Geplaatst op 10 Mei 2007 14:49 door rcb1978
Een bedrijf is niet opgericht om leuk te doen... Een bedrijf moet ervoor zorgen dat het blijft voortbestaan en dus geld verdienen.... De decoders die geen buitenlandse zenders ontvingen waren vooral gesubsidieerde decoders, net zoals bij telefoons met een simlock: niets nieuws onder de zon dus!
Meteen toen Digitenne in de lucht was, april 2003, ben ik lid geworden.
Toen heb ik heel veel geld voor mijn tuner betaald, die was toen alles, behalve gesubsidieerd. (€ 229,-)
Na een jaar of twee is hij na een zogenaamd verplichte update van KPN, opeens OOK geblokkeerd voor de ontvangst van buitenlandse zenders en kon ik ook NIET MEER zelf bepalen wat de volgorde van de zenders was.
Dat was eigenlijk meteen toen KPN een meerderheidsbelang in Digitenne kreeg.
Dat die tuners ontzettend in prijs dalen (is iets anders dan subsidieren), dat kan ik accepteren, want dat is met alles zo, maar dat ze mogelijkheden gaan blokkeren waar ik voor betaald heb, dat is niet fair.
Dit is dus absoluut niet hetzelfde als een simlock op een telefoon, aangezien deze er bij de koop ook niet opzat i.v.m. het feit dat het volle pond betaald moest worden voor het apparaat.
Dat KPN niet is opgericht om leuk te doen, dat snap ik ook nog wel, maar dat ze opgericht zou zijn om te boel te gaan verzieken, dat lijkt mij waanzin om te stellen.
Mijn stelling is en blijft: KPN is een asociaal bedrijf!
Het feit dat de politiek zich er mee bemoeid heeft, zegt eigenlijk wel genoeg.