LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten in de tuin

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Maran
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 apr 2007 13:45

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Maran »

Belasting voor waarvoor ?
Het geld gaat echt niet naar de dierenasiels, hoor.
Die moeten het tegenwoordig hebben van giften en sponsors.
Het gaat eerder besteed worden aan parkeerplaatsen en huizen
en dat is toch niet de bedoeling ?

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Hond2 »

Maran,kijk nu eens hoe je reageert als ik "tig katten" en "kattenbelasting" noem.
Als door een wesp gestoken.
Jij houdt al je katten gewoon bij je,dus wat mij betreft is dat geen probleem maar er zijn echt wel mensen met meerdere katten die ze allemaal buiten laten lopen en dus overlast laten veroorzaken.
Nee,ik ben geen klager en er valt best te praten met mij maar mijn probleem is dat de liefde altijd van één(mijn) kant moet komen en daar pas ik zo langzamerhand voor.

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Hond2 »

Belasting voor waarvoor ?
Het geld gaat echt niet naar de dierenasiels, hoor.
Die moeten het tegenwoordig hebben van giften en sponsors.
Het gaat eerder besteed worden aan parkeerplaatsen en huizen
en dat is toch niet de bedoeling ?
Haha,nee hoor.De hondenbelasting gaat ook niet naar zaken die hondenbezitters aangaan toe;gaat gewoon in de algemene pot en dus is de hondenbezitter een mooie melkkoe.
Het wordt tijd dat kattenbezitters ook aangeslagen worden.

Maran
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 apr 2007 13:45

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Maran »

Ik voel me geen melkkoe wat mijn honden betreft.
En wat ik wel hier (in overijssel) zie dat alles netjes word opgeruimd
maar daar is ook alles mee gezegd.
Maar om alle tuintjes om te gaan spitten gaat me wel een beetje tever.
Ik begin bij mezelf meer kan ik niet doen.
Ik heb de tuin vol met tegels (en veel klimmop tegen de schuttingen) dat is toch wel wat makkelijker om schoon te houden met honden en katten idem dito.
Kortom alles doe ik ervoor zelfs voor andere dieren heb ik dat er voor over omdat zij niet kunnen beslissen voor wat mensen doen.
Ik vind het heerlijk dat het ook goed kan gaan zonder problemen ,
lekker relax :-) in mijn tuintje.
Vind je mijn reactie zo gek hond 2 u bent zo gefixeerd op katten en de bezitters dat is nou ook weer niet nodig.
Tja , sorry zo ben ik niet het heeft geen zin om het zo hoog op te laten lopen er zijn oplossingen genoeg dus wat let je.
Als het probleem bij u zo hoog ligt (waar ik best begrip voor op kan brengen) schrijf eens naar radar enof rijdende rechter.
Kijk ik weet ook we kunnen hier wel gaan praten maar doen is beter.
Anders schiet het natuurlijk nooit op.
Sucses !!!

Groetjes An.

Maran
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 apr 2007 13:45

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Maran »

Ha,ha ja precies een een wesp zijn zeer nuttige dieren hoor
en nog mooi ook :lol:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Soraya »

Mijn katten (6 stuks) hebben een grote ren waar ze overdag van tijd tot tijd in kunnen, en het huis. En verder wil ik niet dat ze overlast veroorzaken. Ik vind het ook erg jammer dat toch nog een groot gedeelte van de kattenbezitters binnen bebouwde kom, vinden dat katten gewoon los kunnen lopen. Want op het moment dat hun dier onder de auto is gekomen hoor je ze ook hoog en laag erover dat het (altijd) aan de automobilist lag.
Nee, mijn katten zijn gelukkig met hun beperkte ruimte, geven geen overlast bij buren en mensen die vogels/vissen hebben, doen hun behoefte ook op de bak bij ons, en vangen ook geen wilde dieren. Daarnaast zorgen ze ook niet voor geluidsoverlast (op een enkele mauw na tussen 10.00 -22.00 uur in de ren als ze buiten zijn en niet binnen)

In dat opzicht mogen ze voor alle loslopende katten best kattenbelasting gaan heffen, wordt flink wat werk om hun adressen te achterhalen, maar misschien dat mensen er dan wat beter over gaan na denken om hun katten zomaar naar buiten te doen.

Met boerderijen zal het veel lastiger worden, daar de katten daar ook op muizen jagen, maar binnen bebouwde kom zijn er voldoende dingen waar wij als eigenaar wat aan kunnen doen.

Maran
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 apr 2007 13:45

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Maran »

Hallo Mensen ,

Nogmaals niemand heeft last van mijn katten
en ik ook niet andere katten.
Maar belasting daarvoor vind ik tever gaan dan word het dierenasiel nog voller juist dat is erg (daar word geen woord over gerept)
En als dierenliefhebber vind ik dat nou ook weer niet nodig.
Vind wel mocht er iemand last hebben van een ander
z,n kat dat daar wat aan gedaan moet worden.
Eventueel een verplichting van een ren of een omheinde tuin.
Een beetje rieel blijven kan toch ook ik betaal honden
belasting en toch zie ik dagelijks honden loslopen en tja,
een drol voor iemands deur is ook niet niks.
En wat de mensen vergeten dat de stank van de auto's erger is
en alles kapot maakt ons de kinderen de dieren en uw tuin.
Maar ja zo zijn mensen als je het niet direct kan zien dan is het geen probleem.
En wie zijn van deze situatie de dupe van ja je raad het al de
dieren die al bijna nergens kunnen en mogen lopen.
Er is wel wat aan te doen maar zolang de hoge heren er niet aan verdienen word er ook niets aan gedaan.
Uiteindelijk zit ik hier dus piet snot :-(

kAAtje_76
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2005 21:55

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door kAAtje_76 »

Wij hebben de Catstop van Nortene. Dit is een bewegingsmelder die reageert met een ultrasoon geluid. Sinds wij dat ding hebben geinstalleerd in de tuin hebben we geen last meer van de katten van de buren. Van onze eigen kat hebben wij ook geen last en de buren gelukkig ook niet want die blijft gewoon binnen.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door mens »

Iets in de trant van belasting vind ik wel een goed idee. Belasting voor de katteneigenaars die hun kat(ten) buiten hun eigen huis / tuin laten. Maar dan wel in een apart potje, waarduit schrikdraad gesubsidieerd wordt voor mensen die katten juist uit hun eigen tuin willen houden.

Of, wat mij betreft nog liever, binnen de bebouwde kom mogen huisdieren niet los rondlopen op de openbare weg. Nu staat die regel wel vaak in de apv voor honden, maar niet voor katten (en andere huisdieren). Ik heb nooit helemaal begrepen waarom dit onderscheid wordt gemaakt.

Ik vind katten leuke beesten, ook al heb ik er zelf geen. Helaas heb ik wel last van andermans katten. Niet alleen de overlast door poep, maar ook doordat ik mijn eigen huisdieren (konijnen) niet zonder toezicht in mijn tuin kan laten rondlopen. Ik durf niet eens naar binnen om drinken te pakken of naar de w.c. te gaan als m'n konijnen los rondlopen, uit angst dat ze door een kat gegrepen worden. En dat vind ik erg.
Jammer dat er maar weinig katteneigenaars zijn die rekening houden met anderen. Ik heb wel de indruk dat dier groep groeit, hopelijk draagt deze discussie daar ook weer aan bij. Maar ik vrees dat een extra 'stimulans' vanuit de overheid nodig is, zoals ook al voor honden gebeurt.

dumela
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2007 16:07

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door dumela »

Beste Kaatje,
Graag een antwoord van jou terug. Is de Catstop van Nortene die je gekocht hebt waterdicht? Of te wel kan dit apparaat een bui verdragen en kan je hem dus in de tuin laten staan zonder dat hij kapot gaat?? Ik heb nl. van Conrad een kattenstop gekocht maar deze is eigenlijk alleen voor binnen geschikt, of te wel deze is niet waterdicht en een nacht buiten laten staan helpt wel tegen katten maar in ons natte landje kan het apparaat dan ook zo maar kapot zijn. En werkt de Catstop die je gekocht heb Kaatje?? Heb je NU geen katten meer in je tuin??
Ik hoop dat je me antwoord kan geven.
Vr. groet,
Dumela

Karin V. Katten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Karin V. Katten »

Hoi,


Ik word er ook niet goed van, elke dag die gore kattenpoep!! Ben zwanger en kan nu niet eens meer in mijn tuin werken.

Omdat ik nu toch de tijd heb ( grrr) omdat ik niet meer in mijn tuin kan werken, kijk ik wel welke kat dit doet, ik waarschuw de eigenaar 1x, bespreek ook dat die het elke dag weghaald of met een oplossing komt, anders ga ik naar de gemeente, moeten die er maar even langs gaan. En elke katteshit, die er nog ligt...gaat tegen hun raam aan!!

En ik maar hondenbelasting betalen,voor mijn hond die het netjes op zijn hondentoilet doet!!

Spijkermatten maken, op de plekken dat ze je tuin inkomen, heb de bewuste kat,die daar insprong nooit meer gezien.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door S. »

Lekker tegenstrijdig stukje van Kaatje K!
Ze mag niet in de kattenpoeperige tuin werken i.v.m. zwangerschap, maar wél gooien met de poeperij. :lol:

debonaire
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2007 21:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door debonaire »

spijkermatten maken? Je kunt net zo goed meteen vergif strooien.

Waar slaat dat op!! Je kunt bijvoorbeeld ook een waterslang pakken en de katten waarvan je last hebt nat spuiten , dan heb je de eerste tijd ook geen last meer van ze.

Drollen tegen ramen gooien?! En dat noemt zich volwassen.

Ben het absoluut eens dat de katteneigenaren hun katten beter in de gaten moeten houden maar heb ook begrip voor ze dat ze niet elke move die hun kat maakt na kunnen gaan.

Hoe jullie ook proberen die katten uit de tuin te houden doe dit dan in ieder geval op een diervriendelijke manier!

Karin V. Katten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Karin V. Katten »

Weet je wat diervriendelijk is? Je kat opvoeden, wat WEL kan! Als de eigenaar niet te lui is om `n beetje tijd in zijn kat te steken!!

Als ik zo mijn kind kwijtraak door Toxoplasma...wie is er dan vriendelijk?


Word er doodziek van dat al mijn dure planten worden uitgegraven en vernield en overal van die smerige kattestront ligt die nog erger stinkt dan hondestront.


Ik had mijn medebewoners van deze staat, gezegd dat ik last had van hun kat, hun antwoordt was: `die kat is niet van ons, ons dochtertje voert hem weleens, maar hij is niet van ons.

-Totdat ik de dierenbescherming had gebeld om de zwerfkat op te halen, toen was ie plotseling wel van hun en zou hun dochtertje ontroostbaar zijn. NOU VRAAG IK JE!@!!!

Kattenbelasting?? Liever vandaag dan morgen. Zo komen de asielen vol? Nee, zo nemen minder mensen een kat,eerst zal er een overschot zijn,maar daarna neemt het af. Meestal worden ze in het asiel ook geholpen, vind ik een goed punt.

Met een tuinslang?? Katten zijn slim en wachten rustig af, tot je weg bent.

Kattenliefhebbers: Hoe zou jij het vinden,als er elke dag een verse stinkende hondedrol in je tuin ligt?

Als katten in MIJN tuin op een spijkermatje staan, is dat de schuld van de eigenaar en niet van mij. Opvoeden heet dat. Kost natuurlijk wel even tijd en de meeste katten eigenaren zijn `ZO` druk...... :roll:

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ik vind kattenbelasting niet redelijk voor katten die nooit buiten komen.
Hoe wil men dit dan oplossen?

Karin V. Katten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Karin V. Katten »

Mijn hond..die al zijn behoefte in zijn `honde-wc` doet en waarvoor ik ook hondebelasting betaal....hoe wil jij dat oplossen dan?

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Normaal gesproken laat je een hond buiten uit lijkt mij want het dier moet toch ook kunnen rennen en spelen,ook met andere honden.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun hond [ik denk binnen]op een honden w.c. laten gaan.

Hou me ten goede want ik vind de HB ook onterecht omdat dit vroeger is ingevoerd vanwege de hondenkarren met handel,alleen heeft men dit nooit afgeschaft,nee natuurlijk niet het is maar wat lekker als je als gemeente wat extra inkomsten krijgt die niet eens voor de honden gebruikt worden want een poepscooter heb ik hier nog nooit gezien,maar ik betaal wel HB van 110 euro per jaar.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Soraya »

in principe zouden alle kittens al gechipt worden dit jaar, en dus kunnen ambtenaren aan de hand van een chip de eigenaar achterhalen.
Gelukkig doen mijn katten het netjes op de bak, en komen ze (door middel van de ren) niet op straat. Ik zou er helemaal gek van worden als je weet wat er allemaal wel niet kan gebeuren als ze loslopen. Maar ben zelf ook benieuwd hoe ze dit probleem zouden willen aanpakken bij dieren die wel netjes op de bak gaan en verder (op een enkele mauw na) geen overlast veroorzaken)
Daarnaast zijn veel rasdieren die dus niet los op straat te vinden zijn, en zijn meestal alleen de europese kortharen/ huiskatten diegene die overlast veroorzaken

Karin V. Katten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Karin V. Katten »

Nee, niet binnen hoor. Gatver.. :shock: :D

Ik heb hem van puppy af aan,te poepen op een soort van `emmer`die half ingegraven in de hoek van de tuin zit. Daarin een biozak,die ik elke dag verschoon en klaar. Niet omdat ik nou te lui ben om naar het park te lopen,maar de combinatie puppy en peuter en uitgaan en opschieten is niet te vinden. Voordat ik mijn kind aangekleed had, was hij al uitgeweest in de huiskamer en een kleine van 2 laat ik niet alleen achter. Was dus een noodoplossing,maar vind hem achteraf erg makkelijk, vooral met slecht weer.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

O maar nu laat je,je hond wel gewoon uit zoals het eigenlijk hoort?
Wat is het eigenlijk voor ras?

Ik heb weleens van een hondentoilet gehoord maar persoonlijk ben ik er niet zo voor,maar ieder z'n eigen mening hierover.

Zelf heb ik ze altijd vanaf pup geleerd om de behoeftes gewoon buiten te doen en toen waren mijn kinderen ook nog klein maar ik moet wel erbij zeggen dat het een hels karwei was.

Gesloten