LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

neerzetten o néé want dan moest moeders weer aan de gang.
Snif! :cry: Ik was net over dat trauma heen! :wink:

Inderdaad, en wat waren die bakbeesten zwaar! Sommige waren bijna niet te tillen.
Dan sjouw ik nog liever een Miele wasmachine naar de zolder toe.

De oude bakbeesten van Philips waren zwaar (K11 als ik me niet vergis), maar ook de tv's van Sony!

Waar het heel vaak misgaat is dat de electronische componenten zo worden gedimentioneerd dat ze net boven het normale gebruik aan zitten. Dus een overwaarden hebben ze dan niet.
Als een onderdeel bijvoorbeeld een stroom moet verwerken van 0,5A dan wordt een onderdeel gekozen die 0,65A kan verwerken.
Zou een ander onderdeel iets meer stroom vragen, dan moet dat onderdeel dan bijvoorbeeld 0,85A leveren, en dat onderdeel kan daar niet tegen en wordt opgeblazen.

Offtopic:
Bij computers kun je dat goed zien bij de waarde van de voedingen.
Die worden dan zo gekozen dat de maximale waardes net boven het nominale vermogen ligt.
Vraagt een onderdeel net iets meer vermogen (een processor die defect is en meer energie vraagt dan normaal) dan zal de voeding ook gaan bezwijken.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Na de 30AX wilde men het scherm vlakker maken. Dit resulteerde in een beeldbuis warvan de schermdikte met wel 45% toenam!
Wat een grootbeeld tv toen woog. Vallen ze nu bij de ARBO van achterover!
Niet zeuren, gewoon tillen want hij moest toch vervoerd worden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

@cossie en ikbenik. Cossie dat nicotine verhaal ken ik want ik liet in het midden een plekje zitten ook omdat ik eens een tv terug kreeg want het beeld was niet goed. Kon kletsen als brugman maar nee het was te scherp en gaf veel te veel licht.
Voor allerbei, wij kunnen zeggen dat we wel veel gelachen hebben. Plezier meegemaakt maar ook sores daar was je als monteur ook een beetje voor. Je werdt beetje beter betaald dan de rest want monteurs waren goud geld waard.

Wel helemaal off topic maar toch.

Ronald.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor allerbei, wij kunnen zeggen dat we wel veel gelachen hebben. Plezier meegemaakt
Ik heb wel eens situaties meegemaakt dat een zeer betweterige klant totaal uit zijn nek stond te zwammen, zo erg, dat ik heftige buikpijn kreeg van het lachen!

Of:

Je komt bij een klant en de tv blijft in de standby modus staan.
Zeg je tegen de klant dat je de tv mee moet nemen voor verder onderzoek, reageerd de klant nogal verbaas en verwonderd:

Onzin! Dat zekeringetje kun je hier ook wel vervangen!

Hoe vaak dat ik heb moeten aanhoren dat de mensen stellig van overtuigd waren dat alleen een zekeringetje kapot was.
En dan maar weer uitleggen dat een zekeringetje nooit vanzelf kapot gaat en dat daar zeker een reden voor is.

Maar ook zeer vervelende situaties.

En nu nog steeds.

Ik zat eens een keer midden in een echtelijke ruzie. Dat zijn situaties die je zo snel mogelijk wilt vergeten.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Nu we toch bezig zijn wie kent het drie A chassis nog is ook nog in een B&O geprobeert maar met die versterkers op de achterkant konden ze er niets moois van maken. Sorry voor vraagsteller maar gezien de reactie's heeft u dus geen topmerk maar een mengelmoes van fabrikanten in huis. En dat is allemaal speciaal voor Loewe in een kastje gestopt. Ikea had het niet beter kunnen doen. voor zover de vrolijke noot.

Ronald

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

@ikbenik ik had voor de zekeringen een standaard antwoord, gewoon die dingen zijn er om u te pesten en om ons aan het werk te houden. Heb een keer een wasmachine pomp schoongemaakt en zei hier is uw ring toen waren de rapen gaar wist ik veel. Dan wil je wel wegwezen. Toch ook trieste dingen aan gehoord waar niemand iets aan kon doen en dan neem je de tijd voor zover als mogelijk.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

In mijn tijd bij de televisiefabriek in Eindhoven, SBP, SAN en later SFH, bestelde een Duitse firma (meubelfabriek) K12 apparaten om deze vervolgens zelf in hun meubels in te bouwen. Het waren (voor mij) afzichtelijk lelijke roccoco en louis XIII meubelen, maar toch.
Die duitsers kochten destijds het beste wat er te koop was.
De apparaten werden geselecteerd op afregeling e.d. (mocht ik ook doen) en daarna geheel gedemonteert en verpakt.
Onnodig te vermelden wat een ellende de gefortuineerde bezitters van zo'n meubel-tv na een paar jaar te wachten stond.
Die firma heette iets van: Liesenkutter (sorry voor de schrijfwijze) of iets in die richting.
Maar te hopen dat ze daar een meubelmaker hadden die verstand had van de connectoren van de K12! :D

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je hebt 3 soorten dure producten:

- de eerste soort is dat er alleen onderdelen met de hoogste kwaliteit wordt gebruikt.
Ik heb wel eens gehoord van een versterker die van binnen compleet was gegalvaniseerd. Kostte een paar duizend gulden.

- De tweede soort is de design. B&O valt daar ook onder.
Dat zijn merken die de normale kwaliteit onderdelen gebruiken en aparte design producten maken.

- De derde soort bestaat uit merken die duurder zijn, omdat je de merken betaald. Bij schoenen is het merk Nike zo duur omdat je voor de naam betaald.


Dus als je een hele dure merk koopt, wilt dat nog niet automatisch zeggen dat je dan ook de beste kwaliteit koopt.


Dan nog iets:
In de producten heb je 2 soorten:
De consumentenproducten en de professionele producten.

Dus eis je hoge kwaliteit, misschien dat je dan in de professionele markt moet gaan orienteren.
Het is maar een tip.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Ff gegoogled op "liesenkoetter". Maakten ook platenspelers.
Benieuwd waar ze hun komponenten haalden! Vast niet bij Thorens, Linn of Micro Seiki!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

De beroemde k12 connectors cime was het. De k40 brandde af, ook in luxe merken gebruikt. Toch was het redelijk makkelijk te herstellen de echte loewe opta's wie kent ze nog hadden een print van veredeld karton en als je er met de soldeerbout bij kwam viel het al uit elkaar. Wij deden turfen hoeveel we van die b merken konden repareren en de winnaar kreeg een biertje. eerlijk gezegd zal de koelkast nog wel vol staan.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Ik hoor die ***thyristorschakeling nu nog piepen!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Erg die b merken maar het is niet anders jammer. De echte tijd is geweest komt nooit meer terug. Tv's is exit. Ik lijk wel een oud mannetje die praat over vroeger.

Ronald.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

En het merk Yoko dan? :wink:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Heeft U een Yoko in de toko? Als je de gebruiksaanwijzing even hebt gelezen, dan kom je niet meer bij! Is zelfs een keer bij Ook dat nog geweest.
Verder als dat 180K weerstandje in de voeding defekt was, dan bleef er 300 volt op de collector van de BU 226 staan en was je gelijk wakker als het chassis uit de kast werd geschoven!
Die thyristor eindtrappen kwamen in nog veel meer merken voor, Grundig, Blaupunkt Körting, Imperial, Kuba, Salora,Zanuzzi, Indesit en weet ik veel in van nog veel meer van die kromme merken.
Een klant van mij had een B&O TV en zwoer bij dat merk.
Na ongeveer 7 jaar had hij de eerste storing, de back-up batterij.
Hij vond het een topklasse merk en zou nooit een Philips of een Thomson gaan kopen, want dat was helemaal niks!
Dat er in zijn toestel een Thomson 615 chassis zat en een Philips EAK beeldbuis, dat heb ik hem maar niet verteld!

Vr. Gr. Hans.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Heeft U een Yoko in de toko?
Gelukkig niet!

Ik weet nog dat een collega van mij toendertijd een tv van Yoko moest repareren, tja, wat een drama. De onderdelen waren compleet niet leverbaar.

Dus echt een wegwerpmerk.
Was de tv kapot?

Gooi maar weg en koop een nieuwe.

Een andere oplossing was en is er niet.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

YOKO, YOKO, Yeaaahhh!

JJmac
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:15

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door JJmac »

Ik vind Loewe wel een topmerk, een zeer goede beeldkwaliteit, heb zelfs de digitale kast van @Home maar weer terug gestuurd, geen verschil.
Er was 5 jaar geleden inderdaad een serie die problemen gaf met de lijn trafo maar daar wordt je keurig van op de hoogte gehouden en gratis gerepareerd.

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door hallotjes »

ja, maar als ze je te laat waarschuwen is het knal beng BOEM
met alle gevolgen ten dien. De ene trafo gaat nou eenmaal eerder stuk dan de ander, om van een productie fout te spreken moeten toch wel minstens een paar honderden van die toestellen exploderen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Leeft dit topic over Loewe nog steeds? ik dacht dat de meeste toch al bij het grove design vuil gezet waren, of zijn er nog wat van die Loewe hokken met een philips G110 chassis in de running.

Ronald.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Is Ronald niet een beetje in de war met B&O en het GR2.2 chassis?
G110 in een Loewe ben ik nog niet tegen gekomen. Wel heel wat van die Loewe toestellen gehad met de beruchte Elna lijntrafo´s die dus de geest gaven. In de hoogtijdagen had ik er zeker 10 per week!
Verder als ze goed zijn nagekeken zijn het toch wel mooie toestellen.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten