LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klachten Yarden
Re: klachten Yarden
Beste mevrouw Tevree,
Met alle respect voor uw mening maar de situatie is zo en dat zullen we niet veranderen? Ik wil daar aan toevoegen: dat zullen we nog wel eens zien!
Ik denk dat ze communicatief zeer vaardige medewerkers hebben ingezet maar wie ze ook uit de kast trekken bij Yarden mij krijgen ze niet aan hun kant. Het is en blijft schandalig.l
Met alle respect voor uw mening maar de situatie is zo en dat zullen we niet veranderen? Ik wil daar aan toevoegen: dat zullen we nog wel eens zien!
Ik denk dat ze communicatief zeer vaardige medewerkers hebben ingezet maar wie ze ook uit de kast trekken bij Yarden mij krijgen ze niet aan hun kant. Het is en blijft schandalig.l
Re: klachten Yarden
Tevreden zijn we niet. Dat hebben we kenbaar gemaakt.
En inderdaad, Karing, ze zetten altijd hun beste mensen in op het gebied van communicatie. Maar als ze echt zo goed communicatief waren, hadden ze de brieven in elk geval anders moeten opstellen.
En die directeur van yarden praat heel veel, maar de inhoud is niets.
Wat hij in honderd zinnen vertelt, vat iemand anders in één zin samen.
In dat gesprek hebben we ons ei kwijt kunnen raken en duidelijk kunnen maken wat voor consequenties dit voor Yarden kan hebben, namelijk een leegloop van klanten !
Maar we hebben ook verteld dat we dit erg jammer vinden, omdat we tot nu toe dik tevreden waren. Want we zijn (helaas) op veel uitvaarten en crematies geweest die door yarden verzorgd waren. En we zijn uiterst content met die geleverde diensten. En hopelijk blijft dat zo!
Volgens onze juridische adviseur kunnen we met z´n allen wel een rechtszaak of wat dan ook beginnen, maar volgens de regel- en wetgeving zullen we het niet winnen wat betreft het terug willen krijgen van de oude polisvoorwaarden van onze avvl-polissen. Maar als iemand een ingenieus plan heeft, laat het ons dan weten.
Als we actie willen ondernemen, moeten we wel beslagen ten ijs komen.
En trouwens Jan9, Waarom was u niet geweest ???
En inderdaad, Karing, ze zetten altijd hun beste mensen in op het gebied van communicatie. Maar als ze echt zo goed communicatief waren, hadden ze de brieven in elk geval anders moeten opstellen.
En die directeur van yarden praat heel veel, maar de inhoud is niets.
Wat hij in honderd zinnen vertelt, vat iemand anders in één zin samen.
In dat gesprek hebben we ons ei kwijt kunnen raken en duidelijk kunnen maken wat voor consequenties dit voor Yarden kan hebben, namelijk een leegloop van klanten !
Maar we hebben ook verteld dat we dit erg jammer vinden, omdat we tot nu toe dik tevreden waren. Want we zijn (helaas) op veel uitvaarten en crematies geweest die door yarden verzorgd waren. En we zijn uiterst content met die geleverde diensten. En hopelijk blijft dat zo!
Volgens onze juridische adviseur kunnen we met z´n allen wel een rechtszaak of wat dan ook beginnen, maar volgens de regel- en wetgeving zullen we het niet winnen wat betreft het terug willen krijgen van de oude polisvoorwaarden van onze avvl-polissen. Maar als iemand een ingenieus plan heeft, laat het ons dan weten.
Als we actie willen ondernemen, moeten we wel beslagen ten ijs komen.
En trouwens Jan9, Waarom was u niet geweest ???
Re: klachten Yarden
Beste mevrouw Tevree,
Volgens mij bent u door Yarden ingehuurd om ons te vree te stellen met de gewijzigde polissen.
Dus Yarden begint nu jokers in te zetten op het forum.
Groetjes jaarco
Volgens mij bent u door Yarden ingehuurd om ons te vree te stellen met de gewijzigde polissen.
Dus Yarden begint nu jokers in te zetten op het forum.
Groetjes jaarco
Re: klachten Yarden
Beste Jaarco,
Volgens andere forums willen ze weer een actie voeren om naar yarden te gaan.
Dan gaan wij weer en nemen onze eerste gespreksverslag mee.
Maar dan willen we dat u en de anderen die op verschillende sites hun mond opengetrokken hebben daar ook zien ! Voeg daad bij het woord en laat ons daar niet vol schaamte zitten, want zo voelden wij ons de vorige keer wel; in de steek gelaten !
Spreken we dat af ?
Volgens andere forums willen ze weer een actie voeren om naar yarden te gaan.
Dan gaan wij weer en nemen onze eerste gespreksverslag mee.
Maar dan willen we dat u en de anderen die op verschillende sites hun mond opengetrokken hebben daar ook zien ! Voeg daad bij het woord en laat ons daar niet vol schaamte zitten, want zo voelden wij ons de vorige keer wel; in de steek gelaten !
Spreken we dat af ?
Re: klachten Yarden
Dat idee krijg ik ook Jaarco.
Het leek wel geschreven door een pr mevrouw.
Het leek wel geschreven door een pr mevrouw.
Re: klachten Yarden
Beste mevrouw Tevree,
Tot zaterdag 9 juni 2007 te Ede!!!
Groetjes jaarco
Tot zaterdag 9 juni 2007 te Ede!!!
Groetjes jaarco
Re: klachten Yarden
Dat vinden wij heel goed.
En Jan9, de uitnodiging geldt ook voor u. Afgesproken?
En Jan9, de uitnodiging geldt ook voor u. Afgesproken?
Re: klachten Yarden
Ik heb geen tijd en behoefte om naar Yarden te gaan. In mijn ogen heeft dit ook geen enkel nut. Het is alleen maar zonde van de tijd (moet er vrije dag voor opnemen) en reiskosten.
Dat wil niet zeggen dat ik me erbij neerleg. Ik ga me aansluiten bij advocaat Beilen.
Dat wil niet zeggen dat ik me erbij neerleg. Ik ga me aansluiten bij advocaat Beilen.
Re: klachten Yarden
Wij krijgen onze geld van yarden terug mijn vader heeft een advocaat in gehuurd. Yarden is in gebreken gebleven heeft rechter mede gedeeld. Nu maar hopen voor jullie allemaal.
Eind goed al goed!!!!
Tot ziens allemaal, Yarden was bang voor ons.
Als je geld heb maak je geld.
Eind goed al goed!!!!
Tot ziens allemaal, Yarden was bang voor ons.
Als je geld heb maak je geld.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 mei 2007 18:38
Re: klachten Yarden
Dag Johnnny,
Kunt u of wilt u mij, of ons, een kopie toesturen van die uitspraak? Dat lijkt mij wel redelijk als u voor ons hoopt dat het allemaal goed komt. En omdat mijn vader al een tijdje dood is moet ik zo`n advocaat zelf inhuren en dan wil ik die van u wel. Dus als u mij, of ons, zijn of haar adres kunt of wilt sturen dan moet het voor ons dus gewoon goed komen.
Met alvast dank voor uw hulp en vriendelijke groet,
Jan Althof
Gerbrandyplein 55
3332XA Zwijndrecht
(anonimiteit lijkt mij in deze wat overbodig)
Kunt u of wilt u mij, of ons, een kopie toesturen van die uitspraak? Dat lijkt mij wel redelijk als u voor ons hoopt dat het allemaal goed komt. En omdat mijn vader al een tijdje dood is moet ik zo`n advocaat zelf inhuren en dan wil ik die van u wel. Dus als u mij, of ons, zijn of haar adres kunt of wilt sturen dan moet het voor ons dus gewoon goed komen.
Met alvast dank voor uw hulp en vriendelijke groet,
Jan Althof
Gerbrandyplein 55
3332XA Zwijndrecht
(anonimiteit lijkt mij in deze wat overbodig)
Re: klachten Yarden
Ook ik ben heel benieuwd naar die uitspraak. Kun je die op dit forum zetten?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jun 2007 16:38
Re: klachten Yarden
Ook ik ontving vandaag een gewijzigde polis voor de Yarden uitvaart verzekering.
Sinds 1978 heb ik mij d.m.v. een afkoopsom een natura uitvaartverzekering gesloten bij de toenmalige AVVL.
Tot mijn verbijstering kreeg ik vandaag dus een gewijzigde polis waarin geen natura uitvaart verzekering is opgenomen maar een gemaximaliseerd verzekerd bedrag.
Daarbij een ingesloten brief waarin wordt vermeld dat indien de uitvaart via Yarden verloopt het verzekerde bedrag wordt verhoogd tot € 3.733,74
Na 5 jaar moet de polis opnieuw aangepast worden.
De medewerker bij Yarden die ik telefonisch om een verklaring vroeg antwoordde mij dat een en ander juridisch niet helemaal klopte maar dat ik mijn klacht en protest schriftelijk aan de directie moet voorleggen.
Bovendien was het bij de AVVL zo dat de jaarlijkse bijdrage na het voldoen van de koopsom 4 gulden bedroeg maar dat dat bedrag bij besluit van de verenigingsraad gewijzigd kon worden.
Nu betaal ik al 9 Euro.
Wat kan ik hiertegen doen?
Sinds 1978 heb ik mij d.m.v. een afkoopsom een natura uitvaartverzekering gesloten bij de toenmalige AVVL.
Tot mijn verbijstering kreeg ik vandaag dus een gewijzigde polis waarin geen natura uitvaart verzekering is opgenomen maar een gemaximaliseerd verzekerd bedrag.
Daarbij een ingesloten brief waarin wordt vermeld dat indien de uitvaart via Yarden verloopt het verzekerde bedrag wordt verhoogd tot € 3.733,74
Na 5 jaar moet de polis opnieuw aangepast worden.
De medewerker bij Yarden die ik telefonisch om een verklaring vroeg antwoordde mij dat een en ander juridisch niet helemaal klopte maar dat ik mijn klacht en protest schriftelijk aan de directie moet voorleggen.
Bovendien was het bij de AVVL zo dat de jaarlijkse bijdrage na het voldoen van de koopsom 4 gulden bedroeg maar dat dat bedrag bij besluit van de verenigingsraad gewijzigd kon worden.
Nu betaal ik al 9 Euro.
Wat kan ik hiertegen doen?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jun 2007 00:22
Re: klachten Yarden
LS,
Ik heb zojuist ook 4 brieven voor mijn gezinsleden ontvangen waarin de natura polis wordt omgezet in een bedrag zodat tzt keuzes gemaakt kunnen worden hoe de uitvaart er moet uitzien. Men schijnt dit tegenwoordig graag te willen is uit een "onderzoek" door Yarden gebleken. Ben echter bang dat er tzt niet veel meer te kiezen valt. Mogelijk kan enkel nog de koffie ervan betaald worden. Of maken sommigen liever de keuze voor champagne na afloop van de begrafenis of crematie? Dat zullen dan die gluiperds van Yarden wel zijn.
PS De brieven die ze sturen zijn anti gedateerd en niet op de datum verzonden die op de brief gemeld staat.
Dien uw beklag dus zo spoedig mogelijk aangetekend of via de site www.yarden.nl in.
Wie heeft er nog een standaard voorbeeldbrief?
Gaarne sturen naar [email protected]
Mijn gezin en vele anderen worden als deze wijziging echt doorgaat ( hoe kan de ledenraad met zoiets instemmen? ) ernstig gedupeerd.
Ik voel me uitermate boos en bedonderd doordat ik foutief ben voorgelicht en overgehaald om te tekenen door die pinguins.
De belangen behartigers van consumenten blijken tot op heden boter op hun hoofd te hebben en mijn vertrouwen in hen begint eveneens daning te slinken.
Ik heb zojuist ook 4 brieven voor mijn gezinsleden ontvangen waarin de natura polis wordt omgezet in een bedrag zodat tzt keuzes gemaakt kunnen worden hoe de uitvaart er moet uitzien. Men schijnt dit tegenwoordig graag te willen is uit een "onderzoek" door Yarden gebleken. Ben echter bang dat er tzt niet veel meer te kiezen valt. Mogelijk kan enkel nog de koffie ervan betaald worden. Of maken sommigen liever de keuze voor champagne na afloop van de begrafenis of crematie? Dat zullen dan die gluiperds van Yarden wel zijn.
PS De brieven die ze sturen zijn anti gedateerd en niet op de datum verzonden die op de brief gemeld staat.
Dien uw beklag dus zo spoedig mogelijk aangetekend of via de site www.yarden.nl in.
Wie heeft er nog een standaard voorbeeldbrief?
Gaarne sturen naar [email protected]
Mijn gezin en vele anderen worden als deze wijziging echt doorgaat ( hoe kan de ledenraad met zoiets instemmen? ) ernstig gedupeerd.
Ik voel me uitermate boos en bedonderd doordat ik foutief ben voorgelicht en overgehaald om te tekenen door die pinguins.
De belangen behartigers van consumenten blijken tot op heden boter op hun hoofd te hebben en mijn vertrouwen in hen begint eveneens daning te slinken.
Re: klachten Yarden
Met u zijn er velen die zich gedupeerd voelen.
Als groep staan we misschien sterker dan als individu.
Kijk anders even op http://www.yarden-uniek.nl de site is net een kleine week online .De aantallen spreken voor zich.
We proberen zoveel mogelijk informatie te vergaren en misschien kunnen we elkaar helpen.
Via deze wijze hebben we in ieder geval een inzicht om hoeveel verzekerings nemers het gaat.Dat proberen we althans.
Postmaster yarden-uniek.nl
Als groep staan we misschien sterker dan als individu.
Kijk anders even op http://www.yarden-uniek.nl de site is net een kleine week online .De aantallen spreken voor zich.
We proberen zoveel mogelijk informatie te vergaren en misschien kunnen we elkaar helpen.
Via deze wijze hebben we in ieder geval een inzicht om hoeveel verzekerings nemers het gaat.Dat proberen we althans.
Postmaster yarden-uniek.nl
Re: klachten Yarden
De klachten worden ook behandeld door de Consumentenbond. Deze hebben al diverse gesprekken gehad met Yarden. Ik heb E-mails en brieven terug gehad van zowel Yarden als de Consumentenbond. Voornamelijk met zogenaamde uitleg. Deze is natuurlijk niet voldoende. De Consumentenbond meldt dan nog dat er is afgesproken met Yarden dat als leden het nog steeds niet eens zijn met de wijziging deze dit aan Yarden moet melden waarna Yarden dit zal bekijken en zal proberen het met het lid eens te worden over de wijziging. Wanneer dit niet lukt dan weer contact opnemen met de Consumentenbond.
Ik heb als oud-AVVL-er het volgende aan Yarden verzocht:
a. Mijn uitvaartverzekering bij voorkeur weer AVVL-natura maken.
b. Is dit onmogelijk dan in polis wijzigen:
-dit is een natura polis, ter waarde van 4570 euro te besteden bij Yarden.
-Dit bedrag jaarlijks aan te passen aan de gestegen uitvaartkosten.(aandelenwinst over 20 à 30 jaar is gemiddeld hoger dan de toename van uitvaartkosten).
-Als uitvaart niet bij Yarden wordt uitgevoerd kan Yarden een kostenpost voor verwerking, administratie en gemiste exploitatie van 30% van dit bedrag aftrekken en uitkeren.(dit komt overeen met totale kosten die banken opvoeren voor beleggingspolissen).
Ik heb als oud-AVVL-er het volgende aan Yarden verzocht:
a. Mijn uitvaartverzekering bij voorkeur weer AVVL-natura maken.
b. Is dit onmogelijk dan in polis wijzigen:
-dit is een natura polis, ter waarde van 4570 euro te besteden bij Yarden.
-Dit bedrag jaarlijks aan te passen aan de gestegen uitvaartkosten.(aandelenwinst over 20 à 30 jaar is gemiddeld hoger dan de toename van uitvaartkosten).
-Als uitvaart niet bij Yarden wordt uitgevoerd kan Yarden een kostenpost voor verwerking, administratie en gemiste exploitatie van 30% van dit bedrag aftrekken en uitkeren.(dit komt overeen met totale kosten die banken opvoeren voor beleggingspolissen).
Re: klachten Yarden
Het is alleen zo jammer dat Yarden totaal geen reactie geeft op brieven. Ik heb ze nu 3x aangeschreven en 4x gemaild maar helaas.............. Natuurlijk moet je bezwaar maken maar de frustratie wordt alleen maar groter omdat er dus geen enkele reactie komt.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jun 2007 00:22
Re: klachten Yarden
Yarden is verplicht een reaktie te geven op de klachtenprocedure welke in gang gezet wordt als je het klachten en "complimenten" ( is dat ook nog mogelijk???? ) formulier op de site www.yarden.nl invoert
Je krijgt een standaard antwoord via e-mail terug dat ze binnen 2 weken zullen reageren. ( een belofte )
Reageren ze niet dan zitten ze goed fout en zie ik tzt wel verder en houd ik ze aan het oude contract.
Daarnaast kun je indien door Yarden niet gereageerd wordt je beklag doen bij het KIFID te Den Haag.
Eerst moet je echter je beklag doen bij Yarden!
Dus zoveel mogelijk gedupeerden de klachtenprocedure op de site van Yarden invoeren zodat ze totaal overbelast raken. Dan komt er zeker geen tijdig antwoord op de klachtenprocedure.
Je krijgt een standaard antwoord via e-mail terug dat ze binnen 2 weken zullen reageren. ( een belofte )
Reageren ze niet dan zitten ze goed fout en zie ik tzt wel verder en houd ik ze aan het oude contract.
Daarnaast kun je indien door Yarden niet gereageerd wordt je beklag doen bij het KIFID te Den Haag.
Eerst moet je echter je beklag doen bij Yarden!
Dus zoveel mogelijk gedupeerden de klachtenprocedure op de site van Yarden invoeren zodat ze totaal overbelast raken. Dan komt er zeker geen tijdig antwoord op de klachtenprocedure.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jun 2007 00:22
Re: klachten Yarden
Vul ook nog even het klachtenformulier in op www.yarden-uniek.nl
Samen staan we sterker en beheerder van deze site wil een gezamenlijke klacht gaan indienen bij het KIFID te Den Haag.
Samen staan we sterker en beheerder van deze site wil een gezamenlijke klacht gaan indienen bij het KIFID te Den Haag.
Re: klachten Yarden
Ook wij zijn gedupeerd.....
Yarden heeft er een mooi verhaal van gemaakt.
Maar toen wij ons hebben ingekocht voor een bepaald bedrag, was ons verzekerd dat dit geld zou "groeien" en er daardoor nooit meer iets hoefde bij te worden betaald, ons hele leven niet!
En wat schetst onze verbazing , de boel word op de schop gegooid en ze beloven dat wij de eerst komende 5 jaar gedekt zijn.
Maar ja wat naar die 5 jaar??????
Ik heb ook de uitzending van tros radar gezien, volgens mij snappen ze het niet helemaal, of de man die het woord deed over dit onderwerp was ook stieken een medewerker van Yarden.
groetjes bert
Yarden heeft er een mooi verhaal van gemaakt.
Maar toen wij ons hebben ingekocht voor een bepaald bedrag, was ons verzekerd dat dit geld zou "groeien" en er daardoor nooit meer iets hoefde bij te worden betaald, ons hele leven niet!
En wat schetst onze verbazing , de boel word op de schop gegooid en ze beloven dat wij de eerst komende 5 jaar gedekt zijn.
Maar ja wat naar die 5 jaar??????
Ik heb ook de uitzending van tros radar gezien, volgens mij snappen ze het niet helemaal, of de man die het woord deed over dit onderwerp was ook stieken een medewerker van Yarden.
groetjes bert
Re: klachten Yarden
De site yarden-uniek is heeft Yarden door een advocaat uit de lucht laten halen. Hou dit forum in de gaten. Komend weekend gaat deze site
(verzamelen alle klachten) onder een andere naam in de lucht.
Nog een tip: op de site van *Yarden* heeft de heer van Wageningen (directie van Yarden) een *weblog*. Misschien handig om daar uw klachten ook eens neer te leggen. Het is toch te gek voor woorden,dat Yarden zo hardleers is en blijft bij zoveel klachten. Nu worden de premievrijen als 'zondebok'aangewezen (zie weblog aldaar)
(verzamelen alle klachten) onder een andere naam in de lucht.
Nog een tip: op de site van *Yarden* heeft de heer van Wageningen (directie van Yarden) een *weblog*. Misschien handig om daar uw klachten ook eens neer te leggen. Het is toch te gek voor woorden,dat Yarden zo hardleers is en blijft bij zoveel klachten. Nu worden de premievrijen als 'zondebok'aangewezen (zie weblog aldaar)