LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachtenafhandeling Medion-laptop
Klachtenafhandeling Medion-laptop
Laptop bij Aldi gekocht ca 2,5 jaar geleden. Kort na aankoop blijken usb-poorten het niet meer te doen. Geen probleem binnen de garantie. Netjes opgelost. Helemaal tevreden.
Na 2,5 jaar, gewoon normaal gebruik, maar wel bijna dagelijks lange uurtjes draaien, vergeet ik een keer de laptop uit te zetten en loopt ie leeg zonder stroom. EN helaas hij gaat echt niet meer aan.
Bellen met Medion, samen gekeken naar een oplossing, lukte niet. Maar wees gerust: geen enkel probleem! Een defect, zoals zij denken dat het is, valt binnen de garantie. Vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik helemaal blij, want het gaat goed komen! Ze halen laptop op (perfecte service roep ik nog).
Krijg dan telefoontje + brief, helaas ik heb de usb-poorten uitgebroken!!! Wat zegt u? Hoe heb ik dat dan gedaan?
Ze zeggen dat als ik het moederbord heb beschadigd dat dat toch echt mijn schuld is. En dat dat NIET binnen de garantie valt. Het mooie is dat ik me dan wel af vraag HOE ik een moederbord kan beschadigen bij normaal gebruik. Muis eraan, af en toe een usb-stick en echt geen ruk- of trekwerk.
In een gesprek met een klachtenbehandelaar -althans iemand die denkt dat ze dat is - word ik bijzonder onbeschoft behandeld. Ik heb drie getuigen die compleet ontstemd en ontsteld zijn over de manier waarop ze reageren. En echt, ik kan met eer en geweten zeggen dat ik netjes ben gebleven. Geen gescheld, geen vervelend gedoe, geen schuld geven aan medewerkster. Maar simpelweg vragen: hoe kan dat dan??? Maar ze kon mijn onbegrip niet aan en gooide de hoorn erop! Ze kondigde het bovendien nog aan ook. Ik gaf aan dat ik ervan uitging dat je zo niet met klanten omgaat. Maar nee hoor, nee ze zou de hoorn er niet opgooien, nee ze zou de verbinding verbreken! Tuut... tuut... tuut...
Terugbellen, veel pijn en moeite andere persoon aan de lijn. Nee hij zou de onbeschofte medewerkerster daar niet op aanspreken, hij kon zich immers voorstellen dat ze de hoorn erop gooide. Over en weer argumenten voor en tegen, hoe je in godsnaam een usb-poort kan uitbreken als je gewoon een lege accu hebt en als je echt geen ruw geweld gebruikt. Deze medewerker had ook weer erg veel moeite om me te laten uitspreken, maar hij bleef aan de lijn. En gaf me weer geen keuze en gaf me aan dat ik het toch echt helemaal zelf schuld was.
Los daarvan, begon het nu echt grappig te worden: meer dan 300 euro moest ik gaan betalen. Immers, ze hadden hem echt helemaal nagekeken. En er was nog maar één oplossing: een nieuw moederbord. En hoe ik durfde de technische dienst in twijfel te trekken.
Hoe ik durfde! Wilde ik dat niet doen, dan jammer hoor. Maar de laptop kwam retour. Kosten? 65 euro! Zelf betalen! Onder druk gezet toch maar betaald. Ik heb er internetberichten en diverse langere telefoontjes aan gewijd. Vooral om te vragen wat ik dan in vredesnaam gedaan moest hebben.
En toen kwam het leuke! Ik naar Computaria in Tilburg gegaan. De beste medewerker daar opent de laptop en vraagt zich af waarom ik hem overigens in deze staat (met vieze vlekken) terug heb gekregen. En vraagt zich af waarom er nog stofwolkjes in de laptop zitten. Iets dat normaal niet zou mogen als je de laptop ter reperatie zou hebben aangeboden. Als er grondig naar gekeken zou zijn. En nog mooier. Hij haalt het geheugen eruit, drukt het opnieuw aan. EN: HIJ DOET HET GEWOON!
Dat betekent dus dat ik BIJNA TEN ONRECHTE meer dan 300 euro zou hebben betaald voor een nieuw moederbord. Trek je eigen conclusies!
Ik ga nu proberen via Aldi Nederland mijn recht te halen. En MINIMAAL mijn 65 euro terug te krijgen. De man die ik op zaterdag aan de lijn kreeg, was in ieder geval erg vriendelijk. Maandag ga ik terug bellen.
Ik typ dit vanaf mijn werkende medion-pc. Maar ik ben er echt helemaal klaar mee.
Wat moet je als consument dan nog als het lijkt alsof er moedwillig geld uit je zak wordt geklopt. Ze je voor het blok zetten en de waarheid toch heel anders blijkt?
Maar MEDION heeft voor mij echt afgedaan.
Na 2,5 jaar, gewoon normaal gebruik, maar wel bijna dagelijks lange uurtjes draaien, vergeet ik een keer de laptop uit te zetten en loopt ie leeg zonder stroom. EN helaas hij gaat echt niet meer aan.
Bellen met Medion, samen gekeken naar een oplossing, lukte niet. Maar wees gerust: geen enkel probleem! Een defect, zoals zij denken dat het is, valt binnen de garantie. Vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik helemaal blij, want het gaat goed komen! Ze halen laptop op (perfecte service roep ik nog).
Krijg dan telefoontje + brief, helaas ik heb de usb-poorten uitgebroken!!! Wat zegt u? Hoe heb ik dat dan gedaan?
Ze zeggen dat als ik het moederbord heb beschadigd dat dat toch echt mijn schuld is. En dat dat NIET binnen de garantie valt. Het mooie is dat ik me dan wel af vraag HOE ik een moederbord kan beschadigen bij normaal gebruik. Muis eraan, af en toe een usb-stick en echt geen ruk- of trekwerk.
In een gesprek met een klachtenbehandelaar -althans iemand die denkt dat ze dat is - word ik bijzonder onbeschoft behandeld. Ik heb drie getuigen die compleet ontstemd en ontsteld zijn over de manier waarop ze reageren. En echt, ik kan met eer en geweten zeggen dat ik netjes ben gebleven. Geen gescheld, geen vervelend gedoe, geen schuld geven aan medewerkster. Maar simpelweg vragen: hoe kan dat dan??? Maar ze kon mijn onbegrip niet aan en gooide de hoorn erop! Ze kondigde het bovendien nog aan ook. Ik gaf aan dat ik ervan uitging dat je zo niet met klanten omgaat. Maar nee hoor, nee ze zou de hoorn er niet opgooien, nee ze zou de verbinding verbreken! Tuut... tuut... tuut...
Terugbellen, veel pijn en moeite andere persoon aan de lijn. Nee hij zou de onbeschofte medewerkerster daar niet op aanspreken, hij kon zich immers voorstellen dat ze de hoorn erop gooide. Over en weer argumenten voor en tegen, hoe je in godsnaam een usb-poort kan uitbreken als je gewoon een lege accu hebt en als je echt geen ruw geweld gebruikt. Deze medewerker had ook weer erg veel moeite om me te laten uitspreken, maar hij bleef aan de lijn. En gaf me weer geen keuze en gaf me aan dat ik het toch echt helemaal zelf schuld was.
Los daarvan, begon het nu echt grappig te worden: meer dan 300 euro moest ik gaan betalen. Immers, ze hadden hem echt helemaal nagekeken. En er was nog maar één oplossing: een nieuw moederbord. En hoe ik durfde de technische dienst in twijfel te trekken.
Hoe ik durfde! Wilde ik dat niet doen, dan jammer hoor. Maar de laptop kwam retour. Kosten? 65 euro! Zelf betalen! Onder druk gezet toch maar betaald. Ik heb er internetberichten en diverse langere telefoontjes aan gewijd. Vooral om te vragen wat ik dan in vredesnaam gedaan moest hebben.
En toen kwam het leuke! Ik naar Computaria in Tilburg gegaan. De beste medewerker daar opent de laptop en vraagt zich af waarom ik hem overigens in deze staat (met vieze vlekken) terug heb gekregen. En vraagt zich af waarom er nog stofwolkjes in de laptop zitten. Iets dat normaal niet zou mogen als je de laptop ter reperatie zou hebben aangeboden. Als er grondig naar gekeken zou zijn. En nog mooier. Hij haalt het geheugen eruit, drukt het opnieuw aan. EN: HIJ DOET HET GEWOON!
Dat betekent dus dat ik BIJNA TEN ONRECHTE meer dan 300 euro zou hebben betaald voor een nieuw moederbord. Trek je eigen conclusies!
Ik ga nu proberen via Aldi Nederland mijn recht te halen. En MINIMAAL mijn 65 euro terug te krijgen. De man die ik op zaterdag aan de lijn kreeg, was in ieder geval erg vriendelijk. Maandag ga ik terug bellen.
Ik typ dit vanaf mijn werkende medion-pc. Maar ik ben er echt helemaal klaar mee.
Wat moet je als consument dan nog als het lijkt alsof er moedwillig geld uit je zak wordt geklopt. Ze je voor het blok zetten en de waarheid toch heel anders blijkt?
Maar MEDION heeft voor mij echt afgedaan.
Laatst gewijzigd door lunamax op 21 mei 2007 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
een PC is danook niet hetzelfde als een pakje hagelslag
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Helemaal mee eens. Het kan goed uitpakken. Het kan helemaal fout gaan. Punt is dat je machteloos staat als het om hun woord tegen het jouwe gaat
Hoewel de chocolade bij Aldi prima kan zijn, voor electronica bedenk ik me de volgende keer wel...
Hoewel de chocolade bij Aldi prima kan zijn, voor electronica bedenk ik me de volgende keer wel...
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
het zal bij enkele klanten best goed gaan,maar het gaat zo vaak mis
het maakt me niet uit wat voor PC je koopt een acer een thosiba of wat dan ook je koopt hem niet naast de melk of de hagelslag
ik ga toch ook niet tanken bij de hema
of een kleding kast bij de bart smit halen
medion is gewoon troep, en dat het goed voor U werkt is iets om blij mee te zijn, maar het is vaak genoeg gewoon regelrechte T R O E P mocht het nog niet duidelijk wezen
het maakt me niet uit wat voor PC je koopt een acer een thosiba of wat dan ook je koopt hem niet naast de melk of de hagelslag
ik ga toch ook niet tanken bij de hema
of een kleding kast bij de bart smit halen
medion is gewoon troep, en dat het goed voor U werkt is iets om blij mee te zijn, maar het is vaak genoeg gewoon regelrechte T R O E P mocht het nog niet duidelijk wezen
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Zoals gezegd: het kán goed gaan, elke pc kan kapot. Uiteraard. Maar dát is het punt hier niet.
Het punt is het verhaal. Kom niet aan met geintjes van het vervangen van een heel moederbord als een willekeurige medewerker van een pc-winkel drie klepjes openschroeft, de geheugenkaartjes er even uit haalt en aandrukt, en dat ie het dan weer doet!
Kom niet aan met uitbreken van usb-poorten. Kom niet aan met vage klachtenafhandeling, etc.
Dát is het punt. Zoals gezegd, over een eerder afwikkeling was is bijzonder tevreden. Maar in dit geval klopte het verhaal gewoon niet. Het had me bijna meer dan 300 (iets van 365 euro) gekost. Nu ben ik 65 euro lichter en hebben zij daar niets voor geleverd.
Tja. Oordeel zelf.
Het punt is het verhaal. Kom niet aan met geintjes van het vervangen van een heel moederbord als een willekeurige medewerker van een pc-winkel drie klepjes openschroeft, de geheugenkaartjes er even uit haalt en aandrukt, en dat ie het dan weer doet!
Kom niet aan met uitbreken van usb-poorten. Kom niet aan met vage klachtenafhandeling, etc.
Dát is het punt. Zoals gezegd, over een eerder afwikkeling was is bijzonder tevreden. Maar in dit geval klopte het verhaal gewoon niet. Het had me bijna meer dan 300 (iets van 365 euro) gekost. Nu ben ik 65 euro lichter en hebben zij daar niets voor geleverd.
Tja. Oordeel zelf.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Mogelijk had je dit zelf simpel kunnen oplossen door de accu er een keer uit te halen, en weer terug te plaatsen.vergeet ik een keer de laptop uit te zetten en loopt ie leeg zonder stroom. EN helaas hij gaat echt niet meer aan
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Waarschijnlijk heeft de monteur bij Medion zelf bij de 1e reparatie de usb poorten beschadigd. (ze hebben immers de usb gerepareerd)
Dit heeft de monteur natuurlijk nooit gemeld.
De tweede monteur kon dit natuurlijk niet weten.
Als je dit zelf op het woord had gegooid, dan was het misschien anders gelopen?
Dit heeft de monteur natuurlijk nooit gemeld.
De tweede monteur kon dit natuurlijk niet weten.
Als je dit zelf op het woord had gegooid, dan was het misschien anders gelopen?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
jora, hoe veel verstand heb jij nu van PC's?
wel, ik help overal (forum's maar ook bij mensen thuis) en de mensen die medion gebruiken hebben toch al eens een probleem gehad of hebben momenteel een probleem (ik doe vooral beveiligen, maar voor onderhoud wil ik nog wel eens kijken wat ik kan)
wel, ik help overal (forum's maar ook bij mensen thuis) en de mensen die medion gebruiken hebben toch al eens een probleem gehad of hebben momenteel een probleem (ik doe vooral beveiligen, maar voor onderhoud wil ik nog wel eens kijken wat ik kan)
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Het erin en eruit halen van de accu... dat had ik zelf uiteraard ook al geprobeerd. Het ging om het aandrukken van het computergeheugen.
Inmiddels vandaag Medion gebeld en verhaal voorgelegd. Kom geen stap verder.
Ik ga zelf een stap verder: Aldi Nederland gebeld. Ik kijk wel even waar ik uitkom. In ieder geval gaat het om een principekwestie.
En rare luchtjes, het lijkt zo raar, omdat het inderdaad raar is. Maar het is de waarheid.
Inmiddels vandaag Medion gebeld en verhaal voorgelegd. Kom geen stap verder.
Ik ga zelf een stap verder: Aldi Nederland gebeld. Ik kijk wel even waar ik uitkom. In ieder geval gaat het om een principekwestie.
En rare luchtjes, het lijkt zo raar, omdat het inderdaad raar is. Maar het is de waarheid.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Ach, of die Aldi-electronica nu tussen de hagelslag staat of niet: vaak zijn hun aanbiedingen qua prijs/kwaliteitverhouding dermate interessant dat het het risico waard is.
En zo slecht zijn hun aftersales nou ook weer niet: winkelpersoneel neemt artikelen vaak genoeg zonder morren terug, en Medion krijgt ook erg veel warme douches op deze site!
En zo slecht zijn hun aftersales nou ook weer niet: winkelpersoneel neemt artikelen vaak genoeg zonder morren terug, en Medion krijgt ook erg veel warme douches op deze site!
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Iets vergelijkbaars hebben wij ook gehad. Onze medion pc was defect na een blikseminslag. De onboard netwerk kaart was defect.
Dus opgestuurd en ze zouden het moederbord vervangen hebben. Ik kreeg de pc weer terug met exact dezelfde error als voorheen. Aangezien ik zelf al meer dan 15 jaar ervaring in computers heb wist ik precies wat er aan de hand was.
Eerst wouden ze ook niets extra doen en later moest ik hem dan nog maar een keer opsturen. Zonder enig telefoontje of wat dan ook kreeg ik hem later weer terug. Toen was wel het moederbord vervangen.
Hoe wist ik zo goed dat ze het niet vervangen hadden? Voordat ik hem heb opgestuurd had ik met een stift een kleine markering op het bord gezet. (Al eerder dit soort ervaringen gehad, niet alleen bij medion). Toen hij terugkwam zat de markering er nog. Dat was even snel 165 verdient voor ze dachten ze zelf waarschijnlijk.
Gelukkig heb ik (nadat ik dit uitgebreid verteld had) zonder enige kosten het bord wel vervangen.
Dus opgestuurd en ze zouden het moederbord vervangen hebben. Ik kreeg de pc weer terug met exact dezelfde error als voorheen. Aangezien ik zelf al meer dan 15 jaar ervaring in computers heb wist ik precies wat er aan de hand was.
Eerst wouden ze ook niets extra doen en later moest ik hem dan nog maar een keer opsturen. Zonder enig telefoontje of wat dan ook kreeg ik hem later weer terug. Toen was wel het moederbord vervangen.
Hoe wist ik zo goed dat ze het niet vervangen hadden? Voordat ik hem heb opgestuurd had ik met een stift een kleine markering op het bord gezet. (Al eerder dit soort ervaringen gehad, niet alleen bij medion). Toen hij terugkwam zat de markering er nog. Dat was even snel 165 verdient voor ze dachten ze zelf waarschijnlijk.
Gelukkig heb ik (nadat ik dit uitgebreid verteld had) zonder enige kosten het bord wel vervangen.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Medion heeft de consumenten opgelicht door totale verkeerde informatie te geven. (de discussie over de 8808 computer).wel, ik help overal (forum's maar ook bij mensen thuis) en de mensen die medion gebruiken hebben toch al eens een probleem gehad of hebben momenteel een probleem (ik doe vooral beveiligen, maar voor onderhoud wil ik nog wel eens kijken wat ik kan)
Medion heeft op een totale onverantwoorde manier de computer stiller gemaakt, puur door de ventilatoren veel langzamer te laten draaien, waardoor het systeem echt totaal oververhit raakte.
Medion heeft ook echte ontwerpfouten in de kasten gemaakt.
Als er driverproblemen zijn, kun je nooit via internet bij de fabrikanten van de componenten terecht.
Als er een Asus moederbord in zit, dan geeft Asus géén ondersteuning.
Als alles goed draait, is Medion niet slecht, alleen als er problemen zijn.........
Waarom dat ik Medion vaak afkraak?
Simpel.
Ik had Medion ook eerst hoog aangeschreven staan, maar door ervaring met de reparaties van die krengen, ben ik wel wakker geworden!
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Vast gewoon een foutje, wellicht is het ding getest en goed bevonden. Ze gaan natuurlijk niet glashard liegen over een nieuw moederbord en dan gewoon de oude laten zitten.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Zal misschien wel een foutje zijn, maar als ik een pc opstuur waarvan ik zeg dat het mainboard defect is en ze zeggen dat ze het mainboard vervangen hebben voor 165 euro dan verwacht ik ook dat ze het vervangen hebben en niet dat hetzelfde mainboard er nog in zit.
Als ze hem alleen getest hebben en goed bevonden hebben, dan hadden ze een factuur moeten sturen voor het testen en niet voor het vervbangen van een mainboard.
Dat heet geen foutje, maar oplichting.
Als ze hem alleen getest hebben en goed bevonden hebben, dan hadden ze een factuur moeten sturen voor het testen en niet voor het vervbangen van een mainboard.
Dat heet geen foutje, maar oplichting.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Sorry dat ik nu negatief uitspreek, maar ik vind dat veel mensen te stom zijn en veel te naïef.
Want een merk dat steeds de mazen van de wet ten nadelen van de consument opzoekt, en de mensen gaan massaal naar dat merk toe, dan moet er werkelijk compleet mis met je verstand zijn om dat te blijven doen.
Want een merk dat steeds de mazen van de wet ten nadelen van de consument opzoekt, en de mensen gaan massaal naar dat merk toe, dan moet er werkelijk compleet mis met je verstand zijn om dat te blijven doen.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Tja, dat jij andere mensen te stom vind is helemaal jouw mening. Geen probleem mee, we leven in een vrij land.
Dat jij mensen naïef vind omdat ze verwachten dat een bedrijf werkelijk doet wat ze in rekening brengen is ook geheel jouw mening. Ik vind dat persoonlijk niet echt naïef te noemen hoor.
Wie zegt overigens dat ik "dat blijf doen"? medion heeft voor mij en vele anderen al compleet afgedaan. Heel veel mensen hebben wel goede ervaringen met dit merk. Prima, geen probleem mee, alleen die mensen hoor je ook niet klagen. Misschien kopen die wel weer dit merk aangezien ze simpelweg tevreden zijn met wat het doet. En als het werkt dan heb je een goede koop gedaan.
Dat jij mensen naïef vind omdat ze verwachten dat een bedrijf werkelijk doet wat ze in rekening brengen is ook geheel jouw mening. Ik vind dat persoonlijk niet echt naïef te noemen hoor.
Wie zegt overigens dat ik "dat blijf doen"? medion heeft voor mij en vele anderen al compleet afgedaan. Heel veel mensen hebben wel goede ervaringen met dit merk. Prima, geen probleem mee, alleen die mensen hoor je ook niet klagen. Misschien kopen die wel weer dit merk aangezien ze simpelweg tevreden zijn met wat het doet. En als het werkt dan heb je een goede koop gedaan.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Zoals ik al aangaf is Medion gewoon op een verkeerde manier bezig.En als het werkt dan heb je een goede koop gedaan.
En dat is niet alleen mijn mening, maar van veel computerexperts.
Het probleem van Medion is dat ze op de goedkope toer zijn.
Dus verkeerde oplossingen bedenken voor geluidsreductie.
Het mag niks kosten, dus wordt het systeem te heet, met alle gevolgen van dien.
En je gaf het al aan: En als het werkt dan heb je een goede koop gedaan.
Maar als er problemen zijn, dan heb je stront aan de knikker.
Ik spreek puur uit eigen ervaring. Niet als winkelier zijnde, maar als monteur zijnde.