LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Iconique
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mar 2007 14:02

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Iconique »

ehh.. volgens mij is 335 niet zo heel duur voor zo'n merk.
Zeg ik dat dan?

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Umwoning »

Ik zie dat iedereen meteen op de website van de fabrikant heeft gekeken :P

Kon het onder de categorie spoelbakken niet vinden, blijkt onder de categorie noviteiten te zitten. Zo te zien ben je een stuk goedkoper uit dan met een baronga spoelbak of eentje van blanco. En deze Franke kubus ziet er ook zeker niet slecht uit.

Nu er hier toch mensen zijn die zelf ook actief bezig zijn hun keuken te bedenken, wil ik om wat advies vragen. Ik wil een ruimte van 200cm gaan 'inrichten', dit is zeg maar de korte kant van mijn L-vormige keuken (lengte 360cm, breedte 200cm).

Nu ga ik uit van de 60 cm die sowieso weggaat vanwege de diepte van de keuken (van de lange kant).Blijft over 140cm, dat is 60 cm voor een spoelkast, 60 cm voor de vaatwasser ernaast. Maar wat doe ik dan met die 20 cm die overblijft ? :?

Of ik kan uitgaan van 60 voor de diepte, 80 cm voor een extra grote spoelkast met een extra brede spoelbak erop (die hele brede dingen die je bv op de website van Franke tegenkomt), een 60 cm kast voor de vaatwasser. En dan lijkt het wel uit te komen :P

Maar of het ook mooi gaat worden is een 2e, heb zelf het idee dat hoe symmetrischer het geheel, hoe mooier het is.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Umwoning,

Een spoelkast met laden van 80cm breed is ook een leuke optie. De meeste merken leveren de spoelkast met laden vanaf 90cm breed. Onze leverancier maakt van de 90cm kast zonder problemen een 80cm brede uitvoering.

Idee voor volledig symetrisch. Ladekast met 2 grote fronten 60cm breed. Spoelkast met 2 grote ladefronten en de vaatwasser ook laten uitvoeren met 2 ladefronten (alsof het een ladekast is). Wij gebruiken dit vaak en het wordt positief ontvangen door de klanten.

Tip: kijk niet alleen naar de spoelbakken van Franke. De kranen en afzuigkappen zijn ook zeer de moeite waard. 5 jaar volledige garantie op het assortiment en een heel goede prijsstelling.

MVG

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

Ben geen keuken specialtist/kenner als maxx maar is het niet een idee om je vaatwasser in het andere deel van (360) te plaatsen en gewoon laden op het stuk van 140 te doen.. misschien is 2x 70cm wel mogelijk. :-)

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Umwoning »

Bedankt voor de tips allemaal :)

ik heb dus in totaal 360cm x 200cm om te spenderen.

In het lange deel moet sowieso het fornuis (ik ga voor een 90 of 100cm versie van boretti) komen met afzuigkap, omdat de mechanishe ventilatie aan deze kant zit. Althans, dit heb ik me zo laten vertellen.

Hoewel, van de 4 keukenzaken die ik heb gezocht, vertelde er eentje me dat dat niet nodig was en dat ik gewoon een afzuigkap met motor kon gebruiken en de afzuigkap niet op de mechanishe ventilatie hoef aan te sluiten.

Ik zit ook zeker te denken aan een opstelling waarbij de spoelbak in het lange deel komt, alleen ben ik bang dat het dan 'te druk' gaat worden in het lange deel en dat het er iets minder fraai uit gaat zien.

Alexie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:25

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Alexie »

Is 2cm qua composiet blad nu een normale (goeie) dikte?

ferdinand1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2007 21:10

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door ferdinand1968 »

Hoi Umwoning,
Ik heb zo'n keuken met 8 cm opgedikt graniet klik op de link om mijn keuken te zien. Is inderdaad niet echt 8 cm maar je kunt het toch niet zien.

http://www.atheon.nl/hunslip/2007/keuke ... mtiel.html

Ik heb hem gehaald bij keukencentrum Tiel, niks af hoeven dingen omdat de prijs al zo laag was. Je moet er maar eens gaan kijken is de moeite waard.

Service is ook belangrijk er zat een vlekje op mijn deur en ze komen gewoon een nieuwe brengen hoewel ze 100km van mij vandaan zitten.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Kulta »

Alleen nog even de foto met de keuken van "van Kempen" van je site halen :o

Pfffff

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Service is ook belangrijk er zat een vlekje op mijn deur en ze komen gewoon een nieuwe brengen hoewel ze 100km van mij vandaan zitten
Niet meer dan normaal toch ?

rendement
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2006 21:09

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door rendement »

ben volledig onervaren op het gebied van keukens, wat is het verschil tussen onderbouw en inbouw bij spoelbakken :?:

ferdinand1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2007 21:10

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door ferdinand1968 »

Als je naar de link van mij gaat: http://www.atheon.nl/hunslip/2007/keuke ... mtiel.html zie je een foto van een Baronga-wasbak die is onderbouw die moet van de onderkant vastgeschroefd worden anders valt hij naar beneden.

Bij bovenbouw wordt de wasbak er van boven ingelegd. Zie het maar als een bolhoed die je op zijn kop in een gat legt, die blijft vanzelf goed liggen en valt niet naar beneden.

Hoi pfff,
Inderdaad niet meer als normaal dat ze de deur komen brengen maar ik stond er van versteld dat ze het niet kwamen controleren en mij op mijn woord geloofden, het was een een telefoontje van een minuut en het was geregeld.

rendement
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2006 21:09

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door rendement »

bedankt, ik snap het nu :oops:

ferdinand1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2007 21:10

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door ferdinand1968 »

Ik snapte hem eerst niet Kulta, maar je had mijn website verder bezocht daar staat inderdaad nog een link naar de keuken die we eigenlijk wilden hebben maar niet binnen ons budget viel. :cry: maar we zijn nu ook heel gelukkig met onze minder dure keuken :P

rendement
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2006 21:09

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door rendement »

@ferdinand1968 ik vind het trouwens een prachtige keuken, wat is het merk?

ferdinand1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2007 21:10

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door ferdinand1968 »

Hoi Rendement,

Het merk is Rotpunkt en is van hele degelijke kwaliteit. De keuken was eigenlijk maar 10.000 euro, maar door de 2 hoge kasten is het opgelopen tot 11.700 euro. Die 2 kasten moesten op maat gemaakt worden omdat voor "standaardkasten" geen ruimte was. Deze 2 hoge kasten zijn maar 30 cm diep. Daar heeft mijn keukenadviseur goed in geadviseerd zo lijkt de keuken groter. Als je genoegen neemt met iets minder luxe apparatuur kan het nog goedkoper bijvoorbeeld magnetron was adviesprijs op siemens site 1699 -50% maar je hoeft natuurlijk geen magnetron van 850 eur te nemen. Hetzelfde geldt voor de vaatwasser, koelkast en gasfornuis daar heb ik ook niet de goedkoopste genomen.

KOI
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:32

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door KOI »

Dat ziet er goed uit,zeg.Ik ben blij te lezen dat de service ook prima is;wij hebben ook een keuken besteld bij keukencentrum Tiel ( de hoogglans lak,greeploos),alleen duurt het nog even voordat ons huis klaar is.
Maar mag ik jou vragen ferdinand, waar je de verlichting boven het kookeiland vandaan hebt?Dat lijkt mij ook wel wat.

ferdinand1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2007 21:10

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door ferdinand1968 »

Das ook gaaf zeg "greeploos" glans 8) .
De lampen heb ik gehaald bij Interchalet. ongeveer 150 euro let op verbruik is hoog in totaal 300W.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: werkblad 2, 4, 6, 8 cm ?

Ongelezen bericht door WARNING! »

De keukens van Ikea zien er ook gaf uit, zegt dus niets over de kwaliteit!

Gesloten