LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunstofkozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
nheer
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2007 15:28

kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door nheer »

heeft iemand ervaring met de kozijnenkampioen uit rozenburg?of eurotradekozijnen uit rotterdam ?
noelle

sterretjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 17:05

Re: kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door sterretjes »

Jammer, dat je nog geen reactie heb gehad.

Ik wil graag kunststof kozijnen nemen. Maar hoorde dat er ook nadelen aan zitten en dat ze niet zo onderhoudsvrij zijn als wordt aangenomen.

Ik zou graag meer willen weten over de nadelen.
- onderhoud van kunststof kozijnen
- weekmakers in kunststoffen
- andere zaken waarop ik moet letten

Wie deelt zijn ervaringen?

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door mens »

Ik heb nèt een opdracht gegeven tot het plaatsen van kunststof kozijnen in mijn hele woning. Wat een bedrag! Maar dat terzijde...

ZIk heb bij alle offertes te horen gekregen dat het kunststof onderhoudsvrij is. Je moet het wel af en toe schoonmaken. Het ene bedrijf zegt dat je het ook af en toe in de was moet zetten, de ander doet dat af als totale onzin; het kan geen kwaad maar het is niet nodig.

Let bij de kozijnen goed op hoeveel "kamers" er zijn. Dit heeft te maken met isolatie en vochthuishouding. Als ik me niet vergis.

Vraag vooral offertes aan bij verschillende bedrijven. De prijsverschillen zijn enorm, de verschillen in kwaliteit ook.
Het viel mij op dat niet alle bedrijven echt goed advies geven. Zo zagen ze niet allemaal dat we een afdakje boven de deur hebben, dat ook zou bekleed zou kunnen / moeten worden. Ook zagen ze niet allemaal dat de verhoudingen van de ramen (draaiende delen / vaste delen) gelijk moet blijven op beide verdiepingen.
Dit zijn zo maar en paar voorbeelden, die voor ons wel doorslaggevend zijn geweest bij de uiteindelijke keuze.

babbel54
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2007 08:46

Re: kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door babbel54 »

Mens,
ook wij zijn bezig voor kunststof kozijnen en hebben al enkele offertse aangevraagd.
Bij wie heb jij je kozijnen besteld?

kozijnenboer
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2007 13:09

Re: kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door kozijnenboer »

De meerkamer profielen zijn er voor de isolatie. Simpel gezegd: hoe meer kamers, hoe beter de isolatie, doordat de slilstaande luchtlagen van elkaar gescheiden zijn, maar er zitten addertjes onder het gras.
Veel kozijnen producenten 'upgraden' hun oudere profielen van 3 kamer naar vijf kamer door gewoonweg een schotje te zetten tussen twee kamers kamer.
En voila, een modern 5 kamer profiel.

Als je echt 5 kamer profiel wilt hebben dan moet je kijken naar de hele breedte van het profiel (nieuwbouw)
Als voorbeeld:
Gealan S3000 is verkrijgbaar in 3 en 5 kamerprofiel, maar is maar 62 mm breed en is een ' geupgraded' profiel.
Gealan s8000 is alleen verkrijgbaar in 5 kamerprofiel maar is wel 70 mm breedt. Dus ze hebben een heel nieuw profiel ontworpen, met de 5 kamers in gedachten.
De isolatie is voornamelijk afhankelijk van stilstaande luchtlagen, dus hoe meer lucht stilstaat in een profiel, des te beter het isoleert. Een 70 mm 5 kamer profiel isoleert beter dan een 62 mm 5 kamer profiel.

Het vocht verhaal is sterk overdreven. Het gaat om kondensvorming op de binnenkant van het profiel als het buiten koud is en binnen warm. Als er meer kamers in de profielen zijn, en dus een betere isolatie, omdat de luchtkanalen beter gescheiden zijn, dan zal de de warme binnenlucht minder snel condenseren. Maar met onze Nederlande winters en de isolatiewaarden van de huidige kozijnen zal dit niet vaak voorkomen.
Als dan onverhoopt toch condens vorming optreedt dan is de lucht vochtigheid in de kamer te hoog en moet er beter gelucht worden

Heel belangrijk is het om kunststofkozijnen eens per per maand af te nemen met een sopje. Vooral in de winter is dit belangrijk. Dan willen mensen de kozijnen niet vaak schoonmaken, terwijl ze wel goed smerig worden.
In de was zetten kan, maar is niet nodig.

Er is veel verschil is kwaliteit in kunststof, maar de vraag is of iemand dit ook altijd nodig heeft. Bij gewone slaapkamerramen komt men goed weg met een minder kwaliteit (stijfheid) van profielen. Maar voor schuifpuinen, openslaande tuindeuren, grote voordeuren, met ramen ernaast en erboven doet men er goed aan om te kiezen voor de beste (stijfste) profielen. Kommerling is in die zin een hele goede kandidaat. zij maken zeer stijf profiel, dan zicht uitermate goed leent voor kozijnen die grote en zware platen moeten vasthouden.
Vaak wordt bij goedkopere aanbieders bezuinigd op het beslag, montage en de afwerking. Daar is het meeste winst te halen.
Op de kunststof profielen is niet veel af te dingen. Die worden gemaakt in grote Duitse kunststofverwerkende fabrieken.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door mens »

Wij hebben de opdracht gegeven aan een lokaal bedrijf.

De prijzen van de vier offertes varieerden van 12.000 tot 24.000 euro voor dezelfde opdracht. De goedkoopste aanbieder gaf ons geen goed gevoel. Zijn algemene voorwaarden waren ook heel raar, hij aanvaarde in geen enkel geval aansprakelijkheid voor schade aan onze woning of schade aan materiaal van derden. Het is dus ook van belang naar de algemene voorwaarden te kijken?

Gesloten