LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie kan er begrijpend Nederlands Lezen? (Telfort probleem)
-
Wie kan er begrijpend Nederlands Lezen? (Telfort probleem)
Hallo allemaal,
Medewerkster Claudia van (Telfort B.V.) kan helaas niet begrijpend lezen. Ik zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen.
In Januari dit jaar besloot ik om mijn abonnement m.i.v. Augustus 2007 op te zeggen, niet wetende dat het mogelijk was om het abonnement af te kopen en eindelijk op te rotten bij deze waardeloze telecomprovider.
Op 1 mei 2007 trof ik informatie aan op de site van telfort over het afkopen van het abonnement en hiervan wilde ik gebruik maken. Hierop nam ik contact op met Telfort B.V. en één medewerker stuurde mij per email een link naar de pagina waarmee je kon opzeggen en de methode kon kiezen hoe, wat en wanneer.
Na deze stappen te hebben doorlopen heb ik de brief uitgeprint en opgestuurd. Vandaag (Donderdag 10 mei 2007) nam ik contact op met Telfort om erachter te komen of ze al wat meer weten, ik moet namelijk met spoed mijn nummer naar een fatsoenlijke telco verhuizen i.v.m. bereikbaarheid (en ziekte binnen de familie) en het KPN netwerk is hier veelal overbelast en zorgt voor nogal wat problemen.
Dus ik gebeld en kreeg vervolgens te horen dat mijn abonnement niet werd afgekocht maar in Augustus pas werd omgezet naar prepaid zodat ik het telefoonnummer kon verhuizen. Hierop gaf ik antwoord dat ik op 1 mei een brief verzonden heb met een directe beëindiging van mijn contract en omzetting naar prepaid.
Dit kon niet en bestond niet, dus hierbij de vraag aan jullie of ik nu slecht ben in Nederlands, of de medewerkers van Telfort gewoonweg te achterlijk zijn.
De desbetreffende brief staat op de volgende link, graag jullie reactie:
http://members.chello.nl/~maffedarkie/telfort.jpg
Medewerkster Claudia van (Telfort B.V.) kan helaas niet begrijpend lezen. Ik zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen.
In Januari dit jaar besloot ik om mijn abonnement m.i.v. Augustus 2007 op te zeggen, niet wetende dat het mogelijk was om het abonnement af te kopen en eindelijk op te rotten bij deze waardeloze telecomprovider.
Op 1 mei 2007 trof ik informatie aan op de site van telfort over het afkopen van het abonnement en hiervan wilde ik gebruik maken. Hierop nam ik contact op met Telfort B.V. en één medewerker stuurde mij per email een link naar de pagina waarmee je kon opzeggen en de methode kon kiezen hoe, wat en wanneer.
Na deze stappen te hebben doorlopen heb ik de brief uitgeprint en opgestuurd. Vandaag (Donderdag 10 mei 2007) nam ik contact op met Telfort om erachter te komen of ze al wat meer weten, ik moet namelijk met spoed mijn nummer naar een fatsoenlijke telco verhuizen i.v.m. bereikbaarheid (en ziekte binnen de familie) en het KPN netwerk is hier veelal overbelast en zorgt voor nogal wat problemen.
Dus ik gebeld en kreeg vervolgens te horen dat mijn abonnement niet werd afgekocht maar in Augustus pas werd omgezet naar prepaid zodat ik het telefoonnummer kon verhuizen. Hierop gaf ik antwoord dat ik op 1 mei een brief verzonden heb met een directe beëindiging van mijn contract en omzetting naar prepaid.
Dit kon niet en bestond niet, dus hierbij de vraag aan jullie of ik nu slecht ben in Nederlands, of de medewerkers van Telfort gewoonweg te achterlijk zijn.
De desbetreffende brief staat op de volgende link, graag jullie reactie:
http://members.chello.nl/~maffedarkie/telfort.jpg
Re: Wie kan er begrijpend Nederlands Lezen? (Telfort probleem)
hopelijk heb je de voorwaarden dan goed gelezen...?
Afkoopregeling:
oh ja... het heeft geen zin een mederwerker die mogelijk foutieve info heeft doorgegeven verantwoordelijk te houden want op het formulier dat je hebt gestuurd staat duidelijk dat je de voorwaarden hebt gelezen er ermee akkoord gaat. Die voorwaarden zijn altijd leidend...
Afkoopregeling:
Overstappen naar Prepay:Op deze pagina vindt u informatie over hoe u uw abonnement kunt afkopen.
Voorwaarden
Uitsluitend beëindiging binnen de minimale contractperiode.
Opzegtermijn van 3 maanden.
U betaalt een afkoopsom. Deze bestaat uit alle maanden abonnementskosten tot het einde van de minimale contractperiode, met een minimum van 3 maanden.
Eventueel ontvangen korting vervalt.
U dient op het afkoopverzoek duidelijk te vermelden dat u het Telfort telefoonnummer wilt meenemen naar een andere aanbieder (indien van toepassing).
De afkoopsom vindt u terug op de eindrekening die u krijgt.
Bijvoorbeeld:
-U heeft een Abonnement van Telfort met een korting van 50% (€ 6,25 per maand).
-Uw contractperiode is nog twee maanden.
Uw afkoopsom bedraagt dan 3 x € 12,50 = € 37,50.
Afkopen
Wilt u uw abonnement afkopen, bel dan naar de klantenservice van Telfort (1200 vanaf uw mobiele telefoon of 06-26001200 vanaf een andere telefoon), en kies de optie “contract” en dan optie “opzeggen”.
er staat duidelijk dat er een opzegtermijn geldt van 3 maanden..... ook bij afkoop (dus de opzegtermijn kan niet worden afgekocht wat ook bij meerdere providers gebruikelijk is...)Voor het overstappen gelden de volgende voorwaarden:
Overstappen kan als de minimale contractperiode van het abonnement voorbij is én met inachtneming van de opzegtermijn.
Dit betekent dat, u ook na de contractsperiode een opzegtermijn van 3 maanden heeft.
De opzegtermijn van het abonnement is 3 maanden. Dient u het verzoek om over te stappen pas een maand voor het einde van de contractperiode in, dan zal het abonnement vanaf dat moment dus nog 3 maanden doorlopen voordat het kan worden overgezet naar prepay.
U heeft geen betalingsachterstand.
De belminuten, sms-berichten of mms-berichten die nog over zijn op het abonnement kunnen niet meegenomen worden naar prepay.
Op het moment van overstappen mag het abonnement nog niet beeindigd zijn.
Het is niet mogelijk om het contract af te kopen en vervolgens om te laten zetten naar prepaid.
Er zijn geen kosten verbonden aan het overstappen.
oh ja... het heeft geen zin een mederwerker die mogelijk foutieve info heeft doorgegeven verantwoordelijk te houden want op het formulier dat je hebt gestuurd staat duidelijk dat je de voorwaarden hebt gelezen er ermee akkoord gaat. Die voorwaarden zijn altijd leidend...
-
Klopt, echter... omdat mij duidelijk is aangegeven door Telfort dat ik al een opzegbrief had verzonden in Januari kon ik dus zonder verder te maken te hebben met een opzegtermijn tussentijds afkopen. Buiten de opzegtermijn (die 3 maanden) kan dit tenslotte en omdat er reeds een opzegging plaatsvond maakte Telfort helemaal geen probleem om in mei dan maar de afkoopregeling te verrichten.
In dit geval heeft Telfort de klant 'mij dus' slecht voorgelicht.
In dit geval heeft Telfort de klant 'mij dus' slecht voorgelicht.
-
Er staat zelfs letterlijk:
Als je wil wisselen van netwerkprovider bestel je bij de netwerkprovider die je wél wil een nieuw abonnement mét nummerbehoud van je huidige nummer. Hierbij vermeld je dat het nummer direct gemigreerd mag worden en dat je de overige abonnementsperiode zal afkopen. De nieuwe provider doet de aanvraag bij de oude provider, en het is snel geregeld. Ik heb onlangs iets soortgelijks gedaan met het migreren van een domein.
Als je zóveel haast hebt en het is zó belangrijk dat je er zelfs afkoop van je abonnement voor over hebt zou ik het abonnement gewoon laten doorlopen tot de opzegging in Augustus, je betaalt er hoe dan ook toch voor, en waarschijnlijk zitten er gratis belminuten inbegrepen die je dan onbenut laat.
Als de kwaliteit zo slecht is, koop dan zo lang een losse prepaykaart van een andere provider en geef het nummer door aan je familie, of spreek de voicemail van je oude nummer in met daarop je nieuwe /tijdelijke nummer. Je kan het alsnog migreren naar een andere provider in Augustus als je gehecht bent aan het nummer.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Suc6 en sterkte met je familie.
Maar ik snap niet helemaal waarom je het zo graag wil omzetten naar prepay? Dan zit je nog steeds bij dezelfde netwerkprovider?Het is niet mogelijk om het contract af te kopen en vervolgens om te laten zetten naar prepaid.
Als je wil wisselen van netwerkprovider bestel je bij de netwerkprovider die je wél wil een nieuw abonnement mét nummerbehoud van je huidige nummer. Hierbij vermeld je dat het nummer direct gemigreerd mag worden en dat je de overige abonnementsperiode zal afkopen. De nieuwe provider doet de aanvraag bij de oude provider, en het is snel geregeld. Ik heb onlangs iets soortgelijks gedaan met het migreren van een domein.
Als je zóveel haast hebt en het is zó belangrijk dat je er zelfs afkoop van je abonnement voor over hebt zou ik het abonnement gewoon laten doorlopen tot de opzegging in Augustus, je betaalt er hoe dan ook toch voor, en waarschijnlijk zitten er gratis belminuten inbegrepen die je dan onbenut laat.
Als de kwaliteit zo slecht is, koop dan zo lang een losse prepaykaart van een andere provider en geef het nummer door aan je familie, of spreek de voicemail van je oude nummer in met daarop je nieuwe /tijdelijke nummer. Je kan het alsnog migreren naar een andere provider in Augustus als je gehecht bent aan het nummer.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Suc6 en sterkte met je familie.
-
Je kunt in de laatste 3 maanden van je lopend contract niet verhuizen, hiervoor moet je dus:
1) Wachten tot einde contract
of
2) Resterende maanden afkopen.
Als ik afkoop wordt het contract in prepaid omgezet en kan ik gewoon overstappen zonder nog langer te wachten. De overstap is gewoon noodzakelijk omdat de bundels bij Telfort waardeloos zijn.
Even bellen met UPC komt als extra kosten boven op je abonnement welke je maandelijks betaald. Leuk, maar je weet dus niet wat je dan gebeld hebt en wat de kosten zijn tot je de rekening binnen krijgt. Ook wel 'Telfort zet je klem vol verassingen'. De geen waarnaar ik wil overstappen is Orange, alles uit één bundel en ik kan tussentijds middels 1244 opvragen wat ik over heb. Don't try this @ telfort.
Jammergenoeg snapt Telfort dus alleen niet wat ze de klant moeten mededelen. De klant vraagt om afkopen, maar krijgt informatie tot aan het uitzitten van het contract.
1) Wachten tot einde contract
of
2) Resterende maanden afkopen.
Als ik afkoop wordt het contract in prepaid omgezet en kan ik gewoon overstappen zonder nog langer te wachten. De overstap is gewoon noodzakelijk omdat de bundels bij Telfort waardeloos zijn.
Even bellen met UPC komt als extra kosten boven op je abonnement welke je maandelijks betaald. Leuk, maar je weet dus niet wat je dan gebeld hebt en wat de kosten zijn tot je de rekening binnen krijgt. Ook wel 'Telfort zet je klem vol verassingen'. De geen waarnaar ik wil overstappen is Orange, alles uit één bundel en ik kan tussentijds middels 1244 opvragen wat ik over heb. Don't try this @ telfort.
Jammergenoeg snapt Telfort dus alleen niet wat ze de klant moeten mededelen. De klant vraagt om afkopen, maar krijgt informatie tot aan het uitzitten van het contract.
-
Hmm, vervelend allemaal. Maar ja, dan kan je nog steeds een prepaid van een ander merk halen en zolang gebruiken voor de spoedgevallen / beter bereik. Als je zelf belt kan je je belbundel benutten.
Ik heb ngo wel iets anders zeer bruikbaars voor je, maar dat kan ik hier neit plaatsen. Kan ik je hier ergens een privé bericht sturen?
Ik heb ngo wel iets anders zeer bruikbaars voor je, maar dat kan ik hier neit plaatsen. Kan ik je hier ergens een privé bericht sturen?
-
In geval van een ander nummer zit ik met het probleem dat ik mensen mijn 'tijdelijke' nummer moet geven. Een groot nadeel want enkele mensen zijn op dusdanige leeftijd, die weten niet hoe ze een nummer in een telefoon in moeten stellen. Dit zou dan voor mij inhouden dat ik van Dordrecht naar Coevorden moet om dit speciaal te doen.Hmm, vervelend allemaal. Maar ja, dan kan je nog steeds een prepaid van een ander merk halen en zolang gebruiken voor de
Ik zal dus hoe dan ook moeten wachten alvorens mijn abonnement omgezet is naar prepaid en hierna het nummer migreren naar een andere telco.
Hmmm, privé berichten kan niet via de TR-site. Je zou evt. een mail kunnen sturen naar .................. (Thanks for the info w0rstebr00dje - dat komt nog n's goed van pas)Ik heb ngo wel iets anders zeer bruikbaars voor je, maar dat kan ik hier neit plaatsen. Kan ik je hier ergens een privé bericht sturen?
-
-
Wat je ook kun doen is doorschakelenvanaf je nummer naar een tijdelijk (prepay) nummer. Dit gaat dmv intoetsen op je telefoon *21*06XXXXXX# en dan de zendtoets. Dan kunnen mensen jouw eigen nummer gewoon blijven bellen en de bundel die je niet kunt gebruiken, vanwege je slechte bereikbaarheid, wordt gebruikt voor de doorschakeling.
leuk idee maar normaal vallen eigen doorschakelingen buiten je bundel dus krijg je een flinke rekening achteraf
-
Hoi, een mooi alternatief zoals Orange en Telfort mij dit al aangaven maar dit lost voor mij het probleem niet op. Telfort kan gewoonweg niet lezen wat mijn wensen zijn en doet hierdoor nogal moeilijk.Wat je ook kun doen is doorschakelenvanaf je nummer naar een tijdelijk (prepay) nummer.
Nu is inmiddels tussentijds al enkele keren contact geweest met Telfort en is nu zo'n 2 1/2 week geleden een nieuwe brief verzonden met hierin duidelijk onderstreept 'Afkopen van contract', hierop kreeg ik van Telfort bericht dat binnen 10 werkdagen een brief zou worden toegestuurd maar nu is de brief na die 10 werkdagen nog ver te zoeken.
Al met al is dat hele Telfort één grote bende waarbij de medewerkers elkaar stuk voor stuk tegenspreken en ze zelfs een eenvoudige brief niet begrijpen waardoor ik als klant hun huiswerk moet doen.
Terugkerend op het doorschakelen... dit kost mij nog geld ook! Voor mij dus niet de 'ultieme' oplossing om juist de kosten bij Telfort onder controle te houden. Even doorschakelen en te lang bellen en de bundel is er wederom doorheen. Telfort bekijkt het dus wat dat betreft erg slim, de klanten pas als het te laat is laten weten wat het door hun reeds verbelde bedrag betreft.
-
Aanvulling:
31 mei 2007 de volgende brief ontvangen:
De brief heb ik via Xoip.nl verzonden (FAX) en hierdoor kreeg ik een ontvangst bevestiging. Deze heb ik voortijdig uitgeprobeerd door een fax naar iemand anders te sturen en dit werkte probleemloos. De ontvangst bevestiging zegt dat de brief succesvol bezorgd is en jawel!!! 04-06-2007 zegt Telfort dat deze niet ontvangen is.
Ook zegt men dat ik het bedrag zelf moet overmaken, 'what the ****' ? Ik werk altijd met automatische incasso en in de brief staat geen (bank)rekening vermeld of vermelding waaronder ik dit bedrag moet overmaken...
Wel heb ik de medewerkers eens voor de lol doorverwezen naar het forum van Tros Radar met de vele klachten. De medewerker moest slikken van de vele negatieve berichten en gaf toe dat men wel 'eens' een steekje laat vallen. 'wel eens' vond ik dan dus ook wel een beetje zwakjes uitgedrukt. Helaas! Telfort is een k*t bedrijf en zegt genoeg over de werkwijze en methode om klanten te binden en misleiden.
31 mei 2007 de volgende brief ontvangen:
De brief is gebrekkig nederlands opgesteld blijkt wel, "als uw overeenkomst binnen 5 werkdagen wordt beëindigd en daarna......." netjes is anders maar dat maakt weinig uit in mijn ogen.Er zijn kosten verbonden aan de voortijdige beëindiging van uw overeenkomst
Geachte heer ..........,
Onlangs heeft u ons laten weten dat u uw abonnement van Telfort voortijdig wilt beëindigen. Omdat u overeenkomst nog loopt, zijn hier kosten aan verbonden.
Als uw overeenkomst binnen 5 werkdagen wordt beëindigd en daarna wordt hij omgezet naar prepaid, kost dat € 30,00 (excl !9% BTW) Deze afkoopkosten dient u in één keer te voldoen.
Gaat u akkoord met deze kosten? Stuur deze brief dan ondertekend terug in bijgaande antwoordenvelop. Faxen kan ook, naar nummer 020-2015503. U krijgt dan van ons binnenkort een rekening voor de resterende kosten.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice, nummer 1200 op uw mobiele telefoon (gratis) of 06-26001200 via een andere telefoon (tarief voor bellen naar mobiel), staat u graag te woord.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
De brief heb ik via Xoip.nl verzonden (FAX) en hierdoor kreeg ik een ontvangst bevestiging. Deze heb ik voortijdig uitgeprobeerd door een fax naar iemand anders te sturen en dit werkte probleemloos. De ontvangst bevestiging zegt dat de brief succesvol bezorgd is en jawel!!! 04-06-2007 zegt Telfort dat deze niet ontvangen is.
Ook zegt men dat ik het bedrag zelf moet overmaken, 'what the ****' ? Ik werk altijd met automatische incasso en in de brief staat geen (bank)rekening vermeld of vermelding waaronder ik dit bedrag moet overmaken...
Wel heb ik de medewerkers eens voor de lol doorverwezen naar het forum van Tros Radar met de vele klachten. De medewerker moest slikken van de vele negatieve berichten en gaf toe dat men wel 'eens' een steekje laat vallen. 'wel eens' vond ik dan dus ook wel een beetje zwakjes uitgedrukt. Helaas! Telfort is een k*t bedrijf en zegt genoeg over de werkwijze en methode om klanten te binden en misleiden.
Laatst gewijzigd door MaffeDarkie op 04 jun 2007 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gebrrekkig idd.Omdat u overeenkomst
lol
-
05-06-2007 -> De fax welke verzonden was, is vandaag 05-06-2007 eindelijk in behandeling genomen (nadat ik deze trouwens wel dik 6 keer heb moeten sturen omdat de FAXtroep die men er gebruikt niet werkte).
05-06-2007 -> Jippie... Mijn abonnement is beëindigd en postpaid (abonnement) is omgezet naar prepaid.
05-06-2007 -> What the ****... ik kan niet bellen en gebeld worden maar er staat wel € 5,00 beltegoed. Even bellen naar Telfort en wat blijkt, er zijn nog meer kleine 'terplekke' verzonnen lettertjes want na de omzetting van postpaid naar prepaid moet de klant ook nog even € 10,00 beltegoed halen zodat de zakken van onzer Telfort/KPN medewerkers nog eens gevuld kunnen worden.
Het staat in de voorwaarden en op de site wist men mij te vertellen, na grondig zoek en speurwerk blijkt dit echter nergens te staan waarop ik verwezen wordt op het adres van Telfort waarnaar ik mijn beklacht kan sturen.
05-06-2007 -> Dit achterlijke takke bedrijf kan de grond in zakken en zal mij als klant nimmer meer terug zien, KPN was al een arrogant k*t bedrijf, Telfort is ditzelfde pad ingeslagen dus resultaat? Ze zoeken het er maar uit. Godzijdank zijn vele Telfort klanten inmiddels al aan het ******** dus zegt het al genoeg over de Telfort kwaliteit *ahum*
-> Topic closed van wat dit takkebedrijf betreft <-
05-06-2007 -> Jippie... Mijn abonnement is beëindigd en postpaid (abonnement) is omgezet naar prepaid.
05-06-2007 -> What the ****... ik kan niet bellen en gebeld worden maar er staat wel € 5,00 beltegoed. Even bellen naar Telfort en wat blijkt, er zijn nog meer kleine 'terplekke' verzonnen lettertjes want na de omzetting van postpaid naar prepaid moet de klant ook nog even € 10,00 beltegoed halen zodat de zakken van onzer Telfort/KPN medewerkers nog eens gevuld kunnen worden.
Het staat in de voorwaarden en op de site wist men mij te vertellen, na grondig zoek en speurwerk blijkt dit echter nergens te staan waarop ik verwezen wordt op het adres van Telfort waarnaar ik mijn beklacht kan sturen.
05-06-2007 -> Dit achterlijke takke bedrijf kan de grond in zakken en zal mij als klant nimmer meer terug zien, KPN was al een arrogant k*t bedrijf, Telfort is ditzelfde pad ingeslagen dus resultaat? Ze zoeken het er maar uit. Godzijdank zijn vele Telfort klanten inmiddels al aan het ******** dus zegt het al genoeg over de Telfort kwaliteit *ahum*
-> Topic closed van wat dit takkebedrijf betreft <-