LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluid en Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

DE consument is net zo een domme generalisering als DE computer.

Beiden zijn er in allerlei soorten en formaten.
Beide bestaan in goede uitvoeringen en er bestaan kneusjes.

Dus ikbenik, je hebt je frustratie geuit , laat het daarbij

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Beide bestaan in goede uitvoeringen en er bestaan kneusjes.

Dus ikbenik, je hebt je frustratie geuit , laat het daarbij
Klopt, maar zolang dat veel mensen mij voor oplichting beschuldigen en blijven zaniken dat ik veel te duur ben en dat ik maar de prijzen van de Aldi moet aannemen, blijf ik het zeggen en ik hou mijn mond niet.

Veel mensen zijn niet redelijk en moet ik dat als winkelier maar pikken?

Tuurlijk niet.

Vandaar dat ik het blijf aangeven, net zolang totdat de mensen redelijk worden en normaal gaan doen.

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door 16again »

Vandaar dat ik het blijf aangeven, net zolang totdat de mensen redelijk worden en normaal gaan doen.
Als dat je levensdoel is, heb ik slecht nieuws: Jij maakt niet meer mee dat "de mensen redelijk worden en normaal gaan doen."

Het gegeven is nu eenmaal dat winkels als Aldi soms een stuntmodel computer in het assortiment hebben (kwalitatief weliswaar minder dan A-merk) en dat de gewone computerwinkel daar qua prijs gewoon niet tegenop kan.

De consument is op dit moment heel wispelturig en je kunt er totaal geen pijl optrekken wat ze nu willen
Vaak "wil" de consument wat in de reclame getoond wordt. En reclame wordt nog altijd gemaakt door producenten/leveranciers. Wellicht kun je die ook opvoeden.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Vaak "wil" de consument wat in de reclame getoond wordt. En reclame wordt nog altijd gemaakt door producenten/leveranciers. Wellicht kun je die ook opvoeden.
Dat begrijp ik.

Maar dan moet de consument niet de normale winkelier die de producten voor normale prijzen aanbiedt gaan uitmaken voor oplichter en dat hij veeeel te duur is.

In het verleden wist men dat als men een goedkope tv bij de Aldi ging kopen, dat je daar niets van mocht verwachten.

Nu bedreigen ze de normale winkelier die normale prijzen hanteerd.

En dat is mijn punt.

Niet luisteren naar de echte kenners. Die zijn toch maar op de centen uit!

Waar ik echt schijtziek van wordt zijn die zogenaamde consumentenorganisaties die de consumenten maar tegen de winkeliers aan het opzetten zijn.

Kijk maar naar de consumentenbond.

En het lukt ze ook nog!

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Kijk, ik ben gewoon een vrouw, die contact wil via bijv. Skype met verre familie, die dingen wil opzoeken, die wil kopen en een beetje verkopen op de bekende sites, die op messenger klept met kleinkinderen, die mijn eigen muziek wilbeluisteren (ik download niet en game niet). Ik doe een spelletje af en toe, een puzzeltje of een woordspelletje, ik schrijf een brief, dat soort dingen. Dus dan zou een desktop van rond de 800/900 euri toch moeten voldoen?

Mijn problemen zijn allemaal opgelost, door mijzelf, met een tip van her en der. Er hoefde geen nieuw moederbord in, de monteur was stomverbaasd, dat een oud wijf dat allemaal zelf uitgedokterd had, het downloaden van de benodigde drivers etc.
Mijn printer werkt als een droom, ik heb geluid (al ga ik wel een paar losse speakers kopen, want die geintegreerde speakers hebben geen vermogen). Ik ben weer helemaal gelukkig. En een duurdere professionele computer hoef ik niet. Wel zou ik graag Office voor thuis en studenten hebben, even op zoek in een winkel, want op de Windows site is dat niet aan te schaffen. En Word mis ik heel erg evenals een PPS ding.(viewer)

Het blijft natuurlijk belachelijk, dat een computer wordt geleverd zonder de benodigde drivers.

Nogmaals hartelijk dank voor alles goede raad.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarbij is het ook zo dat als de winkelier iets in de reclame beloofd, dat hij het ook waar moet maken.

Dus dat is wel heel redelijk.


Echter zoals Dell in het veleden gedaan heeft door een computer van €399,- aan te bieden, kan ook weer niet.

Daar was de computer totaal niet bruikbaar, omdat daar veel componenten niet inzaten.

En dat verschil wist de consument in het verleden verrektes goed.

Nu gedragen veel mensen zich als hersenloze zombies die niet na kunnen denken.

En aan die mensen erger ik me best wel aan.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kijk, ik ben gewoon een vrouw, die contact wil via bijv. Skype met verre familie, die dingen wil opzoeken, die wil kopen en een beetje verkopen op de bekende sites, die op messenger klept met kleinkinderen, die mijn eigen muziek wilbeluisteren (ik download niet en game niet). Ik doe een spelletje af en toe, een puzzeltje of een woordspelletje, ik schrijf een brief, dat soort dingen. Dus dan zou een desktop van rond de 800/900 euri toch moeten voldoen?
Kijk!
Dat zijn eens normale verwachtingen!
En zo hoort het ook.

Echter heb ik ook mensen meegemaakt die dan een computer eisen van rond de €400,- en als ik die dan niet kan leveren, dat ze dan vanalles naar mijn hoofd slingeren!
Het blijft natuurlijk belachelijk, dat een computer wordt geleverd zonder de benodigde drivers.
Is ook belachelijk.
Als een notebook met Vista geleverd wordt, dan dient die drivers perfect te draaien.
Wel zou ik graag Office voor thuis en studenten hebben, even op zoek in een winkel, want op de Windows site is dat niet aan te schaffen.
Klopt.
Tegenwoordig als je Office koopt, krijg je geen installatiemedium meer mee.
Vandaar dat je die dan op internet niet kunt kopen.

Reynaert
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2007 16:10

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Reynaert »

Ik vind de opmerkingen in de trant van eigen schuld, dikke bult, omdat iemand een bepaald merk computer koopt, nergens op slaan.

Hoezo weet IEDEREEN dat PB een slecht merk zou zijn.
Ik zie op dit forum voor het eerst opmerkingen hierover.
Sinds een maand heb ik mijn TWEEDE PB en ik heb nooit een probleem gehad

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door 16again »

Kijk, ik ben gewoon een vrouw, die contact wil via bijv. Skype met verre familie, die dingen wil opzoeken, die wil kopen en een beetje verkopen op de bekende sites, die op messenger klept met kleinkinderen, die mijn eigen muziek wilbeluisteren (ik download niet en game niet). Ik doe een spelletje af en toe, een puzzeltje of een woordspelletje, ik schrijf een brief, dat soort dingen. Dus dan zou een desktop van rond de 800/900 euri toch moeten voldoen?
Mijn partner doet dat soort dingen met een 6 jaar oude P3@1GHz met 512 MB RAM

Qua prestaties zal een 8 a 900 euro dure computer overkill zijn.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Ja, dat zal kunnen, maar mijn vorige computer was gecrasht en kon alleen duur gerepareerd, dan koop je een nieuwe, toch?

Overigens hebben zich alweer tig andere problemen voorgedaan. Zoals bijv. in Postvak in: een normale mail, komt een bericht: Het bericht kan niet worden weergegeven, Windows Mail heeft een onverwacht probleem ontdenkt bij het weergeven van deze mail enz.

Het vervelende is nu, dat deze mail niet verwijderd of verplaatst kan worden en dus eeuwig in mijn postvak zal blijven staan. Uiteraard wisten ze bij PB geen oplossing, bij Microsoft willen ze dit wel oplossen, maar alleen tegen betaling. Ik werd zo woest, dat ik zei, dat ik nooit meer iets van Microsoft ging kopen. Maar mijn probleem is er dus nog.

Weet iemand hier raad?

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Uiteraard wisten ze bij PB geen oplossing, bij Microsoft willen ze dit wel oplossen, maar alleen tegen betaling. Ik werd zo woest, dat ik zei, dat ik nooit meer iets van Microsoft ging kopen.


Met alle respect, maar Microsoft heeft gelijk.

Je moet gewoon voor de ondersteuning bij Microsoft gewoon betalen.

Hoe dit in elkaar zit zal ik uitleggen:

Je hebt verschillende soorten licenties (gebruikstoestemming).

Je hebt de Retail en de OEM licentie.

Als je een Retail licentie gekocht hebt (meestal gewoon in een losse doos en veel duurder) dan kun je inderdaad voor ondersteuning bij Microsoft aankloppen. Je krijgt dan ook gratis ondersteuning.

Echter bij computers wordt bijna altijd een OEM-licentie van Windows meegeleverd.
Dat betekent ook dat je voor ondersteuning niet bij Microsoft terecht kunt, maar bij de leverancier of fabrikant van jouw computer.

Dus in dit geval moet PB het probleem oplossen.

Ze staan wel bekend om hun zeer goede ondersteuning (niet dus).

Dus als je dan toch bij Microsoft aanklopt, dan dien je gewoon te betalen.
bij Microsoft willen ze dit wel oplossen, maar alleen tegen betaling. Ik werd zo woest, dat ik zei, dat ik nooit meer iets van Microsoft ging kopen.
Dus deze reactie is dus niet terecht.

Want je geeft Microsoft de schuld dat zij het probleem alleen tegen betaling willen oplossen, terwijl dat contractueel zo geregeld is.

En Microsoft kan er ook niets aan doen dat ze bij PB het probleem niet kunnen oplossen en dat daar dan van die kneusjes werken.

Daarom vind ik jouw opmerking ook onterecht.

Weet iemand hier raad?
Heel belangrijk:

Welke antivirus pakket maak je gebruik?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

antwoord kan ik wel voor je geven ikbenik, norton
95 procent kans :p

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Nee, Norton werd bijgeleverd, 3 maanden gratis, maar aangezien ik die nog geen 3 jaar gratis zou willen heb ik die verwijderd. Er zit nu McAfee security Suite op. Maar die heeft niets met dit probleem te maken, het is zuiver een Wondows Mail fout.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Windows uiteraard :D

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Het bericht kan niet worden weergegeven.
Windows Mail heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij is en probeer het opnieuw


Dit is het bericht, dat verschijnt. Het is niet te verwijderen en niet te verplaatsen.
Dat geheugen etc. verhaal is waanzin, mijn computer is nog bijna leeg.


Het is alleen bij dit ene bericht gebeurd.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er zit nu McAfee security Suite op.
Oei! Sufferd! :wink:


McAfee en Norton, het is allebei niks.

Je kunt er beter niks op hebben dan die twee.

Wil je echt iets goeds hebben, dan kun je beter overstappen op Kaspersky internet-security.

Geloof me, ik spreek uit ervaring. :lol:

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zoals bijv. in Postvak in: een normale mail, komt een bericht: Het bericht kan niet worden weergegeven, Windows Mail heeft een onverwacht probleem ontdenkt bij het weergeven van deze mail enz.



Mijn vermoeden is dat dat mailtje een virus is.

Het gedrag is in ieder geval wel een virus.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Van die afzender ontvang ik dagelijks mail. Als er een virus inzat, zou het wel gevonden zijn. 1x per 2 weken zet ik hitman pro erop, maar ik download geen muziek, dus virussen haal ik niet zo gauw binnen. In ieder geval weet niemand hoe ik het moet verwijderen. Tja, dan blijft het maar zitten. :(

En meneer of mevrouw ikbenik, niet zo negatief doen, niet iedereen is een bolleboos in het computergebeuren. Ik probeer steeds wat bij te leren, maar om nou elke keer voor dom te worden uitgemaakt, is ook niet erg leuk. Er zijn gebieden, waar ik wel heel veel van weet, en als iemand dan daar een vergissing of fout maakt, ga ik ook niet lopen schelden. Ik zoek hulp en niets anders :!:

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

En meneer of mevrouw ikbenik, niet zo negatief doen, niet iedereen is een bolleboos in het computergebeuren. Ik probeer steeds wat bij te leren, maar om nou elke keer voor dom te worden uitgemaakt, is ook niet erg leuk.


Mijn excuses.

Ik had er ook een smiley achter gezet.

Wat niet negatief bedoeld, maar het was puur op een positieve manier iets zeggen.

vandaar dat die :wink: er ook achter staat. Dus wat ik zei moet je met een knipoog zien.

De rest van mijn verhaal moet je als informatief zien.

En leren doen we allemaal. :lol:

Alleen is de ene verder daarin als de andere.

Ik ben ook zo stuntelig begonnen, dus ik kijk nu de "stuntelaars" niet raar aan.

Ik vind het juist leuk dat ik mensen ook wat kan leren.

Ik geef eerlijk toe, ik weet ook niet alles. Doordat ik nu meer ervaren ben geworden, vind ik het leuk om de opgedane kennis door te geven met de mensen die pas komen kijken.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Hmz,

hitmanpro is sowieso slecht (verwijdert legitieme bestanden ect.)
en het is best mogelijk dat daardoor je e-mail naar de kl*te is
over MCaffee en norton (De 2 meest gebruikte en 2 slechtste)
ben ik het met ikbenik dus eens, crap
begin eerst eens met het de-installeren van alles wat met hitmanpro mee is gekomen
en MCaffee te de-installeren
(of je dit naderhand weer installeert is aan jezelf, ikbenik en ik adviseren je kaspersky nod32 e.d)

Gesloten