Wij zijn al jaren verzekerd bij de FBTO.
Nadat we zeer goede ervaringen hadden met al onze verzekeringen (auto, inboedel, Wa, opstal e.d.) besloten wij samen ook onze ziektekostenverzekering bij hen onder te brengen. Mijn man was al pariculier verzekerd bij hen( zeer goede service, maar nog geen FBTO Achmea!!) en bij de Ziektekostenverzekeringswijziging, besloot ook ik mij aan te sluiten bij de FBTO.
En...daar hebben we zo`n spijt van.
De declaraties die wij indienen worden met steeds grotere vertragingen verwerkt. Men heeft nu al een achterstand van bijna een HALF jaar; terwijl ik aanmaningen ontvang van mijn tandarts, fysiotherapeut enz.
Al menig telefoontje hier aan gespendeerd. Eerst "uren" in de wacht, dan keuze kunnen maken: of *terugbelafspraak of* verder wachten.
"terugbel" afspraak heeft geen enkele zin. Ik heb er al twee lopen en na 3 weken ben ik nog steeds niet teruggebeld. Na telefonisch onderhoud ( met overigens zeer klantvriendelijk) personeel, bleek dat men m.n. bij de afdeling ziektedeclaraties een achterstand van verwerken van decla` s heeft van 5 maanden en dat de "terugbellijst ook al een acherstand heeft van 3-4 weken. Ook wordt er niet gereageerd op schriftelijke vragen en raken er rekeningen zoek.
Het is een grootse fout geweest van de FBTO om samen te gaan met Centraal Beheer Achmea!!!!!!!! Hun prioriteit ligt alleen bij klanten werven, maar houden ho..maar!
Vroeger was de FBTO een heel persoonlijk, klantvriendelijke verzekering, die van ons verwachtte dat wij onze premie op tijd betaalden, maar daar ook veel service tegenover stelde.
Nu is het alleen geld vangen en verder niets.
Graag hoor ik van een ieder die hetzelfde ervaart, reactie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO
Re: FBTO
Wij hebben het zelfde probleem of misschien nog wel een slag erger.
Doordat hun met vertagingen zaten en wij nota's zelf vooruit moesten betalen ivm incasso's, waren wij helaas genoodzaakt om 2 termijnen te laten lopen.Dit mede omdat de nota's vrij hoog waren door de ziekte van ons kindje en door een aanrijding.Dit tot gevolg dat je het één met het ander vult.Telkens contact gezocht voor een betalingsregeling voor de premies maar altijd maar moeten wachten.Desondanks heeft FBTO wel de moeite genomen om een gerechtsdeurwaarder in de arm te nemen.Dit bedrijf werkt op een manier net als FBTO.Geen gehoor geven,geen brief afgeven van een rechtzaak maar wel een brief afgeven van een uitspraak van de rechter.Wat kan je doen nog meer kosten betalen want het word meteen het dubbele.Wat je ook doet je trekt blijkbaar in Nederland altijd aan het kortste eind.
Met andere woorden FBTO en hun vriendje gerechtsdeuwaarder Groenewegen en partners brengen jonge gezinnen graag aan de grond en genieten daar ook nog van.
Immers als je beide belt staan ze je lachend toe met de gedachte weer één zonder vermogen die we onderuit kunnen halen.
Doordat hun met vertagingen zaten en wij nota's zelf vooruit moesten betalen ivm incasso's, waren wij helaas genoodzaakt om 2 termijnen te laten lopen.Dit mede omdat de nota's vrij hoog waren door de ziekte van ons kindje en door een aanrijding.Dit tot gevolg dat je het één met het ander vult.Telkens contact gezocht voor een betalingsregeling voor de premies maar altijd maar moeten wachten.Desondanks heeft FBTO wel de moeite genomen om een gerechtsdeurwaarder in de arm te nemen.Dit bedrijf werkt op een manier net als FBTO.Geen gehoor geven,geen brief afgeven van een rechtzaak maar wel een brief afgeven van een uitspraak van de rechter.Wat kan je doen nog meer kosten betalen want het word meteen het dubbele.Wat je ook doet je trekt blijkbaar in Nederland altijd aan het kortste eind.
Met andere woorden FBTO en hun vriendje gerechtsdeuwaarder Groenewegen en partners brengen jonge gezinnen graag aan de grond en genieten daar ook nog van.
Immers als je beide belt staan ze je lachend toe met de gedachte weer één zonder vermogen die we onderuit kunnen halen.
ik herken de problemen mede daarom ben ik overgestapt naar budgetpolis.nl en ik was nog voordeliger uit ook !. Vaak zijn die bedrijven zoals een FBTO alleen maar bezig met klantenwerving en dure tv campagnes (van onze centen) service ho maar ...............
-
Wij hebben met ons gezin de zorgverzekering bij Groene Land, ook een Achmea onderdeel. Declaraties zijn in het algemeen binnen 10 werkdagen betaald. Raar dat het binnen Achmea concerns kennelijk zo verschilt.