LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rosmanties1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 15:15

Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door rosmanties1 »

Geplaatst op 19 Mei 2007 14:25 door rosmanties1


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, Ook ik ben 3 jaar geleden van NUON naar Energie direct gegaan. Wat een spijt heb ik daar nu van! Afrekeningen komen er niet! Overzichten kun je alleen aflezen via internet. En dan ook alleen maar wat je hebt betaald, maar geen meterstanden!
Elk jaar geef ik de meterstanden door maar daar heeft Energie direct nog nooit van gehoor. Als je een nette brief schrijft waarin je een schriftelijke reactie vraagt wordt je gebeld. Ze weten klaarblijkelijk niet dat er een postbedrijf bestaat die brieven verzend. Maar bij ons is er in januari 71.350,- geprobeerd af te schrijven!!! Dit zou het werkelijke verbruik zijn!!!! Wij zijn maar met zijn tweetjes en hebben een klein, goed geïsoleerd huis. Hierop kregen wij 70.000,- verrekening!!! Er was een verschil onstaan van 1344,00. Nu zeggen zij dat we dat te weinig hebben betaald. Als ik het verbruik neem en deze vermenigvuldig met de kosten en de daarbij behorende vastrecht en regio-opslag enz. bij optel dan kom ik toch aan een heel ander bedrag!!! Het schijnt niet uit te leggen te zijn aan die meisjes aan de telefoon. Maar ik blijf stug volhouden! En ja ook ik heb mij weer opgegeven bij NUON want daar heb ik nog nooit problemen gehad. Dat overstappen is allemaal maar niks. Blijf waar je bent als het je goed bevalt.

Naar boven

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Ben pas geleden overgestapt van NUON naar Elektran (via vastenlastenbond.nl) en behoudens een verkeerde schatting van de NUON die inmiddels hersteld is geen problemen. Dus overstappen kan wel goed gaan.

Ik heb wel eerst het hele internet afgespeurd en kwam er al snel achter dat o.a. Energie Direct en Oxxio bedrijven zijn waar je weg moet blijven.

Je moet natuurlijk ook niet zo dom(lees minder slim) zijn om via de telefoon of aan de deur een contract af te sluiten zonder ook maar eerst te informeren met wie je in zee gaat. Er zijn genoeg forums waar je allerlei info kunt lezen.

jolanda44
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:03

Re: Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door jolanda44 »

ik ben zo stom geweest om naar energy direct te gaan ik was ook bij de rwe toen ik daar de afrekening van zag moest boete betalen ik zei dan blijf ik wel bij jullie met het gevolg stom van mij dat ik daat boete moest betalen bij energy directnu moet ik die 5 weken dat ik bij hun was bijna 500 euro betalen en de afrekening ben benieuwd hoe ze dat gaan doen ze hebben niet eens de meter standen ik heb ze doorgegeven dit is echt n nachtmerrie ik leef van het minima en zei dat ik dat niet in 3 keer kon betalen want dat is wat van hun moet maar geloof me ze hebben inttum justitia ingeschakeld dus daar komem ook weer extra kosten bij en het moet in 3 keer het is te gek voor woorden mensen wees gewaarscuwd trap nergens in blijf gewoon bij het ouwe waar je bent dat is nog het goedkoopste :(

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door marinepik »

Ook ik ben 2 jaar bij ED klant geweest en wat een ellende meegemaakt.
Heb al een klacht bij de geschillencommisie voor Energie en Water tegen ED dik gewonnen en heb nu weer een lopen.
Mijn contract met ED liep op 7 januari j.l. af en in april werd er zomaar zonder enig bericht van ED een bedrag van ruim 500 euro van mijn rekening afgeschreven zijnde de eindafrekening over 2006.
Nu moest ik wat bijbetalen dat was het punt niet maar absoluut niet zoveel.
Ik heb het bedrag door mijn bank laten storneren en ben gaan rekenen, blijkt dat er zo'n 165 euro teveel was berekend door ED.
Ik weer een brief schrijven (telefonisch leverd niets op en is vreselijk duur) met de juiste berekening incl. bewijzen maar er werd niet gereageerd.
Wel kreeg ik een aanmaning van Intrum Justitia maar daar trek ik mij helemaal niets van aan.
Ik heb keurig het bedrag aan ED overgemaakt wat zij echt nog van mij moesten ontvangen en ben verder via e-mail met het gaan onderhandelen maar zij waren niet van plan maar een duimbreed toe te geven, ze bleven bij het eindbedrag wat zij hadden berekend.
Ik nogmaals in de pen en op een dag kreeg ik bericht dat er teveel was berekend maar....... ik kreeg dat bedrag wat teveel was berekend na aftrek van de kosten gemaakt door Intrum Justitia pas terug. Die zijn gek. Dus heb ik weer een klacht neer gelegd bij de geschillencommisie
en ga weer naar Utrecht om dat toe te lichten. Kost ED weer een heleboel geld aan kosten die ik eis. En, zo is bekend, ED komt nooit opdagen bij de commisie als de hoorzitting er is.
Ik heb bij voorbaat al gewonnen.
Theo

jolanda44
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:03

Re: Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door jolanda44 »

ik kan ook wel naar de geschillen commisie maar het is ook mijn eigen schuld dat ik in de problemen ben gekomen ik had niet moeten switchen ik hoop alleen dat het goed gaat met de afrekening want als dat niet goed gaat ga ik wel naar de geschillen commisie want ze hebben me al genoeg geld gekost door die stomme fout van me ze hadden me moeten waarschuwen dat als ik weg zou gaan bij de rwe dat ik boete zou krijgen en dat hebben ze niet gedaan ik heb mijn voice log gevraagd pf ze dat op papier willen zetten zodat ik terug kan kijken hoe slim ze zijn met dat praten van hun maar niks geen reactie daar op :oops: :oops:

Ciscar
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:57

Re: Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door Ciscar »

Mijn moeder van 84 tekende vorige week, 24 mei, een contract met ED.
Ze heeft geen internet en email maar blijkbaar was dat geen probleem.
Dit is de eerste keer dat ze 'iets' tekent aan de deur; ik heb de indruk dat er onbehoorlijk op haar is ingepraat.
Ze wil er vanaf en wacht nu op de bevestigingsbrief met een code waarmee ze de zaak ongedaan kan maken.
Na de berichten op deze site heb ik grote twijfels of het met een telefoontje afgehandeld is!

Graag wil ik tips om deze zaak zo snel mogelijk af te handelen.
Heeft het bv nut om de energieleverancier die ze nu heeft in te lichten dat ze klant blijft????!!!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Energie Direct rekeningen die niet kloppen!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ze wil er vanaf en wacht nu op de bevestigingsbrief met een code waarmee ze de zaak ongedaan kan maken.

Als ze wacht op een ge-antidateerde brief is ze te laat.
Nu direct per aangetekende brief opzeggen is de enige optie.

Gesloten