LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort over gaan naar kpn netwerk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Ligt niet aan je telefoon, maar aan simkaart.
Eigenlijk had Telfort iedereen een nieuwe simkaart moeten geven, dan had dit probleem niet bestaan.
Maar zoals je zelf al hebt geconstateerd, schakeld de telefoon toch automatisch na een tijd vanzelf op het KPN netwerk. (de ene telefoon is iets sneller als de andere)

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

Nou, telfort vindt het een probleem van mijn telefoon, maar heeft me uit coulance een nieuwe SIM gestuurd. Helaas heeft die ook als thuisnetwerk Telfort, dus daar schiet ik niks mee op. Volgens de telefonische klantenservice hebben ze (nog) geen SIMs met alleen KPN netwerk.

Ik vind het anders wel behoorlijk irritant, want nu moet ik constant mijn telefoon aanzetten om te zorgen dat ik als ik dat nodig vind, kan bellen.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Hoeveel netwerken vind jij als je de telefoon laat zoeken?

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

Mijn telefoon vindt twee netwerken, n.l. Telfort en KPN. In de lijst staat een huisje bij Telfort. Als ik handmatig Telfort selecteer krijg ik de melding "SOS calls only". Als ik handmatig PN selecteer krijg ik een normale netwerkverbinding.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Dan lijkt mij dat je toch iets verkeerd doet, want je zou 4 providers (netwerken) moeten vinden.
Zit je misschien in de voorkeursnetwerkenlijst?

Je moet de telefoon laten zoeken.

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

Sterker nog, de telefoon geeft er 5 (Telfort, KPN, Vodaphone, T-Mobile en Orange), maar bij die andere drie staat er een verbods-teken voor. Alleen Telfort en KPN worden gepresenteerd als keuze. Ik kan 1 van de andere ook kiezen, maar dan krijg ik, net als bij Telfort, "SOS calls only".

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

5 providers betekent dat de omzetting in jou woonplaats nog niet helemaal klaar/afgerond is. (zoals ook msmolenaar al geconstateerd had) Als het klaar is dan is Telfort weg, en zal je probleem ook over zijn. (je kunt eens informeren bij Telfort hoe het zit)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door D1RK »

Het KPN 900 netwerk is per mast een groter dekkingsgebied, maar er kunnen minder mensen tegelijk bellen, verder heeft de telefoon meestal omdat de mast verder weg is en het signaal zwakker, meer vermogen nodig dus battelijk eerder leeg!
De 900 Mhz. heeft langere draaggolf, dus verder van mast beter berijk, je kunt nu verder uit de kust varen met je bootje

Telfort had het 1800 netwerkt, dus sterkere zender, dus telefoon heeft minder batterij nodig, en er kunnen vooral in stedelijke gebieden meer mensen op zelfde moment bellen, maar tussen 2 masten zul je eerder weg vallen als je er precies tussenzit, of de telefoon schakelde steeds tussen deze 2, en daarom juist storingen als je in het midden woonde!

In Rusland is nog het 450 netwerk, nog groter berijk, 8x KPN en 20x telford berijk, maar er kunnen zeer weinig mensen bellen, dus voor dun bevolkte gebieden en met zeer weinig masten toch landelijke dekking, dus goedkoper.
Ook gaan deze beter door betonnen huizen en liften van metaal, dus deze heeft met deze lange golven het beste berijk!
Omdat Nederland te dicht bevolkt is, word deze zelfs in rustige provincie's niet toegepast, omdat de telefoon dan steeds moet zoeken en schakelen, en niet alle modellen kunnen van 450~900~1800 wisselen, daarom moeten de meeste Telfort gebruikers nu handmatig doen, en daar gaat het vaak fout.
Als ik buiten het 1800 netwerk kom met telfort instelling vervalt deze, maar op 900 ingesteld gaat deze steeds automatich terug naar 1800, en blijf ik dus bezig, liever vandaag dan morgen die 1800 masten eruit, want als ze maar iets sterker zijn, schakelde de Siemens steeds terug!

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

ik meende ergens gelezen te hebben dat Telfort nog tot september bezig zou zijn om de laatste klanten om te zetten. Voor die tijd kunnen ze dus geen enkele zender afsluiten lijkt me, en tot die tijd zal ik vermoedelijk de problemen houden. Dat klopt ook met mijn ervaring dat ik op drie plaatsen door heel NL dit probleem had.

p.kerstholt
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2006 20:58

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door p.kerstholt »

Hallo

Ik heb het zelfde probleem tijdens de migratie van Telfort naar Kpn.

Om het probleem te verhelpen kun je dan naar een telefoonwinkel gaan? En hoe lang duurt dit eigenlijk.

graag een reactie
peter

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

ik betwijfel het dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen, maar wie weet hebben ze daar personeel dat er meer verstand van heeft dan bij de klantenservice. Kijk wel uit dat ze je niet een nieuw toestel proberen aan te smeren. De fout ligt bij Telfort, en niet bij jou.

lamarjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:00

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door lamarjo »

Ook ik heb sinds de overgang naar het KPN Netwerk grote problemen met het bereik van mijn telefoon. Op het bedrijventerrein waar ik werk stond een mast van Telfort en ik had een prima bereik.

Na de overgang naar KPN is het een en al ellende. Het meest vervelende is dat ik zelf niet in de gaten heb of ik wel of niet kan bellen omdat ik gewoon KPN in mijn display heb staan en de blokjes van mijn bereik gewoon zichtbaar zijn. Ik moet dus regelmatig even naar mijn toestel bellen om te horen of de telefoon wel werkt.

Deze klacht heb ik zowel telefonisch als via email aan Telfort uitgelegd. Meting van het bereik geeft aan dat deze "toereikend" is. Dus zeker niet goed. Ik heb diverse telefoontoestellen geprobeerd en dat helpt ook niet. Mijn vrouw heeft ook een Telfort abo, maar die heeft geen problemen.

Het kan dus niet anders dan dat het aan mijn simkaart ligt, maar Telfort wil alleen een nieuwe simkaart opsturen als ik daar 20 Euro voor betaal!!

En dat weiger ik, want ik betaal voor een abonnement en daarvoor verwacht ik 24 uur per dag te kunnen bellen of gebeld worden.

Ik zit nu voor de zoveelste keer te wachten op een reactie van de helpdesk, maar mijn kookpunt is inmiddels wel bereikt!!!

Als er geen gratis nieuwe simkaart komt, wil ik mijn abonnement gaan beëindigen, maar mijn contract loopt nog tot oktober 2008 dus ben ik benieuwd of Telfort in dit soort gevallen ook coulant optreedt ??

Heeft iemand daar ook ervaring mee?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In principe zou ik zeggen: Telfort levert wanprestatie.

Je zou hen erop kunnen wijzen dat jij voor die dienst betaalt, en dat je voor dat maandelijkse abonnement ook 24-urige bereikbaarheid (bellen/gebeld worden), verlangt. Dat is immers de dienst die ze aanbieden, en niet of niet in voldoende mate leveren.

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

niet te snel opgeven om een nieuwe SIM-kaart gratis te krijgen, als je meent dat daarmee je problemen opgelost worden. Bij het bellen met de helpdesk over je probleem gewoon vragen of je de technische ondersteuning dan rechtstreeks mag spreken, of als de medewerker aan de telefoon de boot afhoudt, eisen dat je zijn/haar meerdere wilt spreken. Zo heb ik gratis een nieuwe prepaid sim gekregen. Helaas loste dat mijn probleem niet op, maar dat is een ander verhaal.

Als het allemaal niet helpt kun je overwegen om een klacht in te dienen bij de consumentenautoriteit. (www.consumentenautoriteit.nl)

Corien
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 feb 2006 10:04

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Corien »

Hallo,
Sinds het overgaan van het telfortnetwerk naar het KPN netwerk is ons bereik slecht. Sms doet er soms een half uur over voor het aankomt bij een ander. Bellen gaat slecht, lijn valt weg of er is geen bereik. GPRS doet helemaal niets meer.
Mijn man en ik hebben allebei een abonnement. Op mijn abonnement is een GPRS bundel afgesloten. Dit abonnement is pas verlengd en het nieuwe abonnement gaat (dacht ik) volgende maand in. Het abonnement van mijn man is ook net verlengd, we moeten nog 20 maanden met hun door, helaas.
We wonen vlakbij belgie en we kunnen wel via BASE op EDGE! Tot onze verbazing.
Om te voorkomen dat we niet continue bellen via BASE (deze is gewoon veel krachtiger als KPN, blijkt), zetten we de gsm's op handmatig met als gevolg dat we dus geen bereik hebben of beperkte service. Want hoge kosten zitten we ook niet te wachten. Ik heb niet voor niets een belbundel.
We hebben meerdere malen per email contact gehad met een medewerker. In het begin was hij zeer welwillend. Op een gegeven moment gaf hij toe dat we slecht bereik hadden maar volgens de postcodecheck er wel een volledige dekking is. Vreemd.
Hierna vertelde hij ons dat ze niets meer voor ons kunnen betekenen.

Vanmiddag hebben we gebeld met onze rechtsbijstandverzekering. Zij vertelde ons dat we een ingebrekestelling moeten sturen naar Telfort met de eis tot contractontbinding of andere oplossing van dit probleem.
We weten dat we voor 1 juni konden opzeggen maar we hadden juist verwacht dat we erop vooruit zouden gaan met het KPN netwerk en niet dat het zo'n rotzooi zou worden. En dat was ook zo in het begin. Het probleem is op 7 juni begonnen.

We wonen overigens in Zeeuws-Vlaanderen, iemand anders op dit forum die ook in deze regio woont en ook deze problemen heeft?
We zijn benieuwd.

sijoha
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2007 12:05

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door sijoha »

Ook wij, mijn man, ik, mijn naasteburen en overburen en wie weet wie nog meer, hebben problemen met de ontvangst, na het overgaan van telfort naar KPN! Telefoneren bij ons in de buurt is niet meer mogelijk, 2 km verop wel! We hebben allebei al een nieuwe simkaart gekregen, 4 verschillende telefoons geprobeerd, maar niks helpt! Eerst konden we nog wel bellen, maar waren de gesprekken onverstaanbaar. Nadat we geklaagd hebben kunnen we helemaal niet meer bellen. De telefoon geeft aan dat er maximaal bereik is, maar wil je bellen dan zegt hij "fout bij verbinding". Soms, bij het aanzetten van de telefoon, krijgen we "geen toegang". Kortom allemaal erg vervelend en de klantensrevice is ook geen hulp. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en dat allemaal voor 20 cent per minuut!!!!!!!! (een maal zelfs een kwartier in de wacht!!!) Als je dan zegt dat de hele buurt hetzelfde probleem heeft, wordt er geantwoord, dat ze alleen mijn klacht in behandeling kunnen nemen!

Corien
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 feb 2006 10:04

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Corien »

Hoi Sijoha,

Ja, jouw verhaal klinkt precies als dat van ons.
Omdat de klantenservice echt niets meer voor ons (wil) doet, ga ik maar schriftelijk, aangetekend, een klacht indienen en ontbinding van onze contracten eisen. Het contract is niet eens officieel ingegaan....

Ga jij verder nog actie ondernemen?

sijoha
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2007 12:05

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door sijoha »

We wachten het nog even af. In ons laatste kontakt met de klamtenservice werd gesproken over 5 dagen. Ik heb jarenlang goede ervaringen met Telfort, dus die kans wil ik ze nog geven. Als er daarna nog niets opgelost is (het forum geeft mij niet veel hoop!) zullen we ook proberen, desnoods met hulp van een advocaat, van onze contracten af te komen!

Corien
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 feb 2006 10:04

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Corien »

Hoi sijoha,
Onze brief gaat vandaag de deur uit. De termijn van 5 dagen is al voorbij. Deze termijn heb ik overigens al een paar keer gekregen.
En idd Telfort is altijd betrouwbaar geweest, dat vind ik het zure van deze kwestie.
We waren echt tevreden klanten.
Ik laat nog via het forum weten hoe het bij ons afloopt.

sijoha
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2007 12:05

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door sijoha »

Hoi Corien,
Bij ons zijn inmiddels de problemen opgelost. We kunnen weer normaal bellen. We kregen een standaard email van Telfort met daarin een vaag verhaal, wat helemaal niet over onze klacht ging, maar ja...Mijn man heeft daarop nog wel een stevig antwoord gestuurd, maar, je begrijpt het al, nooit meer iets van gehoord!!!

Gesloten