LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oude huurder ingeschreven op mijn adres....

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Haas82

oude huurder ingeschreven op mijn adres....

Ongelezen bericht door Haas82 »

Tja oude huurder is uit mijn woning geschopt omdat hij niet betaalde en nu is die persoon vertrokken naar de noorder zon.
Ik huur via de woonstichting en ken die persoon niet en heb hem ook nog nooit gezien.
Alles wat ik weet over hem zijn roddels.
Maar goed nu heb ik geen huurtoeslag tot die persoon eruit geschreven is.
En wat doet de gemeente ipv kijken naar mijn huurcontract en contact op nemen met de woonstichting. Ze sturen een postbode langs en dan 2 keer met een aangetekende brief. Dat hebben ze 2 weken geleden gezegt.....
Dus iemand idee hoe ik dit kan versnellen?
Ik ben een student en mijn vriendin ook en onze huurtoeslag is bijna de helft van de huur :( (sorry maar een krappe studenten woning werkt niet met zijn 2'n)
Daarnaast was dat verhuizen al duur zat....
En dat de gemeent zo enorm ingewikkelde overdreven procedure doet wordt je ook niet blij mee. Het is nu alleen nog wachten tot er een deurwaarde voor de deur staat die voor die andere persoon komt. Gelukkig hadt ik al gehoort dat dat niet zo snel zal gebeuren en ik die anders gewoon weg kan sturen.

bot321

Re: oude huurder ingeschreven op mijn adres....

Ongelezen bericht door bot321 »

En wat doet de gemeente ipv kijken naar mijn huurcontract en contact op nemen met de woonstichting. Ze sturen een postbode langs en dan 2 keer met een aangetekende brief. Dat hebben ze 2 weken geleden gezegt.....
Dus iemand idee hoe ik dit kan versnellen?
Ik ben een student en mijn vriendin ook en onze huurtoeslag is bijna de helft van de huur (sorry maar een krappe studenten woning werkt niet met zijn 2'n)
Daarnaast was dat verhuizen al duur zat....
En dat de gemeent zo enorm ingewikkelde overdreven procedure doet wordt je ook niet blij mee. Het is nu alleen nog wachten tot er een deurwaarde voor de deur staat die voor die andere persoon komt. Gelukkig hadt ik al gehoort dat dat niet zo snel zal gebeuren en ik die anders gewoon weg kan sturen.
Geplaatst op 22 Mei 2007 19:40 door Haas82

Ik zeg ga bij de overheid werken.....
Of verhuis naar het buitenland.
Of stem op iemand die het anders doet of maak een politieke partij.

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Ik heb van hetzelfde last gehad. Een persoon, die zichzelf niet liet uitschrijven op mijn adres. Lees het verhaal en maak gebruik van de mogelijkheden om de gemeente te dwingen om de persoon uit te schrijven en wacht tussendoor niet zo lang als ik dat gedaan heb:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y ... &qid=35135

Vladja

Miss M

Ongelezen bericht door Miss M »

Je kunt iemand niet laten uitschrijven van een adres. Je moet de gemeente vragen de gegevens van die persoon in onderzoek te zetten. Neem een bewijsje mee van de verhuurder (bv. huurcontract) en geef zoveel mogelijk informatie die je hebt door (misschien heb je een correspondentieadres voor het doorsturen van post?).

De gemeente zal dan een onderzoek opstarten, dit betekent dat ze bij instanties (sociale dienst, IB-groep etc.) gaan informeren of die een ander adres hebben. Zomaar uitschrijven kan niet zonder dat er een nieuw adres is. In dat geval moet iemand namelijk worden uitgeschreven met onbekende bestemming, omdat dit behoorlijk verstrekkende gevolgen voor mensen kan hebben, bijvoorbeeld voor AOW, belasting of ziektekostenverzekering mag dit volgens de wet niet zomaar worden gedaan.

Lukt het niet om een ander adres te achterhalen, dan moet de persoon nog een aantal keer (aangetekend) worden aangeschreven op het laatst bekende adres. Wanneer dan de aangetekende post retour komt, is dit een bewijs dat iemand (waarschijnlijk) niet meer op het adres verblijft. Dan zal de uitschrijving met terugwerkende kracht tot de datum van melding worden verwerkt. Tot die tijd zit er op de gegevens in de computer een 'code' die verschillende instanties ook kunnen zien en waaruit blijkt dat de gemeente bezig is met een onderzoek. Dit duurt meestal een maand of drie, maar de ene gemeente is er wel wat sneller mee dan de andere volgens mij.

Gesloten