LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pedros
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 09:18

Re: Orange

Ongelezen bericht door pedros »

IK heb orange telefonie en internet heb hier geen problemen mocht je even zonder telefoon zitten kan je gewoon even de livebox resetten en alles werkt weer.[/b]

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Om een aantal mensen hier uit de droom te helpen: Wanadoo is nooit overgenomen door Orange, maar slechts van naam veranderd en dat heeft technisch gezien dus niets aan het ADSL netwerk veranderd.........

dj3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:05

Re: Orange

Ongelezen bericht door dj3 »

Er zijn wel degelijk dingen veranderd dan alleen slechts de naam van Wanadoo in Orange. En niet ten goede. Misschien is het adsl netwerk (dus het technische gedeelte) het enige wat hetzelfde is gebleven.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

heb een klein jaar wanadoo (nu orange) gehad en nooit problemen.
op een ongevraagde spamfilter à 0,95 oid na, wat na telefonisch contact direct ge-annuleerd werd. mn livebox geeft een snelheid van +/- 17mb down, zit ook ong 550 meter van de wijkcentrale vandaan...

alleen de routing van wanadoo/orange is ronduit k*t....pingen naar websites/servers geeft een gemiddelde ping van ~10ms hoger als planet internet/xs4all/tiscali/casema.
tracert laat zien dat orange gemiddeld 2/3 hops meer nodig heeft.

over een paar weken wordt het dus xs4all hier; de gemiddelde internetter merkt hier niks van maar iemand die van online gamen houdt merkt het verschil wel van een aantal hops meer of minder.

laat staan van de pingspikes die ik sinds ong 3 maanden ervaar met orange :evil:

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

ik kan me nu ook aansluiten in de grote rij mensen met problemen met een opzegging,
op mn nieuwe adres een nieuwe aanvraag voor vaste tel bij kpn en een adsl aansluiting van xs4all. Kreeg er meteen een digitenne van kpn bij.

koste me 4 uur bellen om die ongevraagde digitenne **** op te zeggen,
vrijdag gaat de doos die me €95,- kostte retour. Wordt afwachten of en wanneer ik mn geld terug krijg...

Gister orange gebeld of het goed gaat met de beëindiging van mn adsl+bellen contract. Krijg ik doodleuk te horen dat ik niet heb opgezegd en er weer een jaar aan vast zit..........
Op mn oude adres :evil: Mevrouw kon niks over een opzegging in april vinden in de gespreksgeschiedenis. Nu werk ik zelf voor een ISP dus ik weet dat zeker 60% niks hierin vermeldt.... Heb dr telefonisch uitgelachen en gezegd dat ik orange ga blokkeren.
Ze wilde nog wel even een postcode check doen, als het adsl op mn nieuwe adres niet mogelijk is dan was dat nog wel een mogelijkheid om het te beëindigen.

Ik ben niet dom, dan hebben ze meteen mn nieuwe adres...
Ik laat mijn mobiele telefoonprovider uitzoeken op welke datum en tijdstip ik precies heb opgezegd, vervolgens laat ik hun rekening blokkeren bij mijn bank. De livebox+kopie van mn telefoongegevens+een schriftelijke uitleg gaat aangetekend met handtekening retour naar orange.

En dat is dan einde verhaal orange voor mij, ze hebben mijn nieuwe adres toch niet dus ik wens ze veel plezier met het lastigvallen van de nieuwe bewoners van mn oude adres. Jammer dat het zo moet gaan, had nooit problemen met orange (op de routing na dan).

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Verhuizen is doorgaans geen geldige reden om voor einde contract te mogen opzeggen, meestal verhuist je abonnement gewoon mee naar je nieuwe adres......

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

opzeggen per einde contractdatum is echter wel een geldige reden....en laat ik dat nou net gedaan hebben :evil:

catje46
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2007 14:41

Re: Orange

Ongelezen bericht door catje46 »

ORANGE Spreek me er niet van
Mijn zwager werkt op de afdeling mobiele telefonie
en daar willen die stugge lui zelfs niet naar luisteren
ik heb nu twee maanden niet betaald
maar kan ook nu mijn abbo niet opzeggen voordat ik het wel betaal
met de dreiging dat ik alle kosten moet betalen
och ze doen maar ik betaal niet en over tien dagen is mijn contract van een jaar voorbij daar kan ik mee leven
maar na een jaar van doffe ellende en telefoontjes en arrogante kwallen
die net doen of jij dom bent ga ik weer terug naar UPC daar ben ik 6 jaar klant geweest zonder enig probleem met internet en telefonie.
En het mooie is ik ben dan gewoon goedkoper uit dan bij orange
maar wat ik niet gelezen heb is dat er mensen zijn die gewoon niet kunnen bellen naar orange nummers zoals ikzelf na een nieuwe modem in het begin en de ene firmware na de andere kan ik nog steeds niet bellen en internet ben ik blij dat ik 400 tot 600 kbps haal
en dat met een abbo voor 20 mb.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Orange

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

d3R:
En dat is dan einde verhaal orange voor mij, ze hebben mijn nieuwe adres toch niet dus ik wens ze veel plezier met het lastigvallen van de nieuwe bewoners van mn oude adres.
Geen punt, gelukkig kunnen bedrijven als Orange een deurwaarder inschakelen en heeft een deurwaarder de mogelijkheid om je adres te controleren c.q. op te vragen anders zouden veel bedrijven inmiddels wel failiet zijn geweest omdat een contractant plotseling onvindbaar zou zijn. Of laat jij je nergens inschrijven in een gemeente?

Lastige in jou geval zal zijn dat als ze je vinden en je gewoonweg niet bereid bent ze te betalen en op normale wijze tot een oplossing te komen, ze gewoon beslag op je inkomen (bankrekening) leggen.
d3R:
opzeggen per einde contractdatum is echter wel een geldige reden....en laat ik dat nou net gedaan hebben
Mits je het schriftelijk en aangetekend met als je slim bent, bevestiging handtekening hebt gedaan ja. Anders kun je aantonen wat je wilt en hoeveel je wilt maar er zal weinig bewijs voor je zijn dat je niet opgezegd hebt.


Ik snap niet dat mensen niet juist vooronderzoek doen alvorens een keus te maken. Ik doel hier op het feit Orange... deze levert telefonie, internet in één pakket voor een zeer laag bedrag. Vergelijk je met andere providers dan zie je dat in 99,9% van alle gevallen dezelfde abonnementen vele malen duurder zijn. Je zou dan toch echt bij jezelf te raden moeten gaan wat er dan niet klopt. Je betaald aan de hand van product en service en omdat je kiest voor goedkoop lever je dus in op service. Orange en ook Tele2 overigens, zijn dus ook echt voor die mensen op de markt gezet onder het mom van 'voor mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten'.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

en een deurwaarder mag zomaar adresgegevens van een persoon opvragen bij de gemeente?

Als dat zo is hebben we meteen een oplossing voor iedereen die via internet opgelicht wordt door particulieren en zn eigen naam gebruikt voor de banktransactie....

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Orange

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

en een deurwaarder mag zomaar adresgegevens van een persoon opvragen bij de gemeente?
Wanneer er via een rechter uitspraak is gedaan dan mag inderdaad bij de gemeente de adresgegevens worden opgevraagd. Zelfs al heb je bij de gemeente een geheim-adres opgegeven.

Dit weet ik n.l. uit praktijk ervaring i.v.m. de ex-man van mijn vriendin. Deze is nergens te vinden op deze aardkloot en heeft nog even tijdens de scheidingsprocedure schulden gemaakt. Resultaat, m'n vriendin kan nu dus alle schulden betalen ondanks dat wij een geheim adres hebben. Rara hoe kan dit?

Navraag bij de deurwaarders en advocaat, zegt dat na een uitspraak van een rechter - (en dit gebeurt in 99,9% van alle gevallen wanneer iemand weigert te betalen) - de deurwaarder toestemming heeft om bepaalde middelen te gebruiken om de persoon in kwestie te vinden.
Als dat zo is hebben we meteen een oplossing voor iedereen die via internet opgelicht wordt door particulieren en zn eigen naam gebruikt voor de banktransactie....
Oplichting door 'particulieren' ligt anders, een particulier moet een 'civiele procedure' starten en eerst gelijk halen. Hierna kan de 'particulier' een deurwaarder inschakelen om het bedrag terug te vorderen van de 'oplichter'. Hierbij verstrekt de deurwaarder overigens geen verdere gegevens (zoals adres e.d.) aan de eiser (particulier).

Een particulier kan dus niet zelf na een uitspraak van een rechter of oplichting naar de gemeente gaan voor de gegevens van de oplichter.
------
De schuldeiser zelf kan dus nimmer rechtstreeks bij de gemeente aankloppen voor het adres van iemand. Er moet altijd een uitspraak (vonnis) zijn van de rechter, met dit vonnis kan de deurwaarder worden ingeschakeld welke - indien de persoon met schuld onvindbaar is - opgezocht kan worden in het GBA (Gemeente Basis Administratie).

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

en wat voor rechtzaak start orange dan? imo ook een civiele :?

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Orange

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Vergat ik er idd bij te vermelden, Orange doet in een dergelijke geval ook gewoon een civiele-procedure starten.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

i.v.m. de ex-man van mijn vriendin. Deze is nergens te vinden op deze aardkloot en heeft nog even tijdens de scheidingsprocedure schulden gemaakt. Resultaat, m'n vriendin kan nu dus alle schulden betalen ondanks dat wij een geheim adres hebben. Rara hoe kan dit?
dan spreek je jezelf dus in 2 zinnen tegen ;)
heeft dit in jou geval geen andere oorzaak? was ze getrouwd in gemeenschap van goederen en zit die kerel in de schuldsanering oid?

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Orange

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

/offtopic modus/
dan spreek je jezelf dus in 2 zinnen tegen
heeft dit in jou geval geen andere oorzaak? was ze getrouwd in gemeenschap van goederen en zit die kerel in de schuldsanering oid?
1) Ja ze was getrouwd in gemeenschap van goederen.
2) Nee hij zat niet in schuldsanering.


Ongeacht gemeenschap van goederen of niet: Hij had een vast inkomen en mijn vriendin had geen inkomen. Haar ex-man stond na de scheiding (schulden overigens wel uit het huwelijk) echter niet ingeschreven in welke gemeente dan ook, alvorens een uitkerende instantie erachter komt ben je al maanden tot jaren verder dus hij bleef zijn inkomen op het oude adres krijgen. En mijn vriendin werd er continue mee geconfronteerd - ja ik weet het, gemeenschap van goederen is beide aansprakelijk, maar van een kale kip valt niet te plukken he!

Ongeacht dat mijn vriendin wel een adres had waarop ze ingeschreven stond en zelfs bij de gemeente aangaf dat ze wegens omstandigheden een 'prive adres' wilde wisten deurwaarders dit adres als nog te krigen i.v.m. de uitspraak van de rechtbanken.


Conclusie: Wil je je verplichtingen ontlopen dan zul je nergens jezelf op een adres in moeten schrijven.
/end offtopic modus/

abc_tje2
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door abc_tje2 »

Vraagje... weet iemand hoe het met de opzegtermijn in de algemene adsl lite voorwaarden van Wanadoo zat een jaar of 4 geleden?

Ik heb helaas die voorwaarden niet meer, maar wat ik me ervan kan herinneren was dat je, nadat je een jaar lid was geweest, iedere maand kon opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Dat heb ik toendertijd expliciet opgezocht nadat ik daarover al de nodige trammelant had gelezen. Dit is alleen niet meer na te gaan omdat nu alleen de voorwaarden van Orange terug te vinden zijn en die van Wanadoo van toendertijd niet meer.

Ik heb overigens maar een paar hickups gehad sinds het Orange is, maar verder doet adsl het prima. Dus qua internet heb ik verder geen problemen.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

De algemene voorwaarden van 4 jaar geleden zijn zo niet meer geldig en al 3 jaar geleden vervangen door voorwaarden waarin staat dat er per jaar kan worden opgezegd i.p.v. per maand............

abc_tje2
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door abc_tje2 »

Juridisch gezien gelden voor mij toch gewoon de voorwaarden zoals ik daar toendertijd mee akkoord ben gegaan?

Ze kunnen niet zomaar eenzijdig de overeenkomst veranderen tussen henzelf en mij door voorwaarden die van toepassing waren naar hun believen aan te passen.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door d3R »

geloof dat je daar altijd een bericht over krijgt en de mogelijkheid als je het niet eens bent met het aanpassen op die grond op te zeggen.
doe je dat niet dan ga je dus akkoord oid...

abc_tje2
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:57

Re: Orange

Ongelezen bericht door abc_tje2 »

Nooit gehad....

Gesloten