LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ron58

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het is gewoonweg schandalig dat een bedrijf als KPN, mensen op zo'n walgelijke manier benadeelt, alleen maar ten gunste van zichzelf.
Dat doen alle grote bedrijven. UPC, NUON Essent, noem maar op.

Kijk ook eens naar ABN-Amro, daar vliegen als alles doorgaat straks 11.000 man eruit terwijl de aandeelhouders een vette winst opstrijken. Die "meneer" Rijkman Groenink (hij wil zijn voornaam waarmaken) strijkt volgens de media dan zo'n 12 miljoen op.

rcb1978

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Een bedrijf is niet opgericht om leuk te doen... Een bedrijf moet ervoor zorgen dat het blijft voortbestaan en dus geld verdienen.... De decoders die geen buitenlandse zenders ontvingen waren vooral gesubsidieerde decoders, net zoals bij telefoons met een simlock: niets nieuws onder de zon dus!

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 10 Mei 2007 14:49 door rcb1978
Een bedrijf is niet opgericht om leuk te doen... Een bedrijf moet ervoor zorgen dat het blijft voortbestaan en dus geld verdienen.... De decoders die geen buitenlandse zenders ontvingen waren vooral gesubsidieerde decoders, net zoals bij telefoons met een simlock: niets nieuws onder de zon dus!
Meteen toen Digitenne in de lucht was, april 2003, ben ik lid geworden.

Toen heb ik heel veel geld voor mijn tuner betaald, die was toen alles, behalve gesubsidieerd. (€ 229,-)

Na een jaar of twee is hij na een zogenaamd verplichte update van KPN, opeens OOK geblokkeerd voor de ontvangst van buitenlandse zenders en kon ik ook NIET MEER zelf bepalen wat de volgorde van de zenders was.

Dat was eigenlijk meteen toen KPN een meerderheidsbelang in Digitenne kreeg.

Dat die tuners ontzettend in prijs dalen (is iets anders dan subsidieren), dat kan ik accepteren, want dat is met alles zo, maar dat ze mogelijkheden gaan blokkeren waar ik voor betaald heb, dat is niet fair.

Dit is dus absoluut niet hetzelfde als een simlock op een telefoon, aangezien deze er bij de koop ook niet opzat i.v.m. het feit dat het volle pond betaald moest worden voor het apparaat.

Dat KPN niet is opgericht om leuk te doen, dat snap ik ook nog wel, maar dat ze opgericht zou zijn om te boel te gaan verzieken, dat lijkt mij waanzin om te stellen.

Mijn stelling is en blijft: KPN is een asociaal bedrijf!

Het feit dat de politiek zich er mee bemoeid heeft, zegt eigenlijk wel genoeg.

rcb1978

Uiteraard dalen de decoders ook in prijs, maar de samsung decoder die ik heb, was voor december '06 39.95 ipv de 89.95 die ik ervoor betaald heb... Maar mijn decoder was dan ook niet geblokkeerd en ik kan vanaf aankoop al alle fta kanalen ontvangen.... Dit is wat ik bedoelde met gesubsidieerd/simlock...

KPN

Oke dan, maar die van mij was dus duidelijk niet gesubsidieerd.

En daar moet die #@%!!** KPN gewoon met haar poten van afblijven!

hawes

Ongelezen bericht door hawes »

Digitenne of Canal Digitaal....denk alles hetzelfde daar ze uit zijn op ons geld...

De commerciele omroepen zijn lang geleden gezwicht voor het geld dat zijn hen aanboden, en toen zaten de achter de decoder waar we allemaal voor moeten betalen.

De kans dat de commerciele omroepen eruit stappen en deze 2 boven genoemde organisaties een loer draaien is nihil...zij hebben het netwerk.

hans.

voor de CD afnemers..
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=50869

KPN

Geplaatst op 12 Mei 2007 11:17 door hawes

Digitenne of Canal Digitaal....denk alles hetzelfde daar ze uit zijn op ons geld...

De commerciele omroepen zijn lang geleden gezwicht voor het geld dat zijn hen aanboden, en toen zaten de achter de decoder waar we allemaal voor moeten betalen.

De kans dat de commerciele omroepen eruit stappen en deze 2 boven genoemde organisaties een loer draaien is nihil...zij hebben het netwerk.

hans.

voor de CD afnemers..
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=50869
Klopt dus helemaal niets van.

Mijn door CD goedgekeurde satellietontvanger kan alle vrije GRATIS kanalen ontvangen die er zijn. Ook van andere satellieten.
Daar verdienen ze absoluut niets aan, maar ze hebben het toch niet geblokkeerd, zoals KPN wel heeft gedaan!

Het is gewoon te belachelijk voor woorden om dat wel te doen. Wat heeft KPN er voor last van als iemand naar Duitsland wil kijken??

En wat die tarieven van CD betreft, die waren gewoon veel te laag.
En aangezien de commerciele zenders nu geld vragen ipv geven aan CD, is het wel logisch dat dat aan de kijker wordt doorberekend.

De bedoeling is dat iedereen met een schotel een betaald pakket neemt. Zo kan er weer meer ruimte voor meer zenders of meer kwaliteit gehuurd worden op de satelliet door CD.

En wat is nu 49,95 per jaar? Dat is nauwelijks iets te noemen. Als je daar nog te gierig voor bent, kijk dan alleen maar vrije kanalen.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Met onderstaande link kan men zien welke zenders "Free to air" zijn.
Alleen voor Ned. 1,2 en 3 dient een éénmalige bijdrage betaald te worden van € 29,95.
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp ... annelid=11

rcb1978

Ik denk dat dit gewoon een hele andere discussie wordt... Nederland heeft wat dat betreft gewoon een vreemde situatie: we betalen voor commerciële zenders... Maar weigeren te betalen voor zender als NGC, Discovery channel (enkele jaren geleden werd die bijv. in Amsterdam van de kabel gehaald omdat upc niet wilde betalen aan discovery voor doorgifte) enz.

Ik heb een nieuw topic geopend....

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=50874

bartbla

Ongelezen bericht door bartbla »

digitenne van kpn is waardeloos!

Ik heb het nu bijna een jaar en kan niet wachten op een ander manier van tv kijken.
De positie van de antenne is zeer gevoelig, niet alleen de richting, maar ook hoe het ding gedraait staat en natuurlijk de hoogte.
Ik heb ook gemerkt dat sommige zenders beter te ontvangen zijn dan andere, en dat dit veranderd als ik er aan draai...(nooit allemaal tegelijk)
Verder word ik helemaal gek van de storingen van electrische aparaten..
Elke keer als ik een lamp aanzet of de deur van m'n koelkast open doe, slaat het beeld vast en valt de audio ook vaak weg.
een avondje tv kijken en tegelijk de wasdroger gebruiken is gewoonweg niet mogelijk...

wat een troep!

testertje

Ongelezen bericht door testertje »

Als je al met al vergelijkt kun je beter overstappen naar de schotel.
Met een Philips ontvanger heb je nooit problemen(harde regenval daargelaten)

Vandaag de dag koop je een origineel Philips pakket voor € 203.00
http://www.regiosat.com/shop.php?id=6052&main=905
Je kunt ook andere merken kopen vanaf € 164.00 maar ik hou het liever origineel.

Met een schotel heb je altijd ontvangst als je voldoende hebt aan Nederland 1-2-3 hoef je geen pakket af te sluiten.
Je kunt meerdere satellieten aan dus ook heel veel zenders.

Voor een paar euro`s meer kun je naar mijn mening beter een satelliet aanschaffen.

dildobert

Ongelezen bericht door dildobert »

Als je ontvangst hebt :lol:

alettavanroon

Ongelezen bericht door alettavanroon »

Ik heb nu ongeveer een half jaar digitenne van KPN. Moet zeggen de kwaliteit is erg goed. Maar daarnaast woon ik wel in een flat. Het kan heel goed mogelijk zijn dat ik van al die apparaten die de storingen veroorzaken op deze hoogte geen last heb.

Nu heb ik eigenlijk een vraag. Misschien dat een van jullie mij hierbij kan helpen. Ik heb in december een pakket 'zappen en surfen besteld' (dus internet en digitenne). Nu staat er in de voorwaarden dat men de borg van 75,95 via twee rekeningen terug zou krijgen. In februari heb ik vrolijk het eerste deel van 35euro gekregen (verrekend met de factuur). Nu ben ik dus al 3 maanden bezig voor het tweede deel. Er is mij van alles beloofd en toegezegd maar voorlopig heb ik naar mijn centen kunnen fluiten (is is niet veel, maar het gaat om het principe).
Heeft iemand nog enig idee wat ik zou kunnen doen, want ik ben de wanhoop dichtbij??????.......

Alvast bedankt

agro

Ongelezen bericht door agro »

Je zou aan onderstaande adressen je probleem kunnen schrijven, gewoon alle 4 tegelijk, een postzegel is niet nodig, kost je in ieder geval alvast geen porto dan.
succes toegewenst.

Kpn digitale televisie,
Antwoordnummer 24505
2490 VB Leidschendam

KPN Digitale TV
Antwoordnummer 10174
2700 VB Zoetermeer

KPN Klanten Service Consumenten
Antwoordnummer 39
3330 VB Zwijndrecht

Digitenne van KPN
Antwoordnummer 5267
3000 VB ROTTERDAM

beppie70

Ongelezen bericht door beppie70 »

Is er al iemand in Alkmaar met digitenne? Ben benieuwd hoe hier de ontvangst is.
En ik zag ergens staan dat er geen Guide+gegevens worden doorgegeven, is dat echt waar? Dat zou mijn DVD recorder behoorlijk waardeloos maken...

ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen, alvast bedankt!

alettavanroon

Ongelezen bericht door alettavanroon »

Bedankt agro ik zal het eens proberen...niet geschoten is altijd mis haha

garnalenpeller

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

Ik moest nu nieuwe software op halen, nu heb ik nog slechter beeld en donkerder, wat een bende die DIGITENNE. En ze laten slecht van zich horen bij de KPN. In Amsterdam zuid heb ik slechte ontvangst

rcb1978

In Alkmaar prima ontvangst... Ben echt super tevreden... Elekt. programma gids werkt ook perfect!

beppie70

Ongelezen bericht door beppie70 »

Bedankt voor je reactie RCB :D

KPN

@Beppie70 Let er wel op dat Elekt. programmagids niet hetzelfde is als Guide+.

Wat ik er van begrepen heb, is dat KPN Guide+ al enige tijd niet meer ondersteunt.

Het voorprogrammeren van uw dvd-recorder wordt dus een stuk lastiger.

Gesloten