LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur Boiler opzeggen / verplichte machtiging

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Huur Boiler opzeggen / verplichte machtiging

Ongelezen bericht door zebulon »

Ik wil graag mijn boiler die ik van Eneco huur opzeggen.
Ze durven voor het ophalen van dat ding + een kleine demontage in de meterkast 95 euro te rekenen.
De betaling kan (volgens het formulier dat ik van hun dochteronderneming (Enercen)krijg toegestuurd) alleen via een machtiging betaald worden.
Is dit normaal?
Wanneer ik blijf bij een weigerigf van een machtiging, hoeveel "administratiekosten"mogen ze mij dan nog berekenen??

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Huur Boiler opzeggen / verplichte machtiging

Ongelezen bericht door Shine »

Tis me niet echt duidelijk.....
Betalingsmogelijkheden • éénmaal per maand alléén via automatische incasso.
• éénmaal per jaar via automatische incasso met een korting van drie procent op het maandtarief*
• éénmaal per jaar via acceptgiro met een korting van drie procent op het maandtarief*
(*deze korting van 3% is in het jaartarief al doorberekend)

Combinatie van maand- en jaarbetaling en/of acceptgiro en automatische incasso is hierbij niet mogelijk
Artikel 4. Betalingen
1. De verschuldigde bedragen worden op een door opdrachtnemer te bepalen wijze in rekening gebracht en geïnd.
2. De betalingstermijn is 14 dagen. Indien opdrachtgever niet tijdig betaalt, is hij van rechtswege in verzuim met ingang van de dag na de vervaldatum. Opdrachtgever is alsdan vanaf de dag van verzuim de wettelijke rente over het openstaande bedrag verschuldigd alsmede een redelijke vergoeding terzake van (buitengerechtelijke) administratie- en incassokosten, vermeerderd met omzetbelasting, met een minimum van 15% van de hoofdsom, onverminderd het recht van opdrachtnemer op vergoeding van schade en gerechtelijke kosten.
3. Indien een opdrachtgever bij het verrichten van werkzaamheden niet kan aantonen dat hij abonnee is, dienen de werkzaamheden direct te worden betaald.
Al zelf contact gehad met enercen hierover?
http://www.enercen.nl

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Huur Boiler opzeggen / verplichte machtiging

Ongelezen bericht door zebulon »

Hallo Shine

Wat is niet helemaal duidelijk?

Gesloten