LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent ( kapotte meters )

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Essent ( kapotte meters )

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hallo

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen of aan kan geven wat ik moet doen .
Vorig jaar heeft de essent mijn verbruik ( verwarming ) ingeschat , met resultaat erg veel bij betalen.
Dit was een schok omdat dit meestal niet het geval was , na wat heen en weer gebel mocht ik zelf de standen opnemen en doorbellen .
Hierdoor kwam ik er achter dat 3 van mijn meters die aan de verwarming hangen kapot waren , ik heb daar melding van gemaakt en na maanden kwam er eindelijk iemand die meters vervangen .
Die nieuwe meters zijn opgehangen voor het nieuwe stookseizoen begon .
De oude meters gaven een verbruik aan wat zo enorm hoog was dat ik er van schrok en dat ze met hun schatting van het vorig stook seizoen nog te laag zaten.
Nu kwam de afrekening afgelopen maandag , met de standen van de oude kapotte meters erop en de standen van de nieuwe meters .
Uw begrijpt het denk al of ik even voor 21 mei een bedrag wil over maken van 775 euro .
Dit kan ik never nooit niet betalen ik heb van de 6 verwarmingen er maar 2 aan en dat voor een maand of 2 per jaar en dan ook maar voor even , de nieuwe meters geven een veel normaler verbruik aan .
Moer ik dan maar betalen voor een produkt waar ze zelf al aan toegeven dat ze kapot waren door ze te vervangen.

Als ik dat zo eens uitreken zit ik dan met mijn zoon in een flat op een verbruik van meer dan 2200 euro ?? :(
Kan iemand mij de weg wijzen wat te doen ,een brief sturen ? Nederlands is niet echt mijn sterkste punt .

Alvast bedankt .

Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Re: Essent ( kapotte meters )

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Niemand die er wat van weet ???

jg huijser
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:06

Re: Essent ( kapotte meters )

Ongelezen bericht door jg huijser »

hallo mensen,

Ik heb een vraag misschien weten enkele er een antwoord op.

De vraag is:er zei laatst iemand tegen mij dat de gas en electra meters
een kleine 10% afwijking hebben naar boven afgerond dat wil zeggen in
het voordeel van de leverancier,nu als dat zo is waar om krijgt de klant
dan niet een kortings bedrag op de jaarrekening.

Dat zou dan eerlijk zijn?????

groetend, jh.uit h.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Essent ( kapotte meters )

Ongelezen bericht door Nita »

Rhiannon,Iemand op dit topic heeft mij de tip gegeven contact te zoeken met Consuwijzer,Bespreek met iemand daar je klacht ,en zij helpen je verder.Er is niets mis hoor ,met je nederlandse taal.Succes.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Essent ( kapotte meters )

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wanneer meters defect zijn geraakt dan moet er een redelijke schatting gemaakt worden van wat je verbruikt hebt. Als richtlijn wordt dan wordt er gekeken naar het verbruik in het verleden. Wanneer in het gebruik niet echt iets is verandert dan kan er naar alle redelijkheid een schatting gemaakt worden. Dat er 775 euro betaald moet worden dat zou kunnen. Het loopt sneller op dan je denkt en daarbij kennen wij hier jou verbruik niet. Ook weten wij en ook jij niet hoelang deze meters al stil staan.

Het zal allemaal best wel kloppen, maar omdat het bedrag zo hoog uitvalt, moet je toch slikken. Je kan er tegen in beroep gaan en vragen of zij de schatting willen herzien. Dan krijg je ook meteen een specificatie over hoe alles is berekend.

Succes.

Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Re: Essent ( kapotte meters )

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hallo

Het verbruik wat geschat is vele malen hoger als wat de voorafgaande jaren het geval was vandaar de schrik .
Ik kreeg normaal wel wat terug , maar ik ga morgen even een brief opstellen en die dan maar aangetekend weg doen .
Ik wil niet zomaar gaan betalen vooral omdat ik dan ook met een maandlast zit die ver boven wat ik betalen kan dat ik me afvraag of ik dan nog wel mijn kind eten kan geven .

In ieder geval ga ik wel contact zoeken met consuwijzer dus alvast bedankt :D

Gesloten