LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Heden morgen telefonisch contact gehad met een medewerker van Yarden.
Deze man was het ook niet eens met de stelling de van directie om de polisvoorwaarden zonder kennisgeving tewijzigen.
Maar volgens hem hadden de verzekeraars de laatste jaren steeds meer macht gekregen, met medewerking van verzekeringskamer.
In princiepe zouden wij als verzekerde vogel vrij zijn.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het daar niet mee eens ben, en gevraagd om nu mijn brieven eens te beantwoorden. En graag met reden omkleed.
Volgens hem kon dat nog wel een paar weken duren.
Ik ga nu eerst een klacht indienen bij de klachten Instituut Verzekeringen.
Hoor dan wel of er inderdaad zoveel in het verzekerings wezen is veranderd.
Hij gaf ook gewoon toe dat het een financiele kwestie was.
In 2006 had Yarden volgens hem ongeveer 2200 euro ter beschikking voor een uitvaart, dat bedrag is natuurlijk lang niet toereikend.
Tevens hebben zij nog veel verzekerden met een premie vrije polis, die kunnen zij dus geen premie verhoging opleggen.
Derhalve zouden de natura polissen die nog jaren moeten betalen een premie verhoging krijgen om de zaak rendabel tehouden van ongeveer 60% dat is weer in strijd met de assurantiewet, dat nog betalende extra moeten betalen voor premie vrije pollissen.
Deze man was het ook niet eens met de stelling de van directie om de polisvoorwaarden zonder kennisgeving tewijzigen.
Maar volgens hem hadden de verzekeraars de laatste jaren steeds meer macht gekregen, met medewerking van verzekeringskamer.
In princiepe zouden wij als verzekerde vogel vrij zijn.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het daar niet mee eens ben, en gevraagd om nu mijn brieven eens te beantwoorden. En graag met reden omkleed.
Volgens hem kon dat nog wel een paar weken duren.
Ik ga nu eerst een klacht indienen bij de klachten Instituut Verzekeringen.
Hoor dan wel of er inderdaad zoveel in het verzekerings wezen is veranderd.
Hij gaf ook gewoon toe dat het een financiele kwestie was.
In 2006 had Yarden volgens hem ongeveer 2200 euro ter beschikking voor een uitvaart, dat bedrag is natuurlijk lang niet toereikend.
Tevens hebben zij nog veel verzekerden met een premie vrije polis, die kunnen zij dus geen premie verhoging opleggen.
Derhalve zouden de natura polissen die nog jaren moeten betalen een premie verhoging krijgen om de zaak rendabel tehouden van ongeveer 60% dat is weer in strijd met de assurantiewet, dat nog betalende extra moeten betalen voor premie vrije pollissen.
-
LS
KOMT ALLEN!!!!
Op zaterdag 9 juni 2007 is de jaarvergadering van de ledenraad van Yarden in het Crematorium Slingerbos te Ede gepland.
Als lid van Yarden heb je recht om deze vergadering bij te wonen.
Vanaf 8.45 uur bent U welkom.
Aanvang vergadering 10.30 uur.
Lunch 13.30 uur
Adres Slingerboslaan 15 te Ede.
VECHT voor je RECHT!!!!!!
KOMT ALLEN!!!!!
KOMT ALLEN!!!!
Op zaterdag 9 juni 2007 is de jaarvergadering van de ledenraad van Yarden in het Crematorium Slingerbos te Ede gepland.
Als lid van Yarden heb je recht om deze vergadering bij te wonen.
Vanaf 8.45 uur bent U welkom.
Aanvang vergadering 10.30 uur.
Lunch 13.30 uur
Adres Slingerboslaan 15 te Ede.
VECHT voor je RECHT!!!!!!
KOMT ALLEN!!!!!
xxxx
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 sep 2008 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
jojonij.
Waardevast verzekeringspakket, waaarvoor de benodigde premie reeds betaald is.
Zij kunnen deze mensen niet zonder meer, weer premie laten betalen.
De calculatie is in het verleden niet correct geweest.
Nu moeten wij daar voor opdraaien, dat pik ik niet.
Ik heb net alles gekopieerd. en ben nu bezig om er een begeleidend schrijven bij te doen en dit te zenden aan de Klachten Instituut verzekeringen.
Afwachten wat daar uit komt.
Er schijnt ook al een proefproces tegen Yarden te lopen, dus van alle kanten en alle mogelijkheden benutten, om Yarden op andere gedachten trachten te krijgen.
Slechter dan het nu is kan haast niet.
Waardevast verzekeringspakket, waaarvoor de benodigde premie reeds betaald is.
Zij kunnen deze mensen niet zonder meer, weer premie laten betalen.
De calculatie is in het verleden niet correct geweest.
Nu moeten wij daar voor opdraaien, dat pik ik niet.
Ik heb net alles gekopieerd. en ben nu bezig om er een begeleidend schrijven bij te doen en dit te zenden aan de Klachten Instituut verzekeringen.
Afwachten wat daar uit komt.
Er schijnt ook al een proefproces tegen Yarden te lopen, dus van alle kanten en alle mogelijkheden benutten, om Yarden op andere gedachten trachten te krijgen.
Slechter dan het nu is kan haast niet.
Oky mensen jullie zullen nu wel de slimsten zijn om aan een ieder die iets nuchters en simpels wil uitleggen, maar jullie slaan de plank nu wel echt mis.
|Lees nog maar es een keer goed, ik leg het duidelijk en helder uit,.
Jullie met die SLIMME KOPPEN gingen d'r ook nog steeds vanuit dat Yarden op was op vrijdag, terwijl er ook misschien wel 100 keer op het forum staat te lezen dat Yarden dicht was.
Wie had er nu gelijk?????
De nuchtere en simpele man, of de grote DRAMMERS???
Het was vast wel gezellig voor een dichte deur te staan!!!??
OKE EN NOG FF DIT : http://www.google.nl/search?hl=nl&q=led ... %3Dlang_nl
mvrgr.,
|Lees nog maar es een keer goed, ik leg het duidelijk en helder uit,.
Jullie met die SLIMME KOPPEN gingen d'r ook nog steeds vanuit dat Yarden op was op vrijdag, terwijl er ook misschien wel 100 keer op het forum staat te lezen dat Yarden dicht was.
Wie had er nu gelijk?????
De nuchtere en simpele man, of de grote DRAMMERS???
Het was vast wel gezellig voor een dichte deur te staan!!!??
OKE EN NOG FF DIT : http://www.google.nl/search?hl=nl&q=led ... %3Dlang_nl
mvrgr.,
xxx
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 sep 2008 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Of kom op 1 juni naar Meppel.
Daar is dan de officiele opening van de geheel verbouwde aula en koffiekamer.De directie en bestuur zullen daarbij zeker aanwezig zijn. Yarden heeft deze ruimtes overgenomen van de gemeente meppel.
Nadere informatie komt nog ik las het hedenmiddag op de kabelkrant.
Zal nog even de datum en de tijd noteren.
Zelf ga ik daar zeker naar toe. Voor mij 5 minuten fietsen.
Daar is dan de officiele opening van de geheel verbouwde aula en koffiekamer.De directie en bestuur zullen daarbij zeker aanwezig zijn. Yarden heeft deze ruimtes overgenomen van de gemeente meppel.
Nadere informatie komt nog ik las het hedenmiddag op de kabelkrant.
Zal nog even de datum en de tijd noteren.
Zelf ga ik daar zeker naar toe. Voor mij 5 minuten fietsen.
De heer Vos (regio Dronten) is bij mij op bezoek geweest om de omzetting te verdedigen.
Volgens hem is er een brief onderweg om duidelijk te maken dat de polis de uitvaart zoals omschreven in de oude voorwaarden gedekt zou blijven (ook na 5 jaar). De dan te verwachten premiestijgingen zouden vergelijkbaar blijven met wat we nu gewend zijn( normale verhoging ivm kostenstijging) Er wordt volledig aan het feit voorbij gegaan dat veel mensen bewust voor deze verzekering hebben gekozen.
Tevens zou de premievrijstelling aan het einde van de premieperiode niet inhouden dat er (behalve het lidmaatschap van de vereniging) geen premies meer betaald dienden te gaan worden.
artikel 2 inwisselbaarheid van kaarten, kist en volgauto voor andere diensten in het pakket werdt terzijde geschoven.
Ik zal mij dus graag aansluiten bij een class action tegen deze vorm van oplichterij. Ook zal ik me tot de verzekeringskamer wenden.
Volgens hem is er een brief onderweg om duidelijk te maken dat de polis de uitvaart zoals omschreven in de oude voorwaarden gedekt zou blijven (ook na 5 jaar). De dan te verwachten premiestijgingen zouden vergelijkbaar blijven met wat we nu gewend zijn( normale verhoging ivm kostenstijging) Er wordt volledig aan het feit voorbij gegaan dat veel mensen bewust voor deze verzekering hebben gekozen.
Tevens zou de premievrijstelling aan het einde van de premieperiode niet inhouden dat er (behalve het lidmaatschap van de vereniging) geen premies meer betaald dienden te gaan worden.
artikel 2 inwisselbaarheid van kaarten, kist en volgauto voor andere diensten in het pakket werdt terzijde geschoven.
Ik zal mij dus graag aansluiten bij een class action tegen deze vorm van oplichterij. Ook zal ik me tot de verzekeringskamer wenden.
Beste lotgenoten,
Onze directeur mijnheer Croes c.s. wordt rijkelijk betaald vanuit het vermogen en premies door de leden bijeengebracht. De inzet van vele leden deed de vereniging opbloeien. Het is inmiddels een steenrijke vereniging.
Uit dankbaarheid voor hetgeen door de leden tot stand is gekomen wordt nu vanaf de troon van mijnheer Croes cs het gepeupel (leden) financieel uitgewrongen. De geschiedenis van de zieke macht herhaalt zich telkens weer ook bij deze vereniging, indertijd door idealisten opgebouwd.
Geldzucht, machtwellust, verraad aan je eigen leden zijn de psychopatische kenmerken, die aan uit balans geraakte mensen gaan knagen. Dit gedrag wordt nog verder opgesierd door leugenachtige mooie verhaaltjes (als onderzoek) en nog veel meer onzin, die door het personeel moet worden ingestudeerd om aan het gepeupel (leden)te worden verteld.
Zo kwam de gestuurde mijnheer Vos (regio Dronten) met zijn ingestudeerde verhaal naar mkleijn. Mkleijn doorzag gelukkig de situatie.
Daarom op naar de Slingerboslaan te Ede op zaterdag 9 juni 2007.
Groetjes jaarco
Onze directeur mijnheer Croes c.s. wordt rijkelijk betaald vanuit het vermogen en premies door de leden bijeengebracht. De inzet van vele leden deed de vereniging opbloeien. Het is inmiddels een steenrijke vereniging.
Uit dankbaarheid voor hetgeen door de leden tot stand is gekomen wordt nu vanaf de troon van mijnheer Croes cs het gepeupel (leden) financieel uitgewrongen. De geschiedenis van de zieke macht herhaalt zich telkens weer ook bij deze vereniging, indertijd door idealisten opgebouwd.
Geldzucht, machtwellust, verraad aan je eigen leden zijn de psychopatische kenmerken, die aan uit balans geraakte mensen gaan knagen. Dit gedrag wordt nog verder opgesierd door leugenachtige mooie verhaaltjes (als onderzoek) en nog veel meer onzin, die door het personeel moet worden ingestudeerd om aan het gepeupel (leden)te worden verteld.
Zo kwam de gestuurde mijnheer Vos (regio Dronten) met zijn ingestudeerde verhaal naar mkleijn. Mkleijn doorzag gelukkig de situatie.
Daarom op naar de Slingerboslaan te Ede op zaterdag 9 juni 2007.
Groetjes jaarco
Beste forum leden.
Heden morgen een schrijven van yarden ontvangen.
Wat een duidelijk antwoord, zij doen het voorkomen als of ik de enige ben met een klacht.
Letterlijk schrijven zij.
Naar aanleiding van van uw schrijven zijn wij een intern onderzoek gestart.
Zodra wij dit hebben afgerond zullen wij u op de hoogte brengen, van onze bevindngen in deze zaak.
Naar verwachting zal dit maximaal twee weken in beslag nemen.
Toch weer een stuk wijzer geworden, Zij hebben schijnbaar de zelfde mening als Hendrik 12. Doe maar als of je niets weet, dat mijn brief voor hen iets nieuws is, hoeveel brieven met gelijke klachten zullen zij al ontvangen hebben.
Ik wacht eerst maar eens het antwoord af van Klachten instituut verzekeringen.
Heden morgen een schrijven van yarden ontvangen.
Wat een duidelijk antwoord, zij doen het voorkomen als of ik de enige ben met een klacht.
Letterlijk schrijven zij.
Naar aanleiding van van uw schrijven zijn wij een intern onderzoek gestart.
Zodra wij dit hebben afgerond zullen wij u op de hoogte brengen, van onze bevindngen in deze zaak.
Naar verwachting zal dit maximaal twee weken in beslag nemen.
Toch weer een stuk wijzer geworden, Zij hebben schijnbaar de zelfde mening als Hendrik 12. Doe maar als of je niets weet, dat mijn brief voor hen iets nieuws is, hoeveel brieven met gelijke klachten zullen zij al ontvangen hebben.
Ik wacht eerst maar eens het antwoord af van Klachten instituut verzekeringen.
.....
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Ayla, ik had binnen 14 dagen een reaktie op een NIET aangetekende brief aan Yarden.
met (wij zullen het onderzoeken enz...) en hierna verwacht ik ook binnen 14 dagen antwoord.
zoniet (of het antwoord bevalt mij niet) neem ik na 14 dagen kontakt op met mijn rechtsbijstand verzekering.
mvg.
met (wij zullen het onderzoeken enz...) en hierna verwacht ik ook binnen 14 dagen antwoord.
zoniet (of het antwoord bevalt mij niet) neem ik na 14 dagen kontakt op met mijn rechtsbijstand verzekering.
mvg.
.........
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
......
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook maar 1 polis van de Friese Uitvaart Verzorging en daarna overgenomen door de NUVA en daarna overgenomen door Yarden.
Net als jij ook een polisoverzicht gehad maar nog altijd T/M 2006
voor natura verzekerd.
mvg.
Net als jij ook een polisoverzicht gehad maar nog altijd T/M 2006
voor natura verzekerd.
mvg.
,,,,,,,,,
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
22 Mei 2007.
vandaag reaktie rechtbijstandverzekerring.
Let op: 22 April hebben zij yarden aangeschreven antwoord yarden was
binnen 14 dagen antwoord op hun schrijven, nu je begrijp het wel natuurlijk geen reaktie tot nog toe zo zijn er vele mensen al maanden aan het lijntje gehouden door yarden WAT EEN A SOCIAAL GEDRAG VAN
YARDEN>
Nu kreeg ik vandaag weer een copy welke zij reeds aan yarden hebben
gestuurd.in het kort komt het als volgt neer.
Zij sommen om binnen 14 dagen na deze schriftelijk te bevestigen dat
de polis ongewijzigd gehandhaafd zal worden door yarden.
Indien zij hierop niets vernemen zal ik mij namens clienten beraden op verdere stappen.
Ik ben benieuwd ,is er al wat nieuw van de advacaat uit Leeuwarden graag nieuws hiervan op het foum.
groetend,
J.G.Huijser.
Harrlingen.
vandaag reaktie rechtbijstandverzekerring.
Let op: 22 April hebben zij yarden aangeschreven antwoord yarden was
binnen 14 dagen antwoord op hun schrijven, nu je begrijp het wel natuurlijk geen reaktie tot nog toe zo zijn er vele mensen al maanden aan het lijntje gehouden door yarden WAT EEN A SOCIAAL GEDRAG VAN
YARDEN>
Nu kreeg ik vandaag weer een copy welke zij reeds aan yarden hebben
gestuurd.in het kort komt het als volgt neer.
Zij sommen om binnen 14 dagen na deze schriftelijk te bevestigen dat
de polis ongewijzigd gehandhaafd zal worden door yarden.
Indien zij hierop niets vernemen zal ik mij namens clienten beraden op verdere stappen.
Ik ben benieuwd ,is er al wat nieuw van de advacaat uit Leeuwarden graag nieuws hiervan op het foum.
groetend,
J.G.Huijser.
Harrlingen.
xxx
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 sep 2008 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
En niet alleen die van AVVL.
Ik heb mijn natura verzekering afgeloten bij NUVA, wij hebben alleen een keer bericht ontvangen dat de naam NUVA veranderd was in Yarden.
Maar dat dit voor ons geen enkele consequentie zou hebben.
Daar hou ik Yarden voorlopig aan.
Ik heb mijn natura verzekering afgeloten bij NUVA, wij hebben alleen een keer bericht ontvangen dat de naam NUVA veranderd was in Yarden.
Maar dat dit voor ons geen enkele consequentie zou hebben.
Daar hou ik Yarden voorlopig aan.
Ik vraag mij toch af of Yarden geschrokken is van de reacties en het wijzigingsproces voorlopig heeft stilgezet. Ondanks alle berichten op dit forum, die ik natuurlijk nauwkeurig in de gaten houd, heb ikzelf nog steeds geen bericht van Yarden ontvangen over een wijziging van natura naar iets anders....... Werken ze alles alfabetisch af??? Mijn achternaam begint met een I. Werken ze alles in volgorde van aanmeldingsjaar af? Mijn verzekering bij de AVVL is ongeveer 25 jaar geleden volgestort. Mijn laatste brief van Yarden dateert van 8 december 2005, waarin mij wordt verzekerd dat er niets is gewijzigd!!