LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO, een schande

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door nigi33 »

wat een vervelende toestand,
ik zou het volgende doen; als je het geld niet hebt of niet kunt missen moet je kontakt met ze opnemen of via je rechtsbijstand. Daar ook zij fouten hebben gemaakt een voorstel indienen dat je wel wilt betalen ( zou je volgens mij altijd moeten...( maar je kunt het natuurlijk voorleggen aan een advokaat ), maar dan in termijnen. Met dit voorstel / aanbod laat je zien, ook voor een toekomstige gerechtelijke procedure, dat je betaalwillig bent. succes!

i.buursma
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2007 20:09

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door i.buursma »

Hallo,

Het is niet zo dat ik het niet kan betalen gelukkig. Het gaat meer om principes. Ik heb meerdere malen aangegeven te willen betalen en kreeg geen reactie. Toen een jaarafrekening opeens incasseren zonder mededeling te doen. Uiteindelijk nog steeds geen antwoord.
Wie weet of ik in mijn recht sta als ik hen een ultimatum heb gesteld tot een bepaalde datum te willen betalen en daarna niet meer.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elders ook al geschreven.

Kyle werkt voor Oxxio. Zij heeft als 1 van de zovelen de taak om op dit soort forum's en andere te infiltreren en Oxxio de lucht in te prijzen. Directie van Oxxio geeft zelf ook toe niet juist om te springen met administratie en klantenservice.

DTe geeft ook aan dat zij meer dan 45 procent van alle klachten die zij ontvangen van Oxxio afkomstig zijn.

Het legt eraan hoe je cijfers interpreteerd, maar dan nog steeds zijn het slechts cijfers en blijkt de praktijk beslist niet te werken. Kijk maar naar de regering. Daar gebeurd het keer op keer op keer. Bedrijven doen dat ook. Weet je hoe zoiets heet blonde jongedame: FRAUDE!!

Sodemieter toch op terug naar je direct leidinggevende van Oxxio en zeg tegen haar dat hun plan niet werkt. Een goede kennis van mij heeft ook bij Oxxio gewerkt en die ken jij vast wel. Mevr. ten Oostbroek. Zij geeft ook toe dat Oxxio via deze weg werkt en klanten werft.

Dus mensen trap er niet in met wat Kyle doet. Zij is nep en werkt voor Oxxio.

Verder geeft zij eerst aan bij Oxxio gewerkt te hebben, maar haar werk daar heeft opgegeven en naar het buitenland is verhuisd. Later verscheen er weer een bericht dat zij klant is bij Oxxio. ( In het buitenland!!! ) Nee toen woonde je ineens weer in Nederland.

Ga een cursus liegen volgen en kijk waar jij je op kan verbeteren.
---------------------

Kijk maar eens op meerdere topics. Overal roept ze nu hetzelfde. Waarom kom je zo voor een bedrijf op als je er niet werkt!!!!!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

als jij goed gelezen had, las je ook dat ik al lang niet meer werk voor Oxxio en in het buitenland werk.
Waarom moeten jullie ellenlang herhalen wat het 'probleem' met uw aansluiting is? Net zoals anderen heb ik ook recht mijn mening te geven op dit forum, net als jullie doen. dat mijn beeld posititever is dan jullie beeld, ook dat mag ik toch zelf bepalen. Ik heb nooit gezegd dat hun geen fouten maken of dat jullie klacht niet serieus is, ik neem aan van wel.
Maar 40x hetzelfde verhaal of klacht melden daar dient een dorum ook niet voor lijkt me!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle. Nogmaals. Houd toch op en slaap lekker.

Jij werkt niet meer voor OXXIO?? Grappig, maar waarom moet je dan in 9 verschillende topics 1 en dezelfde, door jou overgenomen teksten op dit forum plaatsen. Dat doe jij niet als je er niet bij werkt en opdracht ervoor krijgt. Ik werk voor Connexxion, maar ik ga niet overal staan verkondigen hoe goed Connexxion wel niet is en dat hun hoog in de peilingen staan etc etc etc. Stel dat ik het zou doen dan doe ik slechts 1 maal wanneer het ter sprake komt, maar voor de rest intresseert het mij geen bal. Ook al zou ik opdracht krijgen dan nog begin ik er niet aan.

Oxxio heeft nogmaals zelf ook al aangegeven slecht te presteren. Het scorebord bij DTe is echt niet veel bijzonders. De afhandeling van klachten, bijhouden van administratie etc etc etc is nog steeds 1 grote puinhoop en dat zal het daar blijven ook. Oxxio dreigt en doet maar wat en is totaal niet behulpzaam. Heb momenteel een dreigbrief leggen waarin staat dat ik nu ineens 6 maanden achterloop. Het worden er steeds meer. Incassobureau is ingeschakeld, omdat wij niet op meerdere betalingsherinneringen hebben gereageerd. Welke betalingsherinneringen; wij hebben ze nooit gekregen of gezien. Simpelweg omdat zij die niet sturen. Heb ik vervolgens een overzicht gevraagd: Weet je wat het antwoord was: "Mijnheer het zijn gewoon 6 X 2 voorschotten welke niet betaald zijn. Ik kan ze niet toesturen, omdat ik deze niet kan uitdraaien." Op de reactie van: "Dat zijn jullie wettelijk verplicht!!" kreeg ik geirriteerd als antwoord: "Mijnheer wij doen er niet aan en wij zijn dat niet verplicht. Wij sturen u eenmalig de voorschot welke u maandelijks moet betalen en meer niet. Anders wordt het te duur en kunnen wij niet tegen een laag tarief elektra en gas leveren." :shock: :x Als vervolg antwoord kreeg ik even te horen: " Als u nu gewoon even dat openstaand bedrag overmaakt is er niets meer aan de hand en blijft de deurwaarder bij u weg. Ook zullen wij u niet onderbreken van toelevering, want die komt er namelijk ook aan." Ik zei: "Even 6 x 2 voorschotten betalen, die al betaald zijn.... Ik ben mij daar gek. Jullie maken een fout ik niet." Zij zegt: "Mijnheer de fout legt niet bij ons, maar bij u." U heeft niet betaald en als u niet betaald vind ik het ook best, maar dan sta ik niet voor de gevolgen in." Hierop antwoorde ik:" Ik maak een fout, jullie zijn 1 hele grote fout, een ramp. Ik maak niets over, stuur die deurwaarder maar langs dan zal ik hem de papieren tonen waarin staat dat alles is overgemaakt. Dan hebben wij tenminste iemand die kennis heeft van zaken en niet 1 of andere domme student die antwoorden voorgeprogrammeerd aan ons retour geeft. Ik betaal totaal niets en ik hoef dat ook niet. Ik heb de incasso geblokkeerd zodat dit soort fouten achterwege blijven en dat wij nu zelf de verantwoordelijkheid hebben. Ging goed, hadden,omdat wij het zelf in ons eigen handen genomen hebben, geen achterstand meer, en nu ineens loop ik ineens 6 maanden achter, terwijl ik een maand geleden na controle een schone lei had. Het geld dat jullie van mij krijgen is de afkoopsom van het contract. Ik ben weg bij jullie." Dat kan mijnheer, maar dat kan niet eerder dan dat de schuld is ingelost en het contract 3/4 van zijn looptijd heeft behaald."

Bovenstaand gesprek heb ik opgenomen, zodoende kon ik het hier uitwerken. Ik heb maar niet meer geluisterd en de hoorn erop gesmeten. Jullie hebben daar bij Oxxio totaal geen kennis van zakendoen en administratie.

Kyle jij komt teveel op voor een bedrijf waar je niet meer werkt. Zelfs iemand die daar werkt komt niet zo op voor zijn of haar werkgever. Deze tekst is niet zelf gemaakt, maar letterijk overgenomen.

Tabee en tot onder een andere naam.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

je treedt weer in herhaling Maarten 1234.
tot zo;n nivo verlaag ik me niet.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tuurlijk meid. In de psychologie geeft men jou gewoon gelijk.


Dus je hebt gelijk.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

maarten loser

groetjes uit Spanje.

enorme sukkel die je bent.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door wicher »

Dat bij jou de (oxxio-)plaat vaak blijft hangen was al duidelijk; met dit soort opmerkingen (overigens niet toegestaan hier!) verraad je ook nog je (gebrek aan) nivo.

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Als ik dit al lees ben ik blij ik in niemands aanbiedingen getrapt ben,
het zijn net vliegen die terugkomen als je ze wegslaat.
Ze blijven aan de deur komen, bellen je gerust daarna nog 1 á 2 x op en zeggen dan uiteindelijk '' oke mevrouw, we zetten in het systeem u geen interesse hebt''
Hadden ze dat dan meteen gedaan, dan bespaard hun weer moeite, en mij om ze van mn telefoon en deur af te houden.
Ze zijn zogenaamd allemaal de beste, goedkoopste en beweren allemaal Essent veels te duur is, en ik altijd per jaar 500 euro kan besparen.
Ja mijn mening is, er ÁLTIJD wel een addertje onder het gras zit en je hoe dan ook gedupeerd eruit komt, want je zou zelfs een verschil terug betaald krijgen als een ander weer goedkoper was.
Nou er zal op dat moment heus wel weer IETS zijn waardoor datb toevallig vervalt.
Oké, essent is duurder, maar weet wel wat ik heb :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mag jij zeggen hoor meissie.

Ik heb namelijk liever dat iemand zonder verstand dit zegt als iemand met verstand.

Nogmaals volgens de psychologie geeft men jou gelijk. Dus ik neem het jou niet kwalijk dat je mij een loser noemt.

Groetjes uit Nederland hoor.

Trouwens durf je na 10 weken vakantie nog niet in Nederland terug te komen of zit je daar in de bak.

O nee dat is waar je bent daar voor Oxxio bezig klanten te werven.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 11 sep 2007 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Op het moment dat Oxxio, Green choice, Energie direct of welke ander energie bedrijf mij ook maar belt, ga ik niet eens in discussie en zeg ik wat ik meteen wat ik er van denk.

Zeker als het een verkoper van Oxxio betreft. Zij komen er bij mij niet tussen en ik heb opgehangen na ongeveer 15 seconden relaas. Ik ben gewoon kortaf, grof en brutaal tegen hun en dat werkt altijd.

Mijn vrouw doet exact hetzelfde.

Enkel Eneco komt hier aan de telefoon voor wat betreft energiebedrijven en leveranciers.

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

@maarten1234

dat moet je maar net durven zo grof aan de telefoon, neem het me elke keer voor, maar als zde bellen doe ik het toch nooit :oops:

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Gewoon zeggen dat je lid bent van de Vastelastenbond, dan zijn ze zo uitgelult.

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Die zal ik onthouden zeker weten, maar wil je me uitleggen wat dat betekend alsjeblieft ! ?

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

en weer een fanatiekeling met als enige daginvulling Oxxio zwart maken.
gefeliciteerd!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Hoezo een bedrijf zwart maken wanneer het zijn werk goed zou doen.

Oxxio doet zijn werk niet, belazerd de boel, komt afspraken niet na en houdt zich niet aan de wetgeving. Dus veroorzaakt Oxxio dit niet een beetje zelf???? Antwoord op deze vraag weten duizenden hier op dit en andere forums.

Weltrusten Kyle.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door HvanGennip »

De Vastelastenbond is een inkoopcollectief voor consumenten, zijn heel goedkoop en hebben geen klachten. Best beoordeelde energieleverancier van nederland. zie http://www.energieleveranciers.nl voor beoordeling en website is http://www.vastelastenbond.nl

Ik ben al een tijdje lid en zeer tevreden!

f de bie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2007 16:11

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door f de bie »

mensen van Nederland, ga NOOIT in zee met Oxxio en laat vooral nooit automatisch bedragen van uw rekening afschrijven. gedurende drie jaar schreef Oxxio naar willekeur bedragen af van mij rekening en verhoogde opeens zonder uitleghet tarief met 300% en sinds anderhalf jaar probeer ik inzicht te krijgen in de bedragen zie ze afschreven en mijn geld terug te krijgen. Ondertussen stuurt Oxxio steeds een deurwaarder naar me toe. Dit heeft me al zoveel tijd en grijze haren gekost en er is nog geen zicht op een eindafrekening. Er is een lichtpuntje: Oxxio heeft van haar kant de contracten met mij verbroken toen ik dreigde met een rechtzaak. Nu nog het geld zien terug te krijgen. Van het huis waar ik in juli 2005 uit verhuisde heb ik nog geen eindafrekening! Nu zit ik alweer een hele tijd te wachten op de eindafrekening na het beeindigen van de contracten.
Nogmaals: ga NOOIT in zee met OXXIO. Kan Tros Radar daar niet eens wat aandacht aan besteden?

Gesloten