LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met "Direkt Wonen"
-
Problemen met "Direkt Wonen"
Februari 2006 heb ik me ingeschreven bij Direkt-Wonen, een organisatie waarbij je 35 euro voor 1 jaar betaald en dan door een profiel in te vullen geschikte woningruimte krijgt aangeboden via e-mail. Ik heb een tijdje actief gezocht, maar ik vond de woningen die ze aanboden veruit te duur. Voor de zomer kreeg ik een nogal onvriendelijk telefoontje van een van de medewerkers (lokatie Nijmegen) dat ik nergens op reageerde en dat ze me daarom wilde uitschrijven. Ik vond het vreemd: je betaald voor 1 jaar en word na nog geen half jaar uit het bestand gehaald! Maar goed, ik stemde toe.
Nu kreeg ik vorige week een brief met daarin een "verlenging abbonement". Ik snapte er niets meer van, verlenging? Nu bleek dat een medewerker van Direkt wonen mij op inactief gezet te hebben ipv af te melden! Nu, probeer ik aan alle kanten het recht te krijgen met de organisatie: heb gebeld, ge-e-maild en ben ook naar de vestiging in Nijmegen geweest... wat een gedoe... heeft er iemand dezelfde problemen ondervonden? Zij zeggen dat zij het "stilzwijgend" mogen verlengen...maar dit lijkt me een vreemde situatie: op inactief staan en toch moeten betalen voor een service?
Groet,
Nu kreeg ik vorige week een brief met daarin een "verlenging abbonement". Ik snapte er niets meer van, verlenging? Nu bleek dat een medewerker van Direkt wonen mij op inactief gezet te hebben ipv af te melden! Nu, probeer ik aan alle kanten het recht te krijgen met de organisatie: heb gebeld, ge-e-maild en ben ook naar de vestiging in Nijmegen geweest... wat een gedoe... heeft er iemand dezelfde problemen ondervonden? Zij zeggen dat zij het "stilzwijgend" mogen verlengen...maar dit lijkt me een vreemde situatie: op inactief staan en toch moeten betalen voor een service?
Groet,
-
Re: Problemen met "Direkt Wonen"
Direct wonen.
Welkom in deze harde wereld van het grote oplichten!
U vraagt of dat kan??
Vanuit Direct-Wonen natuurlijk wel! Niets is mooier dan geen enkele dienst of prestatie te hoeven leveren maar er wel geld voor te kunnen incasseren.
Wacht even, dan zal ik ook mijn gironummer geven en dan lever ik er nog een dienst voor ook!! Uw vraag beantwoorden!!
Maar alle gekheid op een stokje, natuurlijk kan dit niet.
Schrijf een aangetekende brief met bericht van ontvangst dat u de overeenkomst met Direct-Wonen per onmiddelijk opzegt wegens het niet leveren van een overeengekomen dienst (wanprestatie) en vorder datgene wat men u teveel hebt laten betalen, dus vanaf het moment dat men u op inactief hebben gesteld direct terug.
Geef hen daarvoor 7 werkdagen.
Indien men daar niet aan voldoet zijn er andere mogelijkheden.
Maar ik zou die overeenkomst op grond van die wanprestatie wel opzeggen!!
Grootvader
Welkom in deze harde wereld van het grote oplichten!
U vraagt of dat kan??
Vanuit Direct-Wonen natuurlijk wel! Niets is mooier dan geen enkele dienst of prestatie te hoeven leveren maar er wel geld voor te kunnen incasseren.
Wacht even, dan zal ik ook mijn gironummer geven en dan lever ik er nog een dienst voor ook!! Uw vraag beantwoorden!!
Maar alle gekheid op een stokje, natuurlijk kan dit niet.
Schrijf een aangetekende brief met bericht van ontvangst dat u de overeenkomst met Direct-Wonen per onmiddelijk opzegt wegens het niet leveren van een overeengekomen dienst (wanprestatie) en vorder datgene wat men u teveel hebt laten betalen, dus vanaf het moment dat men u op inactief hebben gesteld direct terug.
Geef hen daarvoor 7 werkdagen.
Indien men daar niet aan voldoet zijn er andere mogelijkheden.
Maar ik zou die overeenkomst op grond van die wanprestatie wel opzeggen!!
Grootvader
-
Ik dank u hartelijk voor uw reactie!
Eens zien wat zij antwoorden op mijn aangetekende brief met bezwaar.
Met vriendelijke groeten,
Eens zien wat zij antwoorden op mijn aangetekende brief met bezwaar.
Met vriendelijke groeten,
-
Helaas heeft het geen effect gehad... mijn geld ben ik kwijt en zij lachen in hun vuistje. Ik begrijp niet dat dit mag volgens de wet! Dit noem ik echt misleiding!!!
Groet,
Groet,
-
Maar waarom in hemelsnaam direct wonen?
-
Waarom niet? Kijk op hun site: www.directwonen.nl zij beloven snel een woning te vinden, vertellen er alleen niet bij wat dat gaat kosten!!!
-
Zodra Direct wonen je iets aanbiedt moet je duizenden euro's betalen aan borg, voorschot en kosten!
-
Chanmaster, ga eens een huurwoning zoeken bij een woningstichting.
Het staat ook in het contract van het woonabbonement dat geld terug gave niet mogelijk is, en daar teken je voor. Ik heb zelf heel even voor direct wonen gewerkt.
Je betaald inderdaad nog een hoop extra kosten. Commercieel heet dat
Je betaald inderdaad nog een hoop extra kosten. Commercieel heet dat
1. Je kunt de huurprijzen gewoon bekijken voor je je inschrijft.Waarom niet? Kijk op hun site: www.directwonen.nl zij beloven snel een woning te vinden, vertellen er alleen niet bij wat dat gaat kosten!!!
2. De prijzen zijn zo hoog, omdat er geen wachtlijsten zijn en andersom. Beide punten had je van tevoren kunnen weten.
tja, 2 ervaringen met direct wonen gehad... 1e was heel slecht.
2 jaar geleden was er op hun site 1 (ja maar 1) woning die geschikt voor mij was (3kamers+tuin binnen mijn budget). Ik moets door omstandigheden binnen 3 dagen mijn huis uit toen en heb toen 35 euro betaald om dan toch maar dat huis te mogen bekijken.
Kom ik aan bij het huis, gaat het om een 2 kamer appartement, de helft van het aantal m2 wat ze beloofd hadden... Foutje zeiden ze... 35 euro weg ;/
Dit jaar weer gekeken en nu wel een mooi huisje gevonden
2 jaar geleden was er op hun site 1 (ja maar 1) woning die geschikt voor mij was (3kamers+tuin binnen mijn budget). Ik moets door omstandigheden binnen 3 dagen mijn huis uit toen en heb toen 35 euro betaald om dan toch maar dat huis te mogen bekijken.
Kom ik aan bij het huis, gaat het om een 2 kamer appartement, de helft van het aantal m2 wat ze beloofd hadden... Foutje zeiden ze... 35 euro weg ;/
Dit jaar weer gekeken en nu wel een mooi huisje gevonden
jammer dat ik dat nu pas zie,
maar je had bij de bank je geld terug kunnen vorderen.
maar dus wel binnen een maand, helaas.
maar je had bij de bank je geld terug kunnen vorderen.
maar dus wel binnen een maand, helaas.
dat is trouwens onzin dat over die wachtlijsten. je moet altijd met 10tallen mensen tegelijk naar zo een woning komen, en als je zegt dat je een student bent kan je het wel vergeten...1. Je kunt de huurprijzen gewoon bekijken voor je je inschrijft.
2. De prijzen zijn zo hoog, omdat er geen wachtlijsten zijn en andersom. Beide punten had je van tevoren kunnen weten.
ga niet met deze mensen in zee niet voor huur en niet voor verhuur.
het is een administatieve bende en het zijn oplichters!
het is een administatieve bende en het zijn oplichters!
Het zijn bijna maffia praktijken bij Direct wonen. Een walgelijke organisatie
Hier ook alleen maar slechte ervaringen.
Kamers/woningen die rijp voor de sloophamer zijn, maar toch worden verhuurd ondanks slechte onderhoud en onbreken van brandveiligheid.
De totale kosten, je mag wel flink geld apart gaan leggen om de eerste te betalen.
Kamers/woningen die rijp voor de sloophamer zijn, maar toch worden verhuurd ondanks slechte onderhoud en onbreken van brandveiligheid.
De totale kosten, je mag wel flink geld apart gaan leggen om de eerste te betalen.
Ik heb mij ook bij DW in Nijmegen laten registreren. Tja, als de nood maar hoog genoeg is trap je zelfs in die onzin.
€ 35,- kwijt en in geen enkele keer benaderd door hen.
En als ik dan zelf bel, dan is het altijd van: "ja, ik denk dat er binnenkort iets vrijkomt wat we kunnen aanbieden, ik bel volgende week terug".
Yeah right....
Toch fijn als je volledig straffeloos mensen kunt oplichten doordat er extreme schaarste is, want je kunt absoluut niets doen tegen dit soort praktijken, behalve dan NOOIT met dit soort bureaus in zee gaan.
€ 35,- kwijt en in geen enkele keer benaderd door hen.
En als ik dan zelf bel, dan is het altijd van: "ja, ik denk dat er binnenkort iets vrijkomt wat we kunnen aanbieden, ik bel volgende week terug".
Yeah right....
Toch fijn als je volledig straffeloos mensen kunt oplichten doordat er extreme schaarste is, want je kunt absoluut niets doen tegen dit soort praktijken, behalve dan NOOIT met dit soort bureaus in zee gaan.
-
Ik heb me zelf ook ingeschreven bij DW.
Op zich ben ik wel verbaasd over berichten over onvriendelijkheid, ik vond ze niet onvriendelijk. Dat je inderdaad ook kosten moet maken als er een huurovereenkomst tot stand komt ( 1 maand huur meestal) zeggen ze van te voren en zie ik ook overal op consumentenforums vermeld staan. Ik schreef me indertijd in omdat ik toen graag snel iets wilde vinden. Achteraf bedacht ik me dat ik een maand huur toch wel erg veel vind, maar goed, dat is mijn probleem.
Ik heb ontzettend veel mailtjes van ze gekregen, dus op zich deden ze wel hun best voor mij. Na verloop van tijd vroegen ze me of ik nog actief wilde zoeken. Ze hebben me daarbij er expliciet op gewezen dat non-actiefstelling niet hetzelfde is als opzeggen en dat dat toch echt schriftelijk moest.
Hoewel ik me dus alleen maar heb ingeschreven en niet daadwerklijk heb gehuurd via hen (zelfs niet bezichtigd) vind ik persoonlijk niet dat ik onheus door ze ben bejegend of opgelicht. Ik wist zelf dondersgoed waar ik aan begon.
Op zich ben ik wel verbaasd over berichten over onvriendelijkheid, ik vond ze niet onvriendelijk. Dat je inderdaad ook kosten moet maken als er een huurovereenkomst tot stand komt ( 1 maand huur meestal) zeggen ze van te voren en zie ik ook overal op consumentenforums vermeld staan. Ik schreef me indertijd in omdat ik toen graag snel iets wilde vinden. Achteraf bedacht ik me dat ik een maand huur toch wel erg veel vind, maar goed, dat is mijn probleem.
Ik heb ontzettend veel mailtjes van ze gekregen, dus op zich deden ze wel hun best voor mij. Na verloop van tijd vroegen ze me of ik nog actief wilde zoeken. Ze hebben me daarbij er expliciet op gewezen dat non-actiefstelling niet hetzelfde is als opzeggen en dat dat toch echt schriftelijk moest.
Hoewel ik me dus alleen maar heb ingeschreven en niet daadwerklijk heb gehuurd via hen (zelfs niet bezichtigd) vind ik persoonlijk niet dat ik onheus door ze ben bejegend of opgelicht. Ik wist zelf dondersgoed waar ik aan begon.
-
DW is inderdaad erg duur en ik heb me rot geëergerd aan de loze zoekresultaten; de meeste huizen zijn al verhuurd en die krijg je tóch te zien. Van kennissen niets dan slecht gehoord over DW.
Twee jaar geleden wilde ik snel een woning in Utrecht (snel=binnen een paar maanden) en toen kwam ik dus bij DW terecht.
Heeft niemand ooit gedacht aan het nemen van een GRATIS proefabonnement?? Hierdoor ben ik een stuk wijzer geworden en ben ik geen geld kwijt voor niks.
Door dit gratis proefabonnement bleek heel snel dat DW niks voor mij was (weinig betaalbaar aanbod en veel onduidelijkheid over inkomenseisen aanbieder etc).
Uiteindelijk via een makelaar gehuurd.. en vorige maand een huis gekocht
Twee jaar geleden wilde ik snel een woning in Utrecht (snel=binnen een paar maanden) en toen kwam ik dus bij DW terecht.
Heeft niemand ooit gedacht aan het nemen van een GRATIS proefabonnement?? Hierdoor ben ik een stuk wijzer geworden en ben ik geen geld kwijt voor niks.
Door dit gratis proefabonnement bleek heel snel dat DW niks voor mij was (weinig betaalbaar aanbod en veel onduidelijkheid over inkomenseisen aanbieder etc).
Uiteindelijk via een makelaar gehuurd.. en vorige maand een huis gekocht
Ohja bijna vergeten dat ik mijn Direct Wonen abonnement nog op moet zeggen.
Ja mensen, dat moet schriftelijk! Heel modern en direct!
Mensen wees gewaarschuwd ga nooit met deze maffia organisatie in zee, pure oplichting.
Ja mensen, dat moet schriftelijk! Heel modern en direct!
Mensen wees gewaarschuwd ga nooit met deze maffia organisatie in zee, pure oplichting.