LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie direkt en nu ????????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
janny33
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:20

Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door janny33 »

Hoi

Nou zoals velen lees ik dat er problemen zijn met de energie direct
ook wij valen hier onder
na een mooi praatje van hun zijn ook wij der ingetuind net zoals vele andere eerste paar maanden was er niets aan de hand
we zijn verhuist en toen begon het probleem
We betalen 12o euro in de maand aan hun dat werd in ene verdubbeld naar 275 euro permaand schrikken was dat na contackt is het maand bedrag vast gesteld op 175 euro permaand
als dat nog niet alles is bleek er een eind afrekking te staan en kregen 600 euro terug volgens hun het kwam maar niet en kwam maar niet terug na er heen te hebben gebeld bleek dat ze een rekkening hadden liggen bij inturm jusitie waar wij nietssssssssssss van af wisten want rekkening hebben we toen nooit gehad ze haaden ons gemaild zeiden ze maar we hadden geen imails ontvangen .......en ineenkeer was het het geld op we moesten zelfs bij betalen in nog geen anderhalf maand tijd hebben we aan energiedireck 1000 euro betaald aan kosten ???????//

Nu kregen we in eenkeer rekenning van inturm jusitia wij schrokken nog al omdat ze direckt dreigen met afsluiting dus dat heb ik toen direckt geregeld en betaald ..... gisteren kregen we weer 1 van hun dus wij bellen vragen hoe dit kan zegt die man dood leuk we hadden te weining in rekening gebracht dus maken we een nieuwe nota met nieuwe kosten er op en die mogen wij gaan betalen ..... nou over de rooie waren we hier natuurlijk ...... engergie direkt weer gebeld gingen ze uitzoeken en werden we over gemaild volgens hun hebben we weer een achterstand opgelopen wat bij ons op de nota,s nietssssss is terug tevinden wat we staan gewoon op de nota,s gelijk aan wat we betalen een duidelijk aantwoord krijg je dus van hun NIET.....

Nu moet ik alles bij elkaar zoeken en uitzoeken een aangetekende brief sturen met het verzoek een antwoord van hun binen 4 week ....als ik dat heb gedaan en krijg geen antwoorden op alle vragen dan ga ik naar de sgc (stichting geschillencommisie ) we willen dit helemaal laten uitzoeken eigelijk want we weten niet waar al het geld is gebleven alle betalingen elke maand waarvan sommige gewoon doodleuk spoor loos zijn want energie direct beweerd dat ze het niet hebben gehad.....

ze maken er een zooitje van .... en de gewone mens omt in de probelemen door hun ....overal incasso kosten voor en maar hoger en hoger door fouten van hun is een ander de dube .... zo dat moest ik even kwijt me verhaal ik kan der geen kant mij op gevoel vast te zitten en niet weten hoe je er mee aan moet door hun van kasje naar de muur qworden gestuurd ..... :?

1novenmber loopt ons contract af en stappen we over na een ander want als ik dat nu doe moeten we ook nog eens een afkoopsom gaan betalen te gek voor woorden allemaal :roll:

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Ribo »

Janny33,

Je bent slachtoffer geworden van twee oplichterbendes.
Blokkeer het rekeningnummer van ED, betaal niets aan Intrum Justitia stuur hun brieven ongeopend terug met op de voorzijde een vermelding; retour afzender oplichting EnergieDirect BV en Intrum Justitia.
Blijf echter wel betalen aan ED door gewoon maandelijks een x bedrag over temaken wat je normaal ook altijd betaalde.
Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben maak daar dan gebruik van. Dien klachten in bij ED (per e-mail!) en stuur hiervan een kopie naar de DTE en consumentenbond. Nogmaals het volgende; betaal geen cent aan Intrum Justitia! Zij intimideren mensen en hebben geen enkel bewijs dat zij geld van je moeten hebben. Vraag hun maar eens om een specificatie. Je zult niets van hun horen. Ik ben ook ooit eens slachtoffer geweest van deze bende. Succes!

janny33
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:20

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door janny33 »

wij kregen van hun een rekening de eerste hebben we netjes betaald aan inturm maar nu zeggen ze ze hadden te weining in rekkening gebracht en maken een nieuwe met bij komende kosten voor ons vreemd

Mike0
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2007 15:31

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Mike0 »

Een goedendag!Wij hebben alles doorgelezen wat over energie direkt beschreven staat.We herkennen alles wat er staat.
Er is nog een site op het internet waar dit soort problematiek beschreven staat over ED.kijk maar een op Opgelicht.net onder het kopje opgelicht door bedrijven.Het schijnt dat ze iedereen heel erg hoge jaarafrekeningen sturen.PLus hun admin is een rommeltje.En ze gaan zelfs langs de deuren om klanten te werven.ALs je met hun in zee gaat zit je gelijk in de financiele problemen.
Het is ene oplichting daar!TRap er niet in!

laraberder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:10

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door laraberder »

Plotseling op mijn gsm (hoe komen ze aan mijn nummer?) werd ik tijdens mijn werktijd gebeld door Energie Direct. Nogal intimiderend werd mij direct naar mijn emailadres gevraagd. Ik heb maar eens eerst gevraagd wie hij was en waarom hij mijn gegevens wilde hebben. Toen begon hij dat ik via Nuon de energie geleverd kreeg en of ik niet wilde besparen op mijn energiekosten. Ja, dat wil ik wel maar niet zo op deze manier!! Toch nieuwsgierig heb ik na mijn werktijd eens op hun site gekeken en ook maar eens op deze site. Gelukkig ben ik er niet ingetuind :wink: Dan maar iets meer betalen bij een betrouwbare leverancier. De manier waarop ik werd benaderd gingen mij de haren recht overeind staan. Wie heeft hier ook ervaring mee?

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Briks »

hallo daar was ik weer,

ook ik heb nog steeds problemen met ED, ik heb [wat jullie in de vorige mails konden lezen] voor die tijd opgezegt.

dus eigenlijk nooit bij ed gezeten.
ik heb alles gedaan wat jullie aan advies gegeven hebben.

zelfs brief naar I.J die ik nu ook op mijn dak heb :? met al de gegevens gestuurd.
heb nooit geen antwoord van ze gehad.
wel weer een nieuwe acceptgiro kaart, met weer bijna € 100,-- erbij, met de woorden dat als ik deze niet binnen 3 dagen [zijn al verstreken] betaal dat ze dan naar de rechtbank gaan.

dus nu is mijn vraag aan jullie;

IS OOIT IEMAND HIERVOOR BIJ DE RECHTBANK GEWEEST ?.

of zijn het idd alleen maar dreigementen.

ze hebben hier voor ook al gedreigd met een deurwaarde, die heb ik {gelukkig] ook nog niet gezien.

nog irritanter, gebeurde gisteren, telefoon gaat, en blijkt het een msm bericht te zijn van ED. ze willen/kunnen zelfs niet normaal bellen.
wat ik nog wel weet is, dat ik HUN moest bellen, nou.... IK DACHT HET NIET !! :twisted:

echt dit ging me echt te ver... :twisted: ik heb halve wegen de verbinding verbroken, misschien heel dom, maar dit was echt de druppel.
eigenlijk jammer dat ik opgenomen heb, anders had ik dat bericht op mijn antw.app gehad. :cry:

ik hoop van jullie te horen of het idd zover kan komen

gr yunwiya

daggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2007 19:06

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door daggie »

Ik ben erdus net ingestonken.
Een agresieve verkoper aan de telefoon maar niet met een aanbieding of optie.
Nee hij kwam met het verhaal dat het gewoon zo was punt.
Ik vandaag ziek dus niet al te oplettend heb na tegen sputteren dus stom stom stom toch mijn gegevens gegeven.
Ik heb bij de band opnamen zelfs geprotesteerd maar volgens mij is toen gewoon de tape uitgezet.
Gelijk nuon gebeld vertrouwde het toch niet en wat blijkt het is ook niet waar.
Waarom was ik nu niet zo wakker om gelijk tezeggen bel van de week maar terug en heb toen eerst nuon gebeld.
Na een uur verder telefoneren en mailen geen steek verder dus dacht ga eerst maar eens op rader kijken.
En jammer genoeg ben ik dus niet de enige die er in is gestonken.

groeten
Dagmar

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Sunbow »

meld je aan bij het infofilter:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Sinds ik ben aangemeld niet meer lastig gevallen door telemarketeers.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Beertje02 »

HET KAN NIET VAAK GENOEG GEZEGD worden Energie direct en Oxio moeten verboden worden bij de wet, GA ER NOOIT MEE IN ZEE het is ellende troef bij die bedrijven,laat je niet overdonderen door de telefoon. En geef NOOIT je gegegevens zoals banknr. etc.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door anjella »

niet om het een of ander maar ik vind het dus echt een hele grote smoes dat als je ziek ben dat je overal intrapt, of neem dan de telefoon niet op of zeg dat je geen tijd heb ofzo dat is dus de beste keuze die er is.

dan "trap" je nergens in.
succes ermee.
( is niet boos bedoeld ofzo hoor)

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door helpendehand »

Medewerker(ster)van de maand geeft reacties op forum!

Gradus12
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2007 09:51

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Gradus12 »

Hallo, krijgen al meer dan 2 jaar gas en stroom van ED, besparen ruim 150 euro per jaar, nog nooit geen problemen gehad.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je een telefoontje krijgt, kijk eerst zelf op internet, bij Kassa en Radar en laat ze over uurtje terug bellen, en vraag of en wanneer ze de gevonden klachten gaan oplossen!

Wedden dat ze U niet meer willen als klant?

Dus vraag,
Is Uw firma betrouwbaar en eerlijk?
Kunt U over uurtje terug bellen, dan zoek ik Uw firma naam even op Kassa en Radar forum wegens eventuele klachten, en ik maar wachten.....

daggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2007 19:06

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door daggie »

het is geen smoes dat ik er ingetrapt ben doordat, het is zo dat ik daardoor niet zo snel reageer als ik normaal doe.
Normaal, denk dat ik twee a drie maal per week voor dit soort en andere onzin wordt gebeld en dan heb ik al na twee tellen gezegt geen intresse niet bellen etc, maar nu liet ik hem praten.
Het was gewoon vooral een reactie om mensen te waarschuwen en niet om mijn eigen stommiteit goed te maken.

gewoon een waarschuwing voor iedereen.
Wat ze dus ook zeggen trap er niet in

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door anjella »

ja ok das waar, je heb idd hele aggresieve verkopers erbij zitten, dan doe ik dus zelf gewoon heel simpel zeggen van of je doet nu normaal of ik hang op. moet je ze dan eens horen sputteren haha

ik hoop dat t ondertussen wel gelukt is met ED?? :lol:
ik zelf ben er wel zeer tevreden over, het scheelt echt geld ( dat ik dus minder ben gaan betalen natuurlijk!!!) :lol:

groetjes anjella

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik ben erdus net ingestonken.
Een agresieve verkoper aan de telefoon maar niet met een aanbieding of optie.
Nee hij kwam met het verhaal dat het gewoon zo was punt.
Ik vandaag ziek dus niet al te oplettend heb na tegen sputteren dus stom stom stom toch mijn gegevens gegeven.
Ik heb bij de band opnamen zelfs geprotesteerd maar volgens mij is toen gewoon de tape uitgezet.
Gelijk nuon gebeld vertrouwde het toch niet en wat blijkt het is ook niet waar.
Waarom was ik nu niet zo wakker om gelijk tezeggen bel van de week maar terug en heb toen eerst nuon gebeld.
Na een uur verder telefoneren en mailen geen steek verder dus dacht ga eerst maar eens op rader kijken.
En jammer genoeg ben ik dus niet de enige die er in is gestonken.


Je hebt 7 dagen de tijd om alsnog van de koop af te zien. Als ik het zo lees is dit colportage.

Verder mensen, wees er nu eens van bewust dat je helemaal je stroom en gas niet kunt vastleggen. Het lijkt allemaal wel zo mooi, maar het is het echt niet. Ze hebben het helemaal verstopt zodat je het niet ziet. JE betaald in feite meer dan je betaald hebt. Verder het is leuk Groene Stroom, maar ik denk dat je hier iets meer moet in gaan verdiepen. Hetgeen waar jij voor betaald is het maken van die centrales. Je stroom wordt gewoon nog steeds voor 95% via kolen en kerncentrales geregeld. Denk maar na. Hebben jullie ooit een andere kabel gehad....hebben jullie bij stroomuitval ooit met stroom gezeten. Mensen dit is 1 grote wereld welke jullie in de maling neemt. Er wordt niets aan gedaan. Er staan wel elektriciteitsmolens en die wekken ook echt elektra op, maar die worden aangesloten op het normale netwerk.

Wat ik ook nog eff kwijt wil is dat wanneer je wilt overstappen je als nog kan en zal worden afgesloten. Je ontloopt dat niet. Het afsluiten kan enkelt gebeuren door de netbeheerder en niet door de leverancier.

Je wordt nu overspoeld door valse berichten vanuit de media over opwarming van de aarde etc etc etc. Mensen hiervoor zijn wij allang te laat en wanneer je je blik veel ruimer zet dan is er tegelijk op dit moment ook een volledig natuurlijk proces aan de gang. Jaren geleden hebben wij hier een ijstijd gehad. Vanaf dat moment is de aarde alleen maar bezig met opwarming. Ook verandert er telkens veel in het magnetisch veld van de aarde. Dit alles geeft invloed op wat je nu ziet. Wij mensen dragen alleen een steentje bij aan de opwarming. Wij versnellen het proces met een paar hondert jaar. Meer niet. Over 300 jaar zijn wij er niet meer, maaar bestaat de aarde nog steeds. Wij denken te kunnen voorspellen wanneer het einde nadert, maar er is nog steeds niemand erin geslaagd. Het is ook niet te voorspellen, want de aarde regelt zichzelf en wij niet haar. Ik maak mij er niet druk om. Ik blijf zitten waar ik zit en als over 1000 jaar de mensheid niet meer bestaat...lekker boeiend. Ik trek nog wel een biertje open en zet nog wel een paar gloeilampen aan, want spaarlampen vind ik ellendig en is het grootste bedrog. Ze kosten veel in aanschaf en dat heb ik er ook niet voor over. Daarnaast geven zij ook te weinig licht.

We laten ons allen gek maken. Stop er toch mee. Het heeft geen nut. Leef met je verstand en laat je niet leven. Zo heeft de mensheid het vroeger ook gedaan en zo zal je moeten blijven leven. Luxe mag ook, maar gebruik het met verstand. Waar je het ene bespaart, vind je terug op een andere energienota. Al deze firma's zoals OXXIO, ED etc etc etc is allemaal flauwekul en zijn op je geld uit. Meer niet. Zij hebben echt niet het milieu in hun achterhoofd. Goed helaas zitten wij ook bij OXXIO, maar dat komt door mijn vrouw. Zij regelt deze zaken en had hier al ja op gezegd nog voor wij bij elkaar woonden. Als wij dalijk de kans hebben om terug naar Nuon te gaan dan doen wij dat meteen.

MAXIEM

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag maarten1234,

Je schrijft: Als wij dadelijk de kans hebben om terug naar Nuon te gaan dan doen wij dat meteen.

Je hoeft dus nergens op te wachten. Stuur nu al een aangetekende opzeggingsbrief met bewijs van ontvangst naar deze ******** firma en vraag om een ontvangstbevestiging dat zij het kontrakt per eerstkomende vervaldatum beëindigen.

Sukses, groeten, Maxiem.

daggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2007 19:06

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door daggie »

ik moet zeggen als het goed is ben ik er ook alweer vanaf.
Er is na twee dagen op mijn klachten brief gereageerd en ik heb gelijk gekregen over de manier van verkopen.
Nu nog even af wachten of het echt allemaal goed gekomen is.

rosmanties1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 15:15

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door rosmanties1 »

Hallo, Ook ik ben 3 jaar geleden van NUON naar Energie direct gegaan. Wat een spijt heb ik daar nu van! Afrekeningen komen er niet! Overzichten kun je alleen aflezen via internet. En dan ook alleen maar wat je hebt betaald, maar geen meterstanden!
Elk jaar geef ik de meterstanden door maar daar heeft Energie direct nog nooit van gehoor. Als je een nette brief schrijft waarin je een schriftelijke reactie vraagt wordt je gebeld. Ze weten klaarblijkelijk niet dat er een postbedrijf bestaat die brieven verzend. Maar bij ons is er in januari 71.350,- geprobeerd af te schrijven!!! Dit zou het werkelijke verbruik zijn!!!! Wij zijn maar met zijn tweetjes en hebben een klein, goed geïsoleerd huis. Hierop kregen wij 70.000,- verrekening!!! Er was een verschil onstaan van 1344,00. Nu zeggen zij dat we dat te weinig hebben betaald. Als ik het verbruik neem en deze vermenigvuldig met de kosten en de daarbij behorende vastrecht en regio-opslag enz. bij optel dan kom ik toch aan een heel ander bedrag!!! Het schijnt niet uit te leggen te zijn aan die meisjes aan de telefoon. Maar ik blijf stug volhouden! En ja ook ik heb mij weer opgegeven bij NUON want daar heb ik nog nooit problemen gehad. Dat overstappen is allemaal maar niks. Blijf waar je bent als het je goed bevalt.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Energie direkt en nu ????????

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Beste Maxiem,

Dank je voor je reactie. Tuurlijk gaat dit alles aangetekend. Ik koop het contract af en ze zoeken het maar uit met hun zooi daar. Momenteel betalen wij elke maand ons verschuldigt bedrag handmatig. Zij zijn namelijk geblokkeerd om van onze rekening geld te halen. Voor de rest houd ik nauwkeurig alles in de gaten en bel ik eens per maand met OXXIO om te kijken of er vreemde dingen gebeuren. Tot op heden is er niets bijgekomen. Ik wacht deze situatie af. Mocht het zo zijn dat het weer verder de verkeerde kant op gaat dan stop ik met het zootje daar en ga ik over. Wanneer ik over ben en mijn contractstop heb betaald, laat hen dan maar eens komen met andere rekeningen en dreiging tot afsluiting. Wanneer zij denken dat recht te hebben, zijn zij bij mij aan de verkeerde deur. Zij kunnen mij niet afsluiten.

Gesloten