LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2007 20:06

ONVZ

Ongelezen bericht door [email protected] »

Eerder had ik al gereageerd op de veranderingen van ONVZ, maar nu blijkt dat ze ook zeer traag met betalen zijn geworden.
Als je belt krijg je het antwoord, ja wij hebben een betalingsachterstand opgelopen.
Maar als je voorheen je nota op donderdag opstuurde, stond op maandag het geld al op de rekening.
Nu heb ik mijn nota's voor mijn acupunctuur behandelingen van februari en maart nog steeds niet betaald gekregen. (wel heel toevallig)
Eerst binnen halen met geweldige voorwaarden waar je je behandelingen op af stemt en dan van de een op de andere dag je voorwaarden veranderen.
Terwijl ik geen kant meer op kan .
Welke verzekering wil mij nu nog aannemen en van behandelaar plotseling veranderen is natuurlijk ook geen optie al weet ik niet of ik dit zelf wel allemaal wel kan blijven betalen.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Eerst werden nota's automatisch verwerkt nu handmatig vandaar de enorme vertragingen.
Ze zijn de boel voor de poliswijziging al gaan bekijken onder -naar hen zeggen- de polisvoorwaarden.
Ze vergeten echter dat je altijd bij geen of gedeeltelijke uitkering beroep kunt doen op het gegeven dat je er op mocht vertouwen dat de behandeling volledig vergoed zou worden binnen een bepaalde termijn (dat staat immers op hun website !).

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

En blijft er op staan
Ik heb al 2 keer gebeld,ze zouden 6 weken achterstand hebben opgelopen binnen een maand,knap hoor
Ik kan binnen 4 weken echt niet 6 weken achterstand opbouwen
Dit waren trouwens nota s die ook na 14 april vergoed blijven
Tja,waarom dan dat gezever en lange wachten?

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Nou nou zeg een beetje begrip mag ook wel hoor.

Als je veel declaraties moet verwerken en dit plots met hetzelfde personeel handmatig moet gaan doen en bestuderen op een aantal zaken, dan snap ik de achterstand wel.

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Ik heb alle begrip,alleen waarom moet dat opeens allemaal handmatig?
En waarom zet men dat dan niet even op de site?
Belachelijk,mijn gewoon normale medicijnen van december zijn nog niet aan de apotheek betaald,en dat zijn de medicijnen voor hoge bloeddruk hoor

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Waarom dat ineens handmatig moet? Omdat men erachter kwam, na opmaken van de balans, dat ze zo niet door konden gaan. Dan zou de premie volgend jaar extreem omhoog moeten of onvz zou in de problemen komen.
Solidariteitsprincipe, zo staat in de ook door u ontvangen brief.

Ik heb nu een groot deel terug, neem gewoon contact op via website, contactformulier of bel even. Geen gewenst resultaat: klacht indienen.
Geduld is een schone zaak.

:wink:

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Kortom,hun oude systeem deugde niet
Maar toch,ik heb nooit absurd gedeclareerd,maar ben wel de dupe
Hun controlle systeem deugde schijnbaar niet
17 brillen,sorry,ik vind het een bak dat hun systeem geen alarm sloeg,en diegene die 17 brillen declareerde moet eigenlijk geschorst worden
Want dit is eigenlijk een vorm van oplichting
Ik ben in mijn papieren gedoken en zag dat ik in heel 2006 270 euro aan kosten had gehad bij de av,en dat zijn dingen die blijven,deze uitgave komt elke 4 of 5 jaar terug
Oeps,vergeet bijn mijn brillen,vorig jaar een bril voor ver te kijken,en vrees dit jaar een leesbril

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Bel even?
Heb ik al 4 keer gedaan,elke keer is het,vrijdag is onze achterstand weggewerkt
Neem me niet kwalijk,maar meer als 5 weken?
Mag ik 5 weken te laat betalen?

Gesloten