LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachtenafhandeling Medion-laptop
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Ah, op zo een manier. Ja dan heb je helemaal gelijk.
Het is ook een beetje de pest van een groot bedrijf. Als het een kleiner bedrijf was geweest, dan zouden ze zich dit soort idioterie niet kunnen veroorloven. Maar ze hebben zo veel verschillende spullen die ze tegen een lage prijs kunnen wegzetten. Dat is moeilijk om daar iets tegen te doen.
Nou ja, voor mij heeft het merk in ieder geval compleet afgedaan, en dan niet alleen voor pc's natuurlijk. maarja, dat is maar 1 klant
Het is ook een beetje de pest van een groot bedrijf. Als het een kleiner bedrijf was geweest, dan zouden ze zich dit soort idioterie niet kunnen veroorloven. Maar ze hebben zo veel verschillende spullen die ze tegen een lage prijs kunnen wegzetten. Dat is moeilijk om daar iets tegen te doen.
Nou ja, voor mij heeft het merk in ieder geval compleet afgedaan, en dan niet alleen voor pc's natuurlijk. maarja, dat is maar 1 klant
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Maar ze hebben zo veel verschillende spullen die ze tegen een lage prijs kunnen wegzetten. Dat is moeilijk om daar iets tegen te doen.
Wel ten koste van de kwaliteit.
En sorry dat ik het zeg, maar de consumenten eisen kwaliteitsproducten, maar gaan wel steeds troep kopen.
Als je troep koopt, dan heb je geen recht van spreken.
Dus als je de goedkoopste tv bij de Aldi gaat kopen, dan heb je nergens recht op als er iets kapot gaat.
Bij dat soort producten is het als het kapot gaat gewoon pech hebben.
Je gooit dan dat product weg en je koopt een nieuwe.
Dus je mag er domweg niks van verwachten.
En sorry hoor!
Medion is vaak ook nog duur ook nog.
Zelf kan ik als winkelier zijnde heus wel met Medion concurreren.
En ik geef nog veel betere service dan Medion. Dus zo goed is Medion helemaal niet.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat Medion je als consument wilt laten geloven dat ze de beste zijn, maar de kleine computerzaken geven vaak veel betere service dan die grote dozenschuivers.
Dit komt omdat de kleine zelfstandigen dit ook voor de hobby doen, en dus veel meer voor de klanten overhebben.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Dat geldt alleen als de verkoper duidelijk maakt dat hij troep verkoopt!Als je troep koopt, dan heb je geen recht van spreken.
Normaal doet de verkoper dat niet, en dan dient het product gewoon te voldoen aan de verwachtingen die de consument er normalerwijs van mag hebben.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
als de klant dat niet zelf kan uitvogelen loopt de klant gewoon een beetje dom te doen
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Sorry hoor, maar als consument kun je met logisch nadenken wel degelijk achterkomen of het troep is of niet!
Neem bijvoorbeeld computers.
Als daar voor een bepaalde configuratie €700,- kost en een merk levert dat voor €450,-, dan weet je dat er iets niet klopt.
Maar dan gaat men massaal voor die computer van €450,- en dan is de normale computerleverancier een oplichter, omdat zijn prijzen veel hoger zijn.
Dus men gaat voor de laagste prijs en eist nog de beste kwaliteit.
En dat gaat dus niet samen.
Koop je een computer van €450,- en die gaat dan kapot, dan gooi je die weg en koop je een andere.
Maar ga dan niet tegen de winkelier die normale prijzen hanteert lopen te z e i k e n dat hij veel te duur is.
Er zullen veel mensen denken dat ik met deze uitspraken overdrijf en dat ze het niet kunnen geloven dat dit gebeurd.
Maar dit is echt de realiteit. Ik heb het zelf al diverse keren meegemaakt.
Neem bijvoorbeeld computers.
Als daar voor een bepaalde configuratie €700,- kost en een merk levert dat voor €450,-, dan weet je dat er iets niet klopt.
Maar dan gaat men massaal voor die computer van €450,- en dan is de normale computerleverancier een oplichter, omdat zijn prijzen veel hoger zijn.
Dus men gaat voor de laagste prijs en eist nog de beste kwaliteit.
En dat gaat dus niet samen.
Koop je een computer van €450,- en die gaat dan kapot, dan gooi je die weg en koop je een andere.
Maar ga dan niet tegen de winkelier die normale prijzen hanteert lopen te z e i k e n dat hij veel te duur is.
Er zullen veel mensen denken dat ik met deze uitspraken overdrijf en dat ze het niet kunnen geloven dat dit gebeurd.
Maar dit is echt de realiteit. Ik heb het zelf al diverse keren meegemaakt.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Hoe kan de consument weten dat de computer van 700,- beter is dan een van 450,- met gelijkwaardige specificaties?
De consument heeft bijvoorbeeld geen inzicht in kostenstructuur: Hoeveel van die 700,- gaat op aan marketing/reclame? Daar wordt het product echt niets beter van!
Bijvoorbeeld bij merkschoenen & kleding kan die post een fors deel van de verkoopprijs in beslag nemen.
De consument heeft bijvoorbeeld geen inzicht in kostenstructuur: Hoeveel van die 700,- gaat op aan marketing/reclame? Daar wordt het product echt niets beter van!
Bijvoorbeeld bij merkschoenen & kleding kan die post een fors deel van de verkoopprijs in beslag nemen.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Bij de Aldi heb je bijna altijd 3 jaar garantie, je moet alleen de bon bewaren. Je zou ook het krantje naast de bon kunnen bewaren voor de zekerheid.
De non-food dingen zijn niet meer zo voordelig als een paar jaar geleden.
De non-food dingen zijn niet meer zo voordelig als een paar jaar geleden.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
In het verleden had de consument dat verstand wel.Hoe kan de consument weten dat de computer van 700,- beter is dan een van 450,- met gelijkwaardige specificaties?
De consument heeft bijvoorbeeld geen inzicht in kostenstructuur: Hoeveel van die 700,- gaat op aan marketing/reclame? Daar wordt het product echt niets beter van!
Bijvoorbeeld bij merkschoenen & kleding kan die post een fors deel van de verkoopprijs in beslag nemen.
Dus de consumenten zijn nu dus van die hersenloze zombies die niets weten en totaal geen inzicht hebben?
Het moet niet gekker worden!
Maar zo gedragen ze zich wel.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Bij mij ook, dus wat is er dan zo speciaal aan?Bij de Aldi heb je bijna altijd 3 jaar garantie,
Laat ik het zo zeggen:
Bij de Aldi kost een computer een x bedrag.
Bij mij is de computer net zo duur en ik geef betere service.
Waarom vermijden de consumenten dan de vakhandel alsof ze er allergisch voor zijn?
Ik hoor wel eens:
Dit is gewoon ziekelijk gedrag van sommige consumenten!Ik ga niet naar jouw toe!
Bij de Aldi, daar moet je wezen!
En dan mij de schuld geven als ik begin te mopperen!
Als de consument eerst bij zich eigen gaat kijken naar het idiote maffe koopgedrag en dit ook gaat begrijpen, dan begrijpen ze gelijk waarom dat veel winkeliers hierover klagen.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Voor veel mensen is dat een uitkomst, ga maar naar dixons etc. dan krijg je slechts een jaar.Bij mij ook, dus wat is er dan zo speciaal aan?
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Achja, de klant heeft zeker altijd gelijk.zou mijn gedrag maar eens aanpassen misschien zie je het dan wat positiever in.
Eigen schade hoort ook altijd onder de garantie te vallen.
Op computers 6 jaar garantie, dus de klant heeft in die 6 jaar géén kosten.
Als de klant virussen en spyware op de computer krijgt, dan moet deze zeker dan ook gratis verwijderd worden?
Achja, waarom doen we er niet gelijk levenslange garantie bij?
En we verkopen de producten tegen inkoopsprijs en als de klant zelf iets kapot maakt dan repareren of vervangen we die gratis.
Een droombeeld van veel mensen.
En dat moet ook een droombeeld blijven.
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Bezoek eens een winkelcentrum en kijk eens in de etalages naar het "maffe VERkoopgedrag."Als de consument eerst bij zich eigen gaat kijken naar het idiote maffe koopgedrag......
summersale
voorjaarsknaller
pinksterkorting
belastingvrij kopen
mega knaller
last minute
laagste prijsgarantie....
Bedenk dat die reclame uitingen niet door consumenten in etalages geplaatst worden!
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Aldi NL heeft het uiteindelijk opgelost. Zij geloven je wél. Medion alles uitgelegd, maar geloven het niet. Werkelijk: "U kunt wel zeggen dat hij het nu doet, maar hij doet het straks toch niet meer." "Onze technische dient vertrouw ik in hun oordeel." Ach ja. Ik vertrouw maar gewoon in het vertrouwen dat Aldi NL wel heeft.
En de klantgerichtheid. Want je gaat als klant dit verhaal niet verzinnen. Maar daar moet ik ze bij MEdion toch wel van overtuigen.
Anyway, het is afgehandeld.
En de klantgerichtheid. Want je gaat als klant dit verhaal niet verzinnen. Maar daar moet ik ze bij MEdion toch wel van overtuigen.
Anyway, het is afgehandeld.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
Ach ja, Medion... een RAMP.
Uiteindelijk schreef ik ze deze brief:
Alkmaar, 4 april 2005
Betreft: klacht reparatie
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van telefoongesprekken met uw bedrijf, tips van Kassa! en de consumentenbond, schrijf ik u deze brief.
Ongeveer anderhalf jaar terug heb ik een laptop van Medion aangeschaft. Deze functioneerde na een jaar echter niet meer, dus belde ik naar uw helpdesk. Daar werd mij geadviseerd om de laptop op te sturen voor reparatie. Dan zou ik hem binnen tien werkdagen terugkrijgen. Een week later is de laptop opgehaald. Ruim twee maanden later kreeg ik hem terug. In de tussentijd heb ik ruim twintig keer met de helpdesk gebeld om te vragen wanneer ik de laptop terug zou krijgen. Er werd vaak geïrriteerd gereageerd op mijn vraag. Toen ik hier een keer wat van zei, hing een medewerker me gewoon op.
Ondanks dat had ik, hetzij ruim anderhalve maand te laat, mijn laptop terug. Toen ik deze weer in gebruik wilde nemen, merkte ik dat hij minder goed opende dan voorheen. Ook zaten er extra krassen op de bovenkant en was de voeding kapot. Na nog enkele telefoongesprekken vertelde de helpdesk dat ik mijn voeding op moest sturen. Maar in de tussentijd kon ik dus wéér mijn laptop niet gebruiken.
Ik kreeg na ruim een week een nieuwe voeding en ontdekte dat de computer opeens stukken trager werkte. Tot voor kort dacht ik dat het wel weer in orde zou komen als ik Windows opnieuw installeerde. Maar toen ik dit uiteindelijk deed, kwam ik tot de ontdekking dat mijn laptop plotseling een geheugen van 256mb had – de helft van wat hij zou moeten hebben. Om te kijken of misschien één van de geheugenkaarten verkeerd was teruggezet, schroefde ik de onderkant open en ontdekte iets dat veel erger was: het geheugenkaartje zat er helemaal niet.
Weer heb ik verscheidene gesprekken gehad met de helpdesk van Medion. Er werd mij nu geadviseerd om mijn laptop wederom voor reparatie op te sturen. Dit weigerde ik: niet alleen omdat ik de laptop nodig heb, maar ook omdat ik vind dat ik gewoon het geheugenkaartje, dat mij toebehoort, opgestuurd moet krijgen. Verder weet ik dat als ik mijn laptop op zou sturen, de reparatie wéér twee maanden in beslag zou kunnen nemen. Maar het was blijkbaar niet mogelijk om het geheugenkaartje simpelweg op te sturen. De helpdesk was verder ook niet bereid mij tegemoet te komen door bijvoorbeeld mij een geheugenkaart te laten kopen en dan het geld te vergoeden.
Omdat ik ontevreden ben over de manier waarop ik bij de helpdesk ben behandeld en ik na een half jaar nog steeds niet kan zeggen dat mijn laptop naar behoren werkt, wil ik de volgende oplossingen voorstellen:
1. Mij wordt een geheugenkaart van 256mb toegestuurd die uit mijn laptop is verdwenen na reparatie;
2. Ik schaf zelf een geheugenkaart aan en stuur de bon op naar Medion om van de bon het bedrag te innen;
3. Een medewerker van Medion komt langs om te kijken wat er precies aan de hand is met mijn laptop en plaatst eventueel het ontbrekende geheugenkaartje.
Dit lijken mij zeer redelijke voorstellen. Graag heb ik binnen twee weken een schriftelijke of telefonische reactie van u gehad om te overleggen over de oplossingen. Mijn gegevens vindt u onder aan deze brief.
Met vriendelijke groet,
Nou goed, dat zegt het al. Uiteindelijk moest ik TOCH de laptop opnieuw opsturen. Tja, wat moet je dan? Een andere oplossing is er niet... Toen hij kort na deze reparatie opnieuw niet werkte, heb ik een Dell laptop gekocht. EINDELIJK! Service, vriendelijke mensen en een laptop van topkwaliteit.
Uiteindelijk schreef ik ze deze brief:
Alkmaar, 4 april 2005
Betreft: klacht reparatie
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van telefoongesprekken met uw bedrijf, tips van Kassa! en de consumentenbond, schrijf ik u deze brief.
Ongeveer anderhalf jaar terug heb ik een laptop van Medion aangeschaft. Deze functioneerde na een jaar echter niet meer, dus belde ik naar uw helpdesk. Daar werd mij geadviseerd om de laptop op te sturen voor reparatie. Dan zou ik hem binnen tien werkdagen terugkrijgen. Een week later is de laptop opgehaald. Ruim twee maanden later kreeg ik hem terug. In de tussentijd heb ik ruim twintig keer met de helpdesk gebeld om te vragen wanneer ik de laptop terug zou krijgen. Er werd vaak geïrriteerd gereageerd op mijn vraag. Toen ik hier een keer wat van zei, hing een medewerker me gewoon op.
Ondanks dat had ik, hetzij ruim anderhalve maand te laat, mijn laptop terug. Toen ik deze weer in gebruik wilde nemen, merkte ik dat hij minder goed opende dan voorheen. Ook zaten er extra krassen op de bovenkant en was de voeding kapot. Na nog enkele telefoongesprekken vertelde de helpdesk dat ik mijn voeding op moest sturen. Maar in de tussentijd kon ik dus wéér mijn laptop niet gebruiken.
Ik kreeg na ruim een week een nieuwe voeding en ontdekte dat de computer opeens stukken trager werkte. Tot voor kort dacht ik dat het wel weer in orde zou komen als ik Windows opnieuw installeerde. Maar toen ik dit uiteindelijk deed, kwam ik tot de ontdekking dat mijn laptop plotseling een geheugen van 256mb had – de helft van wat hij zou moeten hebben. Om te kijken of misschien één van de geheugenkaarten verkeerd was teruggezet, schroefde ik de onderkant open en ontdekte iets dat veel erger was: het geheugenkaartje zat er helemaal niet.
Weer heb ik verscheidene gesprekken gehad met de helpdesk van Medion. Er werd mij nu geadviseerd om mijn laptop wederom voor reparatie op te sturen. Dit weigerde ik: niet alleen omdat ik de laptop nodig heb, maar ook omdat ik vind dat ik gewoon het geheugenkaartje, dat mij toebehoort, opgestuurd moet krijgen. Verder weet ik dat als ik mijn laptop op zou sturen, de reparatie wéér twee maanden in beslag zou kunnen nemen. Maar het was blijkbaar niet mogelijk om het geheugenkaartje simpelweg op te sturen. De helpdesk was verder ook niet bereid mij tegemoet te komen door bijvoorbeeld mij een geheugenkaart te laten kopen en dan het geld te vergoeden.
Omdat ik ontevreden ben over de manier waarop ik bij de helpdesk ben behandeld en ik na een half jaar nog steeds niet kan zeggen dat mijn laptop naar behoren werkt, wil ik de volgende oplossingen voorstellen:
1. Mij wordt een geheugenkaart van 256mb toegestuurd die uit mijn laptop is verdwenen na reparatie;
2. Ik schaf zelf een geheugenkaart aan en stuur de bon op naar Medion om van de bon het bedrag te innen;
3. Een medewerker van Medion komt langs om te kijken wat er precies aan de hand is met mijn laptop en plaatst eventueel het ontbrekende geheugenkaartje.
Dit lijken mij zeer redelijke voorstellen. Graag heb ik binnen twee weken een schriftelijke of telefonische reactie van u gehad om te overleggen over de oplossingen. Mijn gegevens vindt u onder aan deze brief.
Met vriendelijke groet,
Nou goed, dat zegt het al. Uiteindelijk moest ik TOCH de laptop opnieuw opsturen. Tja, wat moet je dan? Een andere oplossing is er niet... Toen hij kort na deze reparatie opnieuw niet werkte, heb ik een Dell laptop gekocht. EINDELIJK! Service, vriendelijke mensen en een laptop van topkwaliteit.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Klachtenafhandeling Medion-laptop
krijg je als je probeert iets goeds te krijgen voor 500 euro naast de hagelslag.
mensen willen het gratis zien, met levenslang garantie
zo snel als speedy gonzales en thuis repartaties als er een tracking cookie op de PC is
wel consumenten, droom lekker verder
mensen willen het gratis zien, met levenslang garantie
zo snel als speedy gonzales en thuis repartaties als er een tracking cookie op de PC is
wel consumenten, droom lekker verder