LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Persoonlijk geen ervaring, heb wel een goede vriend geholpen om van die Oxxio benden af te komen ,wat een administratieve chaos is het daar, misschien nog wel erger als UPC alhoewel dat haast niet kan.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marinepik »

Ik heb vorig jaar mijn contract met die oplichters van EnergieDirect opgezegd en onlangs kreeg ik mijn eindafrekening over 2006.
Klopt natuurlijk weer geen zak van en ik heb mijn berekening dan ook per brief aan hun geleverd.
Ik kreeg per omgaande een e-mail dat ik maar vlug moet betalen en anders krijg ik Intrum Justitia op mijn dak, nou laat maar komen, ik ben daar niet bang voor.
Ze kunnen echt niet rekenen daar bij ED, wat een stelletje kleuters zeg.Zeggen ze eerst dat het dit bedrag is en nu weer een ander bedrag.
Vorig jaar heb ik nog een geschil gewonnen via de Geschillencommisie Energie en Water maar ze leren het nooit.
Nog even en dan ben ik weer genoodzaakt om mijn advocaaat in te schakelen, kost ze weer kapitalen maar daar zit ik echt niet mee.
Beste mensen, een goede raad, reken de jaaropgave goed na want ze proberen een ieder te naaien waar je bijstaat.

marinepik

wabbas
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2007 23:20

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wabbas »

hallo,
energie direct probeert ook bij mij hun praktijken bij mij toe te passen.
wil dit voorkomen en afschrijvingen naar hun rekening(en) te blokkeren.
Wat is(zijn) de rekeningnummer(s) van energie direct?
Dan kan ik ze op voorhand al laten blokkeren.
alvast bedankt,
Wouter

Ellen_
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2007 12:48

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ellen_ »

Na een belletje van energiedirect had mijn partner zijn e-mailadres doorgegeven voor wat meer informatie. Een paar dagen later kreeg ik een mail dat we opeens klant waren....zomaar! Zonder enige toestemming van onze kant! Ik bel dus het telefoonnummer op om de aanmelding te annuleren (binnen de periode van 7 dagen), maar men weigerde dit te doen. Sterker nog....men verbrak tot 2 x toe de verbinding. Gelijk de Consuwijzer gebeld en die adviseerde om een aangetekende brief te versturen. Tevens heb ik een aantal mailtjes verstuurd om het contract te beeindigen en we hebben nog een keer gebeld. Eindelijk hebben we een afmelding! Lieve mensen...dit zijn oplichters en kijk alsjeblieft uit!!!! Weet waar je aan begint!

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door helpendehand »

Bel met 020-5110500 deze mensen zullen u verder helpen.

John_1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:19

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door John_1 »

Werd vanavond gebeld door een aardige vrouw die "goed" nieuws voor me had, ik ging 11% besparen op mijn energierekening. Ik kende de reputatie van ed nog niet maar ben van nature argwanend.
Op mijn aanhoudende vragen hoe zij zoveel lager kunnen verkopen en waar ze hun inkomen uit halen, draaide ze maar om de pot heen. Het schaap wist het natuurlijk ook niet... Waar die 11% vandaan kwam kon ze ook niet zeggen en op de vraag of ze alvast bij vooruitbetaling die 11% kon overmaken naar me, werd ze een beetje onaardig (':lol:')

Natuurlijk ben ik er niet op ingegaan, heb wel hun website gevraagd en bij het googlen komen dan de verhalen bovendrijven.

Mijn raad als je met dat soort aanbiedingen geconfronteerd wordt: vraag je altijd af waarom ze je bellen. Geloof nooit in hun goedheid van lagere tarieven, zo zit de wereld niet meer in elkaar! Hoe mooier het aanbod, hoe argwanender je kunt worden.

En bij incasso direct terug laten boeken door de bank, dat gedreig met incassobureaus is gebluf.

Nog één ding...ik begrijp niet hoe de overheid kan toestaan dat dat soort praktijken worden uitgeoefend. Niet alleen bij ED maar bij veel meer. Op andere terreinen betuttelen ze je tot en met en heb je totaal geen privacy maar dat soort haaien kan gewoon hun gang gaan.

Hornleder
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2007 10:18

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Hornleder »

Hallo allemaal,

Kijk ook maar eens op het forum van de Consumentenbond over dit bedrijf. De schellen vallen je van de ogen. Ook ik heb het een en ander meegemaakt met deze lieden.
Mijn advies is dat als je weet dat jij het bij het rechte eind hebt, laat het maar voor de rechter komen. Reageer éénmalig op dreigbrieven van Intrum Justitia (een rechter wil nl. nog wel eens vragen of je dat gedaan hebt) en steek er dan verder geen energie in. Eventueel afgeschreven bedragen door de bank laten terugboeken. Ze zullen alle zaken verliezen met alle onaangename gevolgen voor hen. De kamerfractie van de SP gaat overigens de minister aanspreken over de handel en wandel van dit bedrijf.

Rem

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ron58 »

De kamerfractie van de SP gaat overigens de minister aanspreken over de handel en wandel van dit bedrijf.
Hopen dat ze dan EINDELIJK slim worden, overstappen alleen met ondertekend contract en machtiging voor oude leverancier. Net als bij gsm abonnmenten.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

hoi allemaal,

[quote hornleder]Mijn advies is dat als je weet dat jij het bij het rechte eind hebt, laat het maar voor de rechter komen. Reageer éénmalig op dreigbrieven van Intrum Justitia (een rechter wil nl. nog wel eens vragen of je dat gedaan hebt) en steek er dan verder geen energie in[/quote]

bedankt voor je antwoord.

ik heb het ook zo gedaan, maar kreeg de brieven die ik gestuurd had naar IJ onbezorgt terug, volgens TNT bestaat het adres niet. :?

gelukkig heb ik ook een goede vriend die mij hier in helpt, ik, of eigenlijk wij, wachten nu maar af. het briefje met de vragen en antwoorden voor de deurwaarde hangt bij de voordeur. :lol:

in stilte hoop ik dat ze wijzer zijn, maar goed ik ben er nu wat meer op voorbereid

vr gr yunwiya

Hornleder
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2007 10:18

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Hornleder »

Yunwya,

Brieven aan Intrum Justitia krijg je terug? Ik zou graag willen weten naar welk adres je die dan hebt gezonden. Ik heb een idee hoe dat in elkaar steekt. merkwaardig! Dat hoor je dan nog wel.
Kun je dat adres hier op dit forum zetten?
En als er iemand aan de deur komt die zegt dat hij deurwaarder is, vraag dan om een legitimatie voorzien van naam en adres van het deurwaarderskantoor. Hebben ze die niet, smijt de deur dan maar dicht. Waarschijnlijk is het een ingehuurd boefje, want ED zal niet snel op een zaak zitten te wachten. Die gaan ze, mede gelet op hun algemene voorwaarden, allemaal verliezen.

Rem

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@ Hornleder:

Als ik even voor Yunwiya mag spreken; het adres heeft ze al een keer gepost: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 0&start=15
En ik ben ERG benieuwd naar de theorie die je hierover hebt!

Hornleder
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2007 10:18

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Hornleder »

Het postbusnummer van IJ is: Postbus 84096, 2508 AB Den Haag of
Johann de Wittlaan 3, 2517 JR Den Haag.
Het telefoonnummer van IJ is: (070) 4527000
Yunwya, alvorens ik hier mijn theorie ga spuien, raad ik je aan om eerst bij TNT Post te informeren waarom je de post terugkreeg. Het kan via www.tntpost.nl
Ik ben zeer benieuwd welk antwoord je krijgt.

Rem

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

hoi hornleder,

staat op kaartje ONBESTELBAAR verder niets, ga niet verder op onderzoek uit.
word het echt zat om overal maar achter aan te gaan.

vr gr yunwiya

als je wilt spui dan toch je theorie maar dan kan iedereen er van profiteren :wink:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@Hornleder:

Wat is je theorie hierover? Ben namelijk heel erg benieuwd!

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik werd gister gebeld door een heel opdringerig meisje... Ja maar u krijgt korting, u krijgt veel korting, dit en dat...

Toen ik bleef zeggen dat ik geen interesse had werd ze een beetje boos en zei ze dat ik het zelf maar moest weten en hing ze op :)

Erg irritant!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@ Hornleder:

Nog maar een keer vragen dan:
wat is nu je theorie over "onbestelbaar" geretourneerd krijgen van post aan I.J.?

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

HORNLEDER !!!!

waar blijft U antwoord, zit met spanning te wachten.

offuuuu met de zelfde post verdwenen :lol:

daniel187
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:34

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door daniel187 »

heb net ook met deze lui gebeld (zij belde mij uiteraard) en ik heb een heel leuk gesprek met een jonge dame gehad..
Ik heb ook meerdere malen gevraagd of hun administratie wel goed op orde was e.d. en zij bevestigde mij dat dit goed was, alles ging via internet en dat werkte altijd goed, op enkele klachten na natuurlijk.
Toen ik klaar was met het gesprek (me aangemeld had :() ben ik gaan googlen, en voila; ik moet hier mee kappen !!
ik wacht met smart de bevestigingsbrief af en ik bel dan zsm om alles weer te laten ontbinden.
En ALS dat goed gaat moet ik nog maar hopen dat ik niet alsnog uitgeschreven word bij mijn huidige leverancier Essent, anders hebben we dat gedonder weer..
Ik ben nog helemaal NERGENS iets positiefs tegen gekomen over EnergieDirect!
Begin er niet aan mensen !! Dit bewijst wel weer dat telefonische verkoop niet deugd, niet op deze manier!!

janeeikben
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:27

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door janeeikben »

Het is inderdaat een waardeloos bedrijf.
ik heb niet getekend voor gas maar dat heeft energie direct er maar gewoon bij genomen.
dan ga je bellen en wil je heel snel en graag terug naar je vertrouwde essent.
hier gaat een jaar minimaal overheen.
ik heb ook intrum justitia gebeld, daar werk echt asosiaal folk. niet normaal. je wordt afgebekt en het zou mijn probleem zijn.
ik heb nu zo'n kop ik reageer nergens meer op, ik ga verhuizen en dan weten ze me ook niet meer te vinden, en anders en ik oost indoisch doof.
voor iedereen die ook in dit schuitje zit veel suc6.

Feike Brouwer

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door D1RK »

Het enige goede van Energie Direct;

Goede verkopers die U erin laten trappen verdienen veel geld!
per klant die je ompraat verdien je een leuk bedrag!
Gelukkig werk ik hier niet, maar een ex ED medewerker heeft wegens gewetens problemen nu bij mijn bedrijf gesoliciteerd!

Het ergste is zijn voornaam, Ed.

Dus elke keer word hij herrinerd aan.....E>D>

Gesloten