Misschien zijn er mensen die ervaringen hebben opgedaan met de volgende aankoopkeuze die ik zou willen maken tussen de:
Citroën C1, Peugeot 107 of de Toyota Aygo.
Zien er zo leuk uit maar zijn ze dat ook?
Prijsverschil is er niet zoveel, uitrusting iets meer en uiterlijk . . . ! Toch alle 3 een andere uitstraling.
Het gaat om de goedkoopste uitvoering en dus 3 deurs.
Bij voorbaat dank voor de eventuele reacties.
Uncle Willy
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie van de 3
-
Re: Wie van de 3
Zoek een goede dealer waar je op terug kan vallen als de rest niet veel uitmaakt. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Aygo, die is net even wat frisser.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de toyota omdat de toyota kwalitatief beter is. doet het beter in de testen tov andere merken. De modellen ben ik verder niet zo van op de hoogte, ik ga alleen uit van het merk. Ik heb geen hoge pet op van citroen en peugeot, maar dat is persoonlijke smaak.
-
De Citroen C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo zijn exact dezelfde auto's
die worden gebouwd in Toyota Peugeot Citroen Automobile Fabriek (TPCA) in Kolin Tsjechie. De fabriek heeft een productie-capaciteit van 300.000 auto's per jaar. Van ieder merk worden jaarlijks 100.000 exemplaren gebouwd. Qua techniek maakt het dus niet uit welke
auto je kiest. Ik heb wel eens gelezen dat Toyota 3 jaar garantie geeft en de andere 2 jaar.
die worden gebouwd in Toyota Peugeot Citroen Automobile Fabriek (TPCA) in Kolin Tsjechie. De fabriek heeft een productie-capaciteit van 300.000 auto's per jaar. Van ieder merk worden jaarlijks 100.000 exemplaren gebouwd. Qua techniek maakt het dus niet uit welke
auto je kiest. Ik heb wel eens gelezen dat Toyota 3 jaar garantie geeft en de andere 2 jaar.
Helemaal juist, Lucky Star; het 'merkenverschil' gaat hier voor wat betreft de kwaliteit niet op, want technisch zijn het exact dezelfde autootjes uit dezelfde fabriek. En jouw stelling over de garantie is ook juist.
De C1 heeft wel een nadeel als je persé een cd-speler (af fabriek) in je auto wil hebben, want alleen bij de C1 ben je dan verplicht de duurdere versie te nemen; bij de Aygo en 107 niet.
Uncle Willy, kijk ook eens op onderstaande link, binnen ditzelfde forum:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40025
Miquel.
De C1 heeft wel een nadeel als je persé een cd-speler (af fabriek) in je auto wil hebben, want alleen bij de C1 ben je dan verplicht de duurdere versie te nemen; bij de Aygo en 107 niet.
Uncle Willy, kijk ook eens op onderstaande link, binnen ditzelfde forum:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40025
Miquel.
-
Dank je wel Miguel en anderen, deze link zag ik wat later toen de vraag al gesteld was.
Op zich is dit niet zo erg want inmiddels zijn we een jaar verder en mogelijk hebben anderen hier ook wat aan.
Ook na wat informatie hier en daar ben ik ietjes wijzer geworden, nog lang niet genoeg en de keus is nog niet gemaakt.
De levertijd is ook nog steeds een maand of 3, aan populariteit van deze karretjes ontbreekt het dus niet.
Gelukkig heb ik nog even de tijd en hoef niet gelijk een beslissing te nemen.
De dealers spelen hierbij ook nog een rolletje, hoe wordt het autootje verkocht.
Mijn voorkeur gaat waarschijnlijk uit naar Peugeut, ondanks de goede naam Toyota welke in dit geval niet zo relevant is, totaal nieuw concept (1 en dezelfde auto voor 3 merken) wat ik heb begrepen.
Groet,
Uncle Willy
Op zich is dit niet zo erg want inmiddels zijn we een jaar verder en mogelijk hebben anderen hier ook wat aan.
Ook na wat informatie hier en daar ben ik ietjes wijzer geworden, nog lang niet genoeg en de keus is nog niet gemaakt.
De levertijd is ook nog steeds een maand of 3, aan populariteit van deze karretjes ontbreekt het dus niet.
Gelukkig heb ik nog even de tijd en hoef niet gelijk een beslissing te nemen.
De dealers spelen hierbij ook nog een rolletje, hoe wordt het autootje verkocht.
Mijn voorkeur gaat waarschijnlijk uit naar Peugeut, ondanks de goede naam Toyota welke in dit geval niet zo relevant is, totaal nieuw concept (1 en dezelfde auto voor 3 merken) wat ik heb begrepen.
Groet,
Uncle Willy
Bij mijn Aygo had ik geloof ik voor 300 EURO een 5-deurs ivp een 3-deurs!
Verder heeft de Toyota 3 jaar garantie en vind ik persoonlijk het uiterlijk mooier.. Tevens is de mooie rode variant gratis. (zelf heb ik de blauwe)
Verder heeft de Toyota 3 jaar garantie en vind ik persoonlijk het uiterlijk mooier.. Tevens is de mooie rode variant gratis. (zelf heb ik de blauwe)