarden niet gezien heb en er ook nergens een vermelding naartoe werd gemaakt , ruikt dit toch naar oplichterij! Ik vroeg naar de directie. Ook die was er niet. DE administratie hadden ze niet. Ik moest het doen met klantenservice. Ik heb 3 emails gestuurd en 3 telefoongesprekken gevoerd en besloot het pakketje onder rembours terug te sturen. Bij het postkantoor in Zutphen, stond toevallig een dame naast mij , die mij aansprak. Zij was ook door Naturpost, geld afhandig gemaakt! Ze zei me dat ze had betaald omdat ze moest ! Ze was er nog boos om !
Het pakketje is afgehaald, heb ik bij Track and Trace achterhaald. Maar ontving geen credit nota van Naturpost . OP 5 mei ontvang ik een herinnering weer van 30,00 euro. Ik heb hierover weer contact gehad., weer 0,50 ct. per minuut, 3 minuten wachten en geklaagd. Hij vertelde dat er op de achterzijde algemene voorwaarden stonden. En dat je geen pakketten mocht terug sturen. En dat je verplicht was na een bestelling een volgende zending te ontvangen.
Het pakketje is retour, ze nemen het in ontvangst, maar sturen dus geen credit nota.!!
Het gaat hier om de puurste OPLICHTING ! Naturpost moet eens goed worden onderzocht door "Opgelicht" of een andere groep.
Ze zullen zien, dat er denk ik duizenden mensen worden opgelicht !
Veel mensen doen er weinig mee, en laten het zitten ! Maar dan hebben zij de kans op door te blijven gaan !
het ging bij mij zelfs om een cadeau zending....!!! Dus er is nimmer nooit gewezen op vervolg afname !! Daar tegen, komt er na een paar weken een nieuwe zending. Dit doen ze slim. Je denkt er niet over om het cadeau terug te sturen ! Als je het dus houdt, is hun argument, dat je het dus houdt en dus een vervolg zending wilt hebben. Nou
en daar gaat het dus om !! Dit is nergens communiceert !! nog op de afleverbon, daar stond alleen 3,45 portokosten op.Verder niets !!

Dus dat bedrijf moet zeker eens aangepakt worden !!!
:evil: :evil: :evil: :evil:

tallie
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 17:36

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door tallie »

Ben het volledig met U eens hierboven.
Maar aub ga eens naar het rechtenforum stel daar u vraag eens,deze mensen helpen u zeker verder.

Nogmaals mensen www.rechtenforum.nl dan bij civiel recht....doen hoor!

robert 074
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2006 22:08

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door robert 074 »

Vandaag toch een reaktie gehad van naturpost hopelijk houden zich hieraan zonder nog een zending te sturen

"Geachte mevrouw/heer,
Hierbij bevestig ik dat we de toezending vanaf heden stopzetten.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Naturpost"

tallie
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 17:36

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door tallie »

:lol: :lol: Die heb ik ook gehad vandaag,precies dezelfde......lees vanaf heden........moeten we dan die 4,95 nog wel betalen?????

Heb hen nog weer één terug gemaild en netjes verzocht dat ik ook een bevestiging wil hebben,dat ik die 4,95 niet hoef tebetalen,en netjes gevraagd of ik het retour moest zenden,en dan wel even netjes hen gewezen op artikel 7 lid 2 van boek 7 BW .

Dus ben benieuwd of ik nog wat terug hoor,maar laat jullie het weten.

Gesloten