LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht goede keukenleveranciers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Kulta »

Denk het niet! Schaalgrote biedt schaalvoordelen grotere inkoop en meer inkoopkorting.

Kan mij geheel vinden in de opmerking en weet uit ervaring dat dit klopt! meten is weten vriend!
Daarom is Albert Heijn dus ook veel goedkoper dan de C1000, of de Jumbo, of de Dirk van de Broek

Of heeft e.e.a ook nog te maken met kosten die gemaakt worden voor winkelinrichting, marketing, personeel, etc ?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat een onzin dat een grote 10 % goedkoper zou zijn als een kleine.

ja misschien doordat ze zo heel grootschalig inkopen dat ze 1 of 2 % betere condities af kunnen dwingen, maar al dat voordeel gaat totaal weg in de personeelskosten, dure panden, meer faalkosten en ga zo maar door.
waardoor ze vaak wel 10 % duurder zijn dan een kleine zaak

Ik ben een kleine ja, maar doordat wij aangesloten zijn bij een inkoopsvereniging denk ik dat wij toch best wel redelijke condities hebben kunnen krijgen en als ik de offertes hier zie van mijn " grote" collega's dan val ik niet achterover en kan ik zeer zeker een vergelijkbare prijs en meestal nog wel goedkoper aanbieden

echter de prijs is niet meer het belangrijkste tijdens de verkoop er zijn zoveel meer zaken belangrijk. zoals vertrouwen, productkennis, en ga zo maar door. onze kracht zit hem denk ik vooral in het onderscheidend vermogen met de grote jongens, de tijd die wij voor de klant nemen, de persoonlijkheid, en dat ze van a tot z 1 aanspreekpunt hebben en gelukkig weten steeds meer klanten dat te waarderen.

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Prospect »

Deze discussie kan heel lang worden.
Meten is weten ! gebaseerd op mijn ervarinen met de keukens uit het hogere segment ( Siematic) een kleine tov een grote bleek DMG toch elke keer in de genoemde range goedkoper te zijn.

Uiteraard zal dit niet opgaan voor elk merk en keukenzaak!
Overigens ben ik het met alle andere aspecten eens en dan komt het erop neer waarvoor men bereidt is te betalen..

Zullen we 'm beeindigen? :oops:
Laatst gewijzigd door Prospect op 29 mei 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ja hehe :roll: dit had echt geen lange discussie hoeven te worden als je maar had vermeld dat het om een vergelijk van een SieMatic ging...

Apparatenprijzen kunnen bij een grote keten of een kleine zaak gelijk liggen, grote koopt beter in, kleine heeft minder "overheadkosten".

En vertrouwen in elkaar (koper / verkoper) is tegenwoordig toch één van de belangrijkste punten?

Scara

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Scara »

Klanten hebben liever goede service dan lage prijs

Voor klanten in een winkel zijn emotionele factoren belangrijker dan cognitieve factoren. Het hart is kortom belangrijker dan het hoofd. Dat betekent dat men veel meer prijs stelt op een correcte, klantvriendelijke behandeling dan op prijsverlagingen. Die conclusie trekt Hüseyin Güngör in zijn proefschrift Voor de Universiteit van Amsterdam.

Dat is een tik op de vingers van callcenters: zij richten zich steeds meer op verkoopactiviteiten en steeds minder op service. Güngör stelt dat dit resulteert in semi-tevreden klanten, semi-gemotiveerde werknemers en matige verkoopresultaten.

Vanuit de praktijk deed Güngör onderzoek naar de gang van zaken in contact centers. Juist daar komen klanten in contact met een organisatie of bedrijf, spelen een onmisbare rol in de klantenservice van de eenentwintigste eeuw. Ondanks hun belangrijke positie worden deze centra steeds meer het middelpunt van frustratie voor klanten, die ervaren dat ze niet worden geholpen. Hierdoor krijgen callcenters regelmatig negatieve aandacht in het dagelijks leven en zelfs in de media.

Bron: www.bouwkennis.nl

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door WARNING! »

Die conclusie trekt Hüseyin Güngör in zijn proefschrift Voor de Universiteit van Amsterdam.
Dit soort hoger opgeleide lieden berekenen ook voor ons wat de betuwe lijn gaat kosten en of de ondergrondse parkeergarage de druk van de bovengelegen appartementen wel aan kan (Amsterdam). Als wat Güngör zegt waar is, waarom trekken de mensen dan massaal naar Duitsland voor hun nieuwe keuken?.......Waarom kopen veel concumenten nog steeds bij grote discount winkels en blijven de klanten tot verveling toe om nog wat extra korting zeuren. Klanten willen wel een klantvriendelijke en service gerichte behandeling...maar wel voor kinderarbeid prijzen......vooral hier in Nederland..Hup Holland!

Scara

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Scara »

Niet helemaal juist WARNING

De omzet van de exclusievere dealer zit al jaren in stijgende lijn. Het middensegment kreeg flinke klappen te verduren, maar krabbelt nu terug.
Het "massaal" naar Duitsland trekken is in de realiteit een te verwaarlozen percentage ( Heb de cijfers hier nu niet bij de hand )

Het bezoek aan de ketens ( zo veel zijn het er niet ) heeft m.i meer met het te besteden budget te maken en de ZEER grote naamsbekendheid, gekoppelt aan de vermeende kortingen.

Het percentage keukenkopers, dat voor de aanschaf de moeite neemt om bijvoorbeeld een forum als dit te bezoeken is helemaal te verwaarlozen.

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Prospect »

Prospect neemt afscheid van zijn naam! Prospect is klant geworden.

Na maanden van orientatie, wat ik overigens met veel plezier heb gedaan zijn wij geslaagd bij Maxx met Format!

Kwaliteit van Format nagevraagd en afgelopen maanden bij meerdere zaken bekeken. Ben terecht gekomen in Heemskerk nadat ik door mijn collega's ben getipt over blum en format! (kwaliteit van installatie en hang en sluitwerk is opgevallen. Tevens werd mij geadviseerd toch ook te gaan voor BLUM! Dit alles samen; de mooie Format keuken,prachtige Siemens apperatuur, persoonlijk en kundige advies, meedenkwerk en de leuke prijs was voor ons de doorslag.
Wij kijken uit naar de installatie, waar wij overigens alle vertrouwen in hebben.

Hebben de merken Siematic, Eggersmann, Next125 en Pronorm en Comprex allemaal goed bekeken. ( laatste 2 vielen overigens snel af door beperkingen in kleur ( sorry sr) en buikgevoel over onbekende italiaanse merk). Mijn aanbeveling over Format, BLum en Maxx zal ik ook zeker niet achterwege laten bij onze toekomstige nieuwbouwburen! en andere geintresseerden.

Denk dat ik hier een aardige voorzet heb gedaan. Mochten mensen meer willen weten benader mij gerust.

Tevens heb ik op deze site ook inhoudelijk mijn bevestiging gekregen over de kennis van de keukenspeciaalzaak in Heemskerk terwijl ik dit op voorhand niet wist ( ook deze site was nuttige tip en moest zelfs even puzzelen).

Jullie kunnen zeuren wat jullie willen maar verstand en passie van en voor het keukenvak en INSTALLATIE is in Heemskerk geheel aanwezig.

Succes allen en ik laat jullie weten hoe de installatie is verlopen zodat ik nog wat veren kan uitdelen

Tevens nog even zeggen dat ik nicks als "zelfstandige" "pfff" """sr" kuchegirl allemaal nauwlettend heb gevolgd.
Dank u allen voor uw input en uw betrokkenheid ! Zal dit platform missen! en hoop dat u menig prospect van inhoud voorziet.

Mocht de maag enigzins draaien na lezen van dit bericht ( pffff? :? ) dan kan deze geleegd worden in onze nieuwe prachtige spoelbak Franke Kubus KBX 110.45. U bent van harte welkom.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Thx en veel plezier met de keuken.


Mvg Kuchegirl

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Prospect »

Pffff. leuk je bericht mijn dank.
Veel succes!

toch nog één opmerking
Ga er eens langs als men tijd heeft!

De hele wereld veranderd en men heeft het over hoog en midden en laag segment. Maar wat zijn de runners up? (en waarom) en welke zie je langszaam verschuiven van midden naar hoog ( behalve in prijs).
Dat zijn de dingen waarna menig klant nieuwsgierig is en helpt in onderbouwingen en opmerkingen. Want anders gebeurt er helemaal niets en dat kan niet waar zijn(ook niet in de keukenbranche).

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door maxx »

Beverwijk is gezellig, ik dacht dat jij daar onder vrienden was, beste Pffff.

MVG

Lia vd Bovenkamp
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2007 21:38

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door Lia vd Bovenkamp »

:D

Heel erg bedankt voor jullie tips en handreikingen.

We hebben een practige keuken gekocht tegen een mooie prijs!

Thx all :P

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door KlantAdam »

En waar heb je die dan gekocht?

jonathan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:12

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door jonathan »

renee55 en maxx,

wat zijn jullie toch vaak verkeerd ingelicht en vooringenomen met jullie zelf. hebben jullie een trauma in keukenland opgelopen?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door GWTE »

Wat zeg je Jonathan?..........

remmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 16:15

Re: Gezocht goede keukenleveranciers

Ongelezen bericht door remmie »

Ga eens langs bij Keukentudio Luna,
Daar wordt je echt als klant behandeld, ze nemen de tijd voor je.
Hier hoef je niet dezelfde dag te beslissen, er wordt dan ook niet gesmeten met korting. Je krijgt in een keer een goede korting.
Verder verkopen ze bij diverse gerenomeerde keukenmerken, voor ieder wat wils.
Dus voor een goed en professioneel advies ga je naar keukenstudio Luna.

Gesloten