LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montel bank na half jaar nog niet geleverd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
blijl

Montel bank na half jaar nog niet geleverd

Ongelezen bericht door blijl »

begin oktober hebben wij een bank besteld na verplicht 750 euro te hebben aan betaald. na drie maanden werd de verkeerde geleverd. Recent bleek de goede niet opnieuw besteld te zijn. als genoegdoening geven ze nu 200 euro korting. Of geld terug. Waneer wij zouden annuleren geld er een boete van 30-50% van het totate aankoopbedrag. en zij willen wel gemakkleijk van ons af, geen rente dervingscompensatie, terwijl zij degene zijn die de aspraken steeds niet na komen. Wat moeten we doen. en wanneer stoppen ze eens met de aanbetalingen.

16again

Re: Montel bank na half jaar nog niet geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Je moet in zo'n geval ook niet de koop annuleren, maar de koop ontbinden.

Voor zover mij bekend is Montel aangesloten bij CBW. Dit betekent dat als de levering een maand te laat is, dat je dan zonder kosten kunt afzien van de koop.
Dit geldt echter niet meer zodra je accoord gaat met de korting ivm langere levertijd. Dan sluit je eigenlijk een nieuwe overeenkomst, met een nieuwe levertijd. Als die nieuwe levertijd ook weer met een maand is verstreken, kun je er wel weer kostenloos vanaf.

bienie

Ongelezen bericht door bienie »

Hallo 16agian,
weet je misschien of je een koop kan ontbinden wanneer er beschadigingen zijn??

groetjes

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bij beschadigingen moet je de winkelier een redelijke termijn geven om e.e.a. te herstellen.

bienie

Ongelezen bericht door bienie »

Haai 16agian,
bedankt voor de informatie!!!
Ik heb ze gevraagd/gezegd dat ik mijn geld terug wil als de volgende meubels ook gebreken gaan vertonen.
Heb het namelijk niet over vervoers schade maar bij "gebruik" (we hebben ze nog niet eens 4 weken, werken allebei full-time dus nog niet eens intensief gebruikt!!!)

Bedankt

groetjes Sabine

Gesloten