LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo koude douche

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.

Jumbo moet zich houden aan de 7 zekerheden

Peiling eindigde op 04 feb 2010 23:15

Nee, ze mogen tussentijds de zekerheden best veranderen.
5
31%
Ja, Jumbo is het verplicht aan de klanten om zich aan de 7 zekerheden te houden.
11
69%
 
Totaal aantal stemmen: 16

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door NAK »

Nou Nak,
Als jij zegt dat ik op kleinigheden ...........

Jan,
Je hebt kleine leugens en statistieken. Misschien is het..........

Personeel dient altijd op de hoogte te zijn van de 7 zekerheden en ze niet te veranderen naar eigen inzicht. Ook moeten ze mondige klanten die kritiek hebben juist bedanken ipv bedreigen.

Jumbo is een stuk goedkoper dan AH, dus dat heeft ook een groot gevolg voor de ''waardering''.
rickdebie77,
Als je pretendeert het allemaal zo goed te weten, waarom laat jij je dan in zo'n winkel afzeiken?
En waarom probeer je dan via dit forum je gelijk te halen?

Er zijn nog wel meer winkels, die zelfs goedkoper zijn dan de Jumbo.
Ga daar dan heen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door NAK »

Wat een onzinnige reactie van Nak, als een winkel voedsel weggooid, dan is dat niet te begrijpen. Heb je aandelen bij de jumbo Nak!!!!
Of klanten afsnauwen en niet weten wat de eigen regels zijn.

ALs bv de gemeente zo maar alle regels aan zijn laars lapt mag je de ene keer wel een boom in je tuin omhakken en de andere keer weer niet. Ook eenwinkel moet zich aan zijn regels houden.
Over onzinnige reactie gesproken......
:o

mayadelhaize
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2007 20:37

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door mayadelhaize »

Nou Nak, ik merk dat je er niets van begrijpt. Je zal dus wel bij jumbo werken. Als jij iets niet begrijpt dan ligt het dus blijkbaar aan de andere (in dit geval de klant).....
Heel jammer dat jouw gedrag precies hetzelfde is als ik mee heb gemaakt bij de jumbo.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door Jan9 »

Rick, in elke supermarkt gooien ze eten weg.
Kan je zeggen hoe dat gaat met die producten, moet je eerst naar een verkoper of moet je het gewoon bij de kassa zeggen dat ze tegen de datum zijn?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door bot321 »

Bij ons in Amstelveen is een Jumbo die alle
producten die je gratis mee kan nemen op
een aparte tafel heeft staan met een sticker
op die producten.Jumbo in Amstelveen is
prima hoor.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door NAK »

Nou Nak, ik merk dat je er niets van begrijpt. Je zal dus wel bij jumbo werken. Als jij iets niet begrijpt dan ligt het dus blijkbaar aan de andere (in dit geval de klant).....
Heel jammer dat jouw gedrag precies hetzelfde is als ik mee heb gemaakt bij de jumbo.
mayadelhaize,
Ik snap heel goed wat het probleem is.

Alleen mijn laatste opmerking is specifiek aan jou gericht, omdat je vergelijking met de gemeente nogal een vreemde is.

Maar ik heb het al vaker geschreven, op het moment dat een commentaar niet voldoet aan het verwachtingspatroon, ziet de schrijver van het commentaar het verkeerd óf snapt hij er niets van etc.

En dan krijg je van die wazige opmerkingen dat iemand NATUURLIJK wel bij zo'n onderneming moet werken.
Erg kortzichtig.

mayadelhaize
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2007 20:37

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door mayadelhaize »

Nou harry nak, het gaat in simpele mensentaal om zeker te weten dat een winkel de hele tijd het zelfde doet als de vorige keer. En dat is ook een eis die je aan de overheid kan stellen. Anders is er sprake van willekeur, of machtsmisbruik.

mayadelhaize
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2007 20:37

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door mayadelhaize »

Jan9,

Je berichtje is aan rick maar ik ben nog op dus ik antwoord er op omdat ik niet snap dat je het goedkeurt dat zoiets kan plaatsvinden.
Het gaat nu over de regels van jumbo. En die worden niet goed nageleefd.
Omdat ze anders die producten gratis eerder mee zouden geven aan de klanten. En wat doen ze nu? Ze halen de producten die nog 3 dagen vers zijn uit de schappen, om mensen niet het voordeeltje te gunnen om een gratis product mee te kunne nemen. En dat gooien ze gewoon weg. Waarom moet er zoveel goed eten worden weggooid? Daar zijn dieren voor geslacht en hebben mensen hard aan gewerkt om te maken.

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door AntWoman »

Ze halen goede producten uit de schappen om te vernietigen. Terwijl deze producten door de klanten gratis meegenomen mogen worden door de uiterste houdbaarheidsdatum.

Jumbo heeft het personeel niet voldoende op de hoogte gebracht van de 7 zekerheden http://www.jumbosupermarkten.nl/texts/t ... temId=1291 waardoor er onnodig lang moet worden gewacht bij de kassa.

Jumbo personeel beschuldigt klanten van fraude doordat het personeel niet voldoende weet van de bovengenoemde 7 zekerheden.
Ik ben van mening dat Jumbo zelf mag bepalen welke producten wanneer uit de schappen worden gehaald, dat heeft een klant niet uit te maken!

En onnodig wachten bij de kassa is helemaal niet nodig als je in de winkel even iemand opzoekt en vraagt of ze een sticker op het product willen plakken.

En hoe kan Jumbo een klant van fraude beschuldigen? Wat een raar verhaal zeg.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door Jan9 »

Van de website:
Deze houdbaarheidsgarantie geldt voor ons gehele assortiment, met uitzondering van brood, gekoeld brood, gebak en banket (m.u.v. roggebroodproducten), vis, vlees, vers gegrilde vleeswaren en filetproducten uit eigen slagerij (o.a. filet american). Voor deze producten geldt vaak dat de op de verpakking vermelde datum gelijk is aan de productiedatum.

Bij AH gooien ze ook vlees weg, ze prijzen het eerst af, als het niet verkocht wordt gaat het in de container. Het personeel mag het ook niet meenemen. Zo gaat het bijna bij elke supermarkt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 24 Mei 2007 02:52 door mayadelhaize

Nou harry nak
Nicknaam van deze man/vrouw is Nak.
Dus waarom nu harry nak is mij een raadsel.
Er wordt toch normaal gereageerd en dat het toevallig
niet in jou straatje is ja dat is jou probleem.
Zo krijg je dus de rottigheid in de wereld.
Staat er nou nog een Emoticon achter zoals deze :wink:
dan is het nog een beetje humor.
Dus niet meer doen mayadelhaize.
Wat een naam trouwens :shock:

rickdebie77
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2007 00:07

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door rickdebie77 »

Het weggooien van eten is zeker als er een dier voor moest worden geslacht echt niet tof. Het weghalen van goed eten uit de schappen
moet je niet doen als ze nog 3 dagen goed zijn.
En BOT321, doe niet zo kleinzerig.

rickdebie77
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2007 00:07

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door rickdebie77 »

Antwoman,

Je hebt gelijk dat winkels zelf mogen beslissen welke producten ze uit de schappen nemen, maar dan moeten ze niet beweren dat die producten zo goed lopen dat de klanten dat doen.
Bovendien kun je ook ethische bezwaren hebben, omdat er vaak wel dieren voor geslacht zijn, en die belanden dan in een container, zijn dus voor niets doodgemaakt en vestgemest.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door caruso »

Jan9: Vlees en overige producten die "over de datum" zijn verdwijnen niet in de container! Wordt verzameld op het distributiecentrum, gaat daarna naar een verwerkingsbedrijf dat er veevoeder van maakt!
Het moge duidelijk zijn dat je niet weet waar je over praat! En trouwens, dat zomerrapport uit 2006 is een "beetje" oud! De ranglijst is allang weer veranderd, dat gebeurt twwe keer per jaar, dus kom niet met oude niet terzake doende non-info!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door Jan9 »

Nee hoor, ik heb zelf bij een supermarkt gewerkt.
Inderdaad soms gaat het naar het DC (vlees dan) , het meeste gaat gewoon in de container.
Volgens mij mag er geen veevoer meer van gemaakt worden.
Maak je toch niet zo druk, Jumbo en div. regionale supermarkten doen het al jaren goed.
Als er een nieuwe ranglijst komt staat het ongetwijfeld weer in de krant.
Laatst gewijzigd door Jan9 op 24 mei 2007 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 24 Mei 2007 19:28 door rickdebie77

En BOT321, doe niet zo kleinzerig.
Kom je wel tegen als ze van jouw naam RICKDEBIEL 77 maken :wink:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door Jan9 »

Het weggooien van eten is zeker als er een dier voor moest worden geslacht echt niet tof.
Dat is zo. Dat ben ik met je eens.
In de praktijk is het zo dat winkels het weggooien vanwege de warenwet en omdat ze de formule willen bewaken (het moet van het hoofdkantoor).
Daarom mogen ze het ook niet weggeven.
Verse producten zijn het visitekaartje van de supermarkt en dat willen ze zo houden.
Als je de winkel binnenkomt zie om die je reden bijna ook altijd als eerste verse producten: brood, zuivel of groente.

rickdebie77
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2007 00:07

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door rickdebie77 »

Jan9,

Jumbo beweert dat er geen producten in de schappen liggen die op de datum zijn (dus nog net goed, zeg maar) omdat er volgens hun zoveel klanten komen dat het niet de kans krijgt om op de datum te komen.
Maar dat is helemaal niet waar ze halen in de praktijk de producten die nog 3 dagen goed zijn ZELF uit de schappen. En dat is tegen de winkelformule. En als het vlees betreft zelfs niet ethisch (dat is het goede woord).

rickdebie77
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2007 00:07

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door rickdebie77 »

Ik vond de vondst van maya met harry nak wel grappig.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Jumbo koude douche

Ongelezen bericht door Jan9 »

Rick,
Als je ontevreden bent over een filiaal en vindt dat ze geen goede service geven dan bel je toch gewoon de klantenservice, daar zijn ze voor.
Wat op de website staat vind ik ook niet helemaal duidelijk, dat zouden ze beter moeten opschrijven.

Gesloten